Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-03, 20:16
U mnie nie było nic słychać, jak poleciał właśnie wieszak przy katalizatorze. Jak pisałem już, zauważyłem oberwany wieszak całkowicie przypadkowo podczas wymiany kół letnich na zimowe.
Natomiast oberwany wieszak od tłumika środkowego był już słyszalny, szczególnie jak się rączką poruszało końcówką tłumika.
Także mekintosz weź ręką i pomachaj tłumikiem na lewo i prawo, jak nie będzie słychać żadnych metalicznych odgłosów to jeszcze wszystko się trzyma.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-03, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 20:19
Nic nie stuka, oprocz odglosu uderzania tlumikiem o zderzak, moze za mocno nim trzaslem . Moze to koncowka wydechu lekko stula ale to plastikowy dzwiek. Przy okazji wymiany ogumienia obejrze calosc. Mam wciaz gwarancje FNS, moze w razie czego ASO sie spisze
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-03, 22:23, w całości zmieniany 2 razy
Czy układ wydechowy składa sie z trzech części ? Widać ciężko zauważyć połaczenia , wydawało mi sie że fabryczny tłumik jest w całości , przynajmniej tak to u mnie wygląda.
Z ciekawości sprawdzam ceny wydechu na allegro tłumik końcowy ok 130 pln , środkowy ok 90 pln , a ten pierwszy nigdzie nie widzę. Czy ten pierwszy to katalizator ?
Tak znalazłem to katalizator cena na allegro to ok 600 pln , to juz niezły wydatek.
W clio z 2000 r wymieniałem juz nie raz tłumik środkowy i końcowy a ta część z katalizatorem dalej fabryczna , ciekawe jak będzie w daci .
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2012-10-04, 19:59, w całości zmieniany 2 razy
W Loganie wieszak urwał mi się po 4 latach, tuż po przedłużonej gwarancji.
Koszt naprawy w serwisie układów wydechowych 20 PLN + koszt dojazdu z domu 0,5 km
Wydawało mi się, że oryginalny układ wydechowy jest jednym kawałkiem. W DD, po naprawie z gwarancji (coś się poluzowało w tłumiku środkowym) mam go już z trzech części:
http://www.daciaklub.pl/f...p=142334#142334
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-10-09, 12:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 12:07
piotrres napisał/a:
Wydawało mi się, że oryginalny układ wydechowy jest jednym kawałkiem.
I dobrze ci się wydawało.
Fabrykę auto opuszcza z wydechem w jednym kawałku.
Dopiero potem przy naprawach ASO tnie na poszczególne elementy i wymienia uszkodzony element spinając je obejmami.
U mnie nadal wydech jest w jednym kawałku.
nie wiem czy już czasem o tym nie było gdzieś pisane
ostatnio trafiłem na ciekawy filmik dusti 4x4 1,5 wersja francuska
co ciekawe ma czarny tłumik
poniżej filmik dobrze widać, między 28 a 30 sek
Wczoraj miałem nie miła niespodziankę obydwa wieszaki urwane został tylko ostatni, najpierw jakoś inaczej zaczął brzmieć silnik koło 2000 z pogłosem a jak wysiadałem to coś brzękało, podjechałem do mechanika jakieś 0,5h roboty
Witam!
Do dnia dzisiejszego myślałem, że moja loganka to samiczka ale jak się okazało jednak samczyk. Niestety po kastracji.
A na poważnie to jest to podtrzymanie tłumika gdzieś w środkowej części. Trochę rdzą przeżarty. Mechanik wyciągnął bo stwierdził, że i tak jest to zbędne i niektóre tłumiki wcale takiego elementu nie mają.
Moje pytanie brzmi czy faktycznie jest to zbędne i czy mam tą część zatrzymać czy jest niepotrzebna? Jest to element składowy danego tłumika czy jakiś hak stanowiący element podwozia?
Ostatnio zmieniony przez 123tomek 2012-11-14, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
A tak nawiasem mówiąc to jak ci poleciał jeden to zaraz drugi, a potem ten przed katalizatorem i rura będzie wisiała na kolektorze wydechowym oraz ostatnim wieszaku jak to było u mnie. TTTM. Wieszaki wytrzymują jakieś 4 lata.
Masz więc dwa wyjścia albo nowy wydech środkowy i ostatni albo dorobić nowe uchwyty za 20 - 50zł z robotą.
Jest to element składowy danego tłumika czy jakiś hak stanowiący element podwozia?
To co przerdzewiało było przyspawane do wydechu, a widoczny trzpień wchodzi w gumowy bloczek, do którego z drugiej strony wchodzi drugi podobny metalowy patyk, tyle że przymocowany do karoserii.
mnie osobiście to bardziej wygląda na element który był zamontowany w samochodzie i do którego przymocowany jest właśnie tłumik niż ten z rury wydechowej.
No i urwał sie drugi wieszak tłumika środkowy, mechchanik przy spawaniu stwierdził że w rurze wypadają już dziury i tłumik będzie trzeba wymienić. Z tego co sie orientowałem to zamienników na rynku brak - nikt nie robi ! W serwisie cena powala środkowy 540 , końcowy 750 mufy łaczące 105 jedna robocizna 180 . Niezła sumka się uzbierała jestem załamany. Pomocy , może ktoś wie czy można coś dopasować, może wymienić tylko sam środek ?
Auto ma nie całe 4 lata i już takie wydatki.Myslałem ze dłuzej bedzie spokój.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2013-05-29, 08:10, w całości zmieniany 1 raz
No i urwał sie drugi wieszak tłumika środkowy, mechchanik przy spawaniu stwierdził że w rurze wypadają już dziury i tłumik będzie trzeba wymienić. Z tego co sie orientowałem to zamienników na rynku brak - nikt nie robi ! W serwisie cena powala środkowy 540 , końcowy 750 mufy łaczące 105 jedna robocizna 180 . Niezła sumka się uzbierała jestem załamany. Pomocy , może ktoś wie czy można coś dopasować, może wymienić tylko sam środek ?
Auto ma nie całe 4 lata i już takie wydatki.Myslałem ze dłuzej bedzie spokój.
Poszukaj dobrego tłumikarza to cos dobierze byle jaki oleje ciebie :(
A czy logan i sandero 1,4 mają taki sam tłumik? Do logana są zamienniki bez problemu tłumik środkowy 90 pln a koncowy 100 , żeby tylko to można dopasować
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2013-05-29, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
Tłumik środkowy i koncowy do logana występuja osobno. No ale dość o tym.
Znalazłem dobrego fachowca od montazu i naprawy tłumików który oczyscił rure- okazalo sie ze pod cienka warstwa rdzy jest zdrowy srebrny metal ! porzadnie pospawał wieszak i ocenił ze rura jest jeszcze ok i powinna wytrzymac jakis czas.. Całosc pomalował srebrzanka i wydech wyglada jak nowy. D obrze ze nie uleglem opini tamtego partacza.
Po ostatnim przeglądzie zauważyłem rdzę na układzie wydechowym. Dałem specjaliście od mechaniki układów wydechowych, który zabezpieczył cały układ srebrną farbą taką jaką stosują w przemyśle okrętowym. Twierdzi, że mam dwa lata spokoju (nawet sól nie będzie straszna). Zdjęcie wykonałem już w domu, dlatego nie jest rewelacyjne. Wygląda jak nowy.
IMAG0200-1.jpg
Plik ściągnięto 267 raz(y) 158,86 KB
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-06-20, 05:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum