Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
kaprysy wampirka
Autor Wiadomość
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-07, 21:15   kaprysy wampirka

coś niedobrego zaczyna się dziać z moim ukochanym wampirkiem;

1)na zimnym silniku czasami pojawia sie falowanie obrotów
2)czasami podczas jazdy jednostajnej wskazówka robi nagły skok o 5km/h (ale to pikuś)
3)czasem jest problem z odpaleniem *robi obrót ale jakoś straszliwie dzieżko (zastanawiam sie czy to nie sprawka czujnika położenia wału-jutro biorę multimetr i pomierzę napięcia)
4) czasem coraz częściej mam wrażenie jakby palił na 3 gary, albo podawał za dużo paliwa
silnik pracuje jak diesel moc 75% max za to spalanie nagle wzrasta ze 7 na 15l/10 :shock:
ale zaznaczam nie zawsze tak jest :evil:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-07, 22:05   

ad 4/ może wskazywać na okresowe wadliwe działanie jednej z cewek. Warto je wszystkie sprawdzić - jeśli to trafna diagnoza, pozostałe objawy (skoki obrotów, nadmierne spalanie) wynikają z tejże awarii -przejściowy brak zapłonu w jednym z cylindrów
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-07, 22:10, w całości zmieniany 6 razy  
 
Darek264 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16 V + LPG LANDIRENZO
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Wyżyna Lubelska
Wysłany: 2012-10-07, 22:10   

Mam podobne symptomy!
Będąc na przeglądzie po roku ( VIII / 2012 ) serwisant powiedział mi że to prawdopodobnie pada jakaś cewka.
W.w usterki zostały zgłoszone , niestety komputer serwisu nie wykrył żadnych nieprawidłowości.
Silnik pracuje czasem jak zamulony, nie wchodzi na obroty, występuje utrudniony rozruch aż do zapalenia się świateł awaryjnych.
Świadomie wybrałem ten typ silnika bo taki miałem w Renault Megane i tam to była żyleta w moim dusterze to jest lekka kicha. :oops:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-07, 22:35   

Darek264 napisał/a:
występuje utrudniony rozruch aż do zapalenia się świateł awaryjnych.

możesz to wyjaśnić? chyba o czymś nie wiem :-( (chodzi o światła)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-08, 05:04   

Darek to nie silnik tylko osprzęt, a to jest różnica. Po prostu takie rzeczy się zdarzają.

Co do serwisu to go najpierw przyciśnij bo to nie twoja wina, że komp im nic nie wykazuje. Ty masz usterkę, a oni mają ją usunąć. Jak sobie nie radzą to zmienić ASO.
 
Darek264 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16 V + LPG LANDIRENZO
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Wyżyna Lubelska
Wysłany: 2012-10-08, 07:10   

możesz to wyjaśnić? chyba o czymś nie wiem (chodzi o światła)

Uruchamiasz silnik, kręcisz rozrusznikiem za pierwszym razem nie zapala, za drugim również , za trzecim przejawia lekkie objawy pracy ( wypadanie zapłonów ) i w tym momencie zapalają się samoistnie swiatła awaryjne. Za czwartym razem zapala.
Nie ma różnicy czy silnik ciepły czy zimny. Usterka występująca losowo co jakiś czas ok. raz w tygodniu. Nadmieniam że mam zainstalowany alarm który został założony u dealera. :oops:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-08, 07:29   

Podczas kilkukrotnie powtarzanego w krótkich odstępach czasu i bezskutecznego kręcenia rozrusznikiem zużywającym sporo prądu dość szybko spada napięcie w akumulatorze. Może alarm odbiera to jako próbę ingerencji ?(w większości alarmów odcięcie zasilania lub spadek napięcia pobudza go do działania) Innego wytłumaczenia reakcji kierunkowskazów nie potrafię znaleźć. Jedno jest pewne - w aucie występuje problem z zapłonem i należy zacząć od sprawdzenia działania cewek i świec
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-08, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-08, 07:43   

Dar1962 napisał/a:
Może alarm odbiera to jako próbę ingerencji

ale kol. Darek264 nic nie wspomina by alarm (uruchomiony - pobudzony) uruchamiał syrenę a chyba światła i syrena rozłącznie nie działają... ja osobiście nie miałem tak drastycznej sytuacji by zaobserwować (sprowokować? :-P ) uruchomienie się świateł awaryjnych dlatego mnie to zainteresowało/zaintrygowało/zafrapowało...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-08, 07:47   

TD Pedro napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
Może alarm odbiera to jako próbę ingerencji

ale kol. Darek264 nic nie wspomina by alarm (uruchomiony - pobudzony)

i nie musi - miałem kiedyś auto (ha,ha)marki Siena, która robiła podobne psikusy - mam na myśli samoczynne załączanie kierunkowskazów wskutek pobudzania alarmu (rozładowywał się akumulator) i Alarm (niefabryczny)w tym czasie nie był aktywny. Ale to tylko przypuszczenie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-08, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-08, 08:24   

to w takiej sytuacji ustępuję pola i czekam na ciąg dalszy...
 
Darek264 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16 V + LPG LANDIRENZO
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Wyżyna Lubelska
Wysłany: 2012-10-08, 08:30   

wyjaśniam.
alarm jast z syreną która się nie uaktywnia. :cry:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-08, 09:57   

Powiedziałbym, że właśnie włączenie awaryjnych jest wynikiem spadku wartości napięcia poniżej progu zadziałania alarmu jak koledzy wyżej piszą. Jest to dość częsty przypadek.

A jak długo próbujesz odpalić - kręcisz rozrusznikiem i czy robisz przerwy między jedną, a drugą próbą?

Jak wcześniej powiedziałem ciśnij tych z serwisu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-08, 13:28   

właśnie o tym kilkukrotnym kręceniu myślę - charakterystyczne jest to,że kierunkowskazy aktywują się nie za pierwszą a za którąś tam z kolei próbą uruchomienia - kiedy napięcie w akumulatorze spada poniżej pewnego dopuszczalnego poziomu. Alarm (czy ma własną baterię podtrzymującą???) może interpretować to jako próbę odłączenia zasilania zewnętrznego i stąd ten niezamierzony efekt świetlny. Przy okazji (niezależnie od poszukiwania usterki) warto sprawdzić stan naładowania akumulatora i porządnie go podładować. Podejrzewam,że świeżo po jego naładowaniu nawet kilka kolejnych po sobie uruchomień rozrusznika nie aktywuje kierunkowskazów. Jeśli tak będzie, to moja teoria się potwierdzi - przynajmniej w kwestii iluminacji
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-08, 19:06   

Sam alarm raczej nie ma baterii ale syrena już ma. Przynajmniej tak miałem w polonezie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-08, 19:31   

Marek1603 napisał/a:
Sam alarm raczej nie ma baterii ale syrena już ma

to właśnie miałem na myśli, nieprecyzyjnie postawiłem pytanie. Bateria syrenki doładowywana jest na bieżąco z akumulatora samochodowego. Jeśli spada napięcie w akumulatorze, bateria ładowana jest do niewystarczającego poziomu i mikroprocesor alarmu zwykle interpretuje to jako ingerencję - stąd być może te palące się kierunki
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-08, 20:11   

Koledzy zamiast wróżyć z fusów powinniście zadać podstawowe pytanie : "Jaki kolega ma ten alarm, czy montowany w ASO czy też nie i czy zna model tego alarmu"?
Bo na razie dyskusja jest bez sensu, nie poparta żadnymi faktami tylko domysłami.
Poza tym coś dużo usterek : falowanie obrotów, nagłe skoki prędkości, problemy z odpalaniem.
Czujnik wału do skoków prędkości ma się raczej nijak.
Objawy wskazywać mogą na wiele przyczyn.
Sądzę, że lepiej jak skorzystasz z ASO, albo jakiegoś doświadczonego elektronika, który krok po kroku sprawdzi co w aucie "piszczy"
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-08, 20:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-10-08, 20:43   

Moim zdaniem pada wtrysk. Dokładnie takie same obroty miałem w C3 1.4 (poza alarmem oczywiście). W sumie wtrysk stopniowo padał na przestrzeni około 2 tygodni. Teraz już nie pamiętam, ale sprawdzenie, który to padł polegało na pomiarze rezystancji. Wymiana 300zł.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-08, 22:03   

Napisałem do ASO w Rybniku i czekam na odzew ;bo do Raciborza mi się nie chce jechać (mocno nie po drodze),Wodzisław odpada nie działają w soboty,potem zostaną Gliwice; Katowice ; B-B nieszczęsny Wektor,
poczekam, a między czasie będę obserwować Wampirka.

(jeśli chodzi czujnik poł. wału to ten temat już przerabiałem w megance b. upierdliwe to było raz odpalał raz głucha cisza najgorzej na ciepłym silniku)

póki gwarancja niech sie Aso męczy w końcu za to płacimy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-08, 22:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-09, 18:00   

servis w Rybniku Renault Pietrzak-Keller ul. Obwiednia Południowa 6

miał ktoś z nimi już jakąś styczność jeśli chodzi o servis i wszelakie naprawy?
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 18:19   

marszelest napisał/a:

2)czasami podczas jazdy jednostajnej wskazówka robi nagły skok o 5km/h (ale to pikuś)
----
jeśli chodzi czujnik poł. wału to ten temat już przerabiałem w megance


Może i przerabiałeś, ale z nagłymi skokami prędkości nie ma to nic wspólnego.
Natomiast do problemów z odpalaniem oczywiście może mieć coś wspólnego, ale te skoki prędkości mogą wskazywać na całkiem inny powód.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-09, 18:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-09, 18:22   

miałem na myśli odpalanie widać zbyt pokrętnie napisałem :mrgreen:
a teraz pytanie jak działa kontrolka ogrzewania tylnej szyby
bo albo mam zwidy ale podczas jazdy wydawało mi się że po 5min mi się wyłączyła a potem sama załączyła się ponownie i świeciła z 10 min myślałem ze to ma działać 15 min i ma się wyłączyć ? bo tam raczej nie ma nic skomplikowanego-a nie wierze żeby tam był jakiś czujnik temp ogrzewania szyby.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-09, 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-09, 18:40   

Co do problemów z cewkami i wtryskiem:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6947
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-10-09, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 18:58   

marszelest napisał/a:
bo albo mam zwidy ale podczas jazdy wydawało mi się że po 5min mi się wyłączyła a potem sama załączyła się ponownie i świeciła z 10 min myślałem ze to ma działać 15 min i ma się wyłączyć ? bo tam raczej nie ma nic skomplikowanego


I tu się możesz zdziwić, ale ogrzewaniem tylnej szyby steruje UCH (komputer kontroli kabiny). Jeśli będzie np. jakiś spadek napięcia, usterka alternatora, akumulatora to UCH wyłączy ogrzewanie szyby.
Może ty w aucie masz problem z aku, alternatorem, stabilizatorem napięcia ?
To by tłumaczyło te skoki wskazówki prędkościomierza o 5 km/h, problemy z odpalaniem, słabnięciem silnika jak również z chwilowym wyłączeniem ogrzewania szyby.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-09, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-09, 22:27   

wziąłem dzisiaj mutimetr ale jak na złość padła bateria jutro spróbuje kupić nowa, kiepski tydzień mam :(
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Darek264 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16 V + LPG LANDIRENZO
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 17
Skąd: Wyżyna Lubelska
Wysłany: 2012-10-11, 12:11   

Rano spada temperatura i po uruchomieniu duster zaczyna jeżdzić żabą. :cry:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne