Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Smar lewarka skrzyni
Autor Wiadomość
Darek 1 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-20, 21:55   Smar lewarka skrzyni

Witam Wszystkich!
Mam pytanko - przy zmianie biegów lewarek trochę ciężej mi chodzi tzn.czuję jakiś opór tak jakby tarcie. Nie wiem czy to jest wina tego smaru co jest pod mieszkiem, bo zajrzałem do niego i zauważyłem że nie za wiele jest go.
A może to moja wina bo jakiś czas temu (dawno), zmieniłem sobie mieszek na skórzany i nie sądziłem że ze skóry będą leciały takie malutkie włoski które poprzyklejały się do tego smaru.Teraz nie wiem czy popsikać WD czy może użyć wazeliny technicznej,sam nie wiem co robić.
Może ktoś z Was miał taki problem, dzięki za pomoc.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-20, 22:02   

smar raczej takiego oporu by nie stawiał...
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-20, 23:58   

W Skodach Feliciach i pierwszych Fabiach przy odczuwalnych oporach dźwigni zmiany biegów należało oczyścić i przesmarować mocowanie (sworzeń) w jej dolnej części. Często o jakiś oporach, tarciach decyduje drobiazg: pęknięta plastikowa osłona, przetarta gumowa uszczelka.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-09-21, 00:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Darek 1 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 25
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-21, 08:08   

TD Pedro ja wiem że sam smar to nie stawia oporu, ale jak poprzyklejały się te włoski ze skóry to może one powchodziły do środka i właśnie one stawiają opór. Wiecie może co to jest za smar, bo tak myślę że wyczyściłbym ten stary i nałożył nowy to może by coś pomogło(a może wystarczy nałożyć wazelinę techniczną po odczyszczeniu starego smaru).
A może jechać po prostu do serwisu i im pokazać co się dzieje.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-21, 08:41   

bardziej skłaniałbym się do opcji kol. ian'a a najlepiej
Darek 1 napisał/a:
A może jechać po prostu do serwisu i im pokazać co się dzieje

zwłaszcza, że samochód (sądząc po roczniku) powinien być na gwarancji a może okaże się, że jest to Twoje subiektywne odczucie a TTTM :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne