Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lewarek / podnośnik - fabryczny / akcesoryjny
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-04, 10:02   

nic nie stoi na przeszkodzie aby podstawiać w miejscu przewidzianym na podnośnik fabryczny. Jest tam gruby metalowy rant. Żeby nie kaleczyć blach wystarczy kawałek grubej gumy. Podnośnik słupkowy jest niestety o wiele mniej stabilny i gdzieś na miękkim poboczu musi mieć twardą stabilną podstawę
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 11:38   

ale główka podnośnika jest płaska lub ma rowek na 1-2 mm a ten rant ma z 15 mm
też myślałem za wzmocnienie podwozia ale trzeba zauważyć że czym bliżej środka tym siła musi być większa .
O podnośnik się nie boje bardziej że podłoga nie wytrzyma a ta w naszych dusterach jest wybitnie cienka

Ogólnie blacha jest tak nędzna że jak podnosiłem 18 letniego rupiecia całego przerdzewiałego to mniej się bałem niż przy dustarze
zacząłem podnosić za próg to trzeszczał jak by miał zaraz się rozpaść
jak za podłogę to widziałem jak się podłoga wyginała
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-04, 11:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-04, 17:27   

kup w sklepie moto (cieżarówki, ciągniki) za kilka zet spory bałwanek, przetnij go piłką do metalu na pół i masz grubą, elastyczną poduszkę, którą można położyć na główce podnośnika.Nic się nie pognie ani nie uszkodzi
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-04, 18:49   

Podnośnik , obojętnie czy fabryczny czy ''Alledrogowy'' ale o zabezpieczeniu warto pamiętać. Ja używam takie cuś, jest regulowana wysokość i udźwig że cho cho .Samoróbka,oczywiście w aucie nie wożę, ale w garażu bez tego auta nie podnoszę.

DSC_0417.jpg
Zabezpieczenie
Plik ściągnięto 115 raz(y) 145,77 KB

Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-02-04, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-02-04, 23:10   

wat napisał/a:
leo jaki gruby masz mniej więcej ten kawałek klocka? pod ten podnośnik

Nie pamiętam, a nie chcę strzelać, bo każdy centymetr jest tu ważny.
Zmierzę i napiszę.
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 03:20   

Ajgor to coś nazywa się kobyłka
ja mam zasadniczo tunel więc prawie nigdy mi sie nie przydaje podnośnik .
Ale jak już muszę to używać drewnianych klocków (przecięty pień drzewa )



Pomysły pomysłami ale dalej nikt nie napisał za co podnieść przednie koła podnośnikiem słupkowym .
Fabryczne miejsca na progu odpadają bo jest rant na 1-2 cm
podłoga jest za cienka
a za wahacze zabrania instrukcja
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 07:15   

Bo to tak oczywiste ze nie trzeba komentarza.
Tak jak zwykły podnośnik używasz
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2015-02-05, 11:15   

Od początku używam słupkowego i nic się z progami nie dzieje. Na główkę podnośnika podkładam kawałek twardej gumy lub klocek bukowy i jest OK.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-05, 11:34   

jak na ten rant gumę ?

10959759_323499544510923_8070198915838211854_n.jpg
Plik ściągnięto 185 raz(y) 88,03 KB

 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2015-02-05, 12:09   

Tak, podstawiasz podnośnik słupkowy w miejsce oryginalnego. A guma między główkę podnośnika a rant
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-06, 12:16   

duży solidny i gruby krążek gumy ugnie się pod naciskiem rantu, zabezpieczając go przed uszkodzeniem i przesuwaniem - polecam wspomnianą wyżej połówkę bałwanka ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-02-06, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-06, 12:46   

Jeśli już to bym wyciął w tym gumowym 'bałwanku' szczelinę na rant...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-06, 18:00   

żaden problem, chwila pracy piłką do metalu
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-06, 20:31   


i z tyłu
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-02-07, 01:20   

Spokojnie możesz zrezygnować z tego przedłużenia wajchy przy żabie (chodzi mi o tę rurkę z podgumowaną rękojeścią) - duster daje się podnosić za pomocą pierwszego odcinka wajchy, a jest to o wiele wygodniejsze, gdy kucnie się przy samochodzie i podnosi lub opuszcza.
Ba, do pewnej wysokości można podnieść nadwozie żabą bez żadnej rurki, machając jedynie uchwytem na rurę. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-07, 10:25   

to zależy też od nośności żaby - im większa, tym łatwiej dżwignąć, więc kupując warto zaopatrzyć się w minimum 2,5 T. A tak a'propos zdjęcia - dziwne,że musisz podkładać deski. Ja kupiłem żabę nisko profilową, którą można podjechać pod sportowe auto, a mimo to podnosząc Dustera, który nie dość że ma wielki prześwit to jeszcze ogromny skok zawieszenia i koło długo stoi na podłożu - bez problemu daje radę (360 mm + gumowa podkładka = ok 375 mm - podstawione pod próg w miejscu fabrycznego). Najlepiej przed kupnem podnieść koło na fabrycznym podnośniku, zmierzyć wysokość i sprawdzić opisy parametrów technicznych oferowanych podnośników, gdzie zawsze podają wysokość podnoszenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-02-07, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-02-08, 00:07   

wat napisał/a:
leo jaki gruby masz mniej więcej ten kawałek klocka? pod ten podnośnik

Zmierzyłem, zrobiłem też jakieś fotki.
Kloc ma wymiary: wys. 10,5 cm, szer. 27 cm, dług. 60 cm. Podczas mierzenia przypomniałem sobie, że dając zlecenie stolarzowi żądane wymiary zawarłem w widełkach (myśląc, że dopasuje coś z jednego kawałka drewna), i tak wysokość zawierała się między 10 a 11 cm - wyszło mu 10,5 cm. To zależy oczywiście od potrzeby i wysokości podnoszenia danego podnośnika. Szerokość i długość zależne są znowu od rozstawu kół "żaby".
Ano właśnie - sądziłem, że dostanę kloca z jednego kawałka drewna, a stolarz skleił i sprasował kilka desek, potem całość heblując na gładko. Wyglądało to solidnie, ale ponieważ miałem kawałek płaskownika o szer. 8 cm, wykorzystałem go do zabezpieczenia całego klocka. Dokupiłem pręt gwintowany M8, zrobiłem w klocu długim wiertłem cztery otwory na przestrzał, przewierciłem tez odpowiednio płaskowniki i skręciłem nakrętkami. Dodatkowo w płaskowniku dorobiłem szczeliny na ucho z taśmy parcianej. Sądzę, że takie zabezpieczenie nie było konieczne, ale ponieważ oprócz pręta za kilka zł miałem pod ręką wszystko (płaskownik, nakrętki, wiertło, taśmę), postanowiłem to wykorzystać. Po latach i wielu obciążeniach nie powinien się rozłazić.
Gdybym wiedział, że stolarz będzie robił taką sklejankę, zażyczyłbym sobie, żeby sprasował na płasko kilka desek szerokich na 27 cm i długich na 60 cm, tak, żeby uzyskać tę wysokość kloca 10-11 cm.
Sam kloc kosztował mnie 40 zł. Przydaje się w garażu nie tylko do podnoszenia dustera.

kloc1.JPG
Plik ściągnięto 112 raz(y) 76,39 KB

kloc2.JPG
Plik ściągnięto 120 raz(y) 99,35 KB

kloc3.JPG
Plik ściągnięto 118 raz(y) 129,22 KB

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-02-08, 10:11   

całkiem kulturalny klocuszek wyszedł z tego :-)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-02-09, 23:15   

Mam dodatkowy podnośnik hydrauliczny 2 t chyba z marketu za ok 70 zł (tzw.żaba, która odjeżdża przy podnoszeniu). Używam go okazjonalnie:
- podnosiłem silnik podczas wymiany rozrządu (podnośnik za niski musiałem robić podkładki z desek)
- podnosiłem tylnie koło, gdy przednie podnosił podnośnik fabryczny aby zamienić opony między osiami (też za niski i musiałem podeprzeć go pod mocowaniem wahacza tylniego).
Reasumując hydrauliczny jest dobry ale tylko aby szybko zerknąć pod podwozie (no i w większości nie ma żadnych gumek zabezpieczających podwozie w miejscu podnoszenia także trzeba je kupić lub dorobić osobno. Choć są tanie to jest to jakiś dodatkowy problem).
Chyba najlepiej kupić drugi taki sam jak oryginał.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 09:37   

Ten 2t nie jest za niski aby dobrze działać ? Wziąłbym taki 5 t...
Poza tym nie ufam chińskim tonom... :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-31, 18:03   

ja skapitulowałem z tym słupkowym
teraz kupuje taki
http://allegro.pl/samocho...5621321627.html

Co ciekawe wszystkie inne mają zakres pracy do ok. 360 mm a ten 380 mm
2 cm to prawie nic ale warto wybrać ten od firmy BASS bo kosztuje tyle samo a większy
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-05-02, 09:02   

Karenzo napisał/a:

O podnośnik się nie boje bardziej że podłoga nie wytrzyma a ta w naszych dusterach jest wybitnie cienka

Ogólnie blacha jest tak nędzna że jak podnosiłem 18 letniego rupiecia całego przerdzewiałego to mniej się bałem niż przy dustarze
zacząłem podnosić za próg to trzeszczał jak by miał zaraz się rozpaść
jak za podłogę to widziałem jak się podłoga wyginała

Ja mam chyba jakiegoś dziwnego Dustera - od 2010r zmieniam samodzielnie koła 2x w roku, ze dwa razy dodatkowo przy "złapaniu gumy" przy użyciu fabrycznego podnośnika, nic mi nie trzeszczy, nic nie uszkodziłem.
Czy na początku Dustery robili z innej blachy???
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-02, 09:31   

a ja?
wszystkie moje "remonty" dustera robie pod chmurką na lewarku .

jak ktos obciaza auto na "podlodze" to moze chce dodatkowe wietrzenie w aucie :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-02, 09:44   

ja pisałem o hydraulicznym słupkowym , ,może ori podnośnik daje rade ale do zastosowań warsztatowych trzeba sobie kupić żabe i za podwozie łapać
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-02, 09:48   

chlopie mam slupkowy zwykly najtanszy i niezbyt wysoki, podkladam jeszcze cos pod niego na asfalt , bo jest nawet czasem za niski - mam taki odwaznik 2kg o wysokosci ok 2-3 cm w bagazniku i jest ok , kolo mozna sciagac bez problemu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne