DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Był rajdowy Logan, czas na Sandero
Autor Wiadomość
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-02-23, 14:04   Był rajdowy Logan, czas na Sandero

Szkoda, że nie w PL, chociaż to super tania opcja jak na rajdy:
TEKST
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-24, 20:43   

Ale 75 KM do rajdówki? Troche mało.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-24, 22:52   

jak na naukę to za dużo ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 23:48   

ryjas napisał/a:
75 KM do rajdówki? Troche mało

W 1964 rajd Monter Carlo wygrał mini cooper S - miał 55 KM. Wydaje Ci się, że wyścig był wtedy mniej zażarty i widowiskowy niż dzisiaj?

Ba, gokarty i sprinterzy mają jeszcze mniej i też jakoś się ścigają... (:
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-02-24, 23:57   

W Polsce mamy wyścigowy puchar Kii Picanto który cieszy się sporą popularnością, moc też nie jest wysoka, chodzi o to, żeby tanio powalczyć w identycznych autach, w takich samych warunkach. Interesuję się rajdami i bardzo mi źle, że nie ma taniego pucharu, kiedyś był taki Cinquecento i Seicento Sporting.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-25, 00:37   

Panowie, ale rajdy to nie wyścigi to raz.
Picanto w pucharze, przynajmniej te najnowsze mają 1,2 85 KM, są dużo lżejsze bo nie jedzie z kierowcą pilot chociażby.
Mini Cooper S z lat 60-tych miał 67 bhp ale ważył 625 kg.

Był swego czasu puchar Seicento i tam silniki miały poj. 1,1 i seryjnie 55 KM, po dozwolonych modach na pewno pod 60. Skrzynia biegów była tez skrócona. Auto tez ważyło dużo mniej niż Sandero. (ok 700 kg vs 1000 kg - niech będzie że po odchudzeniu będzie to 650 vs 950)

Jeśli tutaj sie skrzynie skróci to będzie to jako tako się odpychało, ale wątpię by było to widowiskowe. Już prędzej do takich najtańszych pucharowych klas wybrałbym Citigo lub Sparka.
Jedyne co cieszy to fakt, ze to Dacia. Nic więcej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 01:38   

ryjas napisał/a:
rajdy to nie wyścigi

Jak nie jak tak? Przecież to wyścig z czasem (:

I mało to różnych rajdów, gdzie można pojechać nawet fabrycznym maluchem?

Nie, naprawdę, przyśpieszenie i prędkość maksymalna nie mają nic do rzeczy - liczy się rywalizacja, nie KM.

A kiedy wszyscy używają takiego samego sprzętu, to tym więcej zależy od umiejętności kierowcy (:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-25, 09:06   

no przecież nikt nie będzie się ścigał Sandero z tylną kanapą, klimą itp. Kupujesz Accesa wywalasz wszystko co niepotrzebne, wstawiasz klatkę, zawieszenie torowe i jedziesz. Gwarantuje że 30% odpadnie na pierwszym zakręcie.

Wiem, że w Polsce coś się kombinuje żeby przywrócić wyścigi Fiatów 126p. Jazda takim potworem po torze i po przeróbkach jest dość trudna w dodatku na oryginalnych oponach

Żeby Kupić Kia Picanto trzeba wydać 50tys zł. a mocy na 85KM, 840kg z klatką
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-02-25, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-25, 10:47   

maciek napisał/a:
no przecież nikt nie będzie się ścigał Sandero z tylną kanapą, klimą itp. Kupujesz Accesa wywalasz wszystko co niepotrzebne, wstawiasz klatkę, zawieszenie torowe i jedziesz. Gwarantuje że 30% odpadnie na pierwszym zakręcie.
[..]
Żeby Kupić Kia Picanto trzeba wydać 50tys zł. a mocy na 85KM, 840kg z klatką


Generalnie mowa jest o rajdach.
Tu nie ma bezpośredniej rywalizacji z innym a z czasem.

Pamiętacie puchar Lanosa? Tam mieliśmy do czynienia z autem podobnej wielkości a silnik miał 106 KM z pojemności 1,6. Leżałem kiedyś w szpitalu z pilotem załogi startującej w pucharze. Wypowiadał się raczej w superlatywach o odczuciach, dało sie tym na trasie rajdu pojechać nawet 160km/h. Silnik znosił te rajdy całkiem nieźle

A tu przy 75 KM masie ok 1000 kg ? No nie wiem czy będzie na cokolwiek popatrzeć i jak to się skończy dla jednostki napędowej.
Oczywiście cena super. Po wymianie zawiechy, wzmocnieniu nadwozia i wstawieniu klatki i paru bajerach pewnie zamkniemy się w 55-60 tys. zł. ale czy ktokolwiek będzie chciał się tym ścigac? Czy to nie będzie swoista sztuka dla sztuki?
Przesiadka z takiej R1 na R2 jest już dużym szokiem a co dopiero z takiego Sandero. W odniesieniu do planowanego rozwoju zawodnika takie auto moze nie mieć sensu.

Dla porówniania onboard z R1: http://www.youtube.com/watch?v=_xxe853UwA0
onboard z R2: http://www.youtube.com/watch?v=jY28l5ZuQEE

Roznica w mocy 130 KM vs 170 KM

Myślę że ktoś myślący powaznie o startach musi brac pod uwage conajmniej R1. Fakt, ż eto minimum 100 tys zł ale moc zdecydowanie wyższa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 11:45   

@ryjas: Marudzisz, tyle Ci powiem (((: Albo może raczej: za poważnie do tego podchodzisz - bo przede wszystkim to przecież nie ma być wszechświatowa liga superprofesjonalistów. Poszukaj sobie informacji o Logan Cup (jedna sztuka jest nawet do kupienia w dziale sprzedam). Z sandero nie powinno być większych różnic. Co najwyżej, że może będzie właśnie lżejsze [:
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2013-02-25, 12:43   

laisar napisał/a:
Poszukaj sobie informacji o Logan Cup (jedna sztuka jest nawet do kupienia w dziale sprzedam). Z sandero nie powinno być większych różnic. Co najwyżej, że może będzie właśnie lżejsze [:


Tym Loganem nawet miałem przyjemność jeździć (http://francuskie.pl/rajdowa-dacia-logan) i choć mocą faktycznie nie zabija, to znacząco odelżony zbiera się naprawdę nieźle. Do nauki rajdowego rzemiosła jak znalazł.
W Polsce każdy chciałby jeździć mocnymi rajdówkami, a nierzadko brakuje zawodnikom umiejętności w ich opanowaniu.
Poza tym dzięki tanim rajdówkom więcej osób mogłoby się w tym sporcie sprawdzić - pewnie dałoby się wyłuskać jakieś talenty, które potem można by było obrabiać. Dziś, gdy byle rajdówka oznacza wydatek rzędu 100.000 zł, wielu dobrych młodych ludzi w ogóle nie ma szans na trafienie do tego sportu.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-25, 13:22   

Ja nie marudzę. Ja poprostu szukam sensu. Ktoś kto musi wydać na rajdówkę ok. 60 tys. (tak myślę, ze tyle wyjdzie za bazowe Sandero plus KIT i modyfikację) i tak musi podejść do tematu taktycznie. Co to za różnica 100 czy 60 ?
To jest mniej wiecej tak: Ten sezon jeżdżę tym pierdzikółkiem, zdobywam laury, szukam jakiegoś sponsora przesiadam się do klasy R2, zdobywam laury, szukam sponsora i robię sezon w R3 lub R4 a jak będę mega dobry to moze za kolejny sezon wsiądę do R5 i może ktoś mnie zauważy by wreszcie zostac kierowca WRC. Tylko, że przesiadka z Sandero do R2 to kosmos.
Koszt 60 tys za auto wyklucza moim zdaniem jazdę dla zabawy. To i tak jest poważna kwota.

A co do wspomnianego Logana. Silnik 1,6 105 KM a 1,2 75 KM to jest znacząca różnica nieprawdaż? Logan z tym silnikiem mnie przekonuje. Sandero 1,2 75 KM nie.
Jeśli z Dacią w roli rajdówki to bardziej wolałbym puchar Stepway z silnikami 1,5 dCi. Jest to zupełnie inna charakterystyka silnika, tez trochę nie sportowa;), ale ma tez potencjał marketingowy. Takie proekologiczne ściganie. 1,5 dCi 90 km
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-02-25, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 13:33   

ryjas napisał/a:
poprostu szukam sensu

W sporcie?!?!?! (((((((((((((((((((: LOL+ROTFL

(Bez)Sens siedzi w głowie, nie w sprzęcie i osiągach.

Ewentualnie jeszcze w kasie (; - jeśli hojna firma będzie chciała zrobić ligę rajdową, to uda jej się to nawet z nakręcanymi hulajnogami...


ryjas napisał/a:
Co to za różnica 100 czy 60 ?

40 tys. - a mieć, a nie mieć, to już 80... (;


Ja Cię nie próbuję na siłę przekonać, że to na pewno świetny pomysł. Nie. Natomiast na pewno nie musi to być pomysł zupełnie bezsensowny - tylko tyle. No ale EOT [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-25, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-25, 13:40   

W sporcie chodzi o wyniki i pięcie się na sam szczyt. Niższe klasy rajdowe mają pomóc w osiągnięciu startów w WRC. Tak sądzę;)
 
cieply 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-02-25, 13:42   

ryjas napisał/a:
Co to za różnica 100 czy 60 ?

Mniej więcej sezon jeżdżenia.
Nie chodzi o ilość KM tylko o ilośc zawodników bo jak ścigasz się z 20 - 30 załogami, które mają takie same samochody to tutaj już nie jest ważna moc tylko umiejętności. A w takiej stawce każdy chce być szybki i dla kibiców jest frajda.
Pamiętam czasy jak po pierwszych 5 załogach wszyscy lecieli na następny odcinek, a potem zaczęły jeździć CC, SC i P106. Wszyscy nagle zostali oglądać niższe klasy bo przy takim samym sprzęcie w stawce nie zawsze starczało umiejętności i działo się różnie.

A jak się nauczysz poprawnie panować nad samochodem, który ma 50 - 80KM to wyżej nie zrobisz sobie tak szybko kuku. Jak wsiądziesz do potwora to albo będzie bum albo objadą Cię Sandero :).
_________________
Były: Seicento Sporting, Saxo VTS
Są: Panda VAN, Opel Astra F Caravan
Lecę bo chcę :)

Wczasy na Mazurach
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-25, 14:02   

P 106 miał 103 KM ważył 810 kg. O CC i SC już pisałem.
A jeśli różnica masy nie robi na was wrażenia to porównajcie osiągi CC sporting i SC sporting.
Pamiętam czasy tych pucharów, bo tak się składa, że "wychowałem" się na podolsztyńskich szutrach. Nie mam nic przeciwko niskim klasom i tanim autom rajdowym. Wg mnie Sandero brakuje do tego rodzaju zabawy silnika. Jesli nie 1,6 to chociaż 1,4.

Zycze dobrze Dacii i mam nadzieje, że jakiś puchar powstanie i będzie to sukces. Wolałbym tylko, żeby nie wyszła z tego jedna wielka podśmiechujka.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-02-25, 14:29   

Nie z każdej fury da się zrobic auto rajdowe. Koszt auta to pikuś ile musisz mieć forsy na sezon rajdowy. Pierwsze to trzeba zdobyć licencję. Następnie mieć homologowane auto. Jak już się to zdobędzie to każdy udział kosztuje. Nie jest tak latwo pozyskać sponsorów.
Jest kilka klas ścigaczy w Rumunii na Daciach. Raczej przy silnym bracie w postaci Renault, będzie trudno aby w Polsce się to przyjeło. Łatwiej będzie zdobyć międzynarodowá licencje i pojeździć w Rumunii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne