Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1,6 16V i nowa mapa wtrysku
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:04   Dacia Duster 1,6 16V i nowa mapa wtrysku

właściciele wersji benzynowej sprawę już na forum opisali - w skrócie przypomnę, że chodzi o coś co można nazwać "-sporadycznym problemem z uruchomieniem silnika" objawiającym się tym,że czasami (częstotliwość jest różna, przypadkowa ale raczej dot. uruchomienia po uprzednim przejechaniu krótkiego odcinka)nie zapala za pierwszym razem a za kolejnym wymaga dość uporczywego, kilkusekundowego kręcenia rozrusznikiem i rusza dość dychawicznie. Byłem dziś w ASO Renault Nazaruk w Lublinie, bo w ciągu ostatniego miesiąca mój egzemplarz po długim okresie spokoju dwukrotnie mi tak zastrajkował. Po wykluczeniu zanieczyszczenia przepustnicy zapadła decyzja o zmianie mapy wtrysku. Wytłumaczenie jest następujące: Producent starając się utrzymać normy ekologiczne i mając na celu maksymalne oszczędności na paliwie trochę przesadził, w wyniku czego komputer sterujący wtryskiem zbyt szybko ograniczał dawkę paliwa przeznaczonego na pracę na tzw "ssaniu" - stąd silnik po pierwszym, prawidłowym rozruchu na zimno, krótkiej pracy i wygaszeniu, przy ponownym uruchamianiu, pomimo iż nie osiągnął jeszcze temperatury roboczej, nie dostawał już na ten cel odpowiedniej,dodatkowej dawki paliwa. Nie wzięto też pod uwagę, że mogą występować czasem istotne różnice w jakości teoretycznie tego samego paliwa, a co za tym idzie - jego wartość energetyczna też może być różna. Auta z rocznika 2013 mają mapę już zmodyfikowaną i ich ten problem ma nie dotyczyć. Co ciekawe -identyczny dotyczy posiadaczy sinika 1,6 8V (vide Lodgy). ASO nie traktuje powyższego jako akcji serwisowej. Zabieg wykonywany jest wówczas, gdy właściciel zgłasza opisaną wyżej przypadłość. Wgrywanie zaktualizowanej mapy praktykowane jest podobno w każdym aso jako zalecenie odgórne producenta. Trwa ok 30 minut. Będę sprawę obserwował u siebie i dam znać po pewnym czasie,czy pacjent został uleczony :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 16:05, w całości zmieniany 13 razy  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 15:33   

Cenna informacja :-) . Dobrze, ze w koncu cos z tym zrobili... a raczej cos robia, gdy klient nie da sie latwo zbyc :mrgreen: .
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-24, 15:53   

No to jeżeli jest to odgórne zarządzenie producenta, a nie akcja przywoławcza, to powinno się ten zabieg wykonać każdemu autu, podczas najbliższej wizyty serwisowej, a nie jak klient przyjedzie i się upomni......
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-24, 15:54   

nie w każdym egz ten kłopot się pojawia, stąd zapewne akurat takie stanowisko producenta. Sądzę zresztą,że w prawidłowo działających silnikach ze "starą" mapą nie ma potrzeby grzebać ani też rządać modyfikacji. Po co poprawiać coś co działa? Ich właściciele zaoszczędzą nieco na paliwie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-24, 16:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 22:04   

Jest jakiś sposób na sprawdzanie czy taki problem występuje ?
przez rok niczego nie zauważyłem
_________________
Moje auto
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-07-24, 22:39   

no to już czwarta wersja mapy mam wgrana czas wgrać kolejna :mrgreen:
akurat powyższy problem mnie dotyczy dzięki za info 8-)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-24, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-25, 07:39   

Karenzo napisał/a:
Jest jakiś sposób na sprawdzanie czy taki problem występuje ?
przez rok niczego nie zauważyłem

jeśli ci zależy na modyfikacji mapy, to po prostu zgłoś w aso,że auto ma problemy z odpaleniem i opisz objawy jw. Nie są w stanie tego zweryfikować, bo podczas diagnostyki komputerowej nie ma śladów błędów. Tylko czy jest sens takiego zabiegu, jeśli silnik zachowuje się w pełni poprawnie? Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-25, 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-25, 11:48   

marszelest napisał/a:
no to już czwarta wersja mapy mam wgrana czas wgrać kolejna :mrgreen:
akurat powyższy problem mnie dotyczy dzięki za info 8-)

Aaa, czyli juz wczesniej w ASO gmerali Ci w ECU probujac osunac te przypadlosc.

Dar1962 napisał/a:
Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie

O ile w ogole, to jakies wyraznie wieksze zuzycie nPb bedzie przypuszczalnie tylko w przypadku osob, ktore robia czesto krotkie odcinki startujac za kazdym razem na zimnym silniku. No np. codzienny dojazd 5km do pracy rano i po poludniu/wieczorem.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-07-25, 22:27   

tak pogmerali tam wyczyścili przepustnice
powiedzieli,żebym czasem dał w palnik xd
a problemy jak były tak są, teraz czasem dochodzi do tego ,że
jak przygazuje to potrafi mi trzymać obroty i ani myśli spaść
jak trochę będę miał luzu odwiedzę na odmianę automentel
zobaczymy czy sobie poradzą.-bo mnie juz powoli sił brakuje na tych szpeców od szpecenia :evil:
za to na gazie jeździ jak marzenie -przynajmniej wiem ,że to byli faktycznie fachowcy :D
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-25, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-07-26, 09:00   

marszelest napisał/a:
za to na gazie jeździ jak marzenie

Fachowo i oszczędnie. ;-)
_________________
48piotr
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-07-26, 12:56   

Dar 1962 napisz proszę jak spalanie po zabiegu.
Incydent przy zapalaniu zdarzył mi się może 3 razy w ciągu roku, ale codziennie rano czuję, że mieszanka jest uboga. Z drugiej strony, jeżdząc na gazie benzynę tankuję jak mi się przypomni. Zużywa nie więcej niż jakieś nieco ponad 2 litry benzyny na tankowanie gazu - tj. ok. 430 km (tankuję zawsze ok. 52 l LPG) - i to mi bardzo odpowiada. :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-26, 13:46   

Hakama 4x4 napisał/a:
Dar 1962 napisz proszę jak spalanie po zabiegu.
Incydent przy zapalaniu zdarzył mi się może 3 razy w ciągu roku, ale codziennie rano czuję, że mieszanka jest uboga. Z drugiej strony, jeżdząc na gazie benzynę tankuję jak mi się przypomni. Zużywa nie więcej niż jakieś nieco ponad 2 litry benzyny na tankowanie gazu - tj. ok. 430 km (tankuję zawsze ok. 52 l LPG) - i to mi bardzo odpowiada. :mrgreen:

zadzwoń do swojego zaufanego ASO i opisz temat, ciekaw jestem co powiedzą? Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-07-29, 06:57   

Dar1962 napisał/a:
Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny


Czekam na tą informację i wtedy podejmę decyzję o ewentualnej akcji. Mi opisany problem z zapaleniem zdarzył się 2-3 razy odkąd mam Dustera (1,5 roku). Z tym, że nawet wtedy zapalił za pierwszym ale wymagało to dłuższego kręcenia rozrusznikiem.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2013-08-03, 14:54   

_Marcin_ napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
Jak wypalę ze dwa zbiorniki (postaram się nie zmieniać stylu jazdy)to postaram się policzyć, czy wzrost jest zauważalny


Czekam na tą informację i wtedy podejmę decyzję o ewentualnej akcji. Mi opisany problem z zapaleniem zdarzył się 2-3 razy odkąd mam Dustera (1,5 roku). Z tym, że nawet wtedy zapalił za pierwszym ale wymagało to dłuższego kręcenia rozrusznikiem.


U mnie dokładnie to samo - i postąpię tak jak kolega.
 
wladek 


Marka: duster
Model: duster 4x2
Silnik: 1,2 TCe, celebration
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: koszalin
Wysłany: 2013-08-04, 16:13   

Witam. Zdarzyło mi się kilka razy też dłużej kręcić ale od czasu kiedy zacząłem stosowąć pewne zasady ten problem się skończył. Po włączeniu zapłonu czekam kilka sekund aż większość kontrolek zgaśnie. Jeżeli nie uruchomię za pierwszym razem wówczas sprawdzam migotanie imobilajzera jeżeli jego częstotliwość jest właściwa uruchamiam silnik.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-04, 18:27   

wladek napisał/a:
Po włączeniu zapłonu czekam kilka sekund aż większość kontrolek zgaśnie. Jeżeli nie uruchomię za pierwszym razem wówczas sprawdzam migotanie imobilajzera jeżeli jego częstotliwość jest właściwa uruchamiam silnik.

to nie jest problem z immobiliserem - wiadomo,że trzeba odczekać kilka s między przekręceniem kluczyka z pozycji zapłon na rozruch. Chodzi o problem z DRUGIM uruchomieniem
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2013-08-08, 15:25   

A czy waszym zdaniem dbanie o jakość paliwa - tankowanie tylko na markowych stacjach markowego paliwa ograniczy problem i pozwoli uniknąć wgrywania nowej mapy ? ? ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 15:41   

To jest problem zbyt ubogiej mieszanki przy rozruchu, więc jakość paliwa niewiele ma do rzeczy.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-08-10, 19:01   

byłem w servisie okazało się,że mam już najnowsza mapa
czyli to co tu piszecie to wcale nie taka nowa ta mapa
-przy okazji Automentel w Wodzisławiu przestaje istnieć -wszytko zostanie przeniesione do Raciborza,
a w Raciborzu kontrakty na naprawy gwarancyjne będą dopiero we wrześniu.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-08-12, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-21, 10:10   

minął, co prawda niespełna miesiąc od mojej wizyty w aso, ale od tamtej pory nie było żadnych problemów z rozruchem. Auto pali "od dotknięcia". Nie zaobserwowałem też mierzalnego wzrostu zużycia paliwa po modyfikacji mapy wtrysku. Obserwacja pacjenta nadal trwa.Po 2-3 miesiącach będę mógł wypowiedzieć się na ten temat o wiele bardziej kompetentnie
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-03, 23:34   

Zgłosiłem podczas przeglądu ten problem - kilka razy mi się zdarzył - ale przy odbiorze nic na temat uaktualnienia map wtrysku nie powiedzieli. Wymienili świece i wyczyścili przepustnicę. Zobaczymy czy pomogło.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-12-04, 08:11   

W moim przypadku również zafundowano czyszczenie przepustnicy aczkolwiek zastanawia mnie co mogło spowodować jej zabrudzenie po niecałych 19.000 km?... ASO również nie wiedziało. Zabieg z rodzaju pudrowanka?
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-12-06, 16:40   

Dar1962 napisał/a:

Nowa mapa najprawdopodobniej podniesie nieco spalanie


DD napisał/a:

O ile w ogole, to jakies wyraznie wieksze zuzycie nPb bedzie przypuszczalnie tylko w przypadku osob, ktore robia czesto krotkie odcinki startujac za kazdym razem na zimnym silniku. No np. codzienny dojazd 5km do pracy rano i po poludniu/wieczorem.


A panowie to wiedzą o czym piszą? Bo widzę że nie bardzo. Zostanie zmieniona charakterystyka startu i podniesiona dawka paliwa na czas kręcenia o około 1-2mg benzyny do tego zmienią rampę rozgrzewania. Więc w jaki sposób ma to zmienić zużycie paliwa jak błąd dystrybutora na stacji to 0,5% czyli szklanka na cały zbiornik paliwa w drakulach. A tu rozmawiamy o splunięci na całe tankowanie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 09:59   

Wygląda na to że jednak zaktualizowano mi też mapę w ECU. Silnik przy starcie wkręca się na wyższe obroty i po dwóch - trzech sekundach wraca do normalnych.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-09, 12:02   

od wgrania nowej mapy wtrysku minęło kilka miesięcy (sierpień) W przypadku mojego egzemplarza problem został w zasadzie rozwiązany - w zasadzie - bo zdarzyły się w tym czasie dwa incydenty polegające na tym,że auto - w opisanych na początku okolicznościach - nie odpaliło za pierwszym razem i wymagało ponownego rozruchu. Nastąpił on jednak w obu przypadkach po 1-2 sekundowej pracy rozrusznika, więc za przyczynę upatruję tu raczej zbyt krótką pierwszą próbę i w jej efekcie zalanie świec. Będąc pod koniec stycznia na przeglądzie w ASO Nazaruk w Lublinie zapytałem o ten temat. Otrzymałem w zamian dość szczegółowy, kliku stronicowy, dwujęzyczny kwestionariusz kolportowany przez centralę Renaulta, w którym polecono mi opisać możliwie najdokładniej wspomniane zjawisko. Wg tego co mi powiedział pan z obsługi aso, problem jest już można rzec ogolno-renaultowski :-D . Takie objawy sygnalizuje nie tylko silnik 1,6 16v ale silniki: 1,6 8v, 1,2 16v i część nowszych benzynowych (za wyjątkiem TCe)Co ciekawe, te same silniki kilka lat temu montowane w produktach Renaulta nie sprawiały w tym zakresie żadnych kłopotów. U podstaw problemu leży więc prawdopodobnie chęć śrubowania norm spalania
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-02-09, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne