Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 09:06 tzw. elastyczność
W związku z moimi niewyjaśnionymi przez serwis wątpliwościami co do osiągów silnika bardzo proszę o podzielenie się jak wyglada to w waszych autach. Chodzi właśnie o tzw. elastyczność czyli przyspieszenie na określonych biegach. Chodzi głównie o silnik 1.4 w sedanie, ale mile widziane też wpisy z innych w tym dci czy 1.4/1.6 na LPG. Taki pomiar robi się łatwo bo nie zależy np. od szybkości zmiany biegów. Nie jest też szkodliwy dla auta. Jest natomiast dość miarodajnym moim zdaniem testem sprawności auta i tego jak sprawnie auto będzie poruszać się w normalnym ruchu.
A, nie jest to żadna prowokacja.
Auto z kierowcą gaz w podłodze:
60-100 III bieg
60-100 IV bieg
80-100 V bieg
w miarę możliwości:
80-120 IV bieg
80-120 V bieg
Po dobrym dotarciu silnika od około 5000 km elastyczność znacznie się poprawiła - już nawet nie muli tak bardzo przy włączonej klimie Jak będe miał troche czasu to popróbuję pomierzyć czasy
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 19:00
GeRRaD napisał/a:
Po dobrym dotarciu silnika od około 5000 km elastyczność znacznie się poprawiła - już nawet nie muli tak bardzo przy włączonej klimie Jak będe miał troche czasu to popróbuję pomierzyć czasy
No właśnie moja ma 4 tys. i też dopiero teraz zaczyna jeździć jakoś. A czasy to najlepiej przy okazji - w trasie. Tu nie chodzi o jakieś tysięczne - co do setnej wystarczy Swoich nie podaję żeby nic nie sugerować
Pomiary sprzed dwóch miesięcy (prędkości licznikowe, jazda z pasażerem, czasy najlepsze jakie udało mi się uzyskać; sprawdzałem to ze 3 - 4 razy); dCi 85 KM
IV b 60 - 100 km/h 8,5 s (najgorszy wynik i tak był poniżej 9 s)
V b 80 - 120 km/h 12,5 s (najgorszy wynik poniżej 13 s)
Wynik lepszy niż w papierach (z tym, że prawidłowo to powinno wyglądać tak: jazda w jedną stronę, a później z powrotem, i podajemy czas średni z dwóch przejazdów; ja tak nie robiłem, bo droga równiutka, ale kiedyś zrobię to solidnie).
Z innej beczki: od 0 do 100 km/h (licznikowe) 12,5 - 12,8 s (też ze 3 - 4 razy sprawdzałem jakieś 2 miesiące temu).
Dodam, że takie same pomiary wykonane w Fusionie dawały mi wyniki zbliżone (minimalnie lepsze, ale to efekt prędkości licznikowych, więc zapewne trochę niższych od rzeczywistych) do tych podawanych przez Forda, a w Dacii moje pomiary są wyraźnie lepsze od tych jakie podaje Dacia. Pan w serwisie opowiadał mi, że jak był na praktykach w VW przy produkcji silników 1.9 TDI o mocach 130 KM i 150 KM, to żaden silnik 150-konny na hamowni nie miał więcej niż 151,5 KM, ale za to co 10-ty silnik 130-konny miał 150 KM.
Tak więc on tłumaczył osiągi mojej Dacii w ten sposób - pewnie ma więcej niż te 85 KM.
Pytanie jak jeszcze mierzyć czasy bo np kierowca 60 kg, w aucie bez klimy na wyposażeniu, na oponach 2,7 bar i z opróżnionym bagażnikiem (bez koła, podnośnika, dupereli) i schowkami........ to i 1 -2 sekundy lepszy czas wykręci
Na temat spalania to ja już wolę się nie wypowiadać, ale nie jest źle (co prawda to jakiejś ekipy remontowej składającej się z 6 rosłych chłopów nie wiozłem, co najwyżej 6 nastolatków).
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-07, 11:04
No to napiszę - ale ja takich dokładnych pomiarów tak po prawdzie to jeszcze nie zrobiłem. Ale chodzi o orientacyjne pomiary.
60-100 III bieg: 8s.
60-100 IV bieg: 12s
80-120 V bieg: 20s
Kierowca i wszystko w normie, ale na dachu bagażnik na rowery - ciekawe czy dużo dodaje.
ja takich dokładnych pomiarów tak po prawdzie to jeszcze nie zrobiłem
60-100 IV bieg: 12s
O ile ja się orientuję, to te dane (jak na benzyniaka) i tak wydają mi się bardzo optymistyczne. Taki wynik, to ja osiągałem w 68-konnym TDCI (Fusion); na V biegu od 80 do 120 km/h Fusion potrzebował 16,5 - 17 s.
Po przejechaniu 90 tys km TDCI, przez 3 dni jeździłem 110-konnym benzyniakiem, Focusem - 5 bieg wydawał mi się "nie życiowy", mulasty, żeby auto jako tako rozpędzić musiałem redukować na 4. W dieslu nie ma takiej potrzeby.
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-06-08, 09:45
jacek napisał/a:
załadujesz 7 os. to odczujesz na spalaniu
Oraz na zapasie mocy, zwłaszcza na 4 i 5 biegu. Ale i wyprzedzanie wychodzi mi bez większych problemów, o ile tylko są warunki i dobrze się je zaplanuje. W głowie zapala się wtedy kontrolka - jesteś teraz kierowcą autobusu...
Dla dCi 68KM wychodzi to mniej więcej tak:
60-100 km/h - IV bieg = 11s
80-120 km/h - V bieg = 17s
2 osoby. Zwiększenie masy (o kolejnych pasażerów) jest odczuwalny.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
i z tego co się orientuję, to dane w papierach są zbliżone do tego co Ty podałeś. Nie spotkałem się jednak z tym, przy jakim obciążeniu samochodu pomiary robiła Dacia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum