Mam wersje Delsey i jestem ciekaw czy dało by się wyłącznik ogrzewania szyby tylnej przerobić tak jak było w 'oryginale' , tzn. aby był koło przycisku otwierania szyby.
Obecnie jest on w panelu nawiewu/klimy. Wie ktoś może czy po prostu do tego panelu jest wpięta wtyczka od 'normalnego przycisku' (koło otw. szyb)
Zaślepka zamiast przycisku mnie irytuje.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-11-12, 13:14, w całości zmieniany 3 razy
Przycisk na panelu nawiewu/klimy by został. I tak jest mały/drobny nie żucająca się w oczy bo jest nisko. A ta zaślepka wrrr.... i jeszcze w nocy podświetlanie... z jednej strony świeci jeden przełącznik a z drugiej dwa...
Senk w tym czy do tego panelu nawiewu/klimy doprowadzone są dwie wiązki kabli z dwoma wtyczkami, z czego jedna od samego włącznika ogrzewania szyby tylnej czy niestety już w jednej wiązce to ogrzewanie z resztą jest wpięte.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-11-12, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie moglo to zostac jak jest w wersji bez klimy :)
Ale podejrzewam ze jest inna wiazka cala i tylko wtyczka leci do panleu dolnego :) ale moge sie mylic trzeba by to ściągnąc i obadac :)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-11-12, 13:20, w całości zmieniany 2 razy
Napisałem temat bo wiedziałem że się laisar wypowie w tej kwesti.
Zdemontowałem ten centralny panel lecz panel nawiewu/klimy ma podpięte pod siebie linki i bałem się z tym robić żeby nie uszkodzic
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-11-12, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
Byłem przed momentem w DD i co udało mi się ustalić po ostrożnym przekręceniu panelu w środku.
Jest jedna wtyczka do której wchodzi chyba 5 kabli grubych + 5 cienkich kabelków takich jak przy włączniku świateł awaryjnych i możliwe że te 5 kabelków to są od ogrzewania szyby tylnej.
Niebieski - Brązowy - Czarny - Zielony z brązowym paskiem - Zółty z czarnym paskiem.
Może ktoś ustalić z 'normalnym' rozmieszczeniem tego przycisku jakie ma kabelki i ile kabelków jest w wtyczce od panelu nawiewu.
Niestety nie jest taki sam, ale można bez problemu adoptować. Wystarczy zablokować jedno położenie impulsowe. Ten włącznik ma normalnie styk otwarty i sprężyne powrotną. Po naciśnięciu włacznik na chwilę zwiera styk i podaje impuls do UCH. Czasowy układ grzania tylnej szyby i lusterek (jeżeli są podgrzewane) steruje, włącza i wyłącza grzałki znajduje się w UCH.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-11-12, 14:53, w całości zmieniany 1 raz
Wygląd się różni, ale to nie ma znaczenia, należy użyć oryginalnego takiego jak jest montowany w starszym modelu DD i można go podłączyć równolegle do włącznika w panelu sterowania klimatyzacją i wtedy będziesz miał dwa włączniki ogrzewania tylnej szyby i lusterek.
Kupię przełącznik i zobaczę namacalnie. Pasowałby mi ten wyłącznik bo ta zaślepka mnie drażni.
Jak ktoś mógł wpaść na to żeby zmienić jego położenie i to na gorsze....
Element 1456 - STEROWANIE IMPULSOWE USUWANIEM SZRONU -
pin - linia - opis
2 - LPD - "+" prawego światła pozycyjnego zabezpieczony
3 - MAM - masa elektryczna lewej belki deski rozdzielczej
4 - MAM - masa elektryczna lewej belki deski rozdzielczej
5 - 15B - sterowanie "+" ogrzewania tylnej szyby
Element 319 - PANEL STEROWANIA KLIMATYZACJI - gniazdo 1 pin - linia - opis
1 - S1 - "+" akcesoria przez przekaźnik
2 - 38AH - sterowanie "+" silnika wentylatora prędkość 1
3 - 38AJ - sterowanie "+" silnika wentylatora prędkość 2
4 - 38AK - sterowanie "+" silnika wentylatora prędkość 3
5 - 38AL - sterowanie "+" silnika wentylatora prędkość 4
6 - 38DB - sterowanie "+" wentylatora ogrzewania > panel sterowania klimatyzacji
Element 319 - PANEL STEROWANIA KLIMATYZACJI - gniazdo 2 pin - linia - opis
4 - 38LQ - sygnał prędkości 0 zespołu wentylatora
5 - 38Z - sterowanie cyklu klimatyzacji > moduł elektroniczny benzyna-diesel
6 - NC - masa elektroniczna przedniego lewego słupka
7 - LPD - "+" prawego światła pozycyjnego zabezpieczony
Włącznik ogrzewania tylnej szyby to szara kostka o zaciskach 2 - kolor kabla niebieski podłączenie do bezpiecznika F19 - 10A; 3 - kolor czarny podłączenie masa; 4 - kolor czarny podłączony do masy; 5 - kolor kabla zielony podłączony pin 39 UCH.
Z UCH pin 31 kolor kabla szary, jest sterowany przekaźnik który załącza grzałkę tylnej szyby kolor kabla niebieski oraz bezpiecznik F32 - 30A
Włącznik ogrzewania tylnej szyby to szara kostka o zaciskach 2 - kolor kabla niebieski podłączenie do bezpiecznika F19 - 10A; 3 - kolor czarny podłączenie masa; 4 - kolor czarny podłączony do masy; 5 - kolor kabla zielony podłączony pin 39 UCH.
Z UCH pin 31 kolor kabla szary, jest sterowany przekaźnik który załącza grzałkę tylnej szyby kolor kabla niebieski oraz bezpiecznik F32 - 30A
Kolego , czy Te zaciski 2,3,4,5 to dyktujesz mi z wtyczki która jest wpięta pod panel sterowanie klimatyzacją czy wydaje mi się że podyktowałeś mi piny z przełącznika (tego dużego koło przycisku szyb)
Niestety nie mam innego schematu, ale kabel koloru zielonego jest połączony do UCH i on po przyciśnięciu włącznika podaje sygnał do UCH. Szarym kablem z UCH jest sterowany przekaźnik ogrzewania tylnej szyby i lusterek jeżeli występują. Niebieski kabel to plus podświetlenia przycisk.
Może taki schemat się przyda. 1456 to oznaczenie włącznika ogrzewania szyby , 645 - moduł sterowania kabiny, 235 przekaźnik , 200 grzałka szyby .
Opis kolorów
GR -szary
VE -zielony
NO - czarny
BE- niebieski
Nowego schematu niestety nie mam, ale wiem jak odnaleźć ten kabelek we wtyczce.
Wiadomo bowiem, gdzie on się kończy z drugiej strony: w UCH, pin nr EH1-B39 - wystarczy więc odpiąć tamtą wtyczkę i podpiąć się miernikiem do podanej linii, a wtedy sprawdzając po kolei piny wtyczki przy panelu wentylacji znajdzie się poszukiwany kabelek (:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum