Zamontował może już ktoś oryginalne chlapacze do swojej Lodgy. Bo tak się zastanawiam jak to będzie wyglądają i na ile się sprawdzi. Trochę się też obawiam samego sposobu montażu mając w pamięci montaż chlapaczy w mojej Skodzie, gdzie po kilku latach wylazła ruda. "Mechanikowi" coś nie pasowało to sobie pomógł wiertarką.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-29, 00:46, w całości zmieniany 2 razy
Montaż chlapaczy ja polecam, mniej kamieni i piachu na drzwiach. Same chlapacze oryginalne Dacia są uniwersalne. Różnią się tylko sposobem montażu do danego modelu. Pełna idioten instrukcja,kołki itp. w komplecie. Chociaż moje ASO sobie nie poradziło i odwaliło takie partactwo, że szkoda gadać. W końcu lepiej samemu zamontować. Montaż odbywa się miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych. Ja dodatkowo okleiłem folią bezbarwną M3 miejsca na błotnikach gdzie najwięcej piaskuje.
Powinno ???
Słuchaj wynalazki jak kto lubi. Ja kupiłem ten szajs jak dostałem Clio i leży w garażu. Montaż na klamry z blachy z takimi fajnymi ząbkami i blachowkręty. To powiercisz otwory w błotnikach przymocujesz i będzie dobrze do pierwszej polskiej zimy. Potem pojawi się korozja a ASO powie że masz zamontowane akcesoria nieoryginalne i naprawią ale odpłatnie. Oryginalne chlapacze to koszt około 70 PLN za dwie sztuki. Ja kupiłem cztery chociaż uważam że najbardziej potrzebne są na przód a tył to taka moja zachcianka. Jak znajdę chwilę to podeśle fotki.
jeżdżę dacia dokker zauważyłem jedno.... chlapacze na przód kupić muszę , w salunie oryginalne kosztują 93 zł , czy ktoś zakładał takie uniwersale kupowane na allegro ? są tańsze i po co przepłacać
proszę o uwagi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-18, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie montowałem ww chlapacze do przodu w LODGY.
Przeglądając instrukcję montażu przednich coś mi się nie zgadzało więc zacząłem mierzyć na aucie.
Jeżeli podane wymiary rozmieszczenia otworów w tylnych pasują to za "chiny ludowe" z przodu nie pasują. Żeby tego było mało to lewy jest jakby inny od prawego. Lewy udało się podpiąć na dole pod ten duży kapselek mocujący nadkole. Żeby nie było za dobrze to z prawej strony jest on przesunięty dobre 3 centymetry i wychodzi już poza chlapaczem. Musiałem montować do nadkola dodatkowo na dwóch wkrętach.
Jeżeli do LODGY nie pasują otwory to przypuszczam, że do DOKERA też nie będą.
Warto zwrócić uwagę w innych modelach podczas montażu.
Mam kupione chlapacze uniwersalne od firmy Rezaw. Z przodu są krótsze, a z tyłu dłuższe. Mam już od miesiąca, ale jeszcze je nie zamontowałem w Lodgy (chroniczny brak czasu). Jednak już niedługo się zmobilizuję i zamontuję je. Pokażę fotki w swoim poście "Biała polarna Lodgy by route2000".
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ja u siebie póki co z przodu zamocowałem zgodnie z instrukcją. Już widzę, że jest o wiele lepiej. Problem mam jednak z tylną osią. Nie mam instrukcji u siebie jak te chlapacze zamontować a boje się na dziko to robić. Czy ktoś z forum mógłby może podesłać mi zdjęcie jak to powinno być fachowo zamocowane przy tylnej osi? Jak nie to mnie ASO czeka :D
Czy ktoś wie jak zamontować chlapacze przednie w dacia lodgy stepway?
Może jest to śmieszny problem, ale nikt do tej pory nie mógł pomóc.
Otóż stepway posiada plastikowe plastiki nad kołami, które łączą się z nadkolami i są przymocowane za pomocą nitów czy spinek ( jak na zdjęciu) Moje pytanie- jak zdemontować te śruby/nity bez uszkodzenia tak, aby można było w ich miejsca zamontować śruby chlapaczy?
W aso partacze raczej popsują niż poprawnie założą.
Próbowałem rozkręcić ale nie bardzo sie dało. No i czym niby? Jakiś trójkątny śróbokręt by trzeba było.
Jesli to nity to troche mi się nie uśmiecha tego na siłę rwać, boję się urwać gwintu czy co kolwiek tam jest.
Spotkał się ktoś z takim typem łączenia? Ma ktoś stepwaya z przednimi chlapaczami może żeby zobaczyć?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-12-08, 21:36
Na moje oko to jest 7703072337 nit nacięty (rozkładający się trochę jak kołki typu molly do regipsów?). Stąd wrażenie że dziwny trójkątny śrubokręt potrzebny. Dokładnie tak wyglądają mocowania hokeja pod zderzakiem. Chyba tylko rozwiercić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum