Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Czy stojąc na światłach trzymacie wcisnięty hamulec?

Czy stojąc na światłach trzymacie wcisnięty pedał hamulca?
tak
50%
 50%  [ 62 ]
nie
49%
 49%  [ 60 ]
Głosowań: 122
Wszystkich Głosów: 122

Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-11, 18:09   

ian napisał/a:
wyjeżdża z podporządkowanej ulicy Opel Astra, tuż za nim, praktycznie przy jego zderzaku, stoi Citroen AX, przy ruszaniu w Astrze słychać jak kierowca dodaje gazu, samochód lekko ugina tył i zamiast do przodu jedzie ... do tyłu opierając się o stojącego za nim AX ....


No to akurat nie dziwne, w Oplach wsteczny włącza się tak samo, jak jedynkę, tylko trzymając jakiś dzyndzel :!: :idea:
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-14, 20:16   

ian napisał/a:

Co ciekawe, w mojej sprawie sędzia po wysłuchaniu opinii biegłego policjanta też uznał, że sytuacja taka jest możliwa mimo, że według orzecznictwa to właśnie kierujący samochodem, który wjedzie w tył pojazdu go poprzedzającego uznawany jest za winnego spowodowania kolizji. Chciałem napisać z reguły, ale jak pokazuje życie zdarzają się dziwne wyjątki....


Niezawisłość sądu i opinia policjanta nie podlegają dyskusji :-/ Czy nikt nie zwrócił uwagi na fakt, że pojazd stojący z tyłu ma obowiązek zachować odpowiednią, bezpieczną odległość?

eplus napisał/a:
No to akurat nie dziwne, w Oplach wsteczny włącza się tak samo, jak jedynkę, tylko trzymając jakiś dzyndzel :!: :idea:

No, ale ruszając na wstecznym tył auta raczej nie przysiada.
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2011-03-14, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2011-03-20, 15:53   

najlepiej stojąc na światłach mieć zaciągnięty ręczny. Jak na chwilkę stajemy to lekko nożny.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-20, 17:53   

ankieta trochę niemiarodajna, na tak zadane pytanie nie można dać jednoznacznej odpowiedzi TAK lub NIE, często zależy to od czasu (długość cyklu zmiany świateł w przypadku skrzyżowania z sygnalizacją świetlną lub ilości samochodów w "kolejce" - bez sygnalizacji) i miejsca postoju (teren pochyły lub równy)... ja np. decyzję podejmuję stosownie do okoliczności... :-) , oczywiście są tacy co zawsze mają wciśnięty hamulec nożny i "dają" STOPEM po oczach, pól biedy w dzień, gorzej w nocy... :-( są kraje gdzie to jest prawnie zakazane...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-20, 19:56   

Dokladnie - ja trzymam w momencie gdy ten z dylu dojezdza - jak juz sie zatrzyma to raczej staram sie nie trzymac - chyba, ze mnie razi zle ustawionymi swiatlami...
_________________
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-03-20, 21:56   

W dzień trzymam nogę na stopie, po zmroku zaciągam ręczny, a stop naciskam tylko gdy samochód do mnie dojeżdża.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2011-03-29, 08:06   

ok piszesz Pablo ze oslepia cie swiatlo stopu, a co powiesz jak jezdze w automacie za kazdym razem mam na swiatlach zmieniac ustawienie na literke "P" - nie po to jest to automat aby sie non stop bawic skrzynia, tylko po to aby sie zrelaksowac :), a moze masz nadwrazliwe oczy , albo jeszcze inny powod moze zbyt blisko podjezdzasz pod inne auto -czyli na zderzak i dlatego ci to bardzo przeszkadza , zachowaj wiekszy odstep i bedziesz mial po problemie, mnie wogule to nie przeszkadza , poprostu nie zwracam na to uwagi i mnie to nie frustruje :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 08:12   

zgadzam się z przedmówcą, osobiście jeżdżę automatem i nie wyobrażam sobie żeby na każdym postoju przed światłami przełączać na N albo P a już nie mówiąc w korkach których w Warszawce zawsze pod dostatkiem.
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 09:03   

Ja czasami trzymam czasami nie ;-) , ale w porównaniu ze znajomymi to b.często używam ręcznego.

Roobertino napisał/a:
zgadzam się z przedmówcą, osobiście jeżdżę automatem i nie wyobrażam sobie żeby na każdym postoju przed światłami przełączać na N albo P

Ja kiedyś słyszałem, że tak nie wolno robić (przełączać na światłach na N/P) bo wpływa to niekorzystnie na żywotność skrzyni.

TD Pedro napisał/a:
są kraje gdzie to jest prawnie zakazane...

Kolejny głupi martwy przepis ...
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2011-03-29, 09:15   

a tak jeszcze z innej beczki powracajac do denerwujacych zachowan na drodze , to kazdy z nas robi cos nie tak w stosunku do jakiegos tam uzytkownika , ktory bedzie znerwicowany i bedzie sie czepial wszyskiego, najwazniejsze dac na luz... ja jezdze wileoma autami nie wazne co posiadam, ale mnostwo aut przewija sie przez moje rece... od tanich modeli po mocno wypasione fury, i nie ma to znaczenia trzeba jezdzic i dostosowac sie do danych aut..
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-03-29, 21:04   

.. nie do aut ale do przepisów i szanować się na wzajem na drodze.
Po zmroku, stojąc na światłach włanczamy ręczny i dotyczy to samochodów ze skrzynią ręczną i automatem. Tu muszę pochwalić TIR-owców, nie oślepiają "stopami" na światłach, choc im oślepianie nie grozi.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-03-29, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29, 21:28   

Dusterjack napisał/a:
Po zmroku, stojąc na światłach włanczamy ręczny i dotyczy to samochodów ze skrzynią ręczną i automatem.

Tu się mylisz, nie dotyczy to automatu, jak pisałem wcześniej przestawianie na N/P przy krótkich zatrzymaniach wpływa negatywnie na żywotność skrzyni. Na wielu forach i publikacjach o tym przeczytasz, np z wiki:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_biegów napisał/a:
Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie.
 
kondite 



Marka: JEEP
Model: LIBERTY KJ Sport
Silnik: 3.7
Rocznik: 2006
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-09, 22:14   

Roobertino napisał/a:
zgadzam się z przedmówcą, osobiście jeżdżę automatem i nie wyobrażam sobie żeby na każdym postoju przed światłami przełączać na N albo P a już nie mówiąc w korkach których w Warszawce zawsze pod dostatkiem.



Niezdrowe na skrzynie ze względu na chłodzenie - przedewszystkim.

A co do oślepiania światłami stopu - nigdy mi to nawet do głowy nie przyszło mimo 16 lat jeżdzenia nieraz i po 10.000 km/m-c, głownie nocami po Polsce -rażonym sugeruję jeżdzenie w okularach p. słonecznych...
Tylne, fabryczne lampy każdego pojazdu spełniają pewne normy, m.in. ilości emitowanego światła (barwy itd...) tak więc o ile żaden agro-tuner nic przy nich nie majstrował powinno być ok. Gorszym zjawiskiem jest przyciemnianie lamp - zabójcze w słoneczne dni a w agro bardzo popularne.

Jeszcze inną kwestią jest jeżdzenie automatem z nogą na hamulcu - totalny brak umiejętności posługiwania się pedałem gazu - totalnie irytujący. Jedziesz za gościem, który na prostej drodze regularnie co 4 sekundy naciska na hamulec...
_________________
Były: PF126p'76, PF126E'97, Fiesta MK3 1.1i, Escort 1.8D RS Pack, VW Golf III 1.9SDi'92, Ford Taunus 2.0 V6 '73, Opel Calibra 2.0 8V '91, VW Pasat MK5 '97, Dacia Sandero Stepway 1.5DCi '10
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 20:32   

A tak swoją ciekawe pytanie nasunęło mi się:
Czy zwolennicy "nie deptania" hamulca na skrzyżowaniu/światłach przypadkiem nie są jednocześnie zwolennikami wyłączenia świateł dziennych"???

Ciekawe jakby to wyglądało statystycznie...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 21:07   

Ja jestem zwolennikiem nie deptania (mimo, że STOPy rażą mnie rzadko ale jak już to dość mocno) a jestem zwolennikiem jeżdżenia na światłach w dzień.
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-10, 21:44   

superjazda.blogspot.com napisał/a:
Podczas nocnego postoju w korku lub na światłach nie nadużywaj świateł stop i kierunkowskazów. Jeśli przed i za tobą stoją pojazdy, zarówno działające migacze, jak i świecące się światła stop niczemu nie służą, natomiast oślepiają znajdujących się wokół ciebie kierowców. Podczas postojów mających trwać dłużej, niż 10 sekund wyłącz więc kierunkowskaz i używaj hamulca ręcznego zamiast roboczego.

Źródło: Kultura jazdy. Wysłałem żonę na kurs jazdy defensywnej i tamtejszy instruktor instruował, żeby wyrobić sobie nawyk czekania na światłach na ręcznym. Po mieście bardzo wygodnie jeździ mi się z opuszczonym podłokietnikiem, a wtedy korzystanie z ręcznego jest średnio wygodne, więc zazwyczaj używam hamulca roboczego. Ale kiedy widzę, że zapowiada się dłuższe posiedzenie, to używam ręcznego.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 22:02   

No... kierunkowskazy tylne też potrafią dać po oczach w przeciwieństwie do niektórych przednich, które są prawie niezauważalne (nie tylko od świtu do zmierzchu).

PS.
Jeśli STOPy mnie oślepiają ostentacyjnie zasłaniam dłonią oczy ale (jak dotąd) wszyscy oślepiający nie mają zwyczaju spoglądać w lusterko...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-10, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-10, 22:09   

Ja staram się unikać trzymania nagi na hamulcu, chyba że widzę że za kilka sekund będe ruszał, wtedy nie opłaca się ręcznego zaciągać. Natomiast STOPy "poprzedników" mnie nie oświetlają bo nosząc okulary wziąłem sobie szkła z filtrami UV, w nocy nawet pajace na światłach drogowych w ciemnym lesie mnie nie oślepiają
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-06-10, 22:17   

Mam chyba inne nawyki nie ożywam w ogóle ręcznego chyba, że muszę błyskawicznie nawrócić o 180 stopni. Nie jestem tez przekonany, że żarówki 21W potrafią oślepiać, chyba, że ktoś się wpatruje jak sroka w gnat. Ale jest to przyzwyczajenie chłopaka z nizin, dlatego jak stoję to mam wciśnięty hamulec nożny.

Pozdrawiam
:-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 22:23   

chriskb napisał/a:
że żarówki 21W potrafią oślepiać

Hmmm... nie wiem jak duża jest Rotmanka i ile razy w 1 godzinnej codziennej trasie powrotnej do domu zatrzymujesz się na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną... Więc skoro skoro ja zatrzymuję się na takim skrzyżowaniu jakieś 20 razy i nieczęsto mnie oślepiają, to...
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-06-10, 22:43   

Beckie,
Rotmanka to wioska ale jeżdżę po Trójmieście i na trasie Gdańsk Gdynia gdy nie jadę Obwodnicą jest z 50 sygnalizacji jak nie więcej i nie zawsze człowiek trafi na "zieloną falę". Co prawda nie prowadzę taksówki ale pomimo, że noszę już okulary światła stop nigdy mnie nie oślepiały. Na pewno jest to indywidualna sprawa i pewnej umiejętności nie wpatrywania się w najjaśniejszy punkt przed sobą. W jeździe bardziej mnie denerwują reklamy przy drodze niż światła samochodów. Chciałbym mieszkać w Wielkopolsce, bo tam słyszałem, że zabrali się za likwidację niebezpiecznych błyskających reklam.
Pozdrawiam
:-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 22:46   

Ponoć... Zmiany nie zauważyłem (póki co) żadnej... :-/

chriskb napisał/a:
sprawa i pewnej umiejętności nie wpatrywania się w najjaśniejszy punkt przed sobą.

Uwierz mi nieraz naprawdę walą po oczach. W miarę możliwości odnotuję, które modele tak jarzą...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-10, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-06-10, 22:50   

Pytanie czy takie obserwacje są miarodajne bo to może zależeć od prozaicznych spraw np tego, jak czyste są klosze w lampach stopu
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-10, 22:53   

Ten szczegół tez można odnotować. :->
_________________
 
kondite 



Marka: JEEP
Model: LIBERTY KJ Sport
Silnik: 3.7
Rocznik: 2006
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-10, 23:08   

Beckie napisał/a:
Ponoć... Zmiany nie zauważyłem (póki co) żadnej... :-/

chriskb napisał/a:
sprawa i pewnej umiejętności nie wpatrywania się w najjaśniejszy punkt przed sobą.

Uwierz mi nieraz naprawdę walą po oczach. W miarę możliwości odnotuję, które modele tak jarzą...


Ej, to może sprawdźcie czy rażą Was stopy Sandero, bo naprawdę nie chce mi się używać ręcznego w korku...
_________________
Były: PF126p'76, PF126E'97, Fiesta MK3 1.1i, Escort 1.8D RS Pack, VW Golf III 1.9SDi'92, Ford Taunus 2.0 V6 '73, Opel Calibra 2.0 8V '91, VW Pasat MK5 '97, Dacia Sandero Stepway 1.5DCi '10
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne