Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-01-22, 11:10
Duster do miasta
Autor Wiadomość
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-22, 10:19   Duster do miasta

Witam.
Obecnie jeżdżę japońcem... ale w tym roku chciałbym zmienić autko na Dustera (używka) i.... Zastanawiam się co wybrać benzynę - mniej awaryjną, ale paliwożerną czy diesla?

W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...

Owszem - znam kulturę pracy diesla ale kiedyś jeździłem Xarą Picasso 2.0 hdi (stary silnik bez filtra).


Będę wdzięczny za Wasze opinie...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 11:09   

arturro_w napisał/a:
Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście?

Zasadniczo jestem przeciwnikiem diesli w mieście w ogóle, ale od strony praktycznej odpowiedź na pytanie brzmi: "bezproblemowo".
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-22, 12:19   

Cytat:
W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...

Totalny luz. Raz na ~400km odbywa się małe wypalanie - silnik pracuje jakby trochę głośniej i wzrasta spalanie przez 3-5minut, czasami również z rury wydechowej wydobywa się mniejsza bądź większa ilość białego dymu (nie wiem czym to jest podyktowane, że czasami). Podobno można przerywać to wypalanie (małe, a duże to chyba przy przebiegach rzędu 150kkm), ale ja (o ile mi się nie spieszy) czekam te kilka minut, po czym słychać charakterystyczny odgłos (silniczka krokowego?) i niskie tony i nadmierne spalanie jest przerwane - jak akurat tym razem samochód kopcił na biało, to przestaje.

Nie ma potrzeby przeganiania samochodu czy czegoś takiego. Mam do pracy 20km i od roku w ten sposób użytkuję Dustera - na razie bez zarzutu.

PS Ja akurat myślę o wyłączeniu FAPa i chiptuningu - zabawa znacznie tańsza niż awaria filtra...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-01-22, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-22, 12:32   

A z diesla lepszy do miasta jest 90 czy 110 KM?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-22, 12:57   

arturro_w napisał/a:
A z diesla lepszy do miasta jest 90 czy 110 KM?


90 :):)
 
marek_k 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-22, 14:09   

Do miasta wystarczy 90 kM, ale na dalszą trasę lepszy 110 kM i to nie z powodu mocy, ale skrzyni biegów, 110 kM ma skrzynię 6 co umożliwia jazdę na niższych obrotach silnika ( ciszej)
Ostatnio zmieniony przez marek_k 2014-01-22, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY

Wysłany: 2014-01-22, 14:36   

Jak używany diesel, to jest szansa na 90KM oryginalnie bez fabrycznego dpf. Ja np. taki mam egzemplarz. A co do skrzyni biegów w 110KM to nie jest tak przypadkiem, że piątka w 90KM jest jednak dłuższa niż szóstka w mocniejszym dieslu?
 
arturro_w 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Oborniki
Wysłany: 2014-01-22, 14:54   

a jak rozpoznać czy 90-tka ma FAPa czy nie?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 15:00   

bez sensu teraz każdy będzie zalecał swój własny najlepszy silnik .
ogólnie to kieruj się rozsądkiem
disel to silnik na dalekie trasy takim został stworzony .

benzyna jaka jest taka jest ale w mieście spalanie będzie takie same jak w klekocie .

Chodzi raczej o rozgrzewanie silnika na krótkich trasach , turbina tak samo krótkich tras nie lubi .
w korku disel spali dużo ale na trasie pobije benzyniaka na łeb.
Czego kto potrzebuje .


Jeżeli twoje najczęstsze przebiegi jednorazowe nie przekraczają 15 km w jedna stronę to disel nie będzie dobrym wyborem .
Tak się składa że mam też klekota i w mieście nie dość że spalanie jest wysokie to jak jade do sklepu 2-3 km to silnik się nawet nie zdąży zagrzać w zime jest to uciążliwe .Za to w wakacje samochód jak znalazł na robienie długich tras . Auto kupowane było jeszcze jak disel był dużo tańszy a lpg mało popularne . Teraz samochód stoi używam go tylko jak jade na weekend na działeczkę .
Jak chcesz już disla to kup 110 odwdzięczy ci się to w trasie


Tak się składa że syn miał legendarnego paska 1.9 tdi i jeździł tylko po mieście na studia (13 km same korki ) ze spalaniem 7-8 , sprzedał i kupił seata cordobe 1.4 w lpg i ma takie same spalanie tylko że w lpg . Zawsze mnie śmieszyło jak studził turbinę jak raz zapłacił za regeneracje
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-22, 15:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY

Wysłany: 2014-01-22, 15:11   

arturro_w napisał/a:
a jak rozpoznać czy 90-tka ma FAPa czy nie?

Do końca 2010 roku wszystkie 85KM i 90
KM nie miały fabrycznego FAP-a.
Później weszło EURO 5 i już miały.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-22, 15:22   

Diesel ma podgrzewacz w wentylacji (nie wiem jak benzyna) więc ogrzewaniem możesz się nie martwić, 90km jest lepsze do miasta bo ma turbinę bez zmiennej geometrii, auto będzie mniej dynamiczne ale za to nie zapieką Ci się kierownice w turbinie od jazdy z niskimi obrotami.

Dieslem jeździ się dużo przyjemniej a w mieście zryw od 1800 obr na min jest bardzo przydatny i po prostu wygodnie się jeździ. Uwierz mi k4m nie jest królem elastyczności, ba nawet nie jest księciem ;-)
Co do studzenia turbiny to też bez przesady, w starym kiblu jak pasek tdi gdzie turbina ma swoje najlepsze dni za sobą też nic to nie da bo ona padnie z powody ogólnego zużycia. Wystarczy 1-2 min spokojnej jazdy i już żeby się schłodziła.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-01-22, 15:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 16:10   

http://natemat.pl/56543,c...auto-dla-ciebie
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 17:33   

czaju napisał/a:
Cytat:
W dieslu przeraża mnie najbardziej Filtr cząstek... Jak to w praktyce wygląda jeżeli w 90 % jeździsz po mieście? Czasami wyjazd po 40 km w jedną stronę + wakacje...

Totalny luz. Raz na ~400km odbywa się małe wypalanie - silnik pracuje jakby trochę głośniej i wzrasta spalanie przez 3-5minut, czasami również z rury wydechowej wydobywa się mniejsza bądź większa ilość białego dymu


To wypalanie leci co 400 km od samego początku, czy po jakimś przebiegu?
Bo jeszcze nie udało mi się nic takowego zauważyć, przebieg mam ok. 1300 km.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 17:35   

Karenzo napisał/a:
bez sensu teraz każdy będzie zalecał swój własny najlepszy silnik .
ogólnie to kieruj się rozsądkiem
disel to silnik na dalekie trasy takim został stworzony .

benzyna jaka jest taka jest ale w mieście spalanie będzie takie same jak w klekocie .


ROTFL !!!!!
Niezła bzdura.
Miałem dwa auta o takiej samej wielkości, masie, mocy i pojemności, w jednym przypadku był to turbodiesel, w drugim Renault z badziewnym K4M.
Spalanie w mieście nie było takie same, benzyniak palił na oko 50% więcej.
Już mniejsze różnice były na trasie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 18:16   

Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować . :roll:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-22, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-01-22, 18:20   

Co to jest "akronim" :?:
:roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 18:27   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skrótowiec
_________________
Moje auto
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-22, 18:37   

Diesel w wersji 90 KM nawet z FAP-em to najlepszy wybór. Wiem bo ma taką wersję robię bardzo krótkie trasy 2-6 km po mieście nawet do 20 razy dziennie.

ŻADNYCH problemów z nagrzewanie (wręcz odwrotnie w mieście szybciej uzyskuje właściwą temperaturę niż w trasie :mrgreen: ) - spalanie w tych warunkach 4,2-4,8 l/100.
Jazda z prędkością do 100 km/h rewelacja - spalanie do 5 l, powyżej tej prędkości potrafi trochę spalić 6- 7 litrów.
Żadnych problemów z FAP -
Żadnych problemów ze studzeniem turbiny - w mieście przy spokojnej jeździe można spokojnie gasić bez czekania.

Odnośnie publikowanych artykułów o tematyce technicznej to piszą je osoby o całkowitym braku rzeczywistej wiedzy w tym temacie. Posiłkują się danymi (najczęściej marek bardzo drogich i luksusowych) i odnoszą do wszystkich.

Te silniki są jednych z najlepszych w swojej klasie i oby tak dalej :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:38   

Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować . :roll:


ROTFL !!!
Widzę u kolegi matematyka na takim samym poziomie jak wiarygodność? ;-)

Ale ze spalaniem K4M trafiłeś.
W Dusterze W MIEŚCIE zapewne spali jeszcze więcej niż w Megane z racji oporów powietrza.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-22, 18:39   

Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować . :roll:

50% to będzie 2,5l, czyli do 10l troszkę brakuje, ja też się zgodzę że różnicę bezpieczńą można założyć na poziomie 50% w mieście
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-22, 18:40   

Karenzo napisał/a:

Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l


Masz rację silnik wysokoprężny nie pali 5 litrów
TYLKO MNIEJ :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:41   

johnson napisał/a:
Karenzo napisał/a:
Gratuluje wyśmienitego poziomu dyskusji i tych angielskich akronimów błędnie używanych .
Jak rozumiem twierdzisz iż silnik wysokoprężny palił 5 l
a benzynowy 10 l
w takich samych warunkach i pojeździe
nie muszę tego komentować . :roll:

50% to będzie 2,5l, czyli do 10l troszkę brakuje, ja też się zgodzę że różnicę bezpieczńą można założyć na poziomie 50% w mieście


Tak dokładnie to ok. 7 w dieslu i nie mniej niż 10 w benzyniaku.
7 + 50% daje 10,5 l.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-01-22, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-22, 18:47   

Product dla 1.5 dci 110 4x2 deklaruje 5,3 l /100 km.
dla 1.6 16v 4x2 7.1/100km.
tutaj widzimy średnie spalanie różnych użytkowników http://www.autocentrum.pl/spalanie/dacia/duster/

Trzeba zdać sobie sprawę że duster w zatłoczonym mieście spali : 7 l disla lub 9,5l benzyny lub 10,5l lpg

na trasie do 120 spali 5l disla lub 8 l benzyny lub 9l lpg.

powyżej 120 spali (140-160km/h) 7-8l disla 12l benzyny lub 13,5 l LPG

zacznijmy rozmawiać o faktach a nie
Cytat:
bo mój heniek spalił 2 l disel taki oszczędny oczywiście w mieście największe korki miasto 10tyś mieszkańców polecam najlepszy silnik każdy inny to szrot
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:54   

Karenzo napisał/a:
Product dla 1.5 dci 110 4x2 deklaruje 5,3 l /100 km.
dla 1.6 16v 4x2 7.1/100km.
tutaj widzimy średnie spalanie różnych użytkowników http://www.autocentrum.pl/spalanie/dacia/duster/

Trzeba zdać sobie sprawę że duster w zatłoczonym mieście spali : 7 l disla lub 9,5l benzyny lub 10,5l lpg

na trasie do 120 spali 5l disla lub 8 l benzyny lub 9l lpg.

powyżej 120 spali (140-160km/h) 7-8l disla 12l benzyny lub 13,5 l LPG

zacznijmy rozmawiać o faktach a nie
Cytat:
bo mój heniek spalił 2 l disel taki oszczędny oczywiście w mieście największe korki miasto 10tyś mieszkańców polecam najlepszy silnik każdy inny to szrot


I pewnie nadal z tych faktów wychodzi Ci, że benzyniak pali tyle samo co diesel?
Proszę, zapodaj to równanie matematyczne, z którego wychodzi Ci ta równość, bo z liczb które sam podajesz nijak to nie wynika.

HINT: diesel 4x4 na dotarciu pali koło 8 l w mieście.
Oczywiście mowa o dużym, zakorkowanym mieście.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-22, 19:01   

Karenzo napisał/a:

benzyna jaka jest taka jest ale w mieście spalanie będzie takie same jak w klekocie .


Karenzo napisał/a:
Product dla 1.5 dci 110 4x2 deklaruje 5,3 l /100 km.
dla 1.6 16v 4x2 7.1/100km.


Już same dane od producenta ukazują nam że spalanie w dCi a w benzynie jest różne. Wiec dalsza dyskusja jest chyba zbędna
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-22, 19:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne