Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-08-29, 08:32 II Południowy Przeprawowy Zlot Dacii w opcji 2x4 i 4x4!
Witam wszystkich użytkowników Dacii.
Po przesympatycznych doświadczeniach z I Południowego Przeprowaowego Zlotu Dacii
( http://www.youtube.com/watch?v=yiVfbejUDdY ) poczęła się myśl dotycząca zorganizowania II edycji imprezy tego rodzaju.
Założeniem jakie mi przyświecało było zorganizowanie imprezy całkowicie odmiennej od poprzedniej, tak aby utrzymać przeprawowy (nie stacjonarny) charakter zlotu, pobawić się naszymi samochodami w innych miejscach i zapewnić uczestnikom nowe wrażenia i możliwość nabycia innych doświadczeń i umiejętności aniżeli te, które nabyliśmy podczas IPPZD zorganizowanego na pustyni.
Oczywiście jak ostatnio PPZD jest z założenia bezskładkowy. Każdy pokrywa swoje koszty i na nic się nie składamy (chyba, że zechcemy).
Głównym założeniem propozycji zlotu jest wspólna przeprawa górską trasą off roadową(oczywiście możliwą do pokonania seryjnym samochodem). Tak jak "zawsze" zlot ma mieć także charakter przygodowo-integracyjno-rodzinny - co jak wiem z doświadczenia wszystkim nam odpowiada.
Reszta koncepcji zależy od wyboru regionu. Mam przygotowane dwie opcje:
a) gra terenowa - poszukiwanie trofeum.
Ponieważ są to okolice dość dobrze mi znane proponuję koncepcję przeprawy opartą na grze terenowej.
Gra owa polegać ma na tym, że uczestnicy zlotu podzieleni są np. na dwie drużyny. Ja sam lub wraz z jednym wolontariuszem, który zechce pobawić się ze mną w przygotowanie ciekawych atrakcji przygotujemy opisową mapę punktów orientacyjnych, określonych w nieszablonowy sposób (coś w stylu roadbooka), które dwoma różnymi duktami będą prowadziły zespoły do ukrytego "skarbu" - którym może być np... co zechcemy.
Przejazd będzie obejmował atrakcyjne górskie podjazdy i zjazdy składające się na
przeprawę przez górę i może też prowadzić przez rzekę (miejsce przejazdu przez rzekę sprawdzone i uczęszczane przeze mnie).
b) przejazd punktami widokowymi po okolicy jezior Czchowskiego i Rożnowskiego
Okolice tych jezior są przepiękne widokowo.
Planowane m.in.:
- przeprawa promem przez Dunajec do Tropia (prom transportowy przeznaczony do transportu samochodów - kursuje tam od lat bo nie ma mostu)
- zwiedzanie uroczego koscioła w Tropiu gdzie znajduje się warta zobaczenia droga krzyżowa rozlokowana na górze za kościołem (naprawdę warte zobaczenia. Nie widziałem takiego usytułowania nigdzie indziej).
- objazd jeziora Czchowskiego (droga zaznaczana na mapach jako widowkowa i jest to istotnie piękna trasa) i przejazd drogą widokową wokół jeziora Rożnowskiego (tu droga asfaltowa prowadzi górami - przepiękne widoki na jeziora i okolicę, przejazd przez punty widokowe)
c) wieczorem ognisko i obowiązkowe rozprawianie o wyższości naszych samochodów nad innymi ;)
Trasa objęta grą terenową będzie miała sporo odcinków dostępnych tylko dla 4x4 - przewidziana jest na ok.3 godziny. Użytkownicy 2x4 mogą dosiąść się do użytkowników 4x4. Jak będzie mokro gwarantuję dużo błotka:).W pozostałym zakresie trasa jest dostępna dla wszystkich.
Po skończeniu rywalizacji, jeżel użytkownicy aut 2x4 z podwyższonym podwoziem będą mieli ochotę mogę zaproponować im kilka podjazdów dostępnych także dla ich aut jeżeli będzie sucho. Możemy też przejechać wspólnie kilkukilometrowy odcinek szutrowo błotnistej drogi wzdłuż rzeki Łososiny dostępnej dla 2x4 (ładne plenery przy rzece).
2) Okolice Rajczy - http://www.youtube.com/watch?v=xXI_Fn1m9xg - Trasa z AŚ rozpoczyna się od 56 minuty filmu. Jest to część trasy.Całej nie zdążyliśmy zrealizować z uwagi na zbytnie rozwinięcie mojego spontanicznego pomysłu udokumentowanego do 56 munuty filmu (na którym to fragmencie bawiliśmy się naprawdę przednio).
Jeszcze raz dziękuję tu Richiemu i JanowiZet za świetną wspólną zabawę w naprawdę trudnym terenie.
Pomysł trasy w okolicach Rajczy powstał w oparciu o cykl roadbooków Auto Świat 4x4. Dzięki uprzejmości pewnej osoby udało mi się pozyskać niedostępny już od dawna roadbook trasy opracowanej do promocji Skody Yeti 4x4. Trasa wiedzie przez drogi i bezdroża Rajczy. W tym przypadku jechalibyśmy kolumną samochodów, poruszając się według roadbooka AŚ. Jak już wspomniałem wcześniej część trasy (Zapolonka) pokonaliśmy na próbę z JanemZet i Richim. Film na YT. Nie sugerujcie się jednak pierwszą częścią trasy bo była to moja innowacja. Jechaliśmy całkowicie na dziko - a nie możemy sobie pozwolić na coś takiego w dużej kolumnie.
Przykładowy opis całości trasy pokonanej przez innego użytkownika auta 4x4 jest tu : http://www.silesiapark4x4...qauto-wiat-4x4q
Wjazd na Zapolonkę Richi testowo po suchym przejechał w opcji 2x4. Druga część trasy może miejscami wymagać wsparcia napędu 4x4 jeżeli będzie sucho, ale być może podwyższone 2x4 też dają radę - jak np. Czaju, czy JJmalin , którzy potrafią wiechać wszędzie z 2x4 :).
Jak będzie mokro trasa off-road raczej tylko dla 4x4 - ale mamy wyciągarki i liny więc pomożemy:)
Podsumowując:
Opcja 1 jest moją autorską propozycją przeprawy - bezpieczną ale i ciekawszą pod względem terenowym - technicznym. Zawiera podjazdy porównywalne z podjazdem pod Czubatkę (generalnie wszystkie pokazane na filmie miają podobne nachylenie do Czubatki; dla niewtajemniczonych zapraszam na You Tube - IPPZD : http://www.youtube.com/ch...WQkwDUt9XaE7xpQ ) . Trasy tamte przejechałem tam i z powrotem nie raz rowerem, samochodem, jak i przeszedłem pieszo. Są ładne widoki leśne i znane mi tereny na tyle by zrealizować tam grę terenową na orientację. Minusem jest większa odległość celu od Katowic (ale to już kwestia bardzo względna). Podkreślam, że część asfaltowa-widokowa jest ładniejsza niż w opcji nr 2.
Opcja 2 jest propozycją Auto Świata dla promocji Skody Yeti. Trasa ładna widokowo i opracowana przez Auto Świat z naciskiem na to aby była całkowicie legalną - co jest przewagą nad opcją 1 ale trasy opcji 1 ćwiczę od kilku lat, znam sąsiedztwo, nigdy nie miałem nieprzyjemności. Część terenowa jest nawet ładniejsza widokowo od części terenowej w opcji 1. Jest jednak mniej ciekawa technicznie.
Atrakcją jest zaliczenie roadbooka z Auto Świata. Od Katowic bliżej o ok. 60 km od 1 opcji. Trzeba jednak podkreślić, że trasa jest prosta technicznie (w zasadzie większość to asfalt i równe ścieżki szutrowe) i choć przejechaliśmy część tej trasy to zdaję sobie sprawę, że niektórzy forumowicze mogą być łatwością tej trasy rozczarowani (coś jak tzw.długa pętla leśna na IPPZD).
Jedne i drugie okolice są tanie pod względem noclegowym więc nawet za 20-30 zł można przenocować.
Zapraszam do dyskusji i do wspólnej zabawy w górach.
Oczywiście, tak jak ostatnio, program ostateczny będzie dostosowany do przeważającej liczby uczestników . Jeżeli przeważały będą np. podwyższone auta 2x4 odpowiednio dostosuję i podzielę trasy tak aby przyjemność mieli użytkownicy 2x4 i 4x4. Dodaję też, że trasy nie będą bardziej niebezpieczne dla naszych samochodów niż te na IPPZD
Różnice w stosunku do IPPZD
- Więcej objazdu ukierunkowanego na punkty widokowe
- Więcej błota jeżeli będzie mokro
- Zdecydowaną większość trasy stanowią górskie dukty - zjazdy i podjazdy. Stromo, ciekawie ale i bezpiecznie dla aut.
3) Okolice Gór ale Tarnowskich Uwaga! ?Propozycja trasy IIPPZD dla Wszystkich
W weekend poznałem nową trasę.
Jest to nieczynny kamieniołom, miejscami lekko mokrawy w kilku miescach, na które można polować lub które można omijać (głębokość tak 2 cm zakrawa na felgę od dołu oczywiście - ale o kamienistym dnie więc przyczepny, co nie zmienia faktu, że gdy przeprawiałem się przez wysoką muldę uratowała mnie moja wierna wyciągarka (na wykrzyżu po jednym kole z przodu i z tyłu kręciło się w powietrzu)
Jeżeli chcecie może to być alternatywą dla wyjazdowego PPZD. Możemy się spotkać w Bytomiu.
Zabawy autami 2x4 i 4x4 na ok.3 godziny.
Trasa do przejechania 2x4 i 4x4,
2x4 mogą popróbować naprawdę stromych zjazdów i udokumentować sobie fajną pamiątkę ternowej jazdy a potem wjadą z innej strony w klku miejscach (bardzo bliski objazd w zasadzie w zasięgu wzroku).
Trasa bezpieczna dla lakieru Wszędzie jest szeroko.
Trasa jest w dole więc z góry, gdzie dojechać można osobówką dużo widać.
Bliski dojazd dla aut ze śląska więc impreza jednodniowa.
Na szczycie jednej góry jest miejsce z ławeczkami przygotowane pod ogniska.
Nieopodal jest fajna karczma z kominkiem.
W okolicach w ciągu dnia czasem kręcą się motocykle kross - które skaczą na tym pod co podjeżdzam na początku filmu. Zdarzają się też lotniarze startujący z tej góry Reasumując: Blisko, niedpłatnie, jednodniowo, atrakcyjnie, bezpiecznie i dla wszystkich! Mnie się wydaje super.
Co Koledzy i Koleżanki na to?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-30, 10:56, w całości zmieniany 17 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-08-30, 06:31
Super, cieszę się, że będziesz. Czyli wstępnie szykuje się 28-29 września. Super bo jesień w jednych jak i w drugich okolicach jest przepiękna.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-02, 12:09
O tak... W tym stanie rzeczy kiedy mamy same 4x4 a to rokuje naprawdę ciekawą trasę off road Zabrzmi to dziwnie ale też chciałbym żeby padało a najlepiej to żeby popadało solidnie zanim dojedziemy na miejsce .
A zatem wstępne ustalenie:
Termin 28-29 września 2013 r.
Otwieram listę uczestników wg. wpisów. Jeżeli ktoś ma CB to proszę o wpisanie. W terenie CB bardzo nam się przyda.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-03, 07:34
Ponieważ jestem w trakcie szczegółowego opracowywania tras i rozmieszczenia ich w czasie mam pytanie podstawowe.
Czy podzielić program na 2 dni czy nie?
Trasa w Rajczy ma ok 60 km z tego ok.30 po bardzo łatwych duktach. Jeżeli nie będziemy nigdzie zbaczać to trudnych odcinków w zasadzie brak. Wydaje mi się do przejechania z napędem na 1 oś (Stepway lub Duster 2x4).
Trasa w Łososinie Dolnej ma też ok. 60 km, z czego dukty leśne stanowią ok. 9 km. Trzeba natomiast podkreślić, że dukty te są bezpieczne ale ciekawe i widowiskowe technicznie (w tym przejazd przez rzekę, który fajnie wygląda a jest bezpieczny - dno to kamienie - gładkie otoczaki, strome podjazdy po błocie, glinie, pod duktach kamienistych i wąwozem).
I jedną i drugą opcję można pokonać w ciągu jednego długiego dnia, jednak zważywszy, że trzeba się jeszcze dostać na miejsce, może to być męczące. Na cały przejazd jednej czy drugiej opcji (asfalt i teren) trzeba moim zdaniem ok. 5 godzin plus zdjęcia, przystanki itp. to w sumie ok . 6-7 godzin.
Moja propozycja to podzielenie tras na 2 dni.
Trasę Żywiecką podzielimy po prostu na 2 części za kolejnoscią - ponieważ powinny ją przejechać w całości 2x4 (4x4 będą odbijać w trudniejsze odnogi w trakcie trasy).
Trasę Sądecką podzielilibyśmy na przejazd terenowy i przejazd widokowy. Sobota - dukty górskie dla 4x4 , niedziela asfalt i widoczki z drobnymi odnogami dla 4x4.
Wobec tego pytanie:
Czy robimy wypad weekendowy i szukać mam noclegów (do noclegów dam dane adresowe i cenę jaka jest pokazana w kilku obiektach bliskich topograficznie a każdy sobie negocjuje - nie chcę na tym robić żadnego biznesu ani być o to podejrzewany bo wyjazd ma być wspólną niezarobkową imprezą towarzyską), czy chcecie wypad jednodniowy?
Osobiście zalecam weekend ponieważ:
- Mamy fajnie spędzony cały weekend
- Mamy wieczorną imprezę (ognisko a moze nawet impreza taneczna)
- Nie będziemy zmęczeni
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-03, 07:49
Na sądecczyźnie, jak chcecie to możemy zrobić dodatkowo przejazd off road po zmierzchu. Znam trasy na tyle, że będzie bezpiecznie a wrażenia będą z pewnością niezapomniane
Także bez obaw. Chcecie?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-03, 07:52, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-09-03, 09:49
Witam
28-29.09 to dobry termin i widzę ze ma zwolenników więc postanówmy że po prostu taki jest wstępny termin II PPZD. Chyba że głosy ankiety nagle wskażą coś innego.
Chętnie pomyślę nad wyjazdem dwudniowym w okolice NS.
Proponowałbym Rajczę jednak jako całodzienny jednodniowy rajd.
Uważam że alternatywa powinna być prosta i jednoznaczna i zawierać wyróżniające cechy wyjadu:
Rajcza: blisko, cały długi dzień, łatwiej na trasie
Nowy Sącz: daleko, dwa dni, trudniej w terenie, krótki przejazd "nocny"
Nie planujmy dwóch wyjazdów w dwóch opcjach bo otrzymamy na forum 7-10 możliwych modyfikacji a każdy będzie i tak chciał coś innego.
Stawiam na "ofertę II PPZD" :
-jeden dzień Rajcza
-dwa dni Nowy Sącz z możliwym przejazdem po ciemku
Chętni wybiorą zatem opcję i termin i wtedy wracamy do szczegółowej organizacji - a czasu nie ma wiele.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-03, 09:56
Super, Janusz cieszę się, że będziesz. Pomysł nocnego przejazdu wyszedł niechcący a chyba bardzo się przyjmie. Ale nie montujesz tych halogenów na dach?
Co do toku organizacji popieram JanaZet.
-jeden dzień Rajcza
lub:
-dwa dni Nowy Sącz z możliwym przejazdem po ciemku
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-03, 10:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-06, 13:57
Breky napisał/a:
Witam. Piszę się na termin 28-29.09.2013. Czekam na bliższe szczegóły. Pozdrawiam. :)
Breky cieszę się, że będziesz, ale napewno będziesz? Masz kawałek drogi. Pasuje Ci Nowy Sącz?
Janzet, możesz kreślić dokładniej w jakim serwisie udało ci się to cudo zdobyć? Już miałem zakupić na alledrogo ale może uda się wysępić w jakiejś sieciówce w okolicy Warszawy.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-10, 10:24
Uwaga! ?Nowa propozycja trasy IIPPZD dla [b]Wszystkich[/b]
W weekend poznałem nową trasę w okolicach Gór Tarnowskich .
Jest to nieczynny kamieniołom, miejscami lekko mokrawy w kilku miescach, na które można polować lub które można omijać (głębokość tak 2 cm zakrawa na felgę od dołu oczywiście - ale o kamienistym dnie więc przyczepny, co nie zmienia faktu, że gdy przeprawiałem się przez wysoką muldę uratowała mnie moja wierna wyciągarka (na wykrzyżu po jednym kole z przodu i z tyłu kręciło się w powietrzu)
Jeżeli chcecie może to być alternatywą dla wyjazdowego PPZD. Możemy się spotkać w Bytomiu.
Zabawy autami 2x4 i 4x4 na ok.3 godziny. Trasa do przejechania 2x4 i 4x4,
2x4 mogą popróbować naprawdę stromych zjazdów i udokumentować sobie fajną pamiątkę ternowej jazdy a potem wjadą z innej strony w klku miejscach (bardzo bliski objazd w zasadzie w zasięgu wzroku). Trasa bezpieczna dla lakieru Wszędzie jest szeroko.
Trasa jest w dole więc z góry, gdzie dojechać można osobówką dużo widać.
Bliski dojazd dla aut ze śląska więc impreza jednodniowa.
Na szczycie jednej góry jest miejsce z ławeczkami przygotowane pod ogniska.
Nieopodal jest fajna karczma z kominkiem.
W okolicach w ciągu dnia czasem kręcą się motocykle kross - które skaczą na tym pod co podjeżdzam na początku filmu. Zdarzają się też lotniarze startujący z tej góry
Reasumując: Blisko, niedpłatnie, jednodniowo, atrakcyjnie, bezpiecznie i dla wszystkich! Mnie się wydaje super.
Co Koledzy i Koleżanki na to?
Zobaczcie zarys atrakcji:
http://www.youtube.com/watch?v=BJTE4OgHSGg
Jeżeli Wam to pasuje proszę o informację.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-10, 11:02, w całości zmieniany 11 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-09-10, 12:07
Też fajne. A wiesz coś więcej? Jaki teren, trudność tras, jakie dno, jakie podjazdy,zjazdy itp.Czy ktoś tego pilnuje, jedzenie w pobliżu i możliwość ogrzania się?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-09-10, 12:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2013-09-10, 18:21
no tak jak widzę tego malucha to po co mi Dacia....
Jeżeli z różnych względów chętnych na Bytom (który bardzo fajnie sie prezentuje) będzie więcej niz na NS i NS nie dojdzie do skutku to na spędzenie w Bytomiu kilku ładnych godzin też się piszę bez względu na pogodę.
Też fajne. A wiesz coś więcej? Jaki teren, trudność tras, jakie dno, jakie podjazdy,zjazdy itp.Czy ktoś tego pilnuje, jedzenie w pobliżu i możliwość ogrzania się?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum