Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.6 16v - "klepanie" zaworów po odpaleniu
Autor Wiadomość
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-20, 19:14   1.6 16v - "klepanie" zaworów po odpaleniu

Dzisiaj w moim Dusterze po raz pierwszy spotkałem się z pewnym problemem. Po 3 dniach stania odpaliłem silnik i zaczęły dochodzić z niego głośne stuki zaworów. Trwało to jakieś 10 sekund po czym wszystko ucichło i silnik zaczął pracować normalnie. Wiem, że przez te kilka dni olej mógł spłynąć do miski i musiało minąć trochę czasu zanim dotrze do hydraulicznych popychaczy, ale czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem. Czy jest to normalne? Przebieg to 11 tys. km, olej wymieniony przy 5 tys. na Elf Excellium 5W40, stan 3/4.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2012-09-20, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-20, 19:55   

wg mnie to normalne... sprawdź czy np. po jednodniowej przerwie też tak jest a tego nie zauważyłeś
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-20, 20:11   

Po jednodniowej przerwie na 100% nie ma tego efektu. Dzisiaj zdarzyło się to po raz pierwszy. Samochód odpalam praktycznie codziennie i jak tylko sięgam pamięcią to był to pierwszy kilkudniowy postój od czasu zakupu.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-20, 21:25   

u mnie zawsze po pierwszym porannym odpaleniu silnik jest wyraźnie głośniejszy (nawet jak stoję z tyłu za samochodem to odgłos pracy wydechu jest głośniejszy) ale efektu klepania zaworów nie słyszę bo bardziej słychać wtryski w instalacji LPG, po chwili wszystko się wycisza...
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-09-21, 05:44   

To tylko maszyna i zawsze może jakiejś czkawki dostać po dłuższym postoju a do tego trochę wilgoci, chłodek nocny już:)
Mi też kiedyś po kilku dniach postoju po odpaleniu silnik zaczął "dudnić" i wibrować przez kilkanaście sekund.
Po prostu się zdarza i jeśli nie świeci się kontrolka silnika a przypadłość się nie powtarza to po porostu u Ciebie zaworki na sucho se popracowały trochę i tyle:)
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-09-21, 05:56   

Tez myślę że to sprawka porannego chlodku...
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-09-21, 06:46   

_Marcin_ napisał/a:
Po jednodniowej przerwie na 100% nie ma tego efektu. Dzisiaj zdarzyło się to po raz pierwszy. Samochód odpalam praktycznie codziennie i jak tylko sięgam pamięcią to był to pierwszy kilkudniowy postój od czasu zakupu.


Nie martwiłbym się zbytnio. To normalne zjawisko z tym, że 10 sekund jak napisałeś to trochę długo ale pewnie jak pojedziesz z tym do serwisu to Ci powiedzą, że ten typ tak ma :mrgreen:
Ogólnie po dłuższym postoju to olej musi dopłynąć we wszystkie miejsca a to chwile trwa.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-09-21, 08:58   

Jeśli będzie się powtarzać, to patrz czy kontrolka ciśnienia oleju nie świeci przez te 10 sekund. Zdarza się, że nawet po takim przebiegu siadają panewki. pozdr
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-21, 10:32   

jurek napisał/a:
Jeśli będzie się powtarzać, to patrz czy kontrolka ciśnienia oleju nie świeci przez te 10 sekund. Zdarza się, że nawet po takim przebiegu siadają panewki. pozdr


Pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę to właśnie kontrolka oleju, ale zgasła natychmiast po odpaleniu, tak jak zawsze. Przez te ok. 10 sekund oprócz samego dźwięku zaworów nic innego się nie działo.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-09-21, 11:35   

To chyba nie ma się co martwić. pozdr
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-09-21, 12:16   

To jest normalne. Tyle tylko że zjawisko się nasila kiedy olej traci parametry - czyli się starzeje. Gdybyś miał świeżutki olej klepałby pewnie kilka sekund lub wcale. Jak miałem Warczyburga z silnikiem 4 T 1.3 od golfa to jak klepał zaworami to był znak ,że pora na zmianę oleju. działo się to mniej więcej ok 7-8 tys. km. Można ew. spradzić ciśnienie oleju , bo czasami pompa od nowości nie daje ciśnienia ( np. za duże luzy ) ale to musisz jeschać do mechaniora aby Ci podpiął manometr. Radzę to ew, zrobić , gdyby po wymianie oleju na nowy klepał zaworkami.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-21, 15:46   

w nowym samochodzie, 6 kkm po wymianie oleju to raczej chyba nie problem techniczny a bardziej TTTM :lol:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-09-22, 13:07   

_Marcin_, w mojej 8 zaworówce też tak jest. To jest normalne.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-16, 09:22   

_Marcin_ napisał/a:
musiało minąć trochę czasu zanim dotrze do hydraulicznych popychaczy [...] Czy jest to normalne?

Tak.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne