Po pierwsze witam.
Po drugie - ciekawy ten samochodzik. Pod względem wykończenia myślę że jest to jedna klasa niżej od citroenów i innych autek. Ale źle nie jest.
Ogólnie od tygodnia poruszam się takim autkiem (w sumie od wtorku) z silnikiem 90 KM.
Pierwsze wrażenia są pozytywne.
Co do mocowania pasów a w zasadzie ich regulacji wysokości - autko dostarczono z maksymalnie podniesionymi do góry :) kiedy je opuściłem oczom ukazał się cały mechanizm jak i prostota jego wykonania ;) - źle nie jest ale w osobowych zostało to fajnie schowane.
A oto "moje nowe biuro":
Autko prowadzi się dość fajnie i przyjemnie - co prawda dla kolegi maksymalnie podniesiony fotel jest lekko za niski ale to w sumie ja będę większość czasu prowadził to autko.
Lusterka zewnętrzne - w pierwszej chwili były za małe - obecnie za małe jest prawe. Wewnętrzne lusterko - trochę przeszkadzają słupki środkowe. Dobrze że jest wycieraczka tylnej szyby - tył brudzi się masakrycznie podczas deszczu czy jazdy po mokrej nawierzchni. Brakuje wycieraczki na węższych drzwiach ale jaka ona by musiała być. Podczas wyprzedzania czy jazdy po pasie innym niż lewy nie widać samochodu jadącego za nami po pasie na prawo od nas (wiem wiem jest prawe wsteczne ale).
Miejsca? Miejsc jest dużo tak na tylnej kanapie (dzielonej 2/3 1/3) jak i na przednich fotelach. Bagażnik zajestrasznie głęboki by sięgnąć coś co trafiło w okolicę oparcia tylnego rzędu siedzeń trzeba się prawie położyć na podłodze bagażnika. Jest rzecz do której nie mogę się przyzwyczaić - klamka wewnętrzna tylnych wąskich drzwi - jak dla mnie umiejscowiona w głupi nie wygodny sposób - trzeba ją obsługiwać prawą ręką. A przy zaciągniętej rolecie jest już naprawdę nie wygodnie - ale może w późniejszym czasie jakoś ergonomicznie się rozwiąże sprawę jej używania przeze mnie.
Ogrzewanie - działa bardzo dobrze nie wiem jak będzie przy większych mrozach ale obecnie po 10 minutach mam bardzo gorąco.
Brakuje mi wskaźnika temperatury silnika - nie wiem czemu ale zimą chciałbym wiedzieć czy się coś z ciepłem poprawiło - czy drgnęło. No i czy przypadkiem nie jest za ciepło silniczkowi. Brakuje także wskaźnika temperatury zewnętrznej.
Czujniki parkowania (3) oparte na informacji dźwiękowej - działają autko na razie ma cały tył :). Należy tylko uważąć czy aby ktoś przez pomyłkę nie wyłączył czujnika przyciskiem :).
A teraz wielkie plusy za:
radio z wbudowanym blututem - wyśmienita współpraca z telefonem a raczej jego przejęcie - książka telefoniczna, połączenia przychodzące, wychodzące nieodebrane, możliwość wybierania numerów pokrętłem (tu trochę się gubię ale to dopiero początek);
półki na podszybiu - tego brakowało mi w innych kombivanach, ciekawy schowek po prawej stronie kierownicy na wysokości kolan :). Górna półka - tu może być mały problem bo nie jest pełna tylko ma podłużne otwory nad daszkiem przeciwsłonecznymi - uwaga na palce podczas ich "chowania" kiedy są niepotrzebne - mają mocną sprężynę.
Spalanie - przy jeździe 30% miasto 70% trasa średnie zużycie na poziomie 5,6 l - wskazanie komputera pokładowego na dystansie 300 km.
Bagażnik - nam dealer dołożył dywanik cośtam podobny do skaju - brakuje siatki zabezpieczającej przed przesuwaniem się drobniejszych zakupów. Tu sprawę załatwi chyba jakaś skrzynka curvero-podobna.
To na razie tyle odnośnie dokkerka - trochę za ciemnego jako mułek roboczy. Zobaczymy czy dobrze wyposażony dokker jest lepszym rozwiązaniem w firmie niż każdy inny kombivan w gołej wersji podstawowej. Dla mnie jako kierowcy do którego co chwilę ktoś dzwoni - jest wielkim plusem zestaw głośnomówiący wbudowany w radio. Autko świetnie (dynamicznie) przyspiesza w mieście a widoczność jest naprawdę mimo tylnych okien bocznych jak i drzwi bardzo dobra.
I tak na zakończenie ciekawostka odnośnie zachowań ludzkich:
Zaczepiła mnie koleżanka z pracy:
- A co to nowy samochód firma kupił?
- Tak.
- Zajebisty. A co to za marka?
- DACIA odpowiadam.
- Eeeeeee :(.
Jak bym powiedział mercedes citan byłoby ok. Renault kangoo trochę mniej a dacia co - szajs? :)
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-02-22, 22:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Miałem swego czasu KIA Carnivala pierwszej generacji - mówili o mnie Kupił Idiota Auto - jakoś na ten model narzekać nie mogłem no poza może tym iż simering na pompie od wspomagania układu kierowniczego dość często sprawiał psikusa no i linka hamulca "ręcznego" się zacierała więc "ręczny" działał dość słabo.
Tak więc do różnych opinii człowiek jest przyzwyczajony :)
Dzięki jeszcze raz za miłe przywitanie :).
Powracam do dalszej prezentacji samochodu jak i moich odczuć :).
Na początek jednam mały żarcik fotograficzny - wychodząc z magazynu do autka w oczy rzuciła mi się w oczy tabliczka WYJŚCIE EWAKUACYJNE :). Dla mnie to pozytywne zestawienie - mogłem dostać gołego partnera czy berlingo :(.
No dobra - wracam do dokkerka - pojawiły się dwa małe mankamenty (nie uciążliwe ale jednak) mianowicie miejsce na nogi podczas czekania na kogoś kiedy nogi mogą sobie spokojnie "stać" na podłodze - zawadzałem klanem prawej o deskę rozdzielczą (foto poniżej); drugim mankamentem jest radio a raczej jego język obsługi - wiem że żyje w Europie ale nie rozumiem dlaczego w moim ojczystym kraju w seryjny samochodzie mogę wybrać przeróźne języki łacznie z rosyjskim ale brak w nim polskiego lengłydża :(. Ponoć jest w Media Nav. Nie wiem czemu tak to zrobiono ale chyba powinno być inaczej.
Pisałem wcześniej o widoku przez wsteczne wewnętrzne lusterko - tak się on przedstawia:
O ile podczas normalnej pogody jest OK o tyle podczas deszczu nic nie widać przez szybę prawych wąskich drzwi :( na szczęście lewa a wycieraczkę :). Ale to autko bardziej dostawcze więc kierowcy wystarczą tylko dwa zewnętrzne :).
Przejdę do miejsca pracy - bardzo chwale sobie półki na podszybiu - są pojemne a przy okazji nic się z nich nie wysypuje - wiem może za wolno jeżdżę ale :). Mieści się tam spokojnie zeszyt formatu AK jak widać a głębokość wynosi jakieś 5 cm :)
Wspominałem także o małym schowku po lewej stronie kierownicy nad pokrętłem regulacji położenia świateł - u mnie leży tam na razie kalkulatorek ale pasuje pod telefon który może sobie tam leżeć niewidoczny dla niepożądanych oczu z włączonym bluetoothem:
Dzisiaj trochę zaczęły boleć mnie plecy w okolicy lędźwiowej więc polecam zakup wersji (o ile istnieje) z regulacją w tym miejscu fotela kierowcy. Proponuję też zakupić (wydębić o dealera) siatki mocującej bagaże w części ładunkowej - na zakrętach lubią się przesuwać :) ja rozważam postawić po stronie prawej bagażnika jakiś plastikowy pojemnik na mniejsze lekkie pakuneczki przymocowany taśmą za uchwyty metalowe.
W dalszym ciągu drażni mnie klamka drzwi węższych :) tylnych a raczej jej obsługa.
Z braków myślę że przydałoby się aby fotel pasażera a raczej jego oparcie można położyć do przodu tak by robił za biurko kierowcy do wypisania jakichś dokumentów.
Na razie tyle. Co do zdjęć sorry ale są robione komórką :) więc ich jakość może pozostawiać wiele do życzenia.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-25, 19:30
Dzisiaj chyba Cie widziałem na Klonowica jak skręcałeś w stronę szpitala Na początku pomyślałem, że coraz więcej Lodgy na ulicach Szczecina a to jednak Dokker
Z braków myślę że przydałoby się aby fotel pasażera a raczej jego oparcie można położyć do przodu tak by robił za biurko kierowcy do wypisania jakichś dokumentów
Ooo widzę że masz wyłącznik ESP w Dokkerze :p A w moim Sandero takiego bajeru brak! I już mi to napsuło krwi (zaspa śniegu) i koniec jazdy koła idealnie zblokowane przez ASR i tylko wypychanie pozostaje.
Z braków myślę że przydałoby się aby fotel pasażera a raczej jego oparcie można położyć do przodu tak by robił za biurko kierowcy do wypisania jakichś dokumentów
Opcja zdaje się jest, trzeba po prostu kupić...
No właśnie przeglądałem ofertę (katalogową co prawda) ale nigdzie ani jednego słowa o takim fotelu. Choć może być w dokkerze van - ale inaczej wygląda fotel pasażera:
r_lukas napisał/a:
Dzisiaj chyba Cie widziałem na Klonowica jak skręcałeś w stronę szpitala Na początku pomyślałem, że coraz więcej Lodgy na ulicach Szczecina a to jednak Dokker
Jak w tym rejonie to mnie zapewne ;).
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Z braków myślę że przydałoby się aby fotel pasażera a raczej jego oparcie można położyć do przodu tak by robił za biurko kierowcy do wypisania jakichś dokumentów
Opcja zdaje się jest, trzeba po prostu kupić...
No właśnie przeglądałem ofertę (katalogową co prawda) ale nigdzie ani jednego słowa o takim fotelu. Choć może być w dokkerze van - ale inaczej wygląda fotel pasażera:
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 00:10
d3mol3k napisał/a:
drugim mankamentem jest radio a raczej jego język obsługi - wiem że żyje w Europie ale nie rozumiem dlaczego w moim ojczystym kraju w seryjny samochodzie mogę wybrać przeróźne języki łacznie z rosyjskim ale brak w nim polskiego lengłydża :(. Ponoć jest w Media Nav. Nie wiem czemu tak to zrobiono ale chyba powinno być inaczej.
Witaj!
Ta sprawa jest znana od początku wprowadzenia tego radia na rynek polski przez Renault Polska. Na pisz do tych dziadów z RP. Jestem ciekaw co Tobie odpiszą i kiedy to zmienią.
Jak już zrobiłeś troszkę kilometrów tym autem , to czy robiłeś jakiś test na spalanie , jakie jest średnie zużycie paliwa na 100km ?
Komputerowo wskazuje 5,5 do 5,7 l/ 100 km. Na razie dwa testy były po przejechaniu 600 km i 134 km. Realznie przy dystrybutorze 6 do 6,5 l. Ale to dopiero wstępne "badanie" :).
Co do:
Seal napisał/a:
Witaj!
Ta sprawa jest znana od początku wprowadzenia tego radia na rynek polski przez Renault Polska. Na pisz do tych dziadów z RP. Jestem ciekaw co Tobie odpiszą i kiedy to zmienią.
Zadałem to pytanko na faceboku i otrzymałem taką odpowiedź:
Cytat:
Odnośnie Twoich dalszych pytań - niestety nie ma możliwości wyboru języka polskiego dla modeli Duster, Logdy, Nowe Sandero oraz Nowy Logan. Menu w języku polskim odnajdziesz za to w MEDIA NAV
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Odnośnie Twoich dalszych pytań - niestety nie ma możliwości wyboru języka polskiego dla modeli Duster, Logdy, Nowe Sandero oraz Nowy Logan. Menu w języku polskim odnajdziesz za to w MEDIA NAV
DUSTER
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 00:03
d3mol3k napisał/a:
Co do:
Seal napisał/a:
Witaj!
Ta sprawa jest znana od początku wprowadzenia tego radia na rynek polski przez Renault Polska. Na pisz do tych dziadów z RP. Jestem ciekaw co Tobie odpiszą i kiedy to zmienią.
Zadałem to pytanko na faceboku i otrzymałem taką odpowiedź:
Cytat:
Odnośnie Twoich dalszych pytań - niestety nie ma możliwości wyboru języka polskiego dla modeli Duster, Logdy, Nowe Sandero oraz Nowy Logan. Menu w języku polskim odnajdziesz za to w MEDIA NAV
A przypadkiem to oni (RP) nie łamią jakiś przepisów odnośnie braku języka polskiego w produkcie?
Jak się mylę to mnie proszę poprawić.
nie łamią jakiś przepisów odnośnie braku języka polskiego w produkcie?
Instrukcja obsługi musi być w naszym narzeczu, samo urządzenie może se gadać i pokazywać chyba nawet po klingońsku...
No i tak jest oryginalnie - instrukcja w polskim języku ale radio w europejskim za wyjątkiem polskiego :(. Ale tak ma być zapewne.
Z innej beczki jakie to jest to radio 1 din (modelowo podobne do mojego) i czy ktoś zna cenę oryginału?
A na razie w testach dwutygodniowa przerwa - urlop zaległy przymusowy :D
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum