Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-10-11, 14:12
Wzrosło zainteresowanie Sandero II i Sandero II Stepway. W tym roku sprzedano prawie 80 tysięcy egzemplarzy i na zrealizowanie czeka jeszcze więcej zamówień. Dlatego Dacia zdecydowała się na produkowanie tych modeli również w fabryce w Tangerze (Maroko).
Obecnie północnoafrykańska fabryka może wytwarzać prawie 200 tysięcy egzemplarzy, a po modernizacji nawet 340 tysięcy rocznie. Egzemplarze z Maroka będą trafiać zarówno do klientów afrykańskich, jak i europejskich.
Oj tam, oj tam. W moim Loganie elementy z plastiku pochodzą z marokańskiej fabryki i muszę powiedzieć że są naprawdę dobrej jakości. Myślę że nie należy obawiać się tamtych wersji - wszak to całkowicie nowa fabryka jest. No i stal przechowywana jest w lepszych warunkach pogodowych .
W sumie i tak wszystko zależy od czynnika ludzkiego - jedni chcą i pracują inni chcą i udają że pracują. Zresztą wiem droga to nie samochód ale te nasze dość szybko wymagają remontu kapitalnego a przecież budujemy je my Polacy .
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Bardziej bym się martwił podziału na lepsze dacie i gorsze to może mieć skutki w cenie i jakości .
W rumuni mają zostać tylko te droższe .
Tutaj wszystko zależy od firmy bo jak chce wyprodukować dobrze to nawet w chinach zrobią super samochód to już nie te lata że coś z europy było lepsze .
Wszystko rozbija się o pieniądze .
Bez rozbudowy - nie, pracują już pełną parą i ledwie się wyrabiają, a fabryka w Tangerze od razu była planowana na 2 linie. Wszystko dzieje się więc mniej więcej zgodnie z planem.
Gdyby ta konkretna fabryka, w takim stanie jak jest, stała w dowolnym innym kraju - łącznie z Marokiem - to decyzja mimo wszystko byłaby zapewne też podobna. Oczywiście, że na samym końcu wszystko rozbija się o kasę, ale zazwyczaj wpływ na nią mają jednak jakieś konkretne uwarunkowania techniczne.
Poza tym zakłady w Rumunii zostały już niedawno zmodernizowane - w ramach rozpoczęcia produkcji logana/sandero 2.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-17, 07:57
Dywersyfikacja, skrócenie łańcucha dostaw itp. - Renault jest koncernem globalnym i planuje rozwój w tym duchu. 10 lat temu Dacia miała być modelem na rynki wschodniej Europy i krajów b. ZSRR więc lokalizacja rumuńska idealnie tam pasowała. A że nikt nie przewidział takiego sukcesu na rynkach rozwiniętych więc i Renault musiał zmodyfikować strategię działania. Fabryka w Maroku była projektowana tak aby zaopatrywać zarówno Europę zachodnią jak i Afrykę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum