Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-06-06, 17:35
tuleja gumowa tylnej belki
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-02-28, 13:01   tuleja gumowa tylnej belki

Otóż robiłem wzrokowy przegląd podwozia i zauważyłem, iż guma tylnej tulei lewego wahacza z jednej strony odkleiła się (rozwulkanizowała) od metalowej części tulei.
Na mrozach na nierównościach coś w zawieszeniu potrafiło zaskrzypieć a dziś przy mocnym skręcie w prawo tez cos "zajęczało":)
Może to ta tulejka pada:(
Zrobie foty i wrzucę jeszcze dzisiaj.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2022-06-06, 17:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
Obwarzanek 
Zielony listek


Marka: Dacie
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 5
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2013-02-28, 15:23   

Tuleje pływające do wymiany. Tak mi się wydaje przynajmniej. Nie jest to na szczęście droga naprawa.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-28, 15:40   

Auto na gwarancji to na przeglądzie wymienią ci cały wachacz gratis.
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-02-28, 16:08   

foty:

DSC_0353.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 173,82 KB

DSC_0352.jpg
Plik ściągnięto 421 raz(y) 131,54 KB

Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-02-28, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-02-28, 19:22   

Jakieś spostrzeżenia Koledzy? Bo się zastanawiam czy turlać się z tym do aso...
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-02-28, 21:13   

obowiązkowo do aso po cos masz gwarancjke
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-28, 21:30   

tomala72 napisał/a:
Jakieś spostrzeżenia Koledzy? Bo się zastanawiam czy turlać się z tym do aso...


To na pewno kwalifikuje sie do wymiany. Podjedz z tym do ASO.
Jaki masz przebieg?
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 22:10   

W moim sandero wymienili oba wahacze na gwarancji po 3 latach i niespelna 40 tys km, wiec mysle, ze w Twoim dusterze tez tak uczynia.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-01, 08:07   

tomszafa napisał/a:
tomala72 napisał/a:
Jakieś spostrzeżenia Koledzy? Bo się zastanawiam czy turlać się z tym do aso...


To na pewno kwalifikuje sie do wymiany. Podjedz z tym do ASO.
Jaki masz przebieg?


Niecałe 23 tysiące czyli chyba za wcześnie na zawieszenia tym bardziej, że nie katuję auta a dziury staram się omijać:)
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-01, 08:56   

tomala72 napisał/a:


Niecałe 23 tysiące czyli chyba za wcześnie na zawieszenia tym bardziej, że nie katuję auta a dziury staram się omijać:)


To faktycznie za wcześnie ale jakie drogi mamy każdy wie. Także tutaj spokojnie zgłosić to na gwarancji i niech działają ;-)
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-01, 09:34   

W astrze g po 50 tysiącach w zawieszeniu nie miałem najmniejszego luzu... a w poprzedniej nubirce tuleje na wahaczach padały co 20 tysięcy, łączniki co 10-15...

Dzisiaj jadę do Zielonej Góry i umówiłem się w aso przy okazji. Jak będę jechał to zrobię stary, znany z nubiry test na tuleje wahacza:

Rozbujać się na trójce do 80 - 90 i szybka zmiana na czwarty i jak będzie pływać na boki to tuleje do dupy, w nubirze przekonywałem się o tym np przy wyprzedzaniu tira i... nie było śmiesznie:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-01, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
milky
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-01, 09:40   

Pewnie, że jechać do ASO. Powinni wymienić :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-01, 22:28   

Pojechałem no i wymienią tyle, że na wahacz trzeba będzie czekać do dwóch tygodni bo ponoć przyjeżdża z Francji?

Z jednej strony aso nie robiło żadnych problemów z gwarancja ale z drugiej to jaja jakieś normalnie, a jak mi to w międzyczasie pieprznie bardziej?
Może nie ma co panikować, aczkolwiek by na części zawieszenia do dustera czekało się dwa tygodnie, przecież to gorący czas na drogach: dziury i wyrwy w asfalcie zwiększają zapotrzebowanie na ten asortyment:)
Moja awaria akurat nie jest spowodowana jakimś gwałtownym najechaniem na wyrwę w drodze ale co ma powiedzieć ktoś kto upierdzieli sobie zawiechę na polskich drogach i zostanie ujajony bez auta?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 23:15   

tomala72 napisał/a:
Może nie ma co panikować

Zdecydowanie (: - to nie jest część, która może odpaść za 3 dni... Ba, gdyby nawet całkiem się rozpadła, to auto w zasadzie dalej pozostaje mobilne.

Nie zmienia to jednak faktu, że długość czasu oczekiwania na część "lekko" przekracza granice przyzwoitości...

No, chyba żeby się pocieszać tak, że może to świadczyć o dotychczasowym braku podobnych problemów w innych egzemplarzach <;
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-03, 08:33   

A pro po panikowania to w tygodniu muszę Pojechać do Poznania i tu pytanie czy takie rozwulkanizowanie tulei może się zakończyć jej nagłą destrukcją?
Może ktoś z posiadaczy starszych loganów przerabiał problemy z wahaczami i ich tulejami (są podobne)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-03, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-03, 09:18   

tomala72 napisał/a:
czy takie rozwulkanizowanie tulei może się zakończyć jej nagłą destrukcją?

głównie rosnącym hałasem w postaci postukiwania i prawdopodobnie pogarszającym się stopniowo prowadzeniem auta wskutek luzu na wahaczu- ale przy najbliższej okazji oczywiście warto wymienić ja na nową
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-03, 09:20   

tomala72 napisał/a:
A pro po panikowania to w tygodniu muszę Pojechać do Poznania i tu pytanie czy takie rozwulkanizowanie tulei może się zakończyć jej nagłą destrukcją?
Może ktoś z posiadaczy starszych loganów przerabiał problemy z wahaczami i ich tulejami (są podobne)

Jeszcze spokojnie kilka lat byś pojeździł, zanim ta tuleja by wymagała natychmiastowej wymiany. Także nie panikuj.
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2013-03-03, 09:27   

O dzięki za słowa otuchy:)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-15, 08:18   

Wahacz wymieniony w ramach gwarancji (2h w aso) i na mrozie już nic nie skrzypi w zawieszeniu:)

Wypiłem dwie kawki za darmochę, zeżarłem parę ciasteczek i przeczytałem poradnik kupującego z Auto Świata w którym było parę ciekawych artykułów o Daciach w tym test Dustera 4x4:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-15, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-03-15, 09:04   

tomala72 napisał/a:
Wahacz wymieniony w ramach gwarancji (2h w aso) i na mrozie już nic nie skrzypi w zawieszeniu:)



To teraz nic innego nie pozostaje, jak tylko jeździć i napawać się cichym i pewnym prowadzeniem się autka :-P
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-15, 09:06   

Optymista powiedziałby: nic dodać, nic ująć a pesymista zapytał: kiedy pierdyknie z drugiej strony?:))
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-03-15, 09:55   

tomala72 napisał/a:
Optymista powiedziałby: nic dodać, nic ująć a pesymista zapytał: kiedy pierdyknie z drugiej strony?:))


Do pesymisty: w mojej starej Skodzie gumowe elementy zawieszenia (przód) leciały o dziwo niemal dokładnie dwa razy szybciej po lewej stronie niż po prawej, co jest dziwne, bo raz elementy powinny być mniej więcej tej samej trwałości, i dwa, z reguły po prawej stronie jezdni jest więcej dziur+ pobocza itd i jeżeli już to prawa strona powinna się wcześniej skończyć. (samochód od nowości w rodzinie i nigdy nie bity) Za to łożyska z tyłu już leciały dokładnie w tym samym momencie obie strony. :lol:

Oby w Dusterku były trwalsze, bo w Felce to co 15k km wymiana była...., nawet Uniacz lepiej znosił polskie drogi :-D
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-03-15, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-03-18, 09:05   

Domel2250 napisał/a:
Oby w Dusterku były trwalsze

Ja mam póki co 62 kkm przejechane po dziurawym bądź co bądź południu polski i do tego trochę terenu i szutrówek też mi się zdarza i jest ok.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-03-18, 09:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-18, 22:11   

Na szczęście sadząc po lekturze forum problem z tuleja wahacza przy tak niewielkim przebiegu jest incydentalny. Natomiast końcówki drążków czy przednie wahacze nie grzeszą trwałością. Miał być samochód na gorsze drogi ... na pocieszenie wymiana oraz koszt części jest do zaakceptowania. Plus, ze ASO wymienia bez marudzenia.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-18, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-18, 23:06   

mekintosz napisał/a:
przednie wahacze nie grzeszą trwałością

Nie wahacze tylko przeguby kuliste (tzw. sworznie) oraz tuleje - w ASO rzeczywiście wymieniane razem z wahaczem, ale w zasadzie nie jest to konieczne za każdym razem.

mekintosz napisał/a:
Miał być samochód na gorsze drogi

No i można uznać, że jest - zależy po prostu co się bierze pod uwagę.

Potrafi przecież przejechać gorszymi drogami, bo ma większy niż standardowy prześwit.

Taka jazda jest stosunkowo wygodna, dzięki dość miękkiemu zawieszeniu.

Usterki, które są najczęstsze, nie powodują unieruchomienia, dzięki prostej konstrukcji.

Naprawy są łatwe, więc tanie.


Natomiast trwałość wymaga po prostu lepszych - czyli droższych - materiałów albo odmiennej konstrukcji, która będzie miała własne wady (np resory piórowe są sztywne).


Nie wiem, czy obecne rozwiązania są na pewno optymalne, ale z powodów techniczno-ekonomicznych na pewno nie ma co oczekiwać istnienia jakiegoś wielkiego marginesu na poprawę parametrów - nawet gdyby producent ograniczył swój zysk (faktycznie spory, ale pochodzący też z wielu źródeł, więc mało wpływający na pojedyncze elementy czy układy).


Ciekawe za to, czy ktoś z niezależnych producentów robi do daciek części o podwyższonej jakości...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne