Witam.
Obecnie jeżdżę japońcem... ale w tym roku chciałbym zmienić autko na Dustera (używka) i.... Zastanawiam się co wybrać benzynę - mniej awaryjną, ale paliwożerną czy diesla?
W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...
Owszem - znam kulturę pracy diesla ale kiedyś jeździłem Xarą Picasso 2.0 hdi (stary silnik bez filtra).
W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...
Totalny luz. Raz na ~400km odbywa się małe wypalanie - silnik pracuje jakby trochę głośniej i wzrasta spalanie przez 3-5minut, czasami również z rury wydechowej wydobywa się mniejsza bądź większa ilość białego dymu (nie wiem czym to jest podyktowane, że czasami). Podobno można przerywać to wypalanie (małe, a duże to chyba przy przebiegach rzędu 150kkm), ale ja (o ile mi się nie spieszy) czekam te kilka minut, po czym słychać charakterystyczny odgłos (silniczka krokowego?) i niskie tony i nadmierne spalanie jest przerwane - jak akurat tym razem samochód kopcił na biało, to przestaje.
Nie ma potrzeby przeganiania samochodu czy czegoś takiego. Mam do pracy 20km i od roku w ten sposób użytkuję Dustera - na razie bez zarzutu.
PS Ja akurat myślę o wyłączeniu FAPa i chiptuningu - zabawa znacznie tańsza niż awaria filtra...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-01-22, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
Do miasta wystarczy 90 kM, ale na dalszą trasę lepszy 110 kM i to nie z powodu mocy, ale skrzyni biegów, 110 kM ma skrzynię 6 co umożliwia jazdę na niższych obrotach silnika ( ciszej)
Ostatnio zmieniony przez marek_k 2014-01-22, 14:12, w całości zmieniany 1 raz
Jak używany diesel, to jest szansa na 90KM oryginalnie bez fabrycznego dpf. Ja np. taki mam egzemplarz. A co do skrzyni biegów w 110KM to nie jest tak przypadkiem, że piątka w 90KM jest jednak dłuższa niż szóstka w mocniejszym dieslu?
bez sensu teraz każdy będzie zalecał swój własny najlepszy silnik .
ogólnie to kieruj się rozsądkiem
disel to silnik na dalekie trasy takim został stworzony .
benzyna jaka jest taka jest ale w mieście spalanie będzie takie same jak w klekocie .
Chodzi raczej o rozgrzewanie silnika na krótkich trasach , turbina tak samo krótkich tras nie lubi .
w korku disel spali dużo ale na trasie pobije benzyniaka na łeb.
Czego kto potrzebuje .
Jeżeli twoje najczęstsze przebiegi jednorazowe nie przekraczają 15 km w jedna stronę to disel nie będzie dobrym wyborem .
Tak się składa że mam też klekota i w mieście nie dość że spalanie jest wysokie to jak jade do sklepu 2-3 km to silnik się nawet nie zdąży zagrzać w zime jest to uciążliwe .Za to w wakacje samochód jak znalazł na robienie długich tras . Auto kupowane było jeszcze jak disel był dużo tańszy a lpg mało popularne . Teraz samochód stoi używam go tylko jak jade na weekend na działeczkę .
Jak chcesz już disla to kup 110 odwdzięczy ci się to w trasie
Tak się składa że syn miał legendarnego paska 1.9 tdi i jeździł tylko po mieście na studia (13 km same korki ) ze spalaniem 7-8 , sprzedał i kupił seata cordobe 1.4 w lpg i ma takie same spalanie tylko że w lpg . Zawsze mnie śmieszyło jak studził turbinę jak raz zapłacił za regeneracje
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-22, 15:04, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-22, 15:22
Diesel ma podgrzewacz w wentylacji (nie wiem jak benzyna) więc ogrzewaniem możesz się nie martwić, 90km jest lepsze do miasta bo ma turbinę bez zmiennej geometrii, auto będzie mniej dynamiczne ale za to nie zapieką Ci się kierownice w turbinie od jazdy z niskimi obrotami.
Dieslem jeździ się dużo przyjemniej a w mieście zryw od 1800 obr na min jest bardzo przydatny i po prostu wygodnie się jeździ. Uwierz mi k4m nie jest królem elastyczności, ba nawet nie jest księciem
Co do studzenia turbiny to też bez przesady, w starym kiblu jak pasek tdi gdzie turbina ma swoje najlepsze dni za sobą też nic to nie da bo ona padnie z powody ogólnego zużycia. Wystarczy 1-2 min spokojnej jazdy i już żeby się schłodziła.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-01-22, 15:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 17:33
czaju napisał/a:
Cytat:
W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...
Totalny luz. Raz na ~400km odbywa się małe wypalanie - silnik pracuje jakby trochę głośniej i wzrasta spalanie przez 3-5minut, czasami również z rury wydechowej wydobywa się mniejsza bądź większa ilość białego dymu
To wypalanie leci co 400 km od samego początku, czy po jakimś przebiegu?
Bo jeszcze nie udało mi się nic takowego zauważyć, przebieg mam ok. 1300 km.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 17:35
Karenzo napisał/a:
bez sensu teraz każdy będzie zalecał swój własny najlepszy silnik .
ogólnie to kieruj się rozsądkiem
disel to silnik na dalekie trasy takim został stworzony .
benzyna jaka jest taka jest ale w mieście spalanie będzie takie same jak w klekocie .
ROTFL !!!!!
Niezła bzdura.
Miałem dwa auta o takiej samej wielkości, masie, mocy i pojemności, w jednym przypadku był to turbodiesel, w drugim Renault z badziewnym K4M.
Spalanie w mieście nie było takie same, benzyniak palił na oko 50% więcej.
Już mniejsze różnice były na trasie.
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-22, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-22, 18:37
Diesel w wersji 90 KM nawet z FAP-em to najlepszy wybór. Wiem bo ma taką wersję robię bardzo krótkie trasy 2-6 km po mieście nawet do 20 razy dziennie.
ŻADNYCH problemów z nagrzewanie (wręcz odwrotnie w mieście szybciej uzyskuje właściwą temperaturę niż w trasie ) - spalanie w tych warunkach 4,2-4,8 l/100.
Jazda z prędkością do 100 km/h rewelacja - spalanie do 5 l, powyżej tej prędkości potrafi trochę spalić 6- 7 litrów.
Żadnych problemów z FAP -
Żadnych problemów ze studzeniem turbiny - w mieście przy spokojnej jeździe można spokojnie gasić bez czekania.
Odnośnie publikowanych artykułów o tematyce technicznej to piszą je osoby o całkowitym braku rzeczywistej wiedzy w tym temacie. Posiłkują się danymi (najczęściej marek bardzo drogich i luksusowych) i odnoszą do wszystkich.
Te silniki są jednych z najlepszych w swojej klasie i oby tak dalej
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:38
Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować .
ROTFL !!!
Widzę u kolegi matematyka na takim samym poziomie jak wiarygodność?
Ale ze spalaniem K4M trafiłeś.
W Dusterze W MIEŚCIE zapewne spali jeszcze więcej niż w Megane z racji oporów powietrza.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-22, 18:39
Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować .
50% to będzie 2,5l, czyli do 10l troszkę brakuje, ja też się zgodzę że różnicę bezpieczńą można założyć na poziomie 50% w mieście
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-22, 18:40
Karenzo napisał/a:
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
Masz rację silnik wysokoprężny nie pali 5 litrów
TYLKO MNIEJ
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:41
johnson napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować .
50% to będzie 2,5l, czyli do 10l troszkę brakuje, ja też się zgodzę że różnicę bezpieczńą można założyć na poziomie 50% w mieście
Tak dokładnie to ok. 7 w dieslu i nie mniej niż 10 w benzyniaku.
7 + 50% daje 10,5 l.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-01-22, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba zdać sobie sprawę że duster w zatłoczonym mieście spali : 7 l disla lub 9,5l benzyny lub 10,5l lpg
na trasie do 120 spali 5l disla lub 8 l benzyny lub 9l lpg.
powyżej 120 spali (140-160km/h) 7-8l disla 12l benzyny lub 13,5 l LPG
zacznijmy rozmawiać o faktach a nie
Cytat:
bo mój heniek spalił 2 l disel taki oszczędny oczywiście w mieście największe korki miasto 10tyś mieszkańców polecam najlepszy silnik każdy inny to szrot
Trzeba zdać sobie sprawę że duster w zatłoczonym mieście spali : 7 l disla lub 9,5l benzyny lub 10,5l lpg
na trasie do 120 spali 5l disla lub 8 l benzyny lub 9l lpg.
powyżej 120 spali (140-160km/h) 7-8l disla 12l benzyny lub 13,5 l LPG
zacznijmy rozmawiać o faktach a nie
Cytat:
bo mój heniek spalił 2 l disel taki oszczędny oczywiście w mieście największe korki miasto 10tyś mieszkańców polecam najlepszy silnik każdy inny to szrot
I pewnie nadal z tych faktów wychodzi Ci, że benzyniak pali tyle samo co diesel?
Proszę, zapodaj to równanie matematyczne, z którego wychodzi Ci ta równość, bo z liczb które sam podajesz nijak to nie wynika.
HINT: diesel 4x4 na dotarciu pali koło 8 l w mieście.
Oczywiście mowa o dużym, zakorkowanym mieście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum