Witam Wszystkich!
Mam pytanko - przy zmianie biegów lewarek trochę ciężej mi chodzi tzn.czuję jakiś opór tak jakby tarcie. Nie wiem czy to jest wina tego smaru co jest pod mieszkiem, bo zajrzałem do niego i zauważyłem że nie za wiele jest go.
A może to moja wina bo jakiś czas temu (dawno), zmieniłem sobie mieszek na skórzany i nie sądziłem że ze skóry będą leciały takie malutkie włoski które poprzyklejały się do tego smaru.Teraz nie wiem czy popsikać WD czy może użyć wazeliny technicznej,sam nie wiem co robić.
Może ktoś z Was miał taki problem, dzięki za pomoc.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-20, 23:58
W Skodach Feliciach i pierwszych Fabiach przy odczuwalnych oporach dźwigni zmiany biegów należało oczyścić i przesmarować mocowanie (sworzeń) w jej dolnej części. Często o jakiś oporach, tarciach decyduje drobiazg: pęknięta plastikowa osłona, przetarta gumowa uszczelka.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-09-21, 00:13, w całości zmieniany 1 raz
TD Pedro ja wiem że sam smar to nie stawia oporu, ale jak poprzyklejały się te włoski ze skóry to może one powchodziły do środka i właśnie one stawiają opór. Wiecie może co to jest za smar, bo tak myślę że wyczyściłbym ten stary i nałożył nowy to może by coś pomogło(a może wystarczy nałożyć wazelinę techniczną po odczyszczeniu starego smaru).
A może jechać po prostu do serwisu i im pokazać co się dzieje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum