DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 10:43   Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?

Na początku witam wszystkich użytkowników tego forum :-)

W ciągu kilku najbliższych m-cy planuję zmianę samochodu i poważnie zastanawiam się nad Lodgy. Wersja Laureate, raczej 5-os.
Może doradzicie, który silnik wybrać? Nie ukrywam, że ważne są względy finansowe, zarówno przy zakupie jak i późniejszej eksploatacji.
Samochodem pokonuję ok. 7-8 tys. km rocznie, 60% w trasie i planuję go mieć z 10 lat.
Na pokładzie jedzie przeważnie 4 osoby + sporo bagażu.

Dzięki za podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-05, 10:46   Re: Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?

panar napisał/a:
...Samochodem pokonuję ok. 7-8 tys. km rocznie


Jesli chodzi o kwestie wylacznie ekonomiczne to benzyna.

Jak o inne to sam musisz zadecydowac ;)

q
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 10:56   

@panar: Przy tak niskich wymaganiach wszystko sprowadza się jedynie to tego, czy bardziej lubisz charakterystykę benzyniaka czy diesla, oraz na co Cię stać. A skoro masz czas - to po prostu zaczekaj z jazdę próbną na pojawienie się TCE (albo przejedź się jakąś renówką z tym silnikiem), wypróbuj wszystkie opcje i wybierz co Ci się bardziej spodoba.
 
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 11:22   

Właśnie ze względów $$$ to pewnie benzyna.

A czy ten 1.6 (84KM) nie będzie ciut za słaby do takiego auta? Jak jest np. podczas wyprzedzania w trasie obciążoną Lodgy 1.6 (4-5 osób + trochę bagażu).

1.2 TCE wychodzi ok. 6 tys. droższy ale mniej pali no i jest dynamiczniejszy.
Jeśli się zdecyduję na 100% na Lodgy to będę miał "zagwozdkę" który z tych dwóch motorków wybrać.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 11:34   

Bierz 1.6 - nie jest rakietą ale da radę.
Przy tych przebiegach nie ma sensu dopłacać do TCE czu dCi.
Na starcie wydajesz 6 - 10 tys więcej za samochód , coroczny przegląd z wymianą oleju jest droższy bo droższy olej i więcej się go leje do dCi i TCE , droższe filtry itp.
Z tego co czytałem na francuskim forum to 1.6 przy jeździe mieszanej z przewagą pozamiejskiej spala 7-8 litrów benzyny.
TCE spali zapewne z 6-7 a dCi z 5-6.
Więc jeśli przymkniesz oko na gorsze parametry moc/przyspieszenie to 1.6 będzie bardziej uzasadniona ekonomicznie.
Potencjalne awarie silników po 5 latach gwarancji są też najmniej kosztowne w przypadku 1.6.
Plus zawsze masz możliwość taniej instalacji LPG gdybyś potrzebował.
 
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 12:11   

Dzięki DrOzda za konkretne, rzeczowe argumenty - na pewno wezmę je pod uwagę.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-05, 12:18   

A do TCE to nie da sie zalozyc LPG ???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 12:26   

panar napisał/a:
czy ten 1.6 (84KM) nie będzie ciut za słaby do takiego auta?

WG mnie - nie, ale Ty możesz mieć inne zdanie. Przejedź się po prostu.

panar napisał/a:
[TCE] mniej pali

Niekoniecznie - jak wszystkie silniki, pali po prostu tyle ile się wleje (;

A bardziej serio - owszem, może spalić mniej, ale przy ciężkiej nodze kierowcy umie też spalić więcej niż 1.6.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 12:31   

BoloSr napisał/a:
do TCE to nie da sie zalozyc LPG ???

Da się - ale chyba wyłącznie V generację instalacji gazowej, więc na razie koszty są dość wysokie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 12:51   

BoloSr napisał/a:
A do TCE to nie da sie zalozyc LPG ???

Da się ale albo wtrysku fazy ciekłej gazu , albo z mieszanym podawaniem zarówno LPG jak i benzyny do schładzania wtryskiwaczy (co jest totalnie bez sensu IMHO).
Lodgy 1.6 MPI mieli zarejestrowaną w Al. Jerozolimskich. Jak jechałem półtora miesiąca temu to była zupełnie nowa i niedotarta.
Teraz powinno być lepiej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-11-05, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-05, 15:39   

do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-11-05, 17:36   

Moim zdaniem w tym wypadku najlepszy będzie 1.6, jeśli oczywiście możesz się pogodzić z nieco gorszą dynamiką. Biorąc pod uwagę, że planujesz 10 lat eksploatacji jest to chyba najbezpieczniejsza opcja pod kątem ewentualnych awarii (wtryskiwacze itp.).
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-05, 17:46   

DrOzda napisał/a:

Da się ale albo wtrysku fazy ciekłej gazu , albo z mieszanym podawaniem zarówno LPG jak i benzyny do schładzania wtryskiwaczy (co jest totalnie bez sensu IMHO).


Tu nie chodzi o schładzanie wtryskiwaczy, bo się nie roztopią, tylko o zapiekanie się ruchomych detali w jego wnętrzu, dlatego podaje się LPG i benzynę w stosunku 80:20 (taki gdzieś był podawany- nie pamiętam, gdzie) aby części wtryskiwacza były w ruchu ale jednocześnie nie mogą się zatrzeć. ;-)
_________________
 
kjawi 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 84
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-11-05, 21:25   

Ja zamówiłem benzyne, w pewnym wieku i z rodziną na karku ma się inne preferencje jazdy niż mając 20 lat. :mrgreen:
_________________
Był fiat 125p, jest fiat siena, jest dacia lodgy.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-11-05, 23:46   Re: Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?

panar napisał/a:
Na początku witam wszystkich użytkowników tego forum :-)

W ciągu kilku najbliższych m-cy planuję zmianę samochodu i poważnie zastanawiam się nad Lodgy. Wersja Laureate, raczej 5-os.
Może doradzicie, który silnik wybrać? Nie ukrywam, że ważne są względy finansowe, zarówno przy zakupie jak i późniejszej eksploatacji.
Samochodem pokonuję ok. 7-8 tys. km rocznie, 60% w trasie i planuję go mieć z 10 lat.
]Na pokładzie jedzie przeważnie 4 osoby + sporo bagażu.

Dzięki za podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam


W ogóle się nie zastanawiaj i bierz diesla.
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2012-11-05, 23:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 23:55   

SpikeMike napisał/a:
się nie zastanawiaj

To nie jest dobra rada...
 
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-11-06, 10:17   

Ja bym wziął mimo wszystko pod uwagę MCV, z uwagi na benzynowy silnik 1,6 16V, który ma 105kM. /porównując z Lodgy benz. 1,6 8V 87?kM/ Zawsze to 20kM więcej, a to duża różnica. Mimo, że Lodgy nowsza i ładniejsza w środku
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-06, 11:02   

OK, tylko że MCV przechodzi do historii. W pierwszym poście stoi napisane, ze ma to być zakup na około 10 lat. Pytanie brzmi: jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?
 
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 11:20   

Marcin P. napisał/a:
Ja bym wziął mimo wszystko pod uwagę MCV


W grę wchodzi albo Lodgy albo max. 3 letni używany ale wtedy to już raczej nie dacia.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-11-06, 11:22   

miskowski napisał/a:
OK, tylko że MCV przechodzi do historii. W pierwszym poście stoi napisane, ze ma to być zakup na około 10 lat. Pytanie brzmi: jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?


To nie Windows. Części zamienne są dostępne nawet dla aut wyprodukowanych 20 lat temu, zatem tym bardziej będą do tak popularnego w Europie auta jak MCV. Nie zmienia to faktu, że Lodgy nowocześniejsze i chyba jednak większe.

@Laisar, użyłem rzecz jasna skrótu myślowego, jednakże z własnego doświadczenia powiem, że jak się wozi większe ciężary to diesel wykazuje nieco lepszą charakterystykę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 11:23   

miskowski napisał/a:
jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?

Sądząc po reszcie starych renówek - wystarczająco długo. A producenci niezależni jeszcze dłużej. Zwłaszcza, że części mechaniczne to po prostu mniej i bardziej stare renówki...

Tak że to akurat żaden argument za czy przeciw.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-11-06, 11:55   

Ja o wsparcie dla MCV bym się nie obawiał-zwłaszcza, jeżeli wiemy, że model dalej jest sprzedawany za naszą wschodnią granicą. W tym momencie większym problemem przy MCV może się okazać dostępność konkretnych konfiguracji w danym salonie. Wiem, wiem, można sobie pojechać do innej miejscowości po auto, lub przymknąć oko na brak danego gadżetu, ale mimo wszystko biorąc nowe auto z salonu na 'lata"chciałoby się samemu skonfigurować w aucie to co się chce w nim mieć, a nie brać co akurat jest na stanie (nawet jeżeli lista opcji i wersji wyposażenia jest tak krótka i uboga , jak w Dacii).
Co do silnika, to w przypadku autora wątku brałbym benzynę bez dwóch zdań. Ja robiąc przebiegi 12-15k km/rok (70% miasto)-czyli zdecydowanie większe niż u autora wątku- wziąłem Dustera z benzyną, bo tak mi wyszło z obliczeń -tak będzie per saldo taniej. A gdybym zaczął nagle robić większe przebiegi, zawsze mogę się zdecydować na LPG. W przypadku Lodgy- to w ogóle nie jest problem przy takim bagażniku. :-D
Życzę trafnej decyzji. :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-11-06, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
panar 
Zielony listek


Marka: Skoda
Model: Felicia
Silnik: 1.6
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:13   

Domel2250 napisał/a:
w przypadku autora wątku brałbym benzynę bez dwóch zdań


Też coraz bardziej skłaniam się ku benzynie i pewnie na tym stanie. I to raczej 1.6 niż TCE
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 176
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:16   

Trzeba jednak pamiętać ze kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne. Diesel poki co sprzedaje się jednak najlepiej. Do tego kiedy tafi się dalsza wyprawa koszty nie przerażają. Mamy w domu dwa diesle i dwa benzyniaki i w trasę zawsze ruszamy dieslem. Różnica w cenie zaś nie jest tragicznie duża, także wybór kolejnego auta po przemyśleniach padł na diesla.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:29   

Auto to nie jest inwestycja - jeżeli wszystko w nim pasuje oraz da się kiedyś dobrze odsprzedać, to tym lepiej, ale nie ma sensu pchać się np w diesla, jeśli ktoś po prostu nie lubi jeździć dieslami, tylko dlatego że potem, kiedyś, będzie go łatwiej odsprzedać... MSZ - besęsu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne