Prosiłbym o komentarz odnośnie dokonanego wyboru, mile widziane opinie za i przeciw trafności wyboru a więc tak:
Cel--> zakup czegoś wyższego do jazdy w lekkim terenie (geodezja)
Budżet--> nie szaleć wydać jak naj mniej, nie przekraczać magicznych 50k
Na wstępie stwierdziłem, że na auto 4x4 jeszcze mnie nie stać, za kilka lat pewnie się kupi ale jeszcze nie teraz, dustera odrzuciłem bo za tą kasę miał za słaby silnik i brak esp (nie przechodzi testu łosia) oraz bocznych poduszek. Myślałem też nad ASX, Pande 4x4 ale wszytko zdecydowanie drożej wychodziło od:
Sandero Stepway ! :) zamówiłem wersje 0.9 TCe (najlepsze osiągi) chciałem żeby się autko w miarę się zbierało gdyż dotychczas jeździłem w Focusie mk1 po lifcie 100km 1.8 tdci 220 Nm zdaje się.. dośc też miałem "trwałych" turbodiesli bardzo kosztownych w naprawie. Wybrałem wersję najbogatszą ponieważ nie wyobrażałem sobie autka z klimą, którą kupujemy w pakiecie.. kosztującym niespełna tyle co dopłata do bogatszej wersji gdzie dostajemy jeszcze kilka gadzetów jak tempomat i trochę ładniej w środku.. z systemu media nav zrezygnowałem bo nie kalkulowało mi się 900 zł za nawigację i ekran dotykowy.. zwłaszcza, że w geodezji potrzeba bardzo dokładnych map, a tu rządzi automapa..
Czy dobrze wybrałem ? Ciężko mi było szukać konkurencji w tym przedziale cenowym, auta które byłoby ciut wyższe.. miało 16 cali na kołach..
Ostatnio zmieniony przez direk 2013-02-01, 10:55, w całości zmieniany 1 raz
Stepway powinien sie sprawdzić. Co do trwałości silnika - wyjdzie w praniu, bo to nowa jednostka. Niestety w razie usterek koszty pewnie podobne do diesla, ale z dotychczasowych opinii nie ma z TCe problemów takich jakie miały TSI. Jeśli chodzi o dojazd polnymi drogami - Sandero spokojnie da radę.
Media Nav - mi wyświetla drogi planowane, które w rzeczywistości nie istnieją, także mapy są za dokładne i czasami każe mi przejeżdzać przez środek pola ;) W normalnej jeździe automapa o wiele lepiej się sprawdza.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2013-02-01, 11:46, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-02-01, 11:27
Sandero stepway nawet ładne, fajnie wygląda, mniejsze od dustera ale w mieście to akurat atut. powiększony prześwit choć duster nawet 4x2 jest dzielniejszy w terenie.
No i ten silniczek, nowoczesny ale...ja coć nie mam zaufania do uturbionych maluszków i wolę zdecydowanie klasyka k4m 1.6 w swoim dusterze. Miałem okazję pojeździć starym sandero z 1.6 8v i bardzo fajnie się zbierał:) Niestety chyba ich już nie montują w sandero II.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
dustera odrzuciłem bo za tą kasę miał za słaby silnik i brak esp
witam
ciekawa, aczkolwiek nieprawdziwa teza - 1/DD ma ESP+ASR, 2/w wersji dCi 110 KM mocy a przede wszystkim momentu obrotowego ma w sam raz. Zresztą i benzynowy (nawet 2x4) w lekkim terenie radzi sobie zupełnie dobrze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-01, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
ja bym wziął Dustera i przerobiła na gaz, napisałe ze cos wyzszego stepwey jest wyzszy do mcv o 1,5cm (wiekszy przeswit ) ale jak sie załozy wyzsze oponki to róznicy nie bedzie za duzej :) sorka ale stepwey w teren to tak jak i moja mcv :) sie nadaje :) a juz nia troszke jezdzilem i radzi sobie. ASX jezdzilem fajne autko ale cena ps ale nie napisałes czy auto nowe czy uzywane..
a i jeszcze jedno asr i esp kosztuje w Dusterze 1210 zł a dustre 45.800 Ambiance lub z gazem 49,700 bez problemu bys sie zmiescil w cenie a nawet ponizej.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2013-02-01, 13:08, w całości zmieniany 1 raz
zapomniałem dodać jeszcze, że nie chciałem starej benzyny tylko fabryczna LPG, bądź diesel, no tu się zdecydowałem na TCe z myślą, że będzie miała ciut mniejszy apetyt na paliwko bo głównie o to chodziło,
idąc dalej tym tropem duster z LPG 49 700 + koszt esp + koszt klimatyzacji .. przekraczamy magiczne 50 000 :(. nie wiem jak tak z poduszkami dokładnie było, bo jakoś tak z domu wyniosłem żeby najpierw kupować rzeczy związane z bezpieczeństwem.. co tu może być trochę zgubne bo jednak dusterek większa furka i przy zderzeniu inaczej by się zachował ;]
Wszędzie piszą żeby stepwaya nie traktować jak terenóweczki :) no ale zobaczymy myślę że da rade...
co do prześwitu porównywanego do MCV.. ja porównywałem do dustera 4x2 205mm, natomiast stepway 207mm czym byłem mile zaskoczony na plus :)
Aha.. jak kolega wcześniej napisał faktycznie nie zamieściłem info.. samochód kupuję nowy, z salonu
*laisar z tymi oponami to jest jakoś tak, że producent zaleca --> wyższy profil - cieńsza oponka
*Marek 1603 jaką wersje zamówiłeś? Jaki kolor? mi się ten azurite podobał suma sumarum staneło na czarnym.
*Dar1962 Ja takie ceny dostałem jak są wyżej, ile kosztują te wersje co podałes?
Ostatnio zmieniony przez direk 2013-02-01, 13:45, w całości zmieniany 1 raz
z tymi oponami to jest jakoś tak, że producent zaleca --> wyższy profil - cieńsza oponka
Eee? Wyższy profil do właśnie "grubsza" opona. Miałeś chyba na myśli średnicę felgi - faktycznie, im większa, tym cieńsza opona, czyli mniejszy jej profil.
Natomiast wieza pisał o założeniu na felgę wyższego profilu - przekraczając fabryczny rozmiar koła.
z tymi oponami to jest jakoś tak, że producent zaleca --> wyższy profil - cieńsza oponka
Eee? Wyższy profil do właśnie "grubsza" opona. Miałeś chyba na myśli średnicę felgi - faktycznie, im większa, tym cieńsza opona, czyli mniejszy jej profil.
Natomiast wieza pisał o założeniu na felgę wyższego profilu - przekraczając fabryczny rozmiar koła.
"węższa" miało być ;] ale może coś źle zrozumiałem u dealera
Bardziej serio: testów w terenie stepwaya nie widziałem, a dustera owszem - i jego wolnossący benzyniak będzie tam niemal na pewno wygodniejszy w użytku niż TCE, które dostaje trochę mocy dopiero przy wyższych obrotach, które ciężko wykorzystać w jeździe z niskimi prędkościami.
kierowca testowy mu odpuścił żeby się nie gibnął :)
Być może - ale są modele, w których albo nie odpuszczają, albo odpuszczają i to nie pomaga, bo efekt końcowy jest ten sam: wywrotka. Duster się nie wywrócił.
Po drugie, "uznane" modele SUV-ów są testowane z ESP w standardzie - nie wiadomo jakie wyniki miałyby bez tego systemu.
A do dustera ESP można dokupić i problem z głowy.
direk napisał/a:
"węższa" miało być
Im węższa, tym powinien być wyższy profil (bo jest on % szerokości).
Bardziej serio: testów w terenie stepwaya nie widziałem, a dustera owszem - i jego wolnossący benzyniak będzie tam niemal na pewno wygodniejszy w użytku niż TCE, które dostaje trochę mocy dopiero przy wyższych obrotach, które ciężko wykorzystać w jeździe z niskimi prędkościami.
no i tu racja, dusterowych filmików z terenu od groma, stepwaya natomiast nie, być może i dla tego, że podkreślają że to nie jest auto terenowe, albo i dlatego, że bez 4x4 wiele nie zdziała. A o TCe piszą, że elastyczny, że moment dostępny już od niskich obrotów.. zobaczymy jak będzie w rzeczywistości ;]
PS.No właśnie o to kaman.. węższa opona.. wyższy profil, bo podwyższenie profilu kosztem zmieniejszenia rozmiaru felgi mija się z celem ;]
Ostatnio zmieniony przez direk 2013-02-01, 14:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-01, 14:45
direk napisał/a:
*Dar1962 Ja takie ceny dostałem jak są wyżej, ile kosztują te wersje co podałes?
najtańszy DD 4x4 z benzyną 1,6 16V kosztuje 49,900 i to jest golas (bez ESP-ASR). dCi jest znacznie droższy. Natomiast w 50 tysiącach (nie chciało mi się sprawdzać w konfiguratorze, więc nieco "szyję" ) - podejrzewam ,zmieściłby się spokojnie DD 2x4 1,6 16V ze wspomnianymi układami. LPG można by ewentualnie zamontować poprzez dilera i wyszłoby taniej niż fabryczny, a co ważne - serwis byłby prostszy z przyczyn opisanych dokładnie w temacie "fabryczny LPG"
wreszcie określ się, gdzie chcesz tym autem jeździć? - jeśli po (w miarę) gładkim asfalcie to sandero będzie rowiązaniem lepszym od DD - choć niekoniecznie w wersji stepway. Jeśli chcesz często jeździć po drogach gruntowych, szutrach, w kopnym śniegu czy wręcz w lekkim terenie DD jest o wiele lepszym rozwiązaniem od sandero, nawet jeśli to będzie 2x4 - zobacz filmowe relacje kolegi dystrykt9 z zimowych wypraw po lesie
-DD 2x4 dysponuje prawie 500 litrowym bagażnikiem i wnętrzem w którym spokojnie mieści się 5 dorosłych osób. Sandero jest o klasę mniejszy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-01, 15:06, w całości zmieniany 6 razy
najtańszy DD 4x4 z benzyną 1,6 16V kosztuje 49,900
Już nie - teraz 50400...
Co gorsza, w wielu innych krajach wycofali golasa 4x4 ):
Dar1962 napisał/a:
w lekkim terenie DD jest o wiele lepszym rozwiązaniem od sandero
Dokładnie, 1.6 będzie wtedy lepszy od TCE, a oprócz porównywalnego prześwitu duster ma lepszą geometrię nadwozia - kąt zejściowy oba modele mają porównywalny, ale natarcia w sandero to tylko 15°, troszkę przymało...
Jeżeli 80% na asfalcie, a 20 w "terenie" - to stepway TCE rzeczywiście pewnie lepszy.
Dar1962 napisał/a:
[w dusterze] spokojnie mieści się 5 dorosłych osób. Sandero jest o klasę mniejszy i ciaśniejszy
No już bez propagandy d; - to jest to samo wnętrze.
(Minus bagażnik).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-01, 14:59, w całości zmieniany 4 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-01, 15:03
silniki turbo-benzynowe sprawdzają się dobrze podczas długich i spokojnych podróży z umiarkowaną prędkością - wtedy palą naprawdę niewiele a turbinka pracuje w komfortowych warunkach. Dłuższa jazda w terenie czy polnymi drogami z małą prędkością, na dużych obrotach, niskich przełożeniach itd. - spowoduje podwojenie spalania. 1,6 16v pali wprawdzie ogólnie więcej ale nie ma aż tak dużych rozbieżności między spalaniem min-max i do jazdy (pseudo) terenowej nadaje się lepiej. No i prostsza konstrukcja rokuje spokojniejszy sen - nawet po przerobieniu na zasilanie LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-01, 15:08, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-01, 21:22
Ostatnio robilem sobie uproszczona symulacje kosztow samochodu dla silnika 1.2 TCE, 1.6, 1,6 LPG i 1.5dCi. Przy przebiegach, ktore ja planowalem, TCE nie znajdowalo uzasadnienia ekonomicznego przy LPG, a nawet dieslu.
Jesli jednak planujesz krotkie jazdy, silnik na ON mozesz zarznac. Wtedy pozostaje wybor: stara konstrukcja z LPG, lub przyjemnosc z jazdy z TCE.
Jesli codzienna ekonomia jest krytyczna, to wybor jest jeden. Jesli nie, to sprawa jest juz kwestia upodobania.
Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 21:41
Ja również zamówiłem Stepway Laureate (kolor Azurite), ale wolałem dopłacić do diesla bo: 0,9 TCe ma 135Nm a 1,5 dCi ma 220Nm. Co do dzielności terenowej, to jeśli będziesz jeździł po zwykłych normalnych polnych drogach jak i po zwykłym (nie zaoranym) polu to Stepway spokojnie da radę. W warunkach ciężkiego poligonu to i najlepsza terenówka może nie dać rady.
Myślę że to dobry wybór. W czasie jazd próbnych miałem możliwość ( i nie odmówiłem sobie) pojeździć 0,9 TCe. Co prawda było to zwykłe Sandero i z tym 0,9 TCe spokojnie dawało radę (jazda w mieście).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 22:05
Pamietaj, duster ma wiekszy bagaznik, lepsze własnosci terenowe niz stepway. Cztery poduszki w standardzie. Silniczek łatwo gazowalny. Tylko lekko przekracza 50 tys. Mimo to warto jesli wiekszosc tras geodety bedzie na budowach i autostradach czy w szczerym polu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-01, 22:18
radzę przejechać się obiema pojazdami (sandero i DD) kolejno tą samą trasą wybierając jak najgorsze nawierzchnie i kawałek dziurawej drogi gruntowej - to ci da jasny obraz różnicy między możliwościami zawieszenia tych aut
witaj w Klubie...
temat należało "wywołać" raczej przed zamówieniem samochodu, teraz przy ewentualnej zmianie decyzji pewnie zamówienie można zmienić tyle, że to wydłuży czas oczekiwania...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum