Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
kaprysy wampirka
Autor Wiadomość
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-11, 18:40   

bateria funkiel nówka założona w mierniku,
no i zmierzyłem akku rano i wyszło 12,53V
następnie odpaliłem silnik i napięcie podawane było 14,6V
teraz tylko będę czekać na nierówna pracę silnika i od razu zrobię pomiar napięcia podawanego
ciekaw jestem ile wyjdzie :-)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-11, 18:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-10-13, 11:37   

W moim dusterze:
1. Falowanie obrotów przy zimnym silniku to codzienność.
2.Raz może dwa razy w miesiącu, muszę przytrzymać go, dość znacznie na rozruszniku,żeby zaskoczył.
3.Z dwa razy zdarzyło mi się,że podczas rozruchu zgasły wszystkie kontrolki.
Ad.1 i 2 zgłosiłem w serwisie, oczywiście z jakim skutkiem,możecie się domyśleć.
Aha,wymieniono mi sondę lambda.Po tej wymianie znacznie spadło spalanie dustera.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-13, 13:20   

Paweł1 napisał/a:
wymieniono mi sondę lambda.Po tej wymianie znacznie spadło spalanie dustera.

z ilu na ile?
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-10-13, 13:36   

Według komputera:
palił 12.8/100
w tej chwili pali 10/100
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-13, 13:47   

Paweł1 napisał/a:
muszę przytrzymać go, dość znacznie na rozruszniku,żeby zaskoczył

ostatnio, również dwa razy miałem podobne objawy :-(
Paweł1 jaki masz przebieg?
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-10-13, 13:51   

26000
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-13, 15:13   

ja mam 4500
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-14, 22:18   

póki co silnik chodzi równo czasem brakuje mocy ,record w spalaniu 22L/100 :shock:
pali jak ferrari tesarosa :mrgreen:
obserwacja trwa
jak mi zelży to podjadę do servisu póki co autko mam używane 7 dni w tygodniu
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-14, 22:33   

marszelest napisał/a:
record w spalaniu 22L/100

:roll: :evil:
- powiedzieć, że "trochę za dużo" to delikatnie powiedziane... to chyba w jakichś ekstra ekstremalnych warunkach :-(
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-10-14, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-15, 19:10   

TD Pedro napisał/a:
marszelest napisał/a:
record w spalaniu 22L/100

... to chyba w jakichś ekstra ekstremalnych warunkach :-(


blisko :mrgreen: jazda emeryta prędkość 80-90km/h trasa cały czas 8-)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-15, 19:16   

marszelest napisał/a:
prędkość 80-90km/h trasa cały czas

i tak spokojnie to znosisz? :shock:
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2012-10-15, 20:36   

marszelest napisał/a:


blisko :mrgreen: jazda emeryta prędkość 80-90km/h trasa cały czas 8-)



na 2 biegu ;)

sory za ot ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Ostatnio zmieniony przez matysz 2012-10-15, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-15, 20:40   

To jakiś megaawaryjny tryb silnika - mam dwa samochody z K4M i bywam też na forum Renault, o takim spalaniu w tym silniku nie słyszałem, nie palą Ci się żadne kontrolki? Ktoś pisał kiedyś w jakiejś Megi o trybie awaryjnym, ale świeciła się kontrolka awarii elektronicznej silnika i palił mu 14 l. Takie ilości jak piszesz świadczą według mnie albo o jakimś wycieku ( nieszczelność w układzie paliwowym ) albo leje Ci wtryskiwacz na max, a wtedy może się nie całe paliwo spalać i jak niespalone opary dostaną się do wydechu to może dojść do pożaru. Według mnie powinieneś jak najszybciej jechać do serwisu - zadzwoń do nich i zapytaj czy możesz bezpiecznie przyjechać czy lepiej niech cię przywiozą na lawecie.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-15, 21:58   

wcześniej miałem megana 24l udało mi się uzyskać jak wyprzedzałem pod gorę i to ostro
normalnie mi palił z silnikiem 1,6 16V 6,5l/100km
tutaj jak jest ok ; to da się zejść dusterem do 6,7 na trasie
do pracy jak jeżdżę to mieszczę się w 7,7l/100km
ale tutaj to prawie jak ferrari :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
aha bo bym zapomniał żadna kontrola mi się nie świeci ,a silnik pracował równo
silnik nie pracuje w trybie awaryjnym na moje oko wg mnie ma moc 75%
zależy jaki ma humor na dana chwila :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-15, 22:04, w całości zmieniany 5 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 07:38   

Czym innym jest chwilowe spalanie ( w BMW udało mi się kiedyś zobaczyć 78 l/100 ) a czym innym średnia z dłuższego przebiegu - przecież Duster nie pokazuje chwilowego spalania. Skąd wziąłeś te 22 l - z komputera ( po jakim przebiegu? ) czy z obliczenia na podstawie zatankowanego paliwa i przebytej drogi?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-16, 07:59   

Da się.

Kasujesz średnie spalanie i przez jakiś czas pokazuje ci chwilowe w pewnym sensie.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 08:47   

Tak, tylko taki pomiar nie świadczy o żadnej awarii - całkiem sprawnym samochodem da się uzyskać chwilowe 22l. Myślę że pisząc o takim spalaniu w kontekście awarii kolega miał na myśli rzeczywiste spalanie na jakimś dłuższym odcinku, a to już świadczy o poważnej awarii.
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-16, 08:50   

I odwrotnie, mozna uzyskac chwilowe zerowe spalanie podczas jazdy ,,,np.z góry na biegu.albo chamujac silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez GDkris44 2012-10-16, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 08:58   

GDkris44 napisał/a:
I odwrotnie, mozna uzyskac chwilowe zerowe spalanie podczas jazdy ,,,np.z góry na biegu.albo chamujac silnikiem.

Znaczy się traktując go po chamsku? :-)
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-16, 09:09   

No nie po chamsku...tak wlasnie powinno sie jezdzic a przy okazji oszczedza sie palifffffko.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 10:33   

No to chyba jednak hamując silnikiem. :-)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
  Wysłany: 2012-10-19, 20:06   

mam pytanie na zdjęciu zaznaczyłem wtyk ,
zaciekawiło mnie bo tam gdzie zaznaczyłem
ta część się rusza (trochę obraca), a nie powinno to sztywno siedzieć??
jak to u was wygląda?
czekam na wasze opinie.

20121019155-1.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 173 KB

_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-19, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-19, 20:21   

U mnie też się rusza więc chyba tak ma być.
Nadal Ci pali jak Ferrari?
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-19, 20:39   

chyba poczuł zbliżający się servis bo na razie grzeczny jest jak aniołek,
ale nie odpuszczę,
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 22:00   

marszelest napisał/a:
na zdjęciu zaznaczyłem wtyk

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne