Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana termostatu
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-04, 22:48   

engine coolant temperature

i obserwujesz reka wtedy pod maska czy obie z rur nie robia sie cieple a w sumie druga dodatkowa tam gdzie otwiera sie termostat w obudowie na zdjeciu i kiedy przez to chlodnica robi sie ciepla
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-04, 23:17   

... a w czasie jazdy ? Jakiś subtelny spadek temperatury jak otwiera się duży obwód ?
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2014-09-08, 16:18   

U mnie temperatura silnika oscyluje 84-82, latem nawet przy temperaturze powietrza powyżej 35 . Zimą nie sprawdzałem.
Pomiar Turqe Pro.
Tutorial z montażu super. Szkoda, że nie ma w handlu samego wkładu termostatu bez obudowy.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-09-08, 16:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-09, 19:09   

Tak, to masz raczej wszystko OK z termostatem.
Dzięki za pochwałę . ;-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-01, 09:49   

Witam podepne sie do tematu.Wymiana termostatu Lodgy z oryginalnego 83 stopnie na 89 stopni.Montaz i demontaz termostatu tak jak opisuje Corrado.Jak wiadomo do Lodgy nie wystepuje termostat z temp. otwarcia 89, wiec kupilem termostat Nissan Kubistar http://www.oscaro.com/the...j-4139909-316-p ktory otwiera sie przy 89 st.

Podmiana wkladu wyglada nastepujaco.

1 Lapiemy blaszke kleszczami naciskamy i obracamy 1/4 obrotu zeby "uszy" wyszly z zaczepow i juz mozemy wyciagnac blaszke,sprezyne i wklad?
2 wyjmujemy wklady termostatow i zamieniamy.
3 montujemy w odwrotnej kolejnosci i trzeba uwazac zeby blaszka znalazla sie dobrze na swoim miejscu
4 montujemu do silnka
5 i dam znac czy poprawila sie temperatura wdmuchiwanego powietrza.

IMG_20150201_090109.jpg
Plik ściągnięto 429 raz(y) 248,85 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 12:48   

Czekamy na info zwrotne :-) , na pewno się poprawi, bo w koncu nie otworzy sie tak szybko

A druga sprawa to nie pasuje ten vernet 89st Plug&Play razem z obudowa bez przekładania, rózniły się tylko temp otwarcia ? Mozna kupic taki do silnikow z clio, logana bodajze , kangoo, ktore tez mialy ten sam silnik k9k ..

np.
WAHLER 411043.89D
VERNET 6666.89J
100pln ok nowy

http://www.dsauto.com.pl/...vernet-6666-89j
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-01, 15:46   

Teoretycznie mozna go zalozyc bo rozstaw srob,srednice przewodow identyczne,z tym ze nalezy wymienic czujnik na 2 pin (taki jak w lodgy ) bo w tym co podales i ja kupilem jest czyjnik 4 pin-owy i zaslepic jakos kruciec fi 16 ktory wychodzi z wejscia do chlodnicy.Praktycznie lepiej wymienic wklad,sprezyne i zabezpieczenie-mniej kombinowania.W zalaczniku roznice w tych termostatach.

IMG_20150201_153124.jpg
Plik ściągnięto 301 raz(y) 223,46 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 18:55   

Aha, no to rozumiem czemu przekładałeś. U Ciebie w lodgy inna jest obudowa. U mnie jest taki sam jak ten po prawej w kubistarze , też 4 pinowy czujnik, dlatego pasuje do mnie plug & play 8-) (silnik k9k 796)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-02-01, 20:12   

http://www.ebay.pl/itm/281568818348
http://www.daciashop.eu/d...-dci-thermostat
http://allegro.pl/termost...5009187632.html
przykład
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-02-01, 20:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-02-08, 19:44   

corrado,

coś zdjęcia poznikały z relacji... Hosting się skończył czy co?...
_________________
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-08, 20:22   

Tak, to darmowy hosting zdjęć.

Fotki załadowane z opisem są w tutorialu na nowym forum :
http://daciaforum.somee.c...spx?g=posts&t=7
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-24, 18:02   

Panowie szukam termostatu 89 lub 91 stopni do mojego Dustera. Jakaś pomoc gdzie kupić?
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-24, 19:03   

Marcinbzyk napisał/a:
Panowie szukam termostatu 89 lub 91 stopni do mojego Dustera. Jakaś pomoc gdzie kupić?


Np., tutaj http://allegro.pl/termost...6585930647.html
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-25, 09:51   

Tu masz jak ja wymienialem 83 na 89 z kubistara , bo wtedy dla lodgy byl nieosiagalny. Jak masz taki jak ja to z kubistara pasuje
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-25, 15:33   

Bardzo dziękuję za namiary. W aukcji nie ma nic o silniku 1.5 dci.
Ostatnio zmieniony przez Marcinbzyk 2016-11-25, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-26, 13:56   

A linku zapomnialem wkleic :oops: http://www.daciaklub.pl/f...1650117#1650117 np. taki GATES: TH38089G1
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-26, 14:10   

czy cos sie zmienilo po wymianie termostatu na taki z otwarciem przy 89st C ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-27, 19:36   

Cieplej w kabinie. ;-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-29, 23:20   

Jaki ma numer termostat do K4M , w dialogysie mam tylko oznaczone przewody i zbiorniczek wyrównawczy .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 11:31   

Fruxo napisał/a:
Jaki ma numer termostat do K4M , w dialogysie mam tylko oznaczone przewody i zbiorniczek wyrównawczy

Patrzysz w złe miejsce - termostat jest w "Manual / 11 Upper engine / Water pump / 2/2".

http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Duster / HSAT / Manual / 11 Upper engine / Water pump / N110012 / 3 / 8200772985
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-30, 11:50   

Przyznam bez bicia patrzyłem wczoraj 2-3 razy na sekcje pompy wody ale nie zwróciłem uwagi , logicznym dla mnie było że termostat powonień być w sekcji chłodzenia silnika
Model Duster HSAT Manual 19 Cooling system - Reservoirs - Exhaust system - Engine mounting / Radiator hoses - N192330
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-30, 13:22   

Producenci miewają swoją "logikę"...
 
ikar144 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,2
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-02, 14:28   Wymiana termostatu Lodgy benzyna 1.2

Cześć,

Jak w temacie od czego zacząć by się dość do termostatu.

Strasznie tu ciasno i nie wiem od czego zacząć by się dostać do termostatu.

Może ktoś to przerabiał praktycznie albo ma dostęp do książki serwisowej.

Z góry dziękuję za info.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2019-11-04, 10:11   

Może to pomoże: http://www.catcar.info/re...kdycF9pZD09MTFB
 
Kmeal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dci 80kW
Rocznik: 2014
Dołączył: 05 Mar 2022
Posty: 1
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2022-03-05, 21:33   

A jak wypada temperatura pracy silnika po modyfikacji?
Kupilem wspomniany termostat od kubistara. Można przełożyć wkład z niego do oryginalnej obudowy od daci 1.5, ale odwrotnie już się nie da ponieważ gniazdo na trzpień samego termostatu jest dużo płytsze w obudowie kubistara.
Obawiam się, że termostat 89 stopni po przełożeniu otworzy się przy wyższej temperaturze - trzpień musi mocniej się wysunąć żeby "odepchnąć się" od obudowy i puścić na duży obieg.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne