Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-29, 17:20
wyciek oleju z układu klimatyzacji
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-22, 13:42   wyciek oleju z układu klimatyzacji

zauważyłem dzisiaj olej w dolnej części zderzaka. Zdjąłem go aby zlokalizować wyciek i okazuje się , że cieknie z dolnego mocowania aluminiowej rurki do chłodnicy klimatyzacji po stronie kierowcy. Wycieka żółciuteńki czyściutki olej. Nie jest to lanie się , ale delikatna nieszczelność aczkolwiek na zderzaku wisiały już krople. Czy ten ubytek jakoś się uzupełnia? Jak stwierdzić ile? A przede wszystkim jak to zastopować, bo próbowałem dokręcić śrubę 10-tkę, która mocuje ową rurkę, ale nie ma luzu. Jest zakręcona - proszę o pomoc
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-06-22, 15:39   

tomaszgebala napisał/a:
zauważyłem dzisiaj olej w dolnej części zderzaka. Zdjąłem go aby zlokalizować wyciek i okazuje się , że cieknie z dolnego mocowania aluminiowej rurki do chłodnicy klimatyzacji po stronie kierowcy. Wycieka żółciuteńki czyściutki olej. Nie jest to lanie się , ale delikatna nieszczelność aczkolwiek na zderzaku wisiały już krople. Czy ten ubytek jakoś się uzupełnia? Jak stwierdzić ile? A przede wszystkim jak to zastopować, bo próbowałem dokręcić śrubę 10-tkę, która mocuje ową rurkę, ale nie ma luzu. Jest zakręcona - proszę o pomoc


olej wlewa się wraz z uzupełnianiem bądź wymianą czynnika wg mnie lepiej podjedź do speców od klimy albo do aso bo może się to skończyć zatarciem sprężarki w najgorszym wypadku, na razie pewnie czynnik wypycha Ci olej przez nieszczelność potem będą już ubytki czynnika. Muszą podpiąć Ci pod komputer i zobaczyć co i jak pewnie czeka Cię wymiana owego elementu + wymiana czynnika i oleju
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-22, 17:23   

Zdecydowanie jak najszybciej jedź do mechanika, jak napisał kolega Lukas87. Zatarcie sprężarki klimy do na prawdę duży wydatek.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-22, 19:54   

zaobserwowałem jeszcze jedną niepokojącą rzecz - mianowicie słychać ze strony sprężarki takie trzaski na styl "iskrzenia od zwarcia". Nie wiem jak to opisać, ale po zdjęciu zderzaka i wsłuchaniu się wyraźnie słychać, że dolatuje to od strony sprężarki
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-22, 19:58   

w tej sytuacji to tym bardziej
krakry1 napisał/a:
jak najszybciej jedź do mechanika
:-(
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-06-23, 08:44   

tomaszgebala napisał/a:
zaobserwowałem jeszcze jedną niepokojącą rzecz - mianowicie słychać ze strony sprężarki takie trzaski na styl "iskrzenia od zwarcia". Nie wiem jak to opisać, ale po zdjęciu zderzaka i wsłuchaniu się wyraźnie słychać, że dolatuje to od strony sprężarki
Takie stuki wcale nie muszą oznaczać nic strasznego. Mogą być spowodowane różnymi ciśnieniami w układzie sprężania i rozprężania. Jest tam taki zaworek, który może czasem się zawiesić. Myślę, że do dobrze wytłumaczyłem. Skąd to wiem: otóż po pierwszym nabiciu klimy coś mi się takiego zaczęło robić: wyraźne stuki i przy tym wyraźne zmniejszenie mocy silnika. Wystraszyłem się strasznie - było to 2 dni po zakończeniu gwarancji. Podjechałem do gościa który klimę nabijał, podłączył znowu do maszyny - wyrównał ciśnienia i wszystko OK. Nota bene klima po tym nabiciu pracuje zdecydowanie wydajniej, niż jak była nowa z fabryki. Myślę, że nabicie czynnikiem w fabryce było trochę "oszukane". Albo nie nabili jak należy, albo ktoś po drodze "pożyczył" sobie trochę czynnika do klimy. :evil:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-06-23, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-23, 21:17   

Czasem myśle, ze fabrycznie coś przyoszczedzili. Jechalem ostatnio 12 km do Piaseczna a klimatyzacja ledwo schlodziła kabine, daleko do komfortu termicznego.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-24, 05:13   

masz coś nie tak z klimatyzacją

sprawdź filtr przeciwpyłkowy/kabinowy jeśli posiadasz, czy nie jest zabity brudem
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-06-24, 05:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne