Witam, od jakiegoś czasu w Dacia Sandero 1.4 MPI + LPG występuje nierówna praca silnika, szczególnie na zimnym silniku.
Zauważyłem, że na krótkich przewodach zapłonowych po przyłożeniu ich blisko masy następuje przebicie iskry, natomiast na długich przewodach nie występują objawy. Przewody zapłonowe zostały wymienione oraz przy okazji świece zapłonowe jednak nie przyniosło to efektu.
Świece zapłonowe : Bosch Platin-Ir CNG/LPG (FR 6 KI 332 S) nr 0 242 240 653
wymiana w odstępach 30 000 km
Komplet przewodów zapłonowych : Bosch B W256 nr 0 986 357 256
Ogólnie samochód ma teraz lepsze przyspieszenie. To w takim razie poszukam cewki i zobaczę czy to będzie. Jakie seryjnie montowane są cewki w takim samochodzie lub ktoś może polecić coś sensownego co zaraz się nie rozleci ?
Ostatnio zmieniony przez SirBlue 2013-02-19, 12:48, w całości zmieniany 2 razy
Co ile powinno się regulować zawory ? Gazu nie mam od nowości samochodu, przejechane mam na nim 17 000 km, jaka jest mniej więcej cena za taką przyjemność ?
Ostatnio zmieniony przez SirBlue 2013-02-19, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 14:54
SirBlue napisał/a:
Co ile powinno się regulować zawory ? Gazu nie mam od nowości samochodu, przejechane mam na nim 17 000 km, jaka jest mniej więcej cena za taką przyjemność ?
Zawory regulujemy przy niefabrycznej instalacji co 15 max. 20 tys.km. Cena poza ASO przy silniku 1.6 mpi nie powinna przekroczyć stówy. Sądzę że podobnie jest przy 1.4.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-19, 16:58
SirBlue napisał/a:
Pytanie do jan ostrzyca : Gdzie w Lublinie można wykonać taką regulacje ? Żeby wiedzieli jak to zrobić w Dacii ?
Robiłem to w CarWash na Witosa. Trzeba wóz zostawić na noc żeby silnik wystygł. Można podobno regulować na gorąco, ale lepiej na zimno. Dochodzi koszt uszczelki pokrywy zaworów. TomPis na Zamojskiej robi wszystkie francuzy. U nich robiłem różne drobne naprawy. Byli OK.
Na Witosa mam numer 504 223 668. Nie pamiętam ile płaciłem, ale chyba mniej niż stówę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-20, 15:54
SirBlue napisał/a:
Uszczelkę będą mieli czy trzeba samemu kupić ??
Co do uszczelki to u nich zamawiałem. Miało to dobrą stronę, bo z hurtowni przywieziono nie taką jak trzeba i nie musiałem się martwić zamianą. Regulację popychaczy robiłem jakiś rok temu. Ciekawe jak tam ceny AD 2013?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum