Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - 900 km odczucia
Autor Wiadomość
Tomek.op 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + LPG
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2012-11-30, 11:46   Duster - 900 km odczucia

Witam, Przejechałem swoim Dusterem 900 km ( większość trasa ) i jestem mile zaskoczony ;-) . Silnik pracuje równo, cicho. Siedzenia wygodne ( trochę sie obawiałem ponieważ czytałem tutaj że różnie z tym jest ). Spalanie 9,5 LPG na 100 km, zobaczymy co będzie dalej.
Jedyna rzecz do której teraz się mogę przyczepić to to, że źle mi pokazuje poziom gazu w butli. Podjechałem na rezerwie na stację , zatankowałem na full 26 litrów a zbiornik ma 42 litry więc chyba trochę źle wskazuje ale może z czasem to sie ustabilizuje. Ogólnie auto za taką cenę warte polecenia :-)
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-30, 12:33   Re: Duster - 900 km odczucia

Tomek.op napisał/a:
Jedyna rzecz do której teraz się mogę przyczepić to to, że źle mi pokazuje poziom gazu w butli. Podjechałem na rezerwie na stację , zatankowałem na full 26 litrów a zbiornik ma 42 litry więc chyba trochę źle wskazuje ale może z czasem to sie ustabilizuje. Ogólnie auto za taką cenę warte polecenia :-)


Kiedyś miałem auto na gaz, wtedy ręcznie ustawiało się przy zaworze butli próg zapalenia lampki rezerwy. Ja to zrobiłem tak: wyjeździłem zbiornik do zera, zatankowałem 10 litrów gazu, kręcąc wskaźnikiem przy zaworze butli ustaliłem go na punkt, kiedy zapala się lampka rezerwy i od tej pory wiedziałem, że jak zapali się lampka, to mam jeszcze 10 litrów gazu.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 12:43   

Tomek.op napisał/a:
źle mi pokazuje poziom gazu w butli

idealnie (precyzyjnie) nigdy nie będzie ale zgłoś to w serwisie (LPG) a przestawią (urealnią) Ci wskaźnik... u mnie, przy butli o poj. 73 l rezerwa zapalała się po przejechaniu ok. 250-300 km - czyli przy 50 % zużyciu gazu, za pierwszym razem też lekko wpadłem w panikę, że zużycie jest 2x większe niż oczekiwałem ale tankowanie mnie uspokoiło :lol: ...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-11-30, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 12:44   Re: Duster - 900 km odczucia

Tomek.op napisał/a:
. Silnik pracuje równo, cicho.

Cicho? Jesteś jednym z niewielu, którzy tak twierdzą. :mrgreen:
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-11-30, 13:21   Re: Duster - 900 km odczucia

Mariusz napisał/a:
Tomek.op napisał/a:
. Silnik pracuje równo, cicho.

Cicho? Jesteś jednym z niewielu, którzy tak twierdzą. :mrgreen:


Niewielu? :mrgreen: I ja uważam że silnik chodzi cicho. A że przy prędkościach autostradowych nie da się swobodnie porozmawiać w środku... cóż, to kwestia wyciszenia kabiny. Silnika w to bym nie mieszał... no ale może faktycznie jestem jednym z niewielu?! :-P
_________________
---
Stepway
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 13:28   

No cóż proponuję jednak posłuchać innych motorów dla porównania. :-P
Jakby silnik pracował ciszej to i przy prędkościach autostradowych byłoby ciszej w kabinie.
To jest chyba jakby oczywiste :-P :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-30, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 13:30   

MSZ silnik nie jest zbyt głośny a głównym źródłem hałasu jest "szum powietrza" od prędkości powyżej 110 km/h... oraz
Stepway napisał/a:
cóż, to kwestia wyciszenia kabiny
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2012-11-30, 13:31   

do zbiornika 42l powinno wejść nie więcej niż 35l gazu. skoro Tobie weszło 26, to ~8-9 było w zbiorniku. czyli na 100km czyli chyba ok :)
Ostatnio zmieniony przez hojnorek 2012-11-30, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 13:32   

W kabinie najwięcej słychać motor. Szum powietrza oczywiście też.
_________________

 
Tomek.op 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + LPG
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2012-11-30, 13:39   

TD Pedro napisał/a:
MSZ silnik nie jest zbyt głośny a głównym źródłem hałasu jest "szum powietrza" od prędkości powyżej 110 km/h... oraz
Stepway napisał/a:
cóż, to kwestia wyciszenia kabiny



Zgadzam sie w 100%. ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 13:46   

Mariusz napisał/a:
W kabinie najwięcej słychać motor. Szum powietrza oczywiście też.

nie wiem jak jest w Sandero (nie miałem przyjemności jechać :-P ) ale w Dusterze jest tak jak napisłem w poprzednim poście... ponadto tego typu oceny są subiektywne, zależne od indywidualnej wrażliwości oraz oczekiwań...
 
Tomek.op 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + LPG
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 40
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2012-11-30, 13:55   

ale w Dusterze jest tak jak napisłem w poprzednim poście... ponadto tego typu oceny są subiektywne, zależne od indywidualnej wrażliwości oraz oczekiwań...[/quote]

Zalezy to pewnie tez od tego jakim autem ktoś jezdził. Bo jesli jezdził Audi Q 7 i przesiadł sie do Dustera to są małe problemy :lol:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 14:39   

Zgadzam się w 100%, że hałas silnika to pojęcie względne. Ja tylko proponuję otworzyć maskę przygazować do 3000 obr silniki 1,6 8V lub 16V i porównać z innym silnikiem np 1,4Tce lub 2,o Tce.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-30, 14:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 14:50   

ale dzielimy się swoimi wrażeniami z odbioru hałasu (czyt. "komfortu") w kabinie samochodu w trakcie jazdy... silniki o których napisałeś są to jednostki innej generacji i takie porównywanie trochę mija się z celem...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 14:59   

Piszemy o poziomie hałasu,a nie o generacjach silników. Jeżeli włożysz silnik TCe do Dustera będzie ciszej w kabinie? Jak myślisz?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-30, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 16:05   

Mariusz napisał/a:
Piszemy o poziomie hałasu,a nie o generacjach silników. Jeżeli włożysz silnik TCe do Dustera będzie ciszej w kabinie? Jak myślisz?

- szczerze powiem, że tak użytego sformułowania nie bardzo rozumiem, co masz na mysli? i dlatego trudno się do tego odnieść...
- powtórzę zatem: wypowiedziałem się nt. moich odczuć w temacie hałasu w Dusterze, ja indentyfikuję jako główne źródło hałasu "szum powietrza" przy większych prędkościach,
- w Dusterze póki co silnika TCe nie oferują i o stosowne doświadczenia/wrażenia/odczucia w celach porównawczych tochę trudno, teoretycznie powinno być ciszej ale czy tak będzie tego nie wiem...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 16:22   

TD Pedro napisał/a:
MSZ silnik nie jest zbyt głośny

O tym piszemy. Ja to mogę powiedzieć o jednostce TCe, a nie o przestarzałej konstrukcji 1.6. Patrząc na wypisane marki samochodów, z którymi miałeś jak sądzę doświadzenie pewnie też powiedziałbym, że mój samochód jest cichy ;-) :mrgreen:
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-30, 16:30   

ja mam porównanie niemal idealne - moje poprzednie auto (nissan note) było dość wysokie (155 cm) niespecjalnie opływowe ( ogromne boczne lusterka) miało dość szerokie ogumienie (195x15) i identyczny niemal w charakterystyce silnik (1,6 16v 110 KM) Akustycznie zachowywało się bardzo podobnie. Moim zdaniem benzynowy silnik DD nie jest specjalnie głośny. 3/4 hałasu pochodzi od powietrza opływającego relingi, lusterka, przednią szybę, uszczelki drzwiowe oraz szum z szerokich opon.To nie jest auto do jazdy z dużymi prędkościami. Jego zalety objawiają się zupełnie gdzie indziej. Jeśli więc ktoś chce nim jeździć po autostradach 150 km/h , powinien poszukać innego pojazdu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-30, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2012-11-30, 17:02   

Mam przebieg 12000 km od maja br. Dzisiaj słyszę inne dźwięki iż po odbierze samochodu.
Nadwozie Dustera to nie limuzyna i cicho nigdy nie będzie. Gdy się przesiadłem z Astry H 1,6 samochód wydawał mi się cichszy, bo nie wydawał dźwięków właściwych dla poprzedniego samochodu. Wydawał się szybszy i oszczędniejszy w spalaniu. Dzisiaj widzę to inaczej.
Tak jak pisali poprzednicy, szum wiatru na wystających elementach nadwozia i praktycznie brak wygłuszenia.
Ja kupowałem samochód ze względu na wysokość siedzeń, prześwit i napęd 4x4. Do reszty trzeba się przyzwyczaić albo zmienić markę.
Pozdrawiam
A.Z.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 18:44   

Mariusz napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
MSZ silnik nie jest zbyt głośny

O tym piszemy. Ja to mogę powiedzieć o jednostce TCe, a nie o przestarzałej konstrukcji 1.6. Patrząc na wypisane marki samochodów, z którymi miałeś jak sądzę doświadzenie pewnie też powiedziałbym, że mój samochód jest cichy

- nigdzie na padło, że silnik benzynowy 1,6 z Dustera jest silnikiem supernowoczesnym, superekonomicznym i supercichym a zatem nikt od tego silnika takich parametrów nie oczekuje...

- wypowiadam się nt. moich odczuć mając świadomość tego jaki ten silnik jest a z faktu, że jest właśnie taki
Mariusz napisał/a:
o przestarzałej konstrukcji 1.6

stosownie go oceniam...

- błędem jest porównywanie samochodu o takich parametrach jak Duster do niemalże każdego innego z samochodów "typowo" osobowych (tak, wiem Duster też jest osobowy) gdzie z uwagi na przeznaczenie tych samochodów inne są: standardy wykończenia/wyciszenia, rodzaj zawieszenia itd...

- nie wiem jakie są Twoje doświadczenia ale powtórzę, że cichość/głośność bez podania konkretnej wartości to tylko subiektywne wrażenie, szczególnie gdy
Mariusz napisał/a:
proponuję otworzyć maskę przygazować do 3000 obr silniki 1,6 8V lub 16V i porównać z innym silnikiem np 1,4Tce lub 2,o Tce.

- samochodem z podniesioną pokrywą komory silnika raczej mało kto jeździ :-P ...

- sądzę, że większość (ja również) zwolenników Dustera miało w chwili zakupu świadomość tego, że nie jest to samochód do ekspresowego przemieszczania się po autostradach, że jego sylwetka nie jest aerodynamiczna, że silnik benzynowy jest technologicznie "opóźniony w rozwoju" ale dzięki temu sprawdzony i w miarę niezawodny itp... a pomimo tego zakupu dokonali...

- czym innym jest wyszukiwanie wad (szczególnie w samochodzie tzw. budżetowym) i ich ostra krytyka a czym innym dzielenie sie swoimi uwagami na forum tematycznym...

- podzielam pogląd kol.
Andrzej Zajczuk napisał/a:
Dzisiaj słyszę inne dźwięki iż po odbierze samochodu.
Nadwozie Dustera to nie limuzyna i cicho nigdy nie będzie. Gdy się przesiadłem z Astry H 1,6 samochód wydawał mi się cichszy, bo nie wydawał dźwięków właściwych dla poprzedniego samochodu. Wydawał się szybszy i oszczędniejszy w spalaniu. Dzisiaj widzę to inaczej.
Tak jak pisali poprzednicy, szum wiatru na wystających elementach nadwozia i praktycznie brak wygłuszenia.
Ja kupowałem samochód ze względu na wysokość siedzeń, prześwit i napęd 4x4. Do reszty trzeba się przyzwyczaić albo zmienić markę.


- od siebie dodam tylko, że podobnie na nowo odkrywa się każdy inny nowo zakupiony samochód...

- nie da się porównać (tak jak to uczyniłeś - vide cytat powyżej) treści/sensu dwóch sformułowań:
1) użytego przezemnie "MSZ silnik nie jest zbyt głośny",
2) oraz użytego przez Ciebie "mój samochód jest cichy",
:-(
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 20:07   

Nie będę z kolegą wchodził w dalszą dyskusję bo nie lubię ciągnąć off-ów,a kol TD PEDRO lubi sobie nabijać posty, bo bije się o złotą patelnię :-P :mrgreen: . Tomek.op życzę Ci kolejnych bezawaryjnych kilometrów przejechanych swoją drakulką.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-30, 20:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-30, 21:32   

do tej pory jeździłem meganem od 1 FL aż do obecnego
i mogę powiedzieć ,że silnik 1,6 jest cichy
natomiast sama kabina jest słabo wyciszona
pow 100km/h słychać relingi i opony
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-30, 23:33   

Ogólnie, gołe silniki są coraz głośniejsze w następującej kolejności: 8v, 16v, diesel.

Wiedząc o tym, Dacia stosowała do dwóch ostatnich dodatkowe wygłuszenia, dzięki czemu były one w efekcie... cichsze niż 8v - taki bonus do luksusu (;

Przestaje to natomiast działać przy wysokich obrotach - następuje wtedy powrót do naturalnej kolejności.

W takiej sytuacji głośność silnika jest także dużo większa od opływu powietrza - co łatwo sprawdzić, wrzucają luz przy np 140 km/h: hałas zmniejsza się wtedy kilkukrotnie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-30, 23:35   

Mariusz napisał/a:
Nie będę z kolegą wchodził w dalszą dyskusję bo nie lubię ciągnąć off-ów,a kol TD PEDRO lubi sobie nabijać posty, bo bije się o złotą patelnię

- dziwnie reagujesz na przedstawiony odmienny niż Twój punkt widzenia a z braku (?) argumentów piszesz bzdury w stylu jak wyżej... nabijanie postów (pytanie tylko - w jakim celu? czyżbyś coś wiedział o przewidywanych bonusach? :lol: ) odbieram jako wrzucenie zdawkowego kilkuwyrazowego zdania z którego treści nic albo niewiele wynika a nie uzasadniony (niekoniecznie przekonujący) pogląd...
- w przedmiotowej sprawie przedstawiłem jedynie swój punkt widzenia z którym nie musisz się zgadzać ani polemizować, nie było też celem przekonanie kogokolwiek do jego uznania/poparcia...
- co istotne to zbliżony do mojego punkt widzenia (przyp. dot. głośnosci silnika 1,6 w Dusterze) podzielają również inni użytkownicy Dusterów z takim silnikiem...
- może rzeczywiście do tej pory jeździłeś bezszelestnym, super wyciszonym samochodem z silnikiem TCe i teraz odgłos pracy każdego innego silnika spalinowego jest dla Ciebie za głośny :-( ...
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 23:44   

Odbyłem jazdę testową samochodem z tym motorem więc mam porównanie wprost przeciwnie zresztą do kol. To są argumenty, oraz to co napisał kol Laisar (czytaj post wyżej) :-P :mrgreen: Kol puszczają nerwy więc jeszcze raz piszę. Szanuję odczucia Twoje i innych użytkowników.
Pozdrawiam
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-11-30, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne