bateria funkiel nówka założona w mierniku,
no i zmierzyłem akku rano i wyszło 12,53V
następnie odpaliłem silnik i napięcie podawane było 14,6V
teraz tylko będę czekać na nierówna pracę silnika i od razu zrobię pomiar napięcia podawanego
ciekaw jestem ile wyjdzie
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-11, 18:43, w całości zmieniany 4 razy
W moim dusterze:
1. Falowanie obrotów przy zimnym silniku to codzienność.
2.Raz może dwa razy w miesiącu, muszę przytrzymać go, dość znacznie na rozruszniku,żeby zaskoczył.
3.Z dwa razy zdarzyło mi się,że podczas rozruchu zgasły wszystkie kontrolki.
Ad.1 i 2 zgłosiłem w serwisie, oczywiście z jakim skutkiem,możecie się domyśleć.
Aha,wymieniono mi sondę lambda.Po tej wymianie znacznie spadło spalanie dustera.
póki co silnik chodzi równo czasem brakuje mocy ,record w spalaniu 22L/100
pali jak ferrari tesarosa
obserwacja trwa
jak mi zelży to podjadę do servisu póki co autko mam używane 7 dni w tygodniu
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-15, 20:40
To jakiś megaawaryjny tryb silnika - mam dwa samochody z K4M i bywam też na forum Renault, o takim spalaniu w tym silniku nie słyszałem, nie palą Ci się żadne kontrolki? Ktoś pisał kiedyś w jakiejś Megi o trybie awaryjnym, ale świeciła się kontrolka awarii elektronicznej silnika i palił mu 14 l. Takie ilości jak piszesz świadczą według mnie albo o jakimś wycieku ( nieszczelność w układzie paliwowym ) albo leje Ci wtryskiwacz na max, a wtedy może się nie całe paliwo spalać i jak niespalone opary dostaną się do wydechu to może dojść do pożaru. Według mnie powinieneś jak najszybciej jechać do serwisu - zadzwoń do nich i zapytaj czy możesz bezpiecznie przyjechać czy lepiej niech cię przywiozą na lawecie.
wcześniej miałem megana 24l udało mi się uzyskać jak wyprzedzałem pod gorę i to ostro
normalnie mi palił z silnikiem 1,6 16V 6,5l/100km
tutaj jak jest ok ; to da się zejść dusterem do 6,7 na trasie
do pracy jak jeżdżę to mieszczę się w 7,7l/100km
ale tutaj to prawie jak ferrari
aha bo bym zapomniał żadna kontrola mi się nie świeci ,a silnik pracował równo
silnik nie pracuje w trybie awaryjnym na moje oko wg mnie ma moc 75%
zależy jaki ma humor na dana chwila
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-15, 22:04, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 07:38
Czym innym jest chwilowe spalanie ( w BMW udało mi się kiedyś zobaczyć 78 l/100 ) a czym innym średnia z dłuższego przebiegu - przecież Duster nie pokazuje chwilowego spalania. Skąd wziąłeś te 22 l - z komputera ( po jakim przebiegu? ) czy z obliczenia na podstawie zatankowanego paliwa i przebytej drogi?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-16, 08:47
Tak, tylko taki pomiar nie świadczy o żadnej awarii - całkiem sprawnym samochodem da się uzyskać chwilowe 22l. Myślę że pisząc o takim spalaniu w kontekście awarii kolega miał na myśli rzeczywiste spalanie na jakimś dłuższym odcinku, a to już świadczy o poważnej awarii.
mam pytanie na zdjęciu zaznaczyłem wtyk ,
zaciekawiło mnie bo tam gdzie zaznaczyłem
ta część się rusza (trochę obraca), a nie powinno to sztywno siedzieć??
jak to u was wygląda?
czekam na wasze opinie.
20121019155-1.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 173 KB
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-19, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum