Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
brak wskaźnika temperatury silnika / aktywacja / alternatywy
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-18, 19:01   

wiadomo, że się da, nic nowego, tylko czy to zgodne teraz z prawem
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-04-18, 19:03   

a dlaczego ma by nie zgodne? czy to wykroczenie (MKK) lub przestępstwo (sąd)? :mrgreen:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-18, 19:15   

np. nie przejdzie przeglądu rej.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-04-18, 19:21   

żartujesz? przecież mogę jeździć na "kapciach" :shock: , a poza tym masz 2,5 roku na kupno i montaż :mrgreen:
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-19, 18:47   

acco napisał/a:
nawsadzali czujniki ciśnienia w kołach,czy zmiany biegów nie wiem po co a tego ważnego zabrakło.Ta nasza wspaniała unia i jej przepisy


Akurat brak wskaźnika to raczej wynik oszczędności producenta, niż przepisów UE :-) Chyba jeszcze nie ma zakazu montowania wskazówki temperatury płynu chłodzącego :-)

A nie ma żadnej alternatywnej formy wyświetlania temp. silnika? np. w jednej z opcji na wyświetlaczu? A może komp sam potrafi wykryć awarię i da znać np. zapalając check engine?

Z drugiej strony wskaźnik temperatury silnka to był potrzebny w autach 40 lat temu, gdy nie było płynów na bazie glikolu, elektrowentylatorów chłodnicy i innej elektro-automatyki. Przyzyzwyczliśmy się, że go mamy, ale jak się zastanowić to nie jest do niczego potrzebne. Im bardziej nowoczesne auta, tym mniej takich wskaźników powinno być.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-04-19, 19:01   

Tutaj się nie zgodzę, przecież zegarka tak samo może nie być w zestawie. Wyobrażacie sobie teraz wskażniki bez zegarka?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-19, 19:32   

Samochody nie są wykorzystywane tylko do rekreacji, więc podanie aktualnego czasu na wyświetlaczu jest przydatne i utylitarne. Temperatura płynu chłodzącego? To jest ważne dla układów sterujących pracą silnika, które przejeły część obowiązków kierowcy lata temu. Dla kierowcy to jest informacja potrzebna opcjonalnie, przeważnie zbędna. 20 lat jeżdżę samochodami i przypominam sobie, kiedy ten wskaźnik miał praktyczne zastosowanie: gdy trzeba było ręcznie regulować ssanie. :-) Niektórzy teraz pewnie już nie wiedzą co to jest ssanie :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 19:41   

Lza napisał/a:
Samochody nie są wykorzystywane tylko do rekreacji, więc podanie aktualnego czasu na wyświetlaczu jest przydatne i utylitarne. Temperatura płynu chłodzącego? To jest ważne dla układów sterujących pracą silnika, które przejeły część obowiązków kierowcy lata temu. Dla kierowcy to jest informacja potrzebna opcjonalnie, przeważnie zbędna. 20 lat jeżdżę samochodami i przypominam sobie, kiedy ten wskaźnik miał praktyczne zastosowanie: gdy trzeba było ręcznie regulować ssanie. :-)


Dopóki wszystko jest sprawne.
Gdy nie jest - taki wskaźnik jest bardzo przydatny.
Jak inaczej dowiesz się o termostacie zaciętym w pozycji otwartej?

Syn miał taki problem w Peugeocie, temperatura zazwyczaj była między 60 a 70 stopni.
Po wymianie termostatu zużycie paliwa spadło o litr, kultura pracy wzrosła.

W Dacii byś się nawet nie dowiedział, że masz takowy problem.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-04-19, 19:50   

Pamiętam syrenę, która miała zegarek wielkości garnka. Natomiast wskazanie temperatury jak najbardziej było. Wszystkim młodym wskażniki temperatury są nie potrzebne. Opowiem takie zdarzenie, pracowałem z młodymi kierowcami, mówię do jednego sprawdzałeś stan oleju, on mi odpowiada po co przecież lampka ciśnienia oleju się nie zapaliła, ot i wszystko.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 19:55   

Józef napisał/a:
Pamiętam syrenę, która miała zegarek wielkości garnka. Natomiast wskazanie temperatury jak najbardziej było. Wszystkim młodym wskażniki temperatury są nie potrzebne. Opowiem takie zdarzenie, pracowałem z młodymi kierowcami, mówię do jednego sprawdzałeś stan oleju, on mi odpowiada po co przecież lampka ciśnienia oleju się nie zapaliła, ot i wszystko.


A potem zdziwi się jeden z drugim, jak im lampka oleju zapali się na trasie...
Kilka sekund po zatarciu się silnika.
Autopsja - jakby ktoś miał wątpliwości.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-19, 20:42   Re: Termostat w nowym dusterze

acco napisał/a:
Mam pytanie,które nurtuje mnie odkąd tydzień temu odebrałem nowego Dustera,nie ma wskaźnika temperatury silnika więc jak zdiagnozować uszkodzenie termostatu?A z doświadczenia wiem,że nie jest wieczny,wymieniałem we wszystkich samochodach które miałem.Macie jakieś pomysły?


Tu masz moj termometr i wskazanie temperatury silnika - http://www.daciaklub.pl/f...1662356#1662356
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-06-03, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-20, 08:10   

Cav napisał/a:

Jak inaczej dowiesz się o termostacie zaciętym w pozycji otwartej?


Skoro OBU (komputer pokładowy) ma takie dane, a ma:

- czas jaki upłynął od uruchomienia silnika
- temperatura płynu chłodzącego
- obciążenie silnika
- a nawet temperatura zewnętrzna

to wykrycie uszkodzonego termostatu i zapamiętanie błędu, zapalenie check engine to raptem kilka dodatkowych linijek w oprogramowaniu. Więc koszt dla producenta znacznie niższy niż setki tysięcy sztuk wskaźników.

Jeszcze pytanie czy termostat jest mechaniczny czy elektroniczny. Jeśli to drugie, to cyfrowa autodiagnoza jest jeszcze bardziej banalna.

Opel, fiat w niektórych modelach też nie daje tego wskaźnika. Być może inne marki też.
(Nie che mi się drązyć)
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-04-20, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-20, 10:39   

Raczej jest mechaniczny. Na tym forum było o wymianie termostatu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 12:41   

route2000 napisał/a:
Raczej jest mechaniczny.

Na pewno był do tej pory - jak będzie w autach z Euro6 i systemem Stop&Start to się okaże.

Lza napisał/a:
wykrycie uszkodzonego termostatu i zapamiętanie błędu, zapalenie check engine to raptem kilka dodatkowych linijek w oprogramowaniu. Więc koszt dla producenta znacznie niższy niż setki tysięcy sztuk wskaźników.

Bynajmniej - bo dotychczasowy wskażnik i tak był częścią wyświetlacza LCD, a nie dedykowanym urządzeniem. Najtaniej było zatem zostawić starą tablicę instrumentów - oprócz braku blichtru niczego jej nie brakowało.

(Miejsce na dodatkowe kontrolki tempomatu czy właśnie S&S też by się znalazło).

No ale skoro zapadła decyzja, że nowe daćki mają lepiej wyglądać, to drugą najtańszą opcją było ponowne wzięcie już gotowej tablicy instrumentów i nie dopisywanie żadnych linijek oprogramowania.

Natomiast nie sądzę, żeby likwidacja wskaźnika była złośliwa - po prostu wpisuje się w "nowoczesne" podejście upraszczania wszystkiego /:
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-04-20, 13:01   

Jednak wskaźnik słupkowy temp. jest bardzo potrzebny w ocenie stopnia rozgrzania motoru.

Chroni silnik przed przedwczesnym zużyciem, gdy musi wykonywać zlecenia kierowców z "ciężką i dynamiczną nogą".

Staram się nie dawać w przysłowiową pi..ę kiedy nie zapaliły się 4 cegiełki.

A jak to jest w Dusterze ph2 z nietuningowanymi wskaźnikami?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 13:15   

Daster napisał/a:
wskaźnik słupkowy temp. jest bardzo potrzebny w ocenie stopnia rozgrzania motoru

Niekoniecznie - w nowych renówkach kontrolka świeci się na niebiesko, dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej.

Daster napisał/a:
kierowców z "ciężką i dynamiczną nogą"

Ci są sami sobie winni, więc nikt ich nie żałuje <;

Daster napisał/a:
jak to jest w Dusterze ph2

Kontrolka temperatura zaświeca się testowo przy zapłonie i gaśnie aż do chwili uruchomienia się alarmu przegrzania.

Brak innego wskażnika temperatury silnika.

(Czyli tak samo jak we wszystkich modelach poczynając od lodgy włącznie).
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-20, 13:50   

Daster napisał/a:
Chroni silnik przed przedwczesnym zużyciem, gdy musi wykonywać zlecenia kierowców z "ciężką i dynamiczną nogą".

Jako posiadaczka "ciężkiej i dynamicznej nogi" powiem tak: nie potrzebuję żadnego wskaźnika żeby chronić silnik (a przede wszystkim turbinę) - po prostu przez pierwsze i ostatnie mniej więcej 2 minuty jazdy staram się jechać powoli i spokojnie.

A sam wskaźnik nie skłoni usera do ochrony silnika - musiałaby to być jakaś "piszczałka" jak przy niezapiętych pasach, żeby user nie przekraczał 3 tys. obrotów na zimnym silniku. :-)
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-20, 14:12   

laisar napisał/a:


Daster napisał/a:
jak to jest w Dusterze ph2

Kontrolka temperatura zaświeca się testowo przy zapłonie i gaśnie aż do chwili uruchomienia się alarmu przegrzania.

Brak innego wskażnika temperatury silnika.

(Czyli tak samo jak we wszystkich modelach poczynając od lodgy włącznie).


Jaką ikonkę ma ta kontrolka?
Ostatnio zmieniony przez Telside 2015-04-20, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 14:21   

Telside napisał/a:
Jaką ikonkę ma ta kontrolka?

Tradycyjną (nr 48):



(Mniej więcej na godzinie 8 na prędkościomierzu - http://img.netcarshow.com...allpaper_29.jpg).
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-20, 14:58   

laisar napisał/a:

Bynajmniej - bo dotychczasowy wskażnik i tak był częścią wyświetlacza LCD, a nie dedykowanym urządzeniem.


Ano racja, do tej pory myślałem, że w daciach jest/był osobny, klasyczny wskaźnik ze wskazówką. W sumie pomysł z niebieskim kolorem kontrolki w reniach mi się najbardziej podoba - fajny kompromis pomiędzy zupełnym brakiem wskazania jak w daci, a osobnym, średniowiecznym, i mało porzydatnym cyferblacie na desce.

Inna sprawa, że pewnie z połowa kierowców w ogóle nie zastanawia się nad temperaturą silnika, więc tym bardziej logiczne jest żeby kontrolowanie jego temperatury całkowicie zrzucić na komputer.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-04-20, 15:03, w całości zmieniany 5 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-20, 16:21   

Lza napisał/a:
Cav napisał/a:

Jak inaczej dowiesz się o termostacie zaciętym w pozycji otwartej?


Skoro OBU (komputer pokładowy) ma takie dane, a ma:

- czas jaki upłynął od uruchomienia silnika
- temperatura płynu chłodzącego
- obciążenie silnika
- a nawet temperatura zewnętrzna

to wykrycie uszkodzonego termostatu i zapamiętanie błędu, zapalenie check engine to raptem kilka dodatkowych linijek w oprogramowaniu. Więc koszt dla producenta znacznie niższy niż setki tysięcy sztuk wskaźników.


Ale masz jakieś wsparcie, że taki algorytm istnieje w Dacii, czy tylko ponosi Cię wyobraźnia?
Bo w P206 żaden błąd nie został zapisany.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-04-20, 19:38   

kicia napisał/a:
Daster napisał/a:
Chroni silnik przed przedwczesnym zużyciem, gdy musi wykonywać zlecenia kierowców z "ciężką i dynamiczną nogą".

Jako posiadaczka "ciężkiej i dynamicznej nogi" powiem tak: nie potrzebuję żadnego wskaźnika żeby chronić silnik (a przede wszystkim turbinę) - po prostu przez pierwsze i ostatnie mniej więcej 2 minuty jazdy staram się jechać powoli i spokojnie.

A sam wskaźnik nie skłoni usera do ochrony silnika - musiałaby to być jakaś "piszczałka" jak przy niezapiętych pasach, żeby user nie przekraczał 3 tys. obrotów na zimnym silniku. :-)


2 minuty może wystarczy do ogrzania się silnika do temp "roboczej" jeśli nie jest wystygnięty.
Jeśli jest zimny lub jeszcze dodatkowo jest na zewn. mróz to na pewno zbyt krótki okres.
_________________

 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-04-21, 06:34   

Ja czytałam gdzieś, że wystarczy minuta.
Cóż, silnik będzie musiał znieść takie traktowanie. :-)
Na szczęście w nocy samochód nie stoi na mrozie, a po tych 2 minutach to co najwyżej przez kilka sekund przekraczam 3 rpm (przy włączaniu się do ruchu z podporządkowanej). Dopiero po ponad 5 minutach jestem na autostradzie i utrzymuję wysokie obroty.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 12:40   Wskaźnik temperatury silnika w smartfonie

Rozwiązanie dla wszystkich którzy mają problem z brakiem wyświetlania temperatury
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-06, 15:17   

używałem kiedyś telefonu jako kamerki samochodowej .
Pomysł w praktyce jest tragiczny bo rozwala baterie i trzeba za każdym razem bawić się w ustawianie
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne