Wysłany: 2012-10-04, 18:14 Duster z fabrycznym LPG
Witam
Chciałem sie zapytać w kilku sprawach :)
1. Jaka instalacje wstawiana jest do Dustera przez Dacie ??
2. Przeczytałem gdzieś że przy fabrycznym LPG brak jest ESP :( Prawda to i dlaczego ???
3. Jakie koszty sa serwisowania takiej instalacji w ASo wówczas ??
4. Co jest z przeglądem w SKP ??? Co roku wóczas czy po 3 i po 2 latach ???
5. Można LPG zapodać później bez utraty gwarancji ???
To by bylo na tyle reszta jak juz ktos cos odpowie :)
Na wszystkie pytanie nie odpowiem, ale na dwa owszem. Jeśli masz gaz fabryczny, na przeglądy w skp meldujesz się już po roku.
Instalację możesz zainstalować później, nie stracisz gwarancji tylko wówczas gdy zrobisz to w ASO (a aso zrobi to najprawdopodobiej u kooperanta).
5. Fabryczne - oczywiście nie, bo już takie nie jest (;
(Można niefabryczne - gwarancję traci się wtedy wyłącznie na elementy zmodyfikowane, a w razie awarii: na części uszkodzone z winy LPG. Wyjątek: instalacja montowana w ASO - wtedy to ona udziela gwarancji na instalację i następstwa jej [nie]działania).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-04, 18:50
witam
można oczywiście wybrać egzemplarz bez fabrycznego LPG, dopłacić za elementy, które nas interesują (np ESP+ASR) a potem (jeszcze w trakcie trwania gwarancji) zainstalować LPG. Niektóre punkty sprzedaży (np lubelski) oferują taki montaż (domyślam się,że zlecają go jakiejś firmie instalatorskiej, z którą mają porozumienie) a potem udzielają na pojazd gwarancji ale tzw. dealerskiej - o długości identycznej z fabryczną. Koszt takiego montażu jest o 1/3 wyższy, niż zlecenie samodzielne montażu instalacji ( ale w tym ostatnim przypadku się już kłania utrata gwarancji). Myślę, że jeśli jesteś zdecydowany od początku (no nie od początku - bo pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie) korzystać z LGP, to bezpieczniej będzie zamówić wersję 2x4 z gazem fabrycznym. W przypadku wersji 4x4 pozostaje tylko montaż za pośrednictwem dealera lub samemu. Fabryka gaz montuje tylko do "osiek"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-04, 18:51, w całości zmieniany 1 raz
(...) pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie (...)
Dar1962,
a skąd taka informacja?... Chyba paliwo nie ma tu za bardzo nic do rzeczy podczas "układania się" silnika- bardziej chodzi o sam fakt, że podzespoły silnika pracują i się docierają niż to, jakim paliwem jest zasilany? Ja bym nie demonizował wpływu LPG na docieranie się silnika. Chyba, że posiadasz na ten temat więcej informacji wtedy również się chętnie z nimi zapoznam- wg zasady, że człek się uczy całe życie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 14:59
TD Pedro napisał/a:
czy aby na pewno? (chodzi o fragment: np. lubelski)
\w lutym 2012 proponowano mi u Nazaruka taki montaż - a dokładniej POŚREDNICTWO w takim montażu (ASO Renault/Dacia na Abramowickiej nie montuje takich zestawów)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 15:01
[quote="piotr. z"]
Dar1962 napisał/a:
(...) pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie (...)
jw - podczas rozmowy z pracownikiem lubelskiego punktu dilerskiego, powiedziano mi,że po zainstalowaniu "akcesoryjnego" (nie fabrycznego) gazu w nowym aucie należy przejechać 3 tys km na benzynie w celu dotarcia i ułożenia silnika.(o to, jak dociera się fabryczny nie pytałem) Podobne zalecenie dawały ASO Skody podczas sprzedaży Octavii Tour z volkswagenowskim silnikiem 1,6 8V, który idealnie nadaje się do współpracy z LPG. Należy pamiętać, że auta przychodziły do dilerów z instalacją FABRYCZNĄ. Mam kumpla który nabył takie nowe auto - zakazano mu tankowania LPG w okresie docierania - 3 tys tylko Pb
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 16:56, w całości zmieniany 6 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 15:14
to czemu różnią się ceną, skoro nie różnią się niczym innym? a co z jakością montażu i dopasowaniem?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 15:15, w całości zmieniany 2 razy
\w lutym 2012 proponowano mi u Nazaruka taki montaż - a dokładniej POŚREDNICTWO w takim montażu (ASO Renault/Dacia na Abramowickiej nie montuje takich zestawów)
- to, że sami nie montują/montowali (ani przy Abramowickiej ani we właściwym salonie Dacii przy Kunickiego) to wiem, stąd w/w pytanie,
- pamiętasz "ich" cenę za oferowaną instalację LPG?
- wiesz kogo polecali/komu zlecali przedmiotowy montaż?
Dar1962 napisał/a:
to czemu różnią się ceną, skoro nie różnią się niczym innym? a co z jakością montażu i dopasowaniem?
- gdyby było "coś nie tak" to pewnie by w to nie wchodzili (ASO) w końcu to oni (ASO) przejmuje na siebie rolę gwaranta tejże modyfikacji...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 18:32
-prawie 4 tys zł - chyba 3,900
-nie dopytałem się, nie interesowało mnie to wtedy
Dobra juz wiem wiecej a teraz takie pytanko :)
Kupuje auto w danym ASO (inne miasto) Serwisuje w innym ASO (moje miasto) gdzie bede mogl zalozyc LPG zeby nie stracic gwarancji ?? w tym w ktorym kupilem czy w tym w ktorym serwisuje auto ??
w tym w ktorym kupilem czy w tym w ktorym serwisuje auto ??
gwarancję jako taką masz w każdym ASO, natomiast po montażu instalacji LPG gwarancji (w zakresie zmian wywołanych montażem) udziela Ci ASO które tego montażu dokonuje...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 23:13
TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
nie interesowało mnie to wtedy
a teraz? czyżby skłon ku zmianie... (znam Twój sceptyczny stosunek do "gazu"... )
nadal mam sceptyczny - może nie tyle sceptyczny, co praktyczny - przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami
przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami
- jeżdżę niewiele więcej (ok. 12-13kkm rocznie) i po 1,5 roku eksploatacji już jestem "do przodu" (oby tak dalej)... ale każdy ma swoje, różne "za i przeciw"
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-07, 19:07
TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami
- jeżdżę niewiele więcej (ok. 12-13kkm rocznie) i po 1,5 roku eksploatacji już jestem "do przodu" (oby tak dalej)... ale każdy ma swoje, różne "za i przeciw"
Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.
A ty liczyłeś paliwo na start i rozgrzanie?
Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.
- to wiem, dlatego napisałem, że "każdy ma swoje, różne za i przeciw"
PiotrWie napisał/a:
A ty liczyłeś paliwo na start i rozgrzanie?
- to oczywiste, w przeciwnym wypadku porównywanie traciłoby jakikolwiek sens...
- ja nie próbuję nikogo przekonać do LPG a jedynie dzielę się swoimi przemyśleniami/racjami, sam miałem i mam trochę oporów co będzie dalej (ufam, że nic złego się nie stanie) ale jak by nie liczyć to "na gazie" wychodzi taniej, pomijam aspekt ekologiczny bo wg mnie to sprawa względna...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-07, 21:34
PiotrWie napisał/a:
ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km
ja takich przebiegów mam ponad 50% więc montaż LPG nawet za cenę z zakładu montażowego jest pod dużym znakiem ekonomicznego zapytania
Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.
A powiedzcie mi koledzy, ile czasu zajmuje się waszym zagazowanym autkom przełączenie na gaz? Pytam, bo u mnie, z fabrycznym LGP, zajmuje to jakieś maks 200m przy bardzo zimnym silniku. Jak potem jest rozgrzany, to nawet jego ponowne startowanie, zajmuje jakieś 10 sekund, zanim wskoczy na gaz.
zajmuje to jakieś maks 200m przy bardzo zimnym silniku
- bardzo zimny silnik to pojęcie bardzo względne, jak widzę jeszcze nie jeździłeś Dusterem w zimie, gdy silnik jest rzeczywiście zimny (zmrożony )... a wtedy bywa, że przełączenie "na gaz" następuje po przejechaniu nawet ok. 1000 m, natomiast w lecie rzeczywiście po ok. 200 m, dlatego w przypadku częstego pokonywania tylko krótkich tras (tak jak to Koledzy wyżej opisali) montaż instalacji LPG niekoniecznie musi być opłacalny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum