Witam.
Jak to jest z bagażnikiem w Duterze? W wersji 4x2 jest większy? Wynika to z tego, że koło jest w koszu pod podłogą, czy jest inna podłoga bagażnika?
Jak to jest w wersji LPG? Zbiornik jest na zewnątrz?
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-09-23, 11:13
po pierwsze: witaj w klubie. ( http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=20 ) to taki zwyczaj klubowy Może na forum "francuskie.pl" nie jest stosowany
po drugie: istnieje forumowa szukajka i wiele można w niej wyszukać Znajdziesz na samej górze każdej strony. Jak są trudności to polecam taki paseczek po prawej stronie okna - przesunąć suwaczek w stronę sufitu do oporu i poczytać te dwie linijki tuż poniżej logo klubu
po trzecie Twoje pytania:
ad 1 - bagażnik jest. To takie miejsce na końcu samochodu gdzie można położyć większe bagaże . Pojemność zmienna od dużego do bardzo dużego
ad 2 : tak,
ad 3: 2Xtak
ad 4: nie rozumiem o co pytasz. Doprecyzuj,
ad 4: pierwsze słyszę. IMHO nie przeszedłby badania
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-09-23, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
W Dusterze 4x2 bagażnik jest większy od wersji 4x4, bo nie ma mechanizmu przenoszącego napęd na tylną oś. Koło zapasowe w wersji 4x2 jest pod podłogą w koszu. Wersja 4x4 ma koło we wnęce-wgłębieniu podłogi w bagażniku. Tak samo montowane są zbiorniki toroidalne.
Różnica pojemności bagażnika na korzyść dustera 4x2 wynosi ok. 75 litrów. Z uwagi na różnice w sposobie umieszczenia koła zapasowego podłogi trochę się różnią.
Przepraszam, że się nie przywitałem, ale nie jestem użytkownikiem Dacia. Lubię natomiast czytać to forum, bo jest tu dużo porad, i generalnie wszyscy są sobie pomocni. Mimo,że samochody Dacia nie są najlepsze na rynku, nie ma tu miejsca na słowa "Po co kupiłeś to g...wno". Sam kiedyś poważnie rozważałem Dustera, ale przegrał ofertę z Kangoo.
Życzę wszystkim szerokości.
A ja wcale nie jestem pewien czy bagażnik w wersji 4x4 rzeczywiście jest mniejszy o te deklarowane 75 litrów.
Jeśli liczą bez schowków wokół koła zapasowego w 4x4 to może tyle wyjdzie. Ale ze schowkami to będzie raptem 20 może 30 litrów mniej a genialność schowków z nawiązką wyrównuje ten brak.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-09-23, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-09-23, 15:54
TD Pedro napisał/a:
(kol. ajax jest fajny ale dzisiaj chyba trochę mniej
A bo ma problem rodzinno zdrowotny, to znalazł sobie obiekt do wyżycia się trochę. Niezbyt ładne , ale (w tym przypadku) mało szkodliwe. W najgorszym wypadku kol. MZ000 nie będzie mnie lubił
W najgorszym wypadku kol. MZ000 nie będzie mnie lubił
pozna lepiej to polubi ...
MZ000 napisał/a:
Mimo,że samochody Dacia nie są najlepsze na rynku,
nad tym można dyskutować, jest wiele samochodów gorszych a marka Dacia powoli ale konsekwentnie zdobywa coraz to nowe "przyczółki"
MZ000 napisał/a:
Sam kiedyś poważnie rozważałem Dustera, ale przegrał ofertę z Kangoo.
w 2008 r. kupiłem Kangoo Helios z silnikiem 1,5 dCi, przejechałem nim przez dwa lata ok. 30 kkm i w 2010 r. (jeszcze z roczną gwarancją) sprzedałem po to by kupić Dustera, na Kangoo hipotetycznie straciłem ale Duster mnie "urzekł" sylwetką, możliwościami trakcyjnymi i pewną gwarancją jaką dają użyte podzespoły z Renault i Nissana i póki co nie mam powodów do przemyśleń, że źle zrobiłem... oczywiscie każdy ma swoje potrzeby, oczekiwania i preferencje...
Ciekawa historia. Czy był to już kangoo II, 2008 to rok przejściowy? Nie moja sprawa, ale to chyba kiepski biznes sprzedać samochód po 2 latach?
Oglądałem Dustera, najbardziej powaliło mnie wnętrze, żeby choć trochę było inne od logana
W tym miejscu mam pytanie: - Czy wnętrze po liftingu się trochę zmieni, np. tak w Lodgy, dwukolorowe, gdzie można mieć fabryczną navi lub radio 2 din?
Rzeczy które przemówiły za Kangoo (przypominam, że był to 2010r):
-rozważałem Dustera 4x2 dCi 90Km, w tym przypadku cena taka sama jak Kangoo. A ten o wiele lepiej wyposażony np. wbudowana nawigacja.
-Kangoo był jeszcze w Euro4 (czytaj bez DPF), Duster Euro5.
-Duster ledwo co się ukazał, obawy o choroby wieku dziecięcego
-diler nie dawał żadnych upustów (podobno na Dacii nie zarabiają) a czas oczekiwania określił wtedy na 0,5 roku
Mam przejechane 40kkm, nie powiem, że bezawaryjnie, ale w większości drobnostki (rzeczy nie związane z silnikiem, który jest tak ostro krytykowany). Spalanie <=6,0l/100km.
to był Kangoo III,
odebrany w grudniu 2008 r. silnik dCi bez DPF 106 KM, sprawował się bez jakichkolwiek zastrzeżen z jednym wyjątkiem gdy zatankowałem w silne mrozy (XII'08) paliwo na Orlenie i parafina dała znać o sobie, nawigacji jeszcze nie miał, był to trzeci nowy samochód kupowany u tego samego dealera i dostałem duuuuuży rabat przy zakupie dlatego przy sprzedaży nie miałem wielkich zahamowań a Duster tak jak napisałem wyżej od razu przypadł mi do gustu tym bardziej, że w momencie jego zakupu trwała jeszcze moja kilkuletnia przygoda z zamieszkiwaniem na wsi co też nie pozostało bez wpływu, wróciłem z zamieszkiwaniem do miasta ale drakulka w mieście też wykorzystuje swoje walory trakcyjne, oczywiście wszystkie pozostałe urlopowo-weekendowe wypady w teren też są pozbawione emocji... Zdolność przewozowa w Kangoo i Dusterze zbliżona i moje potrzeby zaspokaja
(po Kangoo zostały miłe wspomnienia i koła z oponami zimowymi - niestety do Dustera nie pasują)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum