Wysłany: 2012-11-05, 10:43 Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?
Na początku witam wszystkich użytkowników tego forum
W ciągu kilku najbliższych m-cy planuję zmianę samochodu i poważnie zastanawiam się nad Lodgy. Wersja Laureate, raczej 5-os.
Może doradzicie, który silnik wybrać? Nie ukrywam, że ważne są względy finansowe, zarówno przy zakupie jak i późniejszej eksploatacji.
Samochodem pokonuję ok. 7-8 tys. km rocznie, 60% w trasie i planuję go mieć z 10 lat.
Na pokładzie jedzie przeważnie 4 osoby + sporo bagażu.
@panar: Przy tak niskich wymaganiach wszystko sprowadza się jedynie to tego, czy bardziej lubisz charakterystykę benzyniaka czy diesla, oraz na co Cię stać. A skoro masz czas - to po prostu zaczekaj z jazdę próbną na pojawienie się TCE (albo przejedź się jakąś renówką z tym silnikiem), wypróbuj wszystkie opcje i wybierz co Ci się bardziej spodoba.
A czy ten 1.6 (84KM) nie będzie ciut za słaby do takiego auta? Jak jest np. podczas wyprzedzania w trasie obciążoną Lodgy 1.6 (4-5 osób + trochę bagażu).
1.2 TCE wychodzi ok. 6 tys. droższy ale mniej pali no i jest dynamiczniejszy.
Jeśli się zdecyduję na 100% na Lodgy to będę miał "zagwozdkę" który z tych dwóch motorków wybrać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3773 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 11:34
Bierz 1.6 - nie jest rakietą ale da radę.
Przy tych przebiegach nie ma sensu dopłacać do TCE czu dCi.
Na starcie wydajesz 6 - 10 tys więcej za samochód , coroczny przegląd z wymianą oleju jest droższy bo droższy olej i więcej się go leje do dCi i TCE , droższe filtry itp.
Z tego co czytałem na francuskim forum to 1.6 przy jeździe mieszanej z przewagą pozamiejskiej spala 7-8 litrów benzyny.
TCE spali zapewne z 6-7 a dCi z 5-6.
Więc jeśli przymkniesz oko na gorsze parametry moc/przyspieszenie to 1.6 będzie bardziej uzasadniona ekonomicznie.
Potencjalne awarie silników po 5 latach gwarancji są też najmniej kosztowne w przypadku 1.6.
Plus zawsze masz możliwość taniej instalacji LPG gdybyś potrzebował.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3773 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 12:51
BoloSr napisał/a:
A do TCE to nie da sie zalozyc LPG ???
Da się ale albo wtrysku fazy ciekłej gazu , albo z mieszanym podawaniem zarówno LPG jak i benzyny do schładzania wtryskiwaczy (co jest totalnie bez sensu IMHO).
Lodgy 1.6 MPI mieli zarejestrowaną w Al. Jerozolimskich. Jak jechałem półtora miesiąca temu to była zupełnie nowa i niedotarta.
Teraz powinno być lepiej.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-11-05, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-05, 15:39
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.
Moim zdaniem w tym wypadku najlepszy będzie 1.6, jeśli oczywiście możesz się pogodzić z nieco gorszą dynamiką. Biorąc pod uwagę, że planujesz 10 lat eksploatacji jest to chyba najbezpieczniejsza opcja pod kątem ewentualnych awarii (wtryskiwacze itp.).
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Da się ale albo wtrysku fazy ciekłej gazu , albo z mieszanym podawaniem zarówno LPG jak i benzyny do schładzania wtryskiwaczy (co jest totalnie bez sensu IMHO).
Tu nie chodzi o schładzanie wtryskiwaczy, bo się nie roztopią, tylko o zapiekanie się ruchomych detali w jego wnętrzu, dlatego podaje się LPG i benzynę w stosunku 80:20 (taki gdzieś był podawany- nie pamiętam, gdzie) aby części wtryskiwacza były w ruchu ale jednocześnie nie mogą się zatrzeć.
Wysłany: 2012-11-05, 23:46 Re: Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?
panar napisał/a:
Na początku witam wszystkich użytkowników tego forum
W ciągu kilku najbliższych m-cy planuję zmianę samochodu i poważnie zastanawiam się nad Lodgy. Wersja Laureate, raczej 5-os.
Może doradzicie, który silnik wybrać? Nie ukrywam, że ważne są względy finansowe, zarówno przy zakupie jak i późniejszej eksploatacji.
Samochodem pokonuję ok. 7-8 tys. km rocznie, 60% w trasie i planuję go mieć z 10 lat.
]Na pokładzie jedzie przeważnie 4 osoby + sporo bagażu.
Dzięki za podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam
W ogóle się nie zastanawiaj i bierz diesla.
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2012-11-05, 23:46, w całości zmieniany 2 razy
Ja bym wziął mimo wszystko pod uwagę MCV, z uwagi na benzynowy silnik 1,6 16V, który ma 105kM. /porównując z Lodgy benz. 1,6 8V 87?kM/ Zawsze to 20kM więcej, a to duża różnica. Mimo, że Lodgy nowsza i ładniejsza w środku
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-06, 11:02
OK, tylko że MCV przechodzi do historii. W pierwszym poście stoi napisane, ze ma to być zakup na około 10 lat. Pytanie brzmi: jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?
OK, tylko że MCV przechodzi do historii. W pierwszym poście stoi napisane, ze ma to być zakup na około 10 lat. Pytanie brzmi: jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?
To nie Windows. Części zamienne są dostępne nawet dla aut wyprodukowanych 20 lat temu, zatem tym bardziej będą do tak popularnego w Europie auta jak MCV. Nie zmienia to faktu, że Lodgy nowocześniejsze i chyba jednak większe.
@Laisar, użyłem rzecz jasna skrótu myślowego, jednakże z własnego doświadczenia powiem, że jak się wozi większe ciężary to diesel wykazuje nieco lepszą charakterystykę.
jak długo koncern będzie wspierał MCV na obecnym poziomie?
Sądząc po reszcie starych renówek - wystarczająco długo. A producenci niezależni jeszcze dłużej. Zwłaszcza, że części mechaniczne to po prostu są mniej i bardziej stare renówki...
Ja o wsparcie dla MCV bym się nie obawiał-zwłaszcza, jeżeli wiemy, że model dalej jest sprzedawany za naszą wschodnią granicą. W tym momencie większym problemem przy MCV może się okazać dostępność konkretnych konfiguracji w danym salonie. Wiem, wiem, można sobie pojechać do innej miejscowości po auto, lub przymknąć oko na brak danego gadżetu, ale mimo wszystko biorąc nowe auto z salonu na 'lata"chciałoby się samemu skonfigurować w aucie to co się chce w nim mieć, a nie brać co akurat jest na stanie (nawet jeżeli lista opcji i wersji wyposażenia jest tak krótka i uboga , jak w Dacii).
Co do silnika, to w przypadku autora wątku brałbym benzynę bez dwóch zdań. Ja robiąc przebiegi 12-15k km/rok (70% miasto)-czyli zdecydowanie większe niż u autora wątku- wziąłem Dustera z benzyną, bo tak mi wyszło z obliczeń -tak będzie per saldo taniej. A gdybym zaczął nagle robić większe przebiegi, zawsze mogę się zdecydować na LPG. W przypadku Lodgy- to w ogóle nie jest problem przy takim bagażniku.
Życzę trafnej decyzji.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-11-06, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 176 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-06, 12:16
Trzeba jednak pamiętać ze kilkulnie auto z gazem jest praktycznie niesprzedawalne. Diesel poki co sprzedaje się jednak najlepiej. Do tego kiedy tafi się dalsza wyprawa koszty nie przerażają. Mamy w domu dwa diesle i dwa benzyniaki i w trasę zawsze ruszamy dieslem. Różnica w cenie zaś nie jest tragicznie duża, także wybór kolejnego auta po przemyśleniach padł na diesla.
Auto to nie jest inwestycja - jeżeli wszystko w nim pasuje oraz da się kiedyś dobrze odsprzedać, to tym lepiej, ale nie ma sensu pchać się np w diesla, jeśli ktoś po prostu nie lubi jeździć dieslami, tylko dlatego że potem, kiedyś, będzie go łatwiej odsprzedać... MSZ - besęsu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum