Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
TCO Logana (albo Lodgy...) w benzynie i lpg
Autor Wiadomość
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 17:08   TCO Logana (albo Lodgy...) w benzynie i lpg

Dziś jeżdżę maleńkim picanto, kiedyś trzeba się będzie przesiąść na coś (znacznie większego).

Podoba mi się Logan MCV II i Lodgy (szczególnie w wariancie 7-miejscowym).

Odkąd jeżdżę do pracy 20 km w jedną stronę, zaczęła mi nieco doskwierać cena benzyny, zacząłem się więc zastanawiać nad gazem, w dacii szczególnie mi się podoba, że wlew gazu jest w tej samej klapce, co wlew benzyny.

Natomiast to co, budzi mój pewien niepokój, to porównanie kosztów. Łatwo znaleźć porównania w stylu "benzyna kosztuje x, gaz y, zatem instalacja zwróci się po z kilometrach". W bardziej skomplikowanym wariancie uwzględniane jest nawet różne zużycie obu rodzajów paliw. Chyba nigdzie natomast nie natrafiłem na porównanie wszystkich kosztów. Nigdy nie jeździłem zagazowanym samochodem i w związku z tym nie jestem w stanie ich wszystkich wymienić. Wiem na pewno, że przegląd rejestracyjny trzeba robić od razu co roku i w dodatku jest droższy, więc na dzień dobry dochodzi kilkaset złotych więcej, w eksploatacji. Ale domyślam się, że może to być jedynie wierzchołek góry lodowej.

Po tym przydługim wstępie moje pytanie: o ile wyższe są koszty eksploatacji dacii z instalacją gazową? Przyjmijmy instalację fabryczną (bądź firmową w przypadku Lodgy) i serwisowanie w ASO. O ile droższe są przeglądy i czy trzeba robić je częściej? Jestem trochę uprzedzony do ropy, ale jak już porównywać, to to samo pytanie można też odnieść do diesla.

W Picanto przeglądy mam co 15 tysięcy, w dieslu miałbym co 10. W ASO są dość drogie, więc byłaby to znacząca różnica.

Przy okazji pytania dodatkowe: jak szybko następuje przełączenie z benzyny na gaz - czy przy dystansie 20 km będzie to nadal ekonomiczne (zakładam, że tak, ale wolę się upewnić).
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-02-04, 17:26   

gfedorynski napisał/a:
le domyślam się, że może to być jedynie wierzchołek góry lodowej.

w autocentrum.pl jest kalkulator.
Ja na LPG jeżdżę od 1999 roku.
Gdyby nie LPG-owcy benzyna i olej napędowy kosztowałyby dzisiaj ho ho ho i trochę więcej.
Problem w tym by nie wycierać tyłka szkłem /jak powiadali moi przodkowie/
Porządny fachowiec i problemów zeroooooooooooooo.
Dacie lubią gaz/LPG/
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-02-04, 18:10   Re: TCO Logana (albo Lodgy...) w benzynie i lpg

gfedorynski napisał/a:
Dziś jeżdżę maleńkim picanto, kiedyś trzeba się będzie przesiąść na coś (znacznie większego).

Podoba mi się Logan MCV II i Lodgy (szczególnie w wariancie 7-miejscowym).

Odkąd jeżdżę do pracy 20 km w jedną stronę, zaczęła mi nieco doskwierać cena benzyny, zacząłem się więc zastanawiać nad gazem, w dacii szczególnie mi się podoba, że wlew gazu jest w tej samej klapce, co wlew benzyny.

Natomiast to co, budzi mój pewien niepokój, to porównanie kosztów. Łatwo znaleźć porównania w stylu "benzyna kosztuje x, gaz y, zatem instalacja zwróci się po z kilometrach". W bardziej skomplikowanym wariancie uwzględniane jest nawet różne zużycie obu rodzajów paliw. Chyba nigdzie natomast nie natrafiłem na porównanie wszystkich kosztów. Nigdy nie jeździłem zagazowanym samochodem i w związku z tym nie jestem w stanie ich wszystkich wymienić. Wiem na pewno, że przegląd rejestracyjny trzeba robić od razu co roku i w dodatku jest droższy, więc na dzień dobry dochodzi kilkaset złotych więcej, w eksploatacji. Ale domyślam się, że może to być jedynie wierzchołek góry lodowej.

Po tym przydługim wstępie moje pytanie: o ile wyższe są koszty eksploatacji dacii z instalacją gazową? Przyjmijmy instalację fabryczną (bądź firmową w przypadku Lodgy) i serwisowanie w ASO. O ile droższe są przeglądy i czy trzeba robić je częściej? Jestem trochę uprzedzony do ropy, ale jak już porównywać, to to samo pytanie można też odnieść do diesla.

W Picanto przeglądy mam co 15 tysięcy, w dieslu miałbym co 10. W ASO są dość drogie, więc byłaby to znacząca różnica.

Przy okazji pytania dodatkowe: jak szybko następuje przełączenie z benzyny na gaz - czy przy dystansie 20 km będzie to nadal ekonomiczne (zakładam, że tak, ale wolę się upewnić).



Kalkulator do ręki i licz:
- przegląd w 2 roku - 160,-
- przeglad w 3 roku - 60,- (100,- za normalny i tak do zapłacenia)
- przegląd instalacji LPG co 15.000 km - 150 zł (BRC)
i taka jest różnica w moim przypadku w stosunku do czystej benzyny

Oszczędność przy przebiegu 45.000 km na gazie to 9.000,- (2 lata jazdy) - koszt instalacji

I jaki wynik? :mrgreen:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-02-04, 18:29   

Zalety każdy zna więc może trochę kiedy NIE założyłbym gazu

Zasadniczo jest sens mówić cokolwiek, kiedy wiadomo ile się będzie jeździło, gdzie i jak.

Podam swój przykład z Sandero - jeździłem Dąbrowa Górnicza - Kraków, codziennie, w jedną stronę ok 65km. Benzyny dużo nie spaliłem, stacja LPG po drodze - oszczędność duża. (ok 30kkm rocznie)

Później dojeżdżając do Katowic, proporcjonalnie więcej benzyny spalałem, przebiegi mniejsze (poniżej 20kkm rocznie), jak było zimno to i tak 1/4 dystansu przejeżdżałem na PB (zanim temperatura oleju przekroczyła 30stopni), co więcej nie chciało mi się tankować często (nie mam po drodze żadnej stacji z LPG), przez co jeszcze dorzucałem trochę benzyny. No i ta oszczędność stała się mniejsza.

Gaz jest fajny właśnie na dłuższych odcinkach (powiedzmy że większych niż 20km) i latem (tu jest pole do dyskusji, bo można ustawić instalację tak żeby niemal natychmiastowo się przełączała także to już wybór użytkownika, mnie gazownik przekonywał że 30stopni jest o tyle dobre, że nie będę musiał martwić się o stan układu paliwowego).

Przy -15 stopniach może być problem żeby w ogóle zatankować. Jeździłem zwykle koło 6 rano i 21 wieczorem, także zdarzało mi się że na stacji dowiedziałem się że nie da rady. Przepisy chyba precyzują że w trakcie burzy również nie wolno tankować - ale to już różnie bywało na różnych stacjach.

Zasięg na benzynie zwykle jest grubo ponad 2x większy niż na gazie. U mnie na przykład było to 350km vs 800km - częstsze wizyty na stacji.

Silnik 8v może wymagać dodatkowo regulacji zaworów co ~15-20kkm - tak było w moim przypadku. Ogólnie nie ma co się oszukiwać - zawory i głowica na dłuższą metę (dłuższą - nie 100kkm) dostają w dupę.

Z błahych powodów można powiedzieć że jest to kolejny element który może się w samochodzie zepsuć.

Jak to mówią "nic za darmo". To są jakieś tam fakty, które mogą odstraszać, w rzeczywistości może nie jest tak źle. Ja na przykład teraz nie mam czasu (i nie chce mi się) biegać dwa razy w roku na dodatkowe przeglądy instalacji LPG (zakładając 20-30kkm rocznie), tankować trzy razy częściej niż diesla, płacić więcej za przegląd diagnostyczny.
Podaj więcej szczegółu charakteru twoich "jazd"
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-04, 18:46   

Mam 2 auto w LPG jeden został zagazowany przez "druciarza " i cały czas dokładam do napraw i regulacji a drugi przez fabrykę daci (tu nie dokładam )
Jak już LPG to nie oszczędzaj i nie montuj i Zdzicha w stodole bo zapłacisz podwójnie (ja tak miałem ) .
Dacia teraz odpala mi lpg po 2 km
inne auto potrafi w zimę po 700-1000 m się zagrzać a potem już oszczędzam
Co do aut które wybrałeś niestety ale logam mcv ma 1.2 16v (75 kucy ) i jest to za mało do takiego auto zdecydowanie lepiej kupić 1.5 dci 90 która "daje rade "
co do Lodgy już lepiej to wygląda 1.6 8v 86 km powinno dać lepszy efekt ale do takie autobusu najlepiej (szczególnie na trasie w 7 osób ) by było 1.5 dci 110 km to jednak spore auto o dużej kubaturze . Najlepsze by było 1.6 16v które było oferowane do logana ale z nową wersją zostały wycofane :roll: .
Najlepiej przejdź się wybranymi autami i sprawdź (najlepiej pod obciążeniem ) czy te silniki ci wystarczają . Jeżeli już padła decyzja na LPG (którego z głebi serca polecam ) to raczej 1.6 8v z lodgy będzie lepsze jednak te 1.2 to straszny muł

Gdybym ja miał wybierać dla siebie spośród logana/lodgy wybrał bym 1.5 dci 110 logdy przy takim dużym aucie ten moc jest potrzebna szczególnie że pojechanie w trasę takim auto to ma być przyjemność a nie katorga , ja na szczęście nie musiałem wybierać bo w dusterze montują całkiem fajny silnik 1.6 16v :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-04, 18:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 18:43   

Cytat:
Gaz jest fajny właśnie na dłuższych odcinkach (powiedzmy że większych niż 20km) i latem


Do pracy mam właśnie 20 km, a latem zamierzam jeździć dużo więcej. Generalnie nie chcę LPG żeby jakoś strasznie zmniejszyć wydatki, tylko żeby więcej jeździć...

Cytat:
Zasięg na benzynie zwykle jest grubo ponad 2x większy niż na gazie. U mnie na przykład było to 350km vs 800km - częstsze wizyty na stacji.


To jest ból, teraz też zbiornik 35 litrów nie bardzo mi odpowiada. Nie rozumiem, dlaczego taki mały wkładają do bądź co bądź dużych samochodów. Z drugiej strony całkowity zasięg oczywiście rośnie. I gaz można zużywać do ostatniej kropli, bo nie grozi to zatrzymaniem w polu.

Cytat:
Najlepiej przejdź się wybranymi autami i sprawdź (najlepiej pod obciążeniem ) czy te silniki ci wystarczają . Jeżeli już padła decyzja na LPG (którego z głebi serca polecam ) to raczej 1.6 8v z lodgy będzie lepsze jednak te 1.2 to straszny muł


Okazuje się, że dodatkowe czynniki także sprzyjają Lodgy. W sumie wygląd ma autobusowy, ale długość taką samą. A właśnie wyglądowi zawdzięczamy pojemność, na której mi bardzo zależy. Z drugiej strony - Lodgy jest 200 kg cięższe, czy to nie zniweluje zysku paru koni mechanicznych?

Generalnie nie zależy mi na szczególnie wyśrubowanych parametrach - gdyby zależało, to nie szukałbym dacii. Teraz też jazda Picanto z prędkością 140 na autostradzie to wyzwanie dla uszu (i portfela - spalanie 10 l do najprzyjemniejszych nie należy).

Nie mówię, że całkowicie i ostatecznie skreśliłem diesla, ale jakoś nie mogę się przekonać.

W salonach pewnie nie mają samochodów demonstracyjnych we wszystkich opcjach silników?

Jakie są standardowe przebiegi obsługowe Lodgy w benzynie i dieslu? Mam nadzieję, że w benzynie nie jest to np. 20000, bo by się rozjechało z przeglądem LPG i czyniło rzecz niezwykle problematyczną.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne