Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-07, 21:45 sandero vs golf V
Kryjący się pod inicjałami PB dziennikarz Auto Świata pokusił się o porównanie dacii sandero z dwukrotnie droższym golfem V. Artykulik jest prawdopodobnie przedrukiem z francuskiej wersji Auto Bilda. Wybór aut do porównania świadczy chyba o tym, że autor boryka sie w życiu z odwiecznym dylematem: "czy lepiej jest mieć długiego i cienkiego czy krótkiego i grubego?". Uwaga, odpowiadam panu (?) PB: najlepiej to mieć długiego i grubego albo... golfa w cenie sandero.
Inna rzecz, że w tym porównaniu sandero wypada całkiem, całkiem...
Skoro jednak nie można mieć wszystkiego trzeba się na coś zdecydować. Kolega Wojtek Z. Lublina obiecał mi jazdę próbną sandero jak tylko dostanie kluczyki. Jeśli mój ulubiony diler wywiąże się z obietnicy, podzielę się kolegami wrażeniami i fotkami z jazdy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Wybór aut do porównania świadczy chyba o tym, że autor boryka sie w życiu z odwiecznym dylematem: "czy lepiej jest mieć długiego i cienkiego czy krótkiego i grubego?".
Artykół nie jest wcale zły. Czemu nie można porównywać Golfa i Sandero (klasa C - niższa średnia)? Autor całkiem rozsądnie wykazuje przewagę Golfa w większości kategorii, jednocześnie podając różnicę w cenie. Wybór należy do czytelnika.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-07-08, 09:07
Cytat:
Artykuł nie jest wcale zły.
Jest tendencyjny, i jest kalką starych artykułów, a nie wrażeń z obcowania z tym modelem. Szczytem wyrafinowania jest twierdzenie "W Dacii znajdziemy jakość znaną z aut Renault sprzed przynajmniej kilku lat (...) z "wliczoną w cenę" słabą dokładnością montażu." Tylko tłumacz (nie autor) jakoś zapomniał podać przykłady, gdzie dostrzegł te niedoróbki spasowania, i wykonania. Jeśli Sandero ma elektryczny układ wspomagania to gościa publicznie przeproszę, ale jeśli jest hydrauliczny taki jak w Loganie to twierdzenie, że "układ kieropwniczy jest mało precyzyjny" graniczy z kpiną. Ah, i jeszcze powracające stale jak refren "prrzeciętna precyzja działania skrzyni biegów z długimi skokami drążka".
Pokazałem znajomym zdjęcia Sandero, i wszyscy stwierdzili, że jest to bardzo ładny samochód, z ciekawie zaprojektowanym przodem. Wierzcie mi, gdy na rynku pojawiły sie Logany, to większość ludzi mowiła, że takie to brzydkie, kanciaste, prostackie. MCV dwie kobiety oceniły jako koszmar, jedna tylko uznała, że jest zdecydowanie ładniejszy (proporcjonalniejszy) od... budy Roomstera.
Cytat:
"Czy lepiej jest mieć długiego i cienkiego czy krótkiego i grubego?". Uwaga, odpowiadam panu (?) PB: najlepiej to mieć długiego i grubego"
Obecnie seksuolodzy uważają, że kobiety najbardziej cenią w panach grubość, nie długość. Taki trend teraz zapanował w nauce (a może moda w świecie kobiecym?)....
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 09:11
DAREK napisał/a:
Artykół nie jest wcale zły. Czemu nie można porównywać Golfa i Sandero (klasa C - niższa średnia)? Autor całkiem rozsądnie wykazuje przewagę Golfa w większości kategorii, jednocześnie podając różnicę w cenie. Wybór należy do czytelnika.
Dlatego też napisałem: "inna rzecz, że w tym porównaniu sandero wypada całkiem, całkiem... "
Dziennikarze mają niezły zgryz z dacią bo jakoś nie mogą ostatecznie zaliczyć jej do konkretnej klasy.
I tak logan sedan wytępuje w porównaniach jako segment B, subkompakt lub kompakt, co stanowi kolosalną różnicę. A MCV jako kompakt lub kombivan. Kolejna sprawa to "segment" cenowy dacii, właściwie odpowiedni dla segmentu A...
Może zaczną mówić "segment dacii" na określenie dużego, prostego i dość taniego auta, tak jak kiedyś (i nadal) mówi się o "segmencie golfa" w którym tenże model był prekursorem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Janie,
arytykuł o wiele bardziej przychylny niż dotychczasowe, aczkolwiek uwagi krytyczne są ewidentnie "kopipejstowe" w stosunku do poprzedich publikacji nt. Dacii.
Z drugiej strony: dlaczego zaraz Golf V ? Przydałoby się natomiast porównanie Sandero
z jakims hatchbackiem Skody. Myślę, że byłoby ciekawie.
Co ciekawe, chwala przejrzystośc deski rozdzielczej, to nowość ! I tu się zgadzam, bo w niektórych autach dostaję migreny od masy "durnostojek" i "wodotrysków" które tylko rozpraszaja uwagę.
Swoją drogą teraz siedzenia śa za miekkie, kiedyś były za twarde. Istna księżniczka na ziarnku grochu!
W Sandero jeszcze nie siedziałem, ale zachodzę w głowę glaczego niby moiałoby być mniej mniejsca na nogi niż w Loganie ?
_______________________________________________
Dacia, das Au... / parhdon Dacia: La Voiture
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum