Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podsumowanie stałych kosztów utrzymania
Autor Wiadomość
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-19, 20:58   Podsumowanie stałych kosztów utrzymania

Witam
Przygotowuję się do kupna Sandero z Lpg. Będzie to mój pierwszy samochód.
Przeczytałem tony materiału na internecie no i oczywiście forum. Wydaje mi się, że mam już w miarę dobre pojęcie o wyobrażeniu, ale chciałem jeszcze doprecyzować kilka kwestii związanych z kosztami utrzymania.
Chodzi mi przede wszystkim o "stałe" koszty związane z gwarancją ASO, SKP itp. (pomijając ubezpieczenie)

Chciałbym sobie zrobić takie względne podsumowanie rocznych kosztów. Zakładając na razie, że wszystko będzie ok z samochodem, żadnych nieprzewidzianych awarii itp. I wyszło mi tak:

1. ok. 170zł w SKP jako że samochód jest z lpg

Z tego co rozumiem nowy samochód bez LPG przez 3 lata nie musi odwiedzać SKP, niestety posiadaczy LPG to nie dotyczy i przegląd jest co rok. I teraz pytanie - czy przez te pierwsze 3 lata będę płacił normalną stawkę ok 170zl czy też mniej (bo przecież niby powodem wizyty w SPK jest sam gaz a nie przegląd całego auta)?

2. Koszty związane z ASO i gwarancją:

a) niedotyczące lpg:
- olej i filtr - olej własny z tego czytałem i widziałem można dostać za 100zl. Filtr z Filtrona to ok 30zl. Do tego uszczelka za kilka zł.
- pozostałe filtry (paliwa, kabiny, powietrza) - Z tego co widziałem na forum wiele osób przy pierwszym przeglądzie w ASO wymieniało jedynie filtr oleju, a co z pozostałymi filtrami? Co ile trzeba je wymieniać? Wiem, że jest coś takiego jak jakaś książeczka/terminarz przeglądów w ASO czy też profil online i tam jest to chyba wymienione. Czy ktoś mógłby coś napisać na ten temat?
- pozostałe części wymieniane w okresie gwarancji (świece, płyn hamulcowy itp) - napiszcie proszę co będzie wymieniane i co ile.

b) związane z LPG
- filtry fazy ciekłej i fazy lotnej - kiedy i co ile wymiana w ASO? Wymienia się cały filtr czy tylko wkłady? Ktoś tu pisał na forum że jeden z filtrów do fabrycznej instalacji jest dostępny tylko w ASO za komiczną cenę 270zl? Jak to z tym jest, bo spotkałem się gdzieś z opinią, że to nie prawda.
- inne części do lpg / regulacje itp. - Czy jeszcze jakieś części instalacji lpg będą wymieniane (oczywiście nie chodzi o sytuację jakiejś usterki)? Jeżeli tak to jakie, kiedy i jakie to koszty? A co z kwestią jakichś regulacji - czy to też będzie wykonywane? Jeżeli tak to jakie to koszty?

3. Robocizna w ASO - Z tego co rozumiem każda marka ma swoją stawkę z roboto-godzinę i według tego koszą kasę. Ile to na chwile obecną wynosi w przypadku Dacii?
Z tego co tu czytałem, za sam zwykły pierwszy przegląd auta bez gazu (sama wymiana oleju i filtra) ASO kosi ok. 300 zl robocizny. Jak się domyślam za sprawy związane z robotą przy LPG doliczyć należy kolejną okrągłą sumkę. Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś z fabrycznym lpg - jakich dodatkowych kosztów należy się tu spodziewać?

4. Jakie inne koszty o których nie wiem / zapomniałem należy doliczyć (jeszcze raz podkreślam że nie chodzi o usterki)

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość dla niedoświadczonego.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-19, 21:38   

ad 1 - nie wiem. Wszystkie samochody z LPG, których używałem były już po gwarancji i przechodziły normalny pełny przegląd rejestracyjny. Co najmniej na pierwszy miej ze sobą dokumentację zbiornika i parownika - gdzieś wpisują czy sprawdzają numerki tych części
ad 2 - ja olej kupuje w palisie, wychodzi niedrogo, ale może znajdziesz coś korzystniejszego
pozostałe filtry trochę później, najprędzej kabinowy. Załóż sobie profil na "moja dacia". Po podaniu rocznika i przebiegu wygeneruje terminy przeglądów i ich zakres. Możesz także wskazać ASO, gdzie masz zamiar serwisować i włączyć opcję przypominania
-w tych instalacjach które miałem wymieniało się tylko wkłady w filtrach LPG - po jakieś 15 PLN sztuka, ale to było jakiś czas temu
-regulacja LPG - jeśli będzie zrobiona dobrze, to powinna wystarczyć do następnej wymiany filtrów - u mnie zalecane było co jakieś 15-20 000 km. Zwykle wymieniałem przed zimą. Dolicz także częstszą wymianę świec i przewodów wysokiego napięcia - LPG trudniej się zapala i wymaga lepszej iskry - zwykle wymieniałem komplet - filtry, świece i przewody, choć tylko filtry i regulacja u mechanika a resztę sam w przeddzień (koszty)
-reszta instalacji jest trwała. Parownik wytrzymuje do 100 000 km, emulator ("komputer od gazu") podobnie, przewody nawet dłużej, zbiornik - po 10 latach przegląd z próbą ciśnieniowa (tzw. legalizacja) lub wymiana
ad 3 - nie pamiętam, a najbliższy przegląd dopiero w lipcu
ad 4 - opony lato/zima lub uniwersalne jeśli nie ruszasz się zima poza miasto, ale to sam zdecydujesz. Nie szalej zima na letnich, bo to będzie Twój nie tylko pierwszy samochód ale i pierwsza wizyta u blacharza. Ja od kilku lat w Jaszczembiu (a wcześniej w błękitnej fali) mam uniwersalne Nawigatory i nie narzekam na asfalcie. Trzymają dobrze, przynajmniej jak na nasz styl jazdy, ale też z MNŻ jeździmy codziennie od lat po kilkadziesiąt km do pracy, to trochę się nauczyliśmy
-zabezpieczenie antykorozyjne - RustCheck 550 PLN na Śląsku dwa lata temu (listopad 2011), cenę i adres podałem na forum, poszukaj w sekcji "warsztatowej"
Miłego ujeżdżania :-)
Ostatnio zmieniony przez ajax 2013-05-19, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-19, 22:49   

Ad 2) http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-20, 15:34   

@Ajax
Dzięki za odpowiedź. Właśnie najlepiej by było założyć konto na mojej Dacii i tam wszystko posprawdzać - tyle, że właśnie ja jeszcze nie mam samochodu...
I liczę , że jakaś dobra dusza, która taki profil ma już założony, napisze mi jak to dokładnie u niej wygląda (perfekcyjnie byłoby gdyby napisał ktoś z fabrycznym LPG)
Piszesz o "częstszej" wymianie świec i przewodów - mógłbyś to rozwinąć? Co dokładnie oznacza częstsza?
Jeżeli chodzi o regulację LPG - czy w przypadku fabrycznej instalacji będzie ona konieczna równie często co w przypadku "zewnętrznej".
Jak ma się ten Rustcheck do gwarancji? Nie będzie tu jakiejś kolizji?

@Laisar
Dzięki z link. Właśnie już wcześniej trafiłem na ten post, ale pomyślałem, że dane z 2008 mogą być już nieaktualne.
Teraz jednak po dokładniejszym przeanalizowaniu muszę przyznać, że mam nieco mętlik w głowie.
Według tej niebieskiej ulotki są 3 rodzaje przeglądów: serwisowy, okresowy i główny. Z tego co tam pisze, po pierwszym roku użytkowania jest tylko przegląd serwisowy bez wymiany oleju :shock:
Pierwsza wymiana oleju po 2 latach???? I potem kolejne co 2 lata???? :shock: Chyba nie tak to wygląda, z tego co ludzie piszą. Czy obecnie też jest taki podział na te 3 rodzaje przeglądów?
Jest tam również tabelka z cenami wymiany kilku części i tak np
Amortyzatory - 600 zl przód 540 tył, Rozrząd ~ 1200zl. Rozumiem, że są to ceny za pogwarancyjną naprawę uszkodzonych części. Bo chyba wymianę tego typu rzeczy powinna obejmować gwarancja. Czy tak?
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-20, 17:16   

Nikolae napisał/a:
Piszesz o "częstszej" wymianie świec i przewodów - mógłbyś to rozwinąć? Co dokładnie oznacza częstsza?

Preferowałem co 10-15 tys km lub co rok - zwykle jesienią - tak aby przed zima mieć nowe świece i przewody - dlatego też nie kupowałem najdroższych przewodów lecz ze średniej półki - wypadały (przed kilku laty) po jakie 50-60 PLN. Tak samo wymieniałem świece - choć niektóre wytrzymywały dłużej
Nikolae napisał/a:
Jeżeli chodzi o regulację LPG - czy w przypadku fabrycznej instalacji będzie ona konieczna równie często co w przypadku "zewnętrznej".

nie wiem, ale przypuszczam, że tak - zasady działania LPG "fabrycznego i "zewnętrznego" są w końcu takie same i składają się z analogicznych części
Nikolae napisał/a:
Jak ma się ten Rustcheck do gwarancji? Nie będzie tu jakiejś kolizji?

nie bedzie
Nikolae napisał/a:
jakaś dobra dusza, która taki profil ma już założony, napisze mi jak to dokładnie u niej wygląda

nie pomogę - mamy diesla
Ostatnio zmieniony przez ajax 2013-05-20, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-20, 21:00   

Jeszcze raz dziękuję. Gdyby ktoś jeszcze chciał się podzielić swoimi doświadczeniami - będę bardzo wdzięczny.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-05-20, 22:13   

Witaj w Klubie... :-)

Nikolae napisał/a:
1. ok. 170zł w SKP jako że samochód jest z lpg

Z tego co rozumiem nowy samochód bez LPG przez 3 lata nie musi odwiedzać SKP, - niestety posiadaczy LPG to nie dotyczy i przegląd jest co rok. I teraz pytanie - czy przez te pierwsze 3 lata będę płacił normalną stawkę ok 170zl czy też mniej (bo przecież niby powodem wizyty w SPK jest sam gaz a nie przegląd całego auta)?

niestety taki przegląd kosztuje pełną stawkę :-(

Nikolae napisał/a:
2. Koszty związane z ASO i gwarancją:

b) związane z LPG


- nie wiem jak to jest z serwisem samochodu z fabryczną instalacją LPG (moja jest montowana poza serwisem) ale dla porównania podam, że pierwszy przegląd instalacji (po 1000 km) był gratis, za następny (po 15 000 km) zapłaciłem 202 pln, w tej kwocie zawierała się robocizna oraz koszt filtra fazy ciekłej...

Nikolae napisał/a:
4. Jakie inne koszty o których nie wiem / zapomniałem należy doliczyć (jeszcze raz podkreślam że nie chodzi o usterki)

- MSZ tylko i wyłącznie indywidualne modyfikacje/ulepszenia...
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-21, 19:19   

Ok, dzięki za informację :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-21, 19:53   

Nikolae napisał/a:
pomyślałem, że dane z 2008 mogą być już nieaktualne

Owszem, częściowo, ale w ogólnych zarysach można się zorientować.

Nikolae napisał/a:
Pierwsza wymiana oleju po 2 latach???? I potem kolejne co 2 lata???? :shock: Chyba nie tak to wygląda

Oficjalnie - dokładnie tak, przy czym to nie są koniecznie "2 lata", tylko albo wiek, albo przebieg, co wystąpi pierwsze.

Nieoficjalnie - trochę to faktycznie dużo, więc wiele osób decyduje się na zmiany co 10-15 tys. lub co roku. Świeżej oliwy nigdy za wiele (:

Nikolae napisał/a:
wymianę tego typu rzeczy powinna obejmować gwarancja

W zasadzie tak, ale zależy jeszcze od przyczyny konieczności wymiany, prawda? Tzn. jeśli np. przylutujesz na pełnym gazie w wielgachną dziurę w jezdni i rozwalisz przez to amortyzator to chyba nie będziesz się spodziewał naprawy gwarancyjnej?
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-21, 20:44   

Moja książka przeglądów

SANDERO


PROGRAM PRZEGLĄDÓW TWOJEGO SAMOCHODU
CZYNNOŚCI, KTÓRE NALEŻY WYKONAĆ PRZY DANYM PRZEBIEGU LUB PO UPŁYWIE OKREŚLONEGO CZASU, COKOLWIEK NASTĄPI WCZEŚNIEJ
W okresie gwarancji należy przestrzegać programu przeglądów, okresów międzyobsługowych oraz norm dotyczących używanych produktów i materiałów eksploatacyjnych. Podane informacje dotyczą kraju, w którym pojazd został zakupiony. W przypadku użytkowania pojazdu poza krajem, w którym został zakupiony, prosimy o skontaktowanie się z lokalnym przedstawicielem marki.
Wymienić filtr gaz-gaz 20000
Wymienić olej silnikowy
20000 /rok
Przegląd Tylko Europa
20000 /rok
Wymienić filtr oleju
20000 /rok
Wymienić filtr kabiny
20000 /rok
Przegląd instalacji LPG 40000
Wymienić świece zapłonowe 40000
Wymienić filtr gaz-ciecz 60000
Wymienić filtr powietrza
60000 /4 lata
Sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych 80000
Wymienić pasek akcesoriów i rolki
80000 /6lat
Wymienić pasek rozrządu i rolki
80000 /6lat
Sprawdzić i wyregulować luzy zaworów 120000
Wymienić płyn hamulcowy
120000/4lata
Wymienić płyn chłodzący
120000/5lat


to streszczenie mojego programu przeglądów mam fabryczny lpg jak coś jeszcze chcesz wiedzieć to pytaj pozdrawiam
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-21, 20:49   

aha wymiana filtra gaz-gaz w fabrycznej instalce podobno coś około 200 zł :-|
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-21, 22:55   

Super. Właśnie o coś takiego mi chodziło. Widzę, że jesteś z Gliwic, może mógłbyś polecić jakiegoś hojnego dilera na Śląsku :)

A czy masz komputer pokładowy w samochodzie? Bo w wersji LPG zdaje się w ogóle go nie ma.
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-22, 19:40   

Z tego co czytam hojnych dealerów dacii brak :-? ja urwałem 1000zł z ceny i dostałem jedynie dywaniki czyli standard. Dacie kupowałem w Zabrzu u Dąbrowskich. Komputera i termometru niestety brak w mojej wersji ale nie wiem jak jest w tym nowym stepwayu bo teraz są 2 wersje wyposażenia.
 
kamlan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5dCi 90KM
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-22, 20:05   

Chciałbym zaznaczyć, że stosowanie innych części zamiennych niż oryginalne daje gwarantowi dużą dozę wymówek przy awariach. W szczególności jak są to oleje i filtry :-) Z tego co się orientuję to były jakieś odmowy z tytułu gwarancji właśnie z powodu filtrów bez znaczka renault... Jeśli to jest amorek to jedyne co mogą się uczepić to amorek natomiast jak padną ci panewki albo coś to jesteś w plecy...
Oferta przeglądów z ulotki może się odnosić do samochodów starszych niż 4 lata. Widziałem tam znaczek motrio co może właśnie to oznaczać. Po 4 latach ceny wyglądają faktycznie interesująco :-) Wracając do LPG to nie wiem czy tam są samoregulatory. Jeśli nie to trzeba doliczyć co jakiś czas regulację zaworów... Ale nie wiem co jaki czas bo nigdy nie miałem gazu...
Ja jak kupowałem swoje auto to też dużo nie urwałem. Niestety cena samochodu robi swoje i ciężko coś zbić. Przed kupnem rozmawiałem ze sprzedawcą o clio i tam troszkę lepiej to wyglądało...
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-22, 20:56   

@Wickerman
W nowym Stepwayu jest właśnie chyba tak samo - brak komputera. Ciekawe czy byłaby możliwość podpięcia własnego komputera? Widziałem gdzieś w internecie coś na ten temat.
Może ma ktoś tutaj jakieś doświadczenia/informacje w tym zakresie?

@kamlan
No właśnie - też się boję nieco o te zamienniki. A sam dokument gwarancyjny nie mówi nic na ten temat?
Zetknął się tu z tym problemem ktoś?
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 45
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-22, 21:09   

Mi osobiście brak komputera nie przeszkadza jestem zwolennikiem minimalizacji elektroniki w samochodzie nauczyłem się tankować gaz na licznik i nic więcej nie jest mi potrzebne ( a sorry brak termometru to porażka ) ;-) Co do dołożenia kompa to wszystko można zrobić za odpowiednią cenę ale wg mnie skórka nie warta wyprawki no i problemy z gwarancją.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-22, 23:51   

kamlan napisał/a:
były jakieś odmowy z tytułu gwarancji właśnie z powodu filtrów

W Dacii? Nie słyszałem, ani u nas, ani zagramanicą.


Nikolae napisał/a:
podpięcia własnego komputera?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7121

i

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582

Oraz, jak zawsze, http://www.daciaklub.pl/forum/search.php i po prostu http://www.daciaklub.pl ((((:
 
kamlan 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5dCi 90KM
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-05-27, 19:26   

Tu akurat podobno -zaznaczam- chodziło o filtry oleju w zamienniku i silnik 1,5dci w renówkach...
Być może to tylko bajka jakich wiele ale ja tak czy inaczej nie mam zamiaru oszczędzać i mimo większych kosztów planuję wizyty w serwisie. Wolę wydać te 200zł więcej raz na rok i mieć święty spokój jak coś padnie niż walczyć o uznanie gwarancji. Jestem dosyć bojaźliwy jeżeli chodzi o takie problemy bo jak coś ma się komuś trafić to mam jakieś dziwne wrażenie, że to na mnie wypadnie :-)
Inna sprawa, że to co wydam więcej przez te 5 lat na serwis mam spore szanse odzyskać przy sprzedaży...
 
Nikolae 


Marka: Moskwicz
Model: 423
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 13
Skąd: Bukareszt
Wysłany: 2013-05-27, 20:18   

Pytanie czy są jakieś jasne przepisy w tej kwestii? TUTAJ ciekawy trop poddał kolega jurekjerzy.
Może ktos wie coś więcej na ten temat? Na jakie konkretnie przepisy mozna się powołać?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-27, 23:54   

kamlan napisał/a:
Jestem dosyć bojaźliwy jeżeli chodzi o takie problemy

A to już osobiste preferencje - i oczywiście masz do nich prawo, natomiast nie zmienia to faktu, że zamienniki są dopuszczalne i same z siebie nie mogą być podstawą do odmowy ewentualnej naprawy gwarancyjnej.
 
pracownik 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 7 os.
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 16
Skąd: małopolskia
Wysłany: 2013-06-04, 11:32   Tanio nie ma

Kupujesz auto z dolnej półki, a trzeba płacić jak za dobre średnie. Cos tu nie idzie w parze?
O ile przeglądy nie są zbyt drogie. To już na przykład wymiana rozrządu z pompą wody w benzyniaku 2000 zł to 15 % wartości auta, każda drobna usterka w zawieszeniu to krocie w kosztach. Tarcze plus klocki 900 złotych, bez przesady... Coś tu jest nie halo? Przykład: przegląd główny + rozrząd to 3000 złotych z upustem dla stałego klienta. Dacia Logan 2006 rok 1,4 ambiance około 7000 zlotych. Nie rób przeglądu nie masz gwarancji, a ruda jak ospa WIRUSOWA choroba :)
_________________
" Widziały gały co brały "
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-04, 14:05   

pracownik napisał/a:
Nie rób przeglądu nie masz gwarancji

Nieprawda: GVO.

A przeglądy antykorozyjne można robić w ASO osobno.
 
pracownik 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance 7 os.
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 16
Skąd: małopolskia
Wysłany: 2013-06-13, 12:55   

Kolego Laisar, masz racje ale wiesz jak to z importerami jest ...
_________________
" Widziały gały co brały "
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne