Mam wrazenie, ze kilka miesiecy temu obilo mi sie o oczy gdzies na necie, ze sprzedaz Dusterow w Nemczech rok 2012 do roku 2011 spadla. W Polsce 2012 vs 2011 to jeszcze ogromny wzrost - ok. 93% (dane stad), ale w koncu przyszla kolej i na PL. Bowiem sprzedaz w PL (a raczej liczba pierwszych rejestracji) Dusterow dosc mocno siadla, porownujac pierwsze polrocze 2012 do pierwszego polrocza 2013 *:
I półr. 2012 -> 3127, I półr. 2013 -> 2487 (ok. - 20%)
I p. 2013 jest tez pierwszym polroczem, w ktorym laczna sprzedaz wszystkich pozostalych modeli Dacii byla wieksza niz sprzedaz Dusterow w tym samym okresie (oczywiscie nie liczac I p. 2010 - Duster zadebiutowal na rynku w marcu 2010). Wczesniej to sprzedaz Dusterow byla wieksza, tym niemniej Duster nadal pozostaje mocnym liderem i lokomotywa sprzedazy Dacii.
Przy okazji wspomne, ze w przypadku Qashqaia tez dosc mocno siadla sprzedaz I p. 2012 vs I p. 2013 w PL:
I półr. 2012 -> 3865, I półr. 2013 -> 3245 (ok. - 16%)
Tyle, ze Qashqai jest juz w schylkowej fazie zycia produktu (ponad 6 lat na rynku i juz dawno po face liftingu), natomiast Dustera czeka jeszcze "druga mlodosc" po FL.
* Zeby porownac caly 2012r. do calego 2013r. niestety trzeba poczekac jeszcze okolo pol roku.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-05-04, 22:59, w całości zmieniany 1 raz
DD każdy kto odwiedza w 2013 roku salon widzi co ma reszta samochód Dacia, Duster potrzebuje nowej Deski i czegoś ekstra i sprzedaż będzie podtrzymana na dobrym poziomie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Dokładnie, a Ci co są mocno już zdecydowani cekają na FL 2013 , lub obniżki cen starej wersji, po wejściu nowej do salonów...+ część tychi nie do końca zdecydowanych poszła w używki innych marek z tego segmentu
(małe suvy), bo sporo ostatnio premier było w tym segmencie i starsze generacje pojawiły się na rynku w większej ilości....i niższych cenach...
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-07-21, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-22, 20:23
Domel2250 napisał/a:
Ci co są mocno już zdecydowani cekają na FL 2013 , lub obniżki cen starej wersji, po wejściu nowej do salonów...
Dobrze Waść prawisz... i oby jedni i drudzy byli w pelni usatysfakcjonowani .
A swoja droga jeszcze nawet nie bylo oficjalnej premiery DD FL, ta ma byc podobno we wrzesniu na salonie samochodowym we Frankfurcie, wiec dobrze bedzie jak w ogole w tym roku ruszy w PL przyjmowanie zamowien, a pierwsze odbiory przez klientow to pewnie dopiero w przyszlym roku. Tak ze raczej slusznie w mediach pojawia sie okreslenie Dacia Duster FL 2014
P.S. Nie jestem przekonany, ze wraz z FL sprzedaz Dustera ruszy jak szalona . W odroznieniu od tego co bylo w przeszlosci, teraz Duster ma w gamie Dacii wiecej i ladniejszych niz kiedys konkurentow. Czesc osob ktore wczesniej zastnawialy sie nad ew. kupnem Dustera 4x2 moze teraz wybrac inny model, np. nowego Stepway'a. Tak ze rok 2014 zapowiada sie interesujaco.
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-07-22, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
czy ruszy jak szalona zależy też od silników jakie zastosują ,a jakie wycofają- bo może być dokładnie odwrotnie i zamiast na nowe większość rzuci się na stare
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-22, 22:08
Mnie tego nie musisz mowic , ale sa tez ludzie, ktorzy bardzo chetnie przywitaja "nowoczesne, mocne i oszczedne" 1.2TCe 130KM zamiast "starego, zbyt slabego i paliwozernego" 1.6 16V 105KM.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-23, 10:43
DD napisał/a:
sa tez ludzie, ktorzy bardzo chetnie przywitaja "nowoczesne, mocne i oszczedne" 1.2TCe 130KM zamiast "starego, zbyt slabego i paliwozernego" 1.6 16V 105KM.
pod warunkiem,że ten słaby, paliwożerny i BEZAWARYJNY 1,6 16V nadal zostanie w ofercie. Mając do wyboru te obie jednostki ponownie wybrałbym to co wybrałem, bo cenię sobie spokojny sen
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-23, 19:28
prawdziwa przyczyna to limity CO2 - wszyscy w europie zobowiazali sie do redukcji do 95 g/km Z tego powodu we Francji obowiazuje od stycznia system bonus-malus "dzieki" ktoremu przy zakupie lodgy 1.6 trzeba zaplacic 1500 euro kary.I o ile w zeszlym roku 1.6 sprzedawal sie niezle to w tym prawie wcale Tce tam wyparlo wolnossaka.W Dusterze bedzie tak samo.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 12:47
Dar1962 napisał/a:
pod warunkiem,że ten słaby, paliwożerny i BEZAWARYJNY 1,6 16V nadal zostanie w ofercie. Mając do wyboru te obie jednostki ponownie wybrałbym to co wybrałem, bo cenię sobie spokojny sen
To zupelnie tak jak ja .
DrOzda napisał/a:
prawdziwa przyczyna to limity CO2 - wszyscy w europie zobowiazali sie do redukcji do 95 g/km Z tego powodu we Francji obowiazuje od stycznia system bonus-malus "dzieki" ktoremu przy zakupie lodgy 1.6 trzeba zaplacic 1500 euro kary.I o ile w zeszlym roku 1.6 sprzedawal sie niezle to w tym prawie wcale Tce tam wyparlo wolnossaka.W Dusterze bedzie tak samo.
Niech dadza mozliwosc zamowienia do kazdej wersji wyposazenia fabrycznej instalacji lpg w jakiejs uczciwej cenia (tzn. ok. 2,5kzl , a nie ok. 4kzl i duzo wiecej kzl z uzglednienim musu kupna bogatszej wersji) a od razu znacznie spadnie emisja CO2 nawet przy dotychczasowym wolnossaku.
Prezes napisał/a:
Ale produkcja 3 cylindrów będzie chyba tańsza niż 4? Razy miliony sztuk daje to przy okazji pewne oszczędności..
Napewno produkcja trojcylindrowca jest tansza i napewno sa (beda - po zwroceniu sie kosztow opracowania i wdrozenia do produkcji) z tego spore oszczednosci w produkcji. A pozniej jeszcze beda dodatkowe zyski dla Renaulta i ASO jak np. przy 130kkm padnie turbo (mam na mysli 0.9TCe vs 1.6).
BTW W zyciu nie kupie trojcylindrowca, bo ten klang mnie odrzuca.
P.S. Ciekawe, czy za jakis czas Unia wprowadzi zakaz (ew. ograniczenia) uprawiania sportu, no bo przeciez w czasie intensywnego wysilku fizycznego czlowiek produkuje duuuzo wiecej CO2 niz w "normalnym stanie" .
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-07-24, 12:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 14:43
nawiązując do tytułu tematu - czy aby na pewno siada? Byłem dziś W Renault Nazaruk Service Lublin ul. Abramowicka. W ciągu godziny z salonu wyjechało co??? oczywiście trzy Dacie (Renaulty stoją sobie i błyszczą) Dwa DD i jeden nowy Logan. Dustery oba brązowe, jeden Laureate drugi Ambiance. Oba 4x4, oba benzyna. Ten ostatni na warszawskich blachach. Już nawet mieszkańcy stolicy u nas kupują . Sympatyczny sprzedawca od Daci na ul. Kunickiego pan Wojciech ( którego przy okazji pozdrawiam, bo czyta nasze forum) zagadany przez ze mnie mówił, że na brak pracy nie narzeka
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 16:16
Dar1962 napisał/a:
nawiązując do tytułu tematu - czy aby na pewno siada?
Juz siadla (patrz nizej).
Dar1962 napisał/a:
Sympatyczny sprzedawca od Daci na ul. Kunickiego pan Wojciech ( którego przy okazji pozdrawiam, bo czyta nasze forum) zagadany przez ze mnie mówił, że na brak pracy nie narzeka
Na brak pracy moze nie narzekac, ale fakty sa takie, ze sprzedaz (pierwsze rej.) Dusterow w Polsce w pierwszym polroczu tego roku byla o ponad 20% nizsza niz w pierwszym polroczu roku ubieglego. Zrodlo danych podalem w drugiej linijce mojego pierwszego postu w tym watku, a jest to zrodlo, na ktore wieeelokrotne powolywano sie na tym forum, wiec chyba nie ma powodow, by akurat tym razem watpic w te dane.
P.S. Ciekawe, czy za jakis czas Unia wprowadzi zakaz (ew. ograniczenia) uprawiania sportu, no bo przeciez w czasie intensywnego wysilku fizycznego czlowiek produkuje duuuzo wiecej CO2 niz w "normalnym stanie" .
Powinni też zabronić fasolki po bretońsku, gdyż ona powoduje produkcję znacznie groźniejszego metanu.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2013-07-24, 18:09, w całości zmieniany 1 raz
DACIA BRAND
Dacia brand sales grew 16.5% to 211,438 units. The rise
concerned all the Regions in which the brand is present. Sales
were buoyed by the renewal of Sandero and Logan, and the
ramp-up of Lodgy and Dokker. Dacia accounted for 16.2% of
Group sales in first-half 2013.
Passenger cars
In the B segment, with the launch of New Sandero, sales
grew across all European markets and in Turkey, with
69,024 units sold in first-half 2013 (+39.6%). Lodgy saw
sales rise in first-half 2013 to 24,404 units compared to
5,204 units sold in first-half 2012.
A few months after launch, New Logan has sold 8,816
units. The Logan range (Logan + New Logan) sold under the
Dacia brand name saw sales fall 22.0% to 34,621 vehicles.
In the C segment, Duster saw volumes fall 15.6% to
61,901 units, compared with 73,327 in first-half 2012.
Light commercial vehicles
Dokker sales grew to 9,994 vehicles sold, compared with
20 vehicles in first-half 2012.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-12, 16:07
Liczba pierwszych rejestracji Dusterow w Polsce nadal wyraznie spada. Prownujac m-ce I-VII 2013 do I-VII 2012 jest to spadek o 23,7% (2807 vs 3679). Przypominam, pierwsze polrocze 2013 vs analogiczny okres 2012 to byl spadek o 20,5% (2487 vs 3128). Zrodlo to samo co wczesniej, wyniki procentowe w zaokragleniu do jednego miejsca po przecinku.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2013-08-17, 22:34
Po pierwsze rynek się powoli nasycił Dusterami . Poza tym trochę negatywnego PR odnośnie wzrastającej awaryjności DD mogło zrobić swoje ... Sam teraz bym się zastanawiał czy kupić DD czy np. Cheviego traxa.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-03, 07:46
Liczba pierwszych rejestracji Dusterow w Polsce nadal wyraznie spada. Prownujac m-ce I-VIII 2013 do I-VIII 2012 jest to spadek o 24,7% (3092 vs 4108). Zródlo to samo co wczesniej, wyniki procentowe w zaokragleniu do jednego miejsca po przecinku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum