Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster z fabrycznym LPG
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-10-04, 18:14   Duster z fabrycznym LPG

Witam
Chciałem sie zapytać w kilku sprawach :)
1. Jaka instalacje wstawiana jest do Dustera przez Dacie ??
2. Przeczytałem gdzieś że przy fabrycznym LPG brak jest ESP :( Prawda to i dlaczego ???
3. Jakie koszty sa serwisowania takiej instalacji w ASo wówczas ??
4. Co jest z przeglądem w SKP ??? Co roku wóczas czy po 3 i po 2 latach ???
5. Można LPG zapodać później bez utraty gwarancji ???
To by bylo na tyle reszta jak juz ktos cos odpowie :)
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-04, 18:28   

Witaj,

Na wszystkie pytanie nie odpowiem, ale na dwa owszem. Jeśli masz gaz fabryczny, na przeglądy w skp meldujesz się już po roku.
Instalację możesz zainstalować później, nie stracisz gwarancji tylko wówczas gdy zrobisz to w ASO (a aso zrobi to najprawdopodobiej u kooperanta).
_________________
www.veraco.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 18:29   

1. Landi Renzo Omegas.

2. Tak i nie wiadomo.

4. Co roku.

5. Fabryczne - oczywiście nie, bo już takie nie jest (;

(Można niefabryczne - gwarancję traci się wtedy wyłącznie na elementy zmodyfikowane, a w razie awarii: na części uszkodzone z winy LPG. Wyjątek: instalacja montowana w ASO - wtedy to ona udziela gwarancji na instalację i następstwa jej [nie]działania).


Temat o LPG w Daciach (model nie ma większego znaczenia): http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=331


PS http://www.daciaklub.pl/forum/search.php

PPS http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343

PPPS http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6791

PPPPS Witaj! (:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-04, 18:50   

witam ;-)
można oczywiście wybrać egzemplarz bez fabrycznego LPG, dopłacić za elementy, które nas interesują (np ESP+ASR) a potem (jeszcze w trakcie trwania gwarancji) zainstalować LPG. Niektóre punkty sprzedaży (np lubelski) oferują taki montaż (domyślam się,że zlecają go jakiejś firmie instalatorskiej, z którą mają porozumienie) a potem udzielają na pojazd gwarancji ale tzw. dealerskiej - o długości identycznej z fabryczną. Koszt takiego montażu jest o 1/3 wyższy, niż zlecenie samodzielne montażu instalacji ( ale w tym ostatnim przypadku się już kłania utrata gwarancji). Myślę, że jeśli jesteś zdecydowany od początku (no nie od początku - bo pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie) korzystać z LGP, to bezpieczniej będzie zamówić wersję 2x4 z gazem fabrycznym. W przypadku wersji 4x4 pozostaje tylko montaż za pośrednictwem dealera lub samemu. Fabryka gaz montuje tylko do "osiek"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-04, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-04, 20:10   

Dar1962 napisał/a:
w tym ostatnim przypadku się już kłania utrata gwarancji

(Ale, co ważne - nie całej).
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-04, 20:41   

Dar1962 napisał/a:
Niektóre punkty sprzedaży (np lubelski) oferują taki montaż


- czy aby na pewno? (chodzi o fragment: np. lubelski)...
- jeszcze nie tak dawno nie oferowali takiej opcji :-(
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-10-04, 21:21   

Dar1962 napisał/a:
(...) pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie (...)


Dar1962,
a skąd taka informacja?... Chyba paliwo nie ma tu za bardzo nic do rzeczy podczas "układania się" silnika- bardziej chodzi o sam fakt, że podzespoły silnika pracują i się docierają niż to, jakim paliwem jest zasilany? ;-) Ja bym nie demonizował wpływu LPG na docieranie się silnika. Chyba, że posiadasz na ten temat więcej informacji wtedy również się chętnie z nimi zapoznam- wg zasady, że człek się uczy całe życie :mrgreen:
_________________
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-10-05, 08:11   

piotr. z napisał/a:
układania się" silnika-

Niech się ułoży "fabrycznie", a potem "zamieszać" mu LPG.
:-D
_________________
48piotr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 14:59   

TD Pedro napisał/a:
czy aby na pewno? (chodzi o fragment: np. lubelski)
\w lutym 2012 proponowano mi u Nazaruka taki montaż - a dokładniej POŚREDNICTWO w takim montażu (ASO Renault/Dacia na Abramowickiej nie montuje takich zestawów)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 15:01   

[quote="piotr. z"]
Dar1962 napisał/a:
(...) pierwsze 3 tys i tak trzeba przejechać na benzynie (...)

jw - podczas rozmowy z pracownikiem lubelskiego punktu dilerskiego, powiedziano mi,że po zainstalowaniu "akcesoryjnego" (nie fabrycznego) gazu w nowym aucie należy przejechać 3 tys km na benzynie w celu dotarcia i ułożenia silnika.(o to, jak dociera się fabryczny nie pytałem) Podobne zalecenie dawały ASO Skody podczas sprzedaży Octavii Tour z volkswagenowskim silnikiem 1,6 8V, który idealnie nadaje się do współpracy z LPG. Należy pamiętać, że auta przychodziły do dilerów z instalacją FABRYCZNĄ. Mam kumpla który nabył takie nowe auto - zakazano mu tankowania LPG w okresie docierania - 3 tys tylko Pb
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 16:56, w całości zmieniany 6 razy  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 15:06   

Biorac pod uwage ze ten "akcesoryjny" od "fabrycznego" nie rozni sie niczym poza cena to bzdura.

J.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 15:14   

to czemu różnią się ceną, skoro nie różnią się niczym innym? a co z jakością montażu i dopasowaniem?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-05, 15:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 15:15   

Bo moga :)

J.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 17:50   

Dar1962 napisał/a:
\w lutym 2012 proponowano mi u Nazaruka taki montaż - a dokładniej POŚREDNICTWO w takim montażu (ASO Renault/Dacia na Abramowickiej nie montuje takich zestawów)

- to, że sami nie montują/montowali (ani przy Abramowickiej ani we właściwym salonie Dacii przy Kunickiego) to wiem, stąd w/w pytanie,
- pamiętasz "ich" cenę za oferowaną instalację LPG?
- wiesz kogo polecali/komu zlecali przedmiotowy montaż?
Dar1962 napisał/a:
to czemu różnią się ceną, skoro nie różnią się niczym innym? a co z jakością montażu i dopasowaniem?

- gdyby było "coś nie tak" to pewnie by w to nie wchodzili (ASO) w końcu to oni (ASO) przejmuje na siebie rolę gwaranta tejże modyfikacji...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 18:32   

-prawie 4 tys zł - chyba 3,900
-nie dopytałem się, nie interesowało mnie to wtedy
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 18:51   

Dar1962 napisał/a:
nie interesowało mnie to wtedy

a teraz? czyżby skłon ku zmianie... :lol: (znam Twój sceptyczny stosunek do "gazu"... :-P )
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-10-05, 19:12   

Dobra juz wiem wiecej a teraz takie pytanko :)
Kupuje auto w danym ASO (inne miasto) Serwisuje w innym ASO (moje miasto) gdzie bede mogl zalozyc LPG zeby nie stracic gwarancji ?? w tym w ktorym kupilem czy w tym w ktorym serwisuje auto ??
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 19:15   

BoloSr napisał/a:
w tym w ktorym kupilem czy w tym w ktorym serwisuje auto ??

gwarancję jako taką masz w każdym ASO, natomiast po montażu instalacji LPG gwarancji (w zakresie zmian wywołanych montażem) udziela Ci ASO które tego montażu dokonuje...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-05, 23:13   

TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
nie interesowało mnie to wtedy

a teraz? czyżby skłon ku zmianie... :lol: (znam Twój sceptyczny stosunek do "gazu"... :-P )

nadal mam sceptyczny :-P - może nie tyle sceptyczny, co praktyczny - przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-06, 10:38   

Dar1962 napisał/a:
przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami

- jeżdżę niewiele więcej (ok. 12-13kkm rocznie) i po 1,5 roku eksploatacji już jestem "do przodu" (oby tak dalej)... ale każdy ma swoje, różne "za i przeciw" :-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-07, 19:07   

TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
przy rocznych przewidywalnych przebiegach w granicy 10 tys km gaz montowany za pośrednictwem dilera zwracałby mi się latami

- jeżdżę niewiele więcej (ok. 12-13kkm rocznie) i po 1,5 roku eksploatacji już jestem "do przodu" (oby tak dalej)... ale każdy ma swoje, różne "za i przeciw" :-)

Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.
A ty liczyłeś paliwo na start i rozgrzanie?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-07, 20:14   

PiotrWie napisał/a:
Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.

- to wiem, dlatego napisałem, że "każdy ma swoje, różne za i przeciw"
PiotrWie napisał/a:
A ty liczyłeś paliwo na start i rozgrzanie?

- to oczywiste, w przeciwnym wypadku porównywanie traciłoby jakikolwiek sens...
- ja nie próbuję nikogo przekonać do LPG a jedynie dzielę się swoimi przemyśleniami/racjami, sam miałem i mam trochę oporów co będzie dalej (ufam, że nic złego się nie stanie) ale jak by nie liczyć to "na gazie" wychodzi taniej, pomijam aspekt ekologiczny bo wg mnie to sprawa względna...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-07, 21:34   

PiotrWie napisał/a:
ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km

ja takich przebiegów mam ponad 50% więc montaż LPG nawet za cenę z zakładu montażowego jest pod dużym znakiem ekonomicznego zapytania
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2012-10-07, 22:21   

PiotrWie napisał/a:

Tak jest tylko w przypadku większych jednorazowych przebiegów, ja 40% przebiegu mam w przejazdach 3-4 km ( taka specyfika pracy) więc zanim mi przełączyłoby na gaz po rozgrzaniu to i tak już staję, więc nawet przy LPG miałbym ze 40% na benzynie.


A powiedzcie mi koledzy, ile czasu zajmuje się waszym zagazowanym autkom przełączenie na gaz? Pytam, bo u mnie, z fabrycznym LGP, zajmuje to jakieś maks 200m przy bardzo zimnym silniku. Jak potem jest rozgrzany, to nawet jego ponowne startowanie, zajmuje jakieś 10 sekund, zanim wskoczy na gaz.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-07, 22:33   

wookash napisał/a:
zajmuje to jakieś maks 200m przy bardzo zimnym silniku

- bardzo zimny silnik to pojęcie bardzo względne, jak widzę jeszcze nie jeździłeś Dusterem w zimie, gdy silnik jest rzeczywiście zimny (zmrożony :-P )... a wtedy bywa, że przełączenie "na gaz" następuje po przejechaniu nawet ok. 1000 m, natomiast w lecie rzeczywiście po ok. 200 m, dlatego w przypadku częstego pokonywania tylko krótkich tras (tak jak to Koledzy wyżej opisali) montaż instalacji LPG niekoniecznie musi być opłacalny...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne