Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny zapach
Autor Wiadomość
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-07-28, 19:25   Dziwny zapach

zauważyłem już kilkakrotnie że zaraz po wjeździe tyłem przednimi kołami na wysoki krawężnik ( tak akurat mam przed domem ... bo remont drogi ) czuć dziwny zapach ... jakby zgniłych jaj lub coś w tej okolicy .... myślałem że to może opony ale ponieważ robię to na półsprzęgle to chyba woń ze sprzęgła ??? Zjawisko występuje regularnie i prawie natychmiast po cofaniu . Wie ktoś może o co chodzi ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-07-28, 19:27   

Spróbuj zaparkować tak samo ale w innym miejscu. Mówię poważnie.
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2014-07-29, 04:25   

Zapach może pochodzić z wydechu. Przez katalizator taka woń. Dużo spalin-wjazd na krawężnik, wjeżdżasz w chmurę spalin i samochód zasysa powietrze do kabiny ze spalinami stąd ten zapach. Bardzo charakterystyczny dla benzyniaków z katalizatorem.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-07-29, 07:28   

możliwe ..... muszę przeprowadzić eksperymenty aby to potwierdzić ..... dzięki za rady :-)
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-30, 10:34   

Zapach zgniłych jaj, siarkowodoru, to dla mnie aku. Obejrzyj okolice akumulatora, czy coś tam nie cieknie itd. może jest jakaś drobna nieszczelność i akurat podczas takiego nachylenia wycieka z aku ciecz.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-30, 18:50   

zgniłe jaja to przypalone sprzęgło (tym bardziej, że opisana sytuacja pasuje).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-30, 20:18   

Zapach pochodzi z katalizatora. Akumulator śmierdzi kwasem, jak jescze siarkowodorem to ma oberwaną celę. I z takiego aku nie odpalisz już samochodu. Sprzęgło to zupełnie inny charakterystyczny zapach i trochę trzeba się natrudzić by je przypalič.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-30, 21:26   

kali napisał/a:
Akumulator śmierdzi kwasem, jak jescze siarkowodorem to ma oberwaną celę.


Właśnie jak akumulator ma za wysokie ładowanie i w środku się gotuje to śmierdzi "zgniłymi jajami"
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-30, 22:02   

Lukas87 napisał/a:


Właśnie jak akumulator ma za wysokie ładowanie i w środku się gotuje to śmierdzi "zgniłymi jajami"

Nie w sprawnym akumulatore czuć tylko kwas.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-07-30, 22:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-31, 09:07   

Co jak co ale przyjarane sprzęgło nijak ma się do zapachu "zgniłych jaj", przeładowane aku dokładnie właśnie tak śmierdzi, co do teorii z katalizatorem, to nie wiem, nigdy niczego takiego w swoich autach nie wywąchałem. Ale jeżeli jest to zawsze ta sama "miejscówka", to może w pobliżu jest jakaś studzienka kanalizacji....?? :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-31, 09:13   

kali napisał/a:
Lukas87 napisał/a:


Właśnie jak akumulator ma za wysokie ładowanie i w środku się gotuje to śmierdzi "zgniłymi jajami"

Nie w sprawnym akumulatore czuć tylko kwas.


Aku może być jeszcze sprawny, awaria może być np alternatora, czujnika ładowania....itd.
Mi kiedyś w Felce Aku zagotował się tak że wyciekło sporo z niego a z prostopadłościanu (kształt aku) i tu nie przesadzam zrobiło się coś na kształt beczki.....duży fart, że go nie rozerwało. Po wymianie czujnika ładowania i regeneracji alternatora akumulator chodził jeszcze blisko dwa lata.....Od tamtej pory tylko Centra Futura... :-P :-P :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-31, 10:49   

Domel2250, Akumulator charakteryzuje się pewnymi mierzalnymi wielkościami fizycznymi. To że działa to wcale nie oznacza że jest w pełni sprawny.
A teraz wskaź mi to cudo w skodzinie, albo w jakimkolwiek aucie jak czujnik ładowania. :lol:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-31, 11:08   

kali, w każdym samochodzie jest czujnik ładowania w ALTERNATORZE.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-31, 11:27   

route2000, Nie ma w żadnym samochodzie, czy też jak napisałeś w alternatorze czujnika ładowania. Wskaż mi tą część!
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-07-31, 11:40   

W alternatorze jest tylko regulator ładowania a na desce mamy tylko kontrolkę która gaśnie po wzbudzeniu się alternatora i dzięki niej wiemy że mamy ładowanie ale jak już regulator ulegnie uszkodzeniu to aku może dostawać ponad 20V wtedy intensywnie gazuje i właśnie śmierdzi "zgniłymi jajami"
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-31, 11:46   

kali, mogłem się pomylić czujnik z regulatorem, sorry... ale Lukas87 już wyjaśnił Ci to.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-31, 11:52   

Ptejto/potato-skrót myślowy- dla mnie jako nie mechanika całkowicie dopuszczalny :-P , ale wszyscy wiedzą o co chodzi :-) .
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-07-31, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-31, 15:02   

Domel2250 napisał/a:
Co jak co ale przyjarane sprzęgło nijak ma się do zapachu "zgniłych jaj", przeładowane aku dokładnie właśnie tak śmierdzi


Zdarzyło Ci się konkretnie przypalić sprzęgło? Mi tak (co prawda w innym samochodzie do innych zastosowań) - smród jest naprawdę ciężki i dławiący - odniosłem wrażenie, że "siarkowodorowy". Może skończyć się pawiem u osób wrażliwych...
A gdy raz przypalone (albo gdy kierownik jeździ z nogą opartą o sprzęgło) - później wystarczy chwila na półsprzęgle i będzie się zapach wydobywać.

Co do aku - racja, przeładowywane też będzie śmierdzieć w taki sposób - ale raczej śmierdziałoby cały czas nie tylko przy podjeżdżaniu pod krawężnik.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-31, 16:06   

lubię_pierogi napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
Co jak co ale przyjarane sprzęgło nijak ma się do zapachu "zgniłych jaj", przeładowane aku dokładnie właśnie tak śmierdzi


Zdarzyło Ci się konkretnie przypalić sprzęgło? Mi tak (co prawda w innym samochodzie do innych zastosowań) - smród jest naprawdę ciężki i dławiący - odniosłem wrażenie, że "siarkowodorowy". Może skończyć się pawiem u osób wrażliwych...
A gdy raz przypalone (albo gdy kierownik jeździ z nogą opartą o sprzęgło) - później wystarczy chwila na półsprzęgle i będzie się zapach wydobywać.

Co do aku - racja, przeładowywane też będzie śmierdzieć w taki sposób - ale raczej śmierdziałoby cały czas nie tylko przy podjeżdżaniu pod krawężnik.


ta zdarzyło mi się jeździć samochodem ze ślizgającym się sprzęgłem i robić ciężkie podjazdy i nijak to jajem nie śmierdziało, ale może inny rodzaj okładzin, inne obciążenia itd, nie będę się spierał, piszę tylko o swoich doświadczeniach, a co do aku, to nie musi śmierdzieć non stop, jeżeli auto jest w miarę szczelne to np. podczas jazdy na trasie praktycznie nic nie czuć. Poza tym to zależy także od mocniejszego operowania gazem, co akurat przy podjeżdżaniu pod wysoki krawężnik może mieć miejsce-tak samo jak i przypalenie sprzęgła....U mnie z tym aku było tak-akurat nie była to moja Felka, tylko użyczona i przez dwa dni jazdy po Warszawie co jakiś czas wyłączało się radio. Byłem przekonany, że radio zdycha, a to zabezpieczenie wyłączało odbiornik, bo za dużo ładowania było. Potem podczas jazdy do Zakopca nic, poza przerywającą pracą radia, zero oznak....mocniej świecących kontrolek, cokolwiek, smrodu brak, dopiero jak się zatrzymaliśmy na postój pod Częstochową i wyszliśmy z auta, smród jak...... :oops: Początkowo myślałem, że to jakieś opryski z pól, ale w końcu zlokalizowałem, że smród dochodzi z auta, otworzyłem maskę, a tam aku prawie okrągłe pełno zacieków wokół i paruje/dymi...więc znając trasę (że po drodze jest ASO skody) przejechałem kilka km na najniższych obrotach na jakich mogłem z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu. udało się. Autko dostało nowy regulator ładowania i regenerację alternatora przy okazji....więc przygoda z happy endem :-P
och taki OT mi się zrobił :oops: :oops: :oops:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-07-31, 19:26   

Lukas87 napisał/a:
W alternatorze jest tylko regulator ładowania


Regulator napięcia jak już. Reguluje się tylko napięcie nigdy ładowanie.

Lukas87 napisał/a:
.. a na desce mamy tylko kontrolkę która gaśnie po wzbudzeniu się alternatora i dzięki niej wiemy że mamy ładowanie


Pierwsza cześć dobrze, druga źle. Kontrolka zgaśnie a ładowania nie będzie. Odwrotna sytuacja też możliwa.
Weź jeszcze pod uwagę, że współcześnie rzadko zdarza się by kontrolka na desce była podpięta prosto do alternatora. Tu już mamy pełne pole do popisu odnośnie działania kontrolki.

route2000 napisał/a:
kali, mogłem się pomylić czujnik z regulatorem, sorry... ale Lukas87 już wyjaśnił Ci to.

No to mi pokaż regulator napięcia w alternatorze obcowzbudnym. Bo przecież napisałeś.

route2000 napisał/a:
kali, w każdym samochodzie jest czujnik ładowania w ALTERNATORZE.


Domel2250 napisał/a:
Ptejto/potato-skrót myślowy- dla mnie jako nie mechanika całkowicie dopuszczalny :-P , ale wszyscy wiedzą o co chodzi :-) .

Taaaa. Lekarzowi powiesz, że boli cię ręka pokazując nogę? Bo nie jesteś lekarzem?
W cukierni poprosisz o pączka pokazując tort, bo nie jesteś cukiernikiem?
Przykłady mogę mnożyć. Jak byś tylko napisał nie znając się, że jakaś tam część w alternatorze -mi padła i gotowało mi przez to akumulator było by lepiej. A tak brnąłeś dalej w niewiedzę.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-07-31, 21:13   

kali napisał/a:

Domel2250 napisał/a:
Ptejto/potato-skrót myślowy- dla mnie jako nie mechanika całkowicie dopuszczalny :-P , ale wszyscy wiedzą o co chodzi :-) .

Taaaa. Lekarzowi powiesz, że boli cię ręka pokazując nogę? Bo nie jesteś lekarzem?
W cukierni poprosisz o pączka pokazując tort, bo nie jesteś cukiernikiem?
Przykłady mogę mnożyć. Jak byś tylko napisał nie znając się, że jakaś tam część w alternatorze -mi padła i gotowało mi przez to akumulator było by lepiej. A tak brnąłeś dalej w niewiedzę.


Tak, zgadza się nie można się znać na wszystkim, a i wiedza ta nie jest mi do niczego potrzebna, bo właśnie wystarczy mi to iż wiem, że coś tam padło w alternatorze i przez to był problem z aku. To nie jest forum zawodowe i tylko dla elektryków samochodowych i/lub ludzi, którzy są ekspertami w materii budowy samochodu, a ponadto mój post o "tej części" był tylko wzmianką dla nakreślenia szerszego kontekstu moich doświadczeń z awarią alternatora>przeładowaniem akumulatora i smrodem jaj w aucie. Gdyby to był wątek z działu "zrób to sam: porady schematy i instrukcje działania", no to wtedy rozumiem, że nie dość, że sam byłbym w błędzie to jeszcze innych bym wyprowadzał w pole....więc czy napisałem czujnik, czy regulator, czy cokolwiek innego, nie ma to znaczenia, bo wiadomo o co chodzi. :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-08-01, 15:01   

po przeprowadzonych eksperymentach wyeliminowałem akumulator i spaliny ... więc pozostało sprzęgło. może ktoś w wolnej chwili spróbuje cofać POWOLI przednimi kołami na taki 12-13 cm krawężnik .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne