|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Auto do miasta
Fruxo - 2017-06-23, 16:21 Temat postu: Auto do miasta Chciał bym kupić 2 nowy samochód który będzie użytkowany tylko i wyłącznie w mieście. Czym tańszy tym lepszy nie mam żadnych wymagań ,jedynie klimatyzacja i LPG.
Sandero stepway tce z lpg + lakier to 50 tyś (doliczyć do tego trzeba madia nav )
I20 z 1.2 MPI lpg to wydatek 54 tyś
corsa B 1.4I XEL, 66 kW / 90 KM LPG, 56
Najlepszy silnik i wyposażenie jest w corsie , pytanie czy są w tym segmencie jeszcze jakieś auta do wyboru.
silniki 1.0 lub mniejsze odrzucam od razu czym większa pojemność tym lepiej , dacia jest wyjątkiem z powodu turbiny, niedługo przekonam sie na jeździe testowej. Zwykle sandero jest dla mnie brzydkie nie kupił bym takiego auta.
W daci jest coś takiego jak "oferta stały klient" niestety nie napisano jakie są korzyści a łapał bym się na tą promocje.
fotorobart - 2017-06-23, 16:32
używam Yaris 1.3 100 KM do miasta mz idealny :)
jas_pik - 2017-06-23, 19:10 Temat postu: Re: Auto do miasta
Fruxo napisał/a: | Chciał bym kupić 2 nowy samochód który będzie użytkowany tylko i wyłącznie w mieście. Czym tańszy tym lepszy nie mam żadnych wymagań ,jedynie klimatyzacja i LPG. |
A nie pomyślałeś o Sandero Laurete 1,2 za 37400 i dorzuceniu LPG za 3000 u dealera ?wyjdzie Ci kwotowo 40700 ,
A Laurete 0,9Tce LPG to koszt 44400
Chyba że chcesz mieć szybkie koniecznie turbinę :)
Medianav kupisz za około 600 zł ( MNEvolution od kolegów z forum) antena GPS to 30 zł max. Instralacja jest plug &play . Sprzedajesz oryginalne radyjko za 300 i juz oszczędzasz .
Chyba że koniecznie chcesz mieć wszystko od dealera.
Tylko że wtedy dopłata za MN jest dość spora 1250 zł.
Ale to Twoje pieniądze i Twój wybór . Jesli chcesz wydać ponad 50 000 .
Ja (a tak naprawdę to mój syn) robimy tak jak napisałem.
Zaoszczęddzone pieniądze przenaczamy na rzeczy waźniejsze dla bezpieczęństwa- np dobre opony zimowe bo teraz w lecie chyba takich nie dorzucą. Nadwyżka zostanie przeznaczona na splenie w paliwie .
Fruxo - 2017-06-23, 19:34
1.2 troche lipa ale biorę pod uwage wersje bardziej spartańską czyli open + klima bez lakieru 36 300 , gazik założy się po 3 latach we własnym zakresie
jas_pik - 2017-06-23, 19:51
Fruxo napisał/a: | 1.2 troche lipa |
Jeśździłeś czy powtarzasz opinię innych.
Ponieważ ostatnio sporo bywam we Frnacji pozwoliłem sobie porównać , wykorzystując wypożyczalnie kilka różnych samochodów .
Zazwyczaj za kazdym razem przez tydzień miałem mozliwość powównania prawie identycznych samochodów z wypozyczani - testowałem Clio z silniami 1,2 , 0,9Tce oraz 1,5 dCi .Kazdym z nich w ciągu tydonia przejechałem po około 2000 km .
Profil trasy wręcz identyczny czyli około 1000 km autostrady, 500 km drogi krajowe tzw nacionalki i 500 km miasta.
Nie zauważyłem znaczącej róznicy przyśpeszenia pomiędzy 1,2 a Tce w codziennym użytkowaniu.
Uwagi osób które nie jeździły identycznymi samochodami z róznymi silnikami zaczynają dla mnie wyglądać jak typowe "urban legends".
W tej chwili też pokonałem identyczna trasę pojazdem który udało się wynając w identycznej cenie jak wczesniej Clio - chyba najdroższą wersją Juke ( ale trafiłem w wypoźyczalni na promocję i zapłaciłem tyle samo co wczesniej za Clio 1,2 ) moge oceni że jest to samochód dobrze wyciszony ale jest to jego chyba jedyna zaleta.
Zaś nawigacja która standardowo jest montowana do Juka nie dorasta do pięt MediaNav z Dacii.
Jak przyjedzie do nas Sanderka to wydamy trochę zaoszczędzonych pieniedzy na wyciszenie Sanderki i dołożenie lepszych głośników.
GRL - 2017-06-23, 20:31
Jeszcze można się załapać na poprzednią generację Micry.
Cena porównywalna do Sandero 1.2, czyli w okolicach 38-40k.
Gdyby to miało być drugie auto w domu, żeby żona dzieci do szkoły woziła, to bym się długo nie zastanawiał.
Fruxo - 2017-06-23, 20:44
1.2 16v to jest silnik produkcji renault czy nissan ?
w cenniku niby jest wybór 1.2 od renult i nissan ale w konfiguratorze oba sa oznaczone jako sce
laisar - 2017-06-23, 23:38
Fruxo napisał/a: | 1.2 16v to jest silnik produkcji renault |
Tak - D4F, dawniej "1.2 16V", obecnie "1.2 SCe".
Fruxo napisał/a: | w cenniku niby jest wybór 1.2 od renult i nissan |
Nie - w cenniku jest wybór między "SCe 75 1.2 16V" (Renault D4F, j.w.), a "SCe 75", ale o brakującym oznaczeniu "1.0 12V" (Renault B4D).
Fruxo - 2017-06-24, 15:08
Jak wygląda regulacja zaworów w silniku 0,9 tce ?
laisar - 2017-06-24, 15:21
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + regulacja + tce + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13768 (czyli "szklankami").
Fruxo - 2017-06-24, 19:46
Mam nadzieje że uda się przejechać 1.2 16v w sandero gdzieś w warszawie , jeżeli przypadnie do gustu to chyba samochód jest już wybrany.
jas_pik - 2017-06-24, 20:20
Z moich doświadczeń w Warszawie i okolicach żaden dealer nie ma samochodu Dacia z tą wersją silnikową .
Są albo 1.0 Sce albo 0,9 Tce ( zalecenie z centrali)
Bo silniki 1,2 maja być wycofane z oferty ( w sumie miały być juz pół roku temu) ale nie wyszło cs z homologacją w niektórych karjach EU i dlatego pozostaja do powakacyjnej zmiany modelowej.
Pożniej ten silnik będzie dostępny tylko w natańszych wersjach Renault. Dacia ma jako najsłabszy silnik miec wyłacznie 3 cylindrową popierdółkę 1.,0 Sce.
wig-wag - 2017-06-24, 20:56
Fruxo mógłbvś też rozważyć zapomnianego już nieco Fiata Punto z pancernymi silnikami z rodziny FIRE, idealnymi do gazu. Do wyboru masz:
- 1.2 (69 KM) - 43 000 zł,
- 1.4 (77 KM) - 45 000 zł.
Co prawda do ceny auta trzeba doliczyć koszt instalacji LPG zakładanej u dealera, ale klima jest w standardzie. Poza tym dostępne są też Punta z wyprzedaży 2016, tańsze o ok 3 tys. zł.
Fruxo - 2017-06-25, 01:10
jas_pik napisał/a: | dlatego pozostaja do powakacyjnej zmiany modelowej. . |
Coś konkretniej bo w sumie chciałem auto dostać gdzieś we wrześniu
paulus108 - 2017-06-25, 07:14
dodam tylko ze za ok. 43k zl mozna miec Fiata Tipo z klima i radiem (wersja.... Tipo) z silnikiem oszczednym 1.4 95 kucy...
gaz tez mozna dolozyc.
i na VW up! jest teraz promocja - 3000 zł + ok. 5% od dealera. tez lpg pasuje.
Fruxo - 2017-06-25, 11:06
te tipo to jest konkretna sprawa , na pewno 1.4 lepiej będzie się zachowywał od tego 1.2
muszę się przejechać, co fajne można dołożyć do niego tempomat
up jest jednak za mały na nawet na zwykłe zakupy.
ryjas - 2017-06-25, 11:10
Stepway z tych wszystkich propozycji jako jedyny ma duży prześwit, wygląda niemal jak crosover. Ma pewne cechy miejskiego suva. Wg mnie to zdecydowanie najlepsza propozycja za ok. 50 tys. aczkolwiek to jest raczej duże auto. W segmencie B chyba największe. Jeśli nie potrzeba auta tej wielkości to można poszukać tańszych z segmentu A. Wtedy Skoda Citigo chyba byłaby najbardziej atrakcyjną ofertą.
wersja Style wychodzi za ok. 44 tys z LPG w wersji 5 drzwiowej. (46 cennikowo)
W Sandero chyba bym odpuścił sobie LPG w 0,9 tCe i szarpnął się na 1,5 dCi. Nawet do miasta. Troche nie ufam LPG+ turbo + tak mała pojemność. Z dieslem auto spala ok. 6,5-7 /100 w takich warunkach. A w trasie schodzi na 5. 0,9 LPG będzie ok. dychy palić. Kosztuje jednak więcej :/
O FAP się bym nie martwił. Raz na jakiś czas się przegoni auto i te 100-150 tys wytrzyma spokojnie.
art - 2017-06-25, 12:09
Tipo do miasta ? Dlugi samochod, duza dupa, jak dla mnie zle sie tym bedzie parkowac. Punto wg. mnie o niebo lepsze do tego celu
Fruxo - 2017-06-25, 13:32
dla mnie buda jest beż różnicy , byle silnik był jakiś normalny a w tych czasach ciężko kupić tanie auto ze zwykłym 1.6 albo 2.0 na pokładzie
za rady z dieslem do miasta podziękuje.
Kiedyś było sandero z 1.6 8v a nawet 1.6 16v i to było by rozwiązanie idealne ale w myśl polityki cenowej chcesz normalny silnik musisz kupić droższy samochód.
ryjas - 2017-06-25, 14:15
Zawsze możesz kupić Citroena C-Elyse lub Peugeot 301. Silnik 1,6 jeszcze jest dostępny. Fabrycznie bez LPG, ale powinien sobie z nią dać radę.
Tylko ja bym się obawiał stawki OC za tą pojemność.
i btw naprawdę czujesz róznicę między silnikiem normalnym 1,6 czy 1,4 a dobrym trzycylindrowcem im minus?
Oczywiście pomijam charakterystykę. 1,2 PT od PSA sa naprawde dynamiczne, napędzają już od jakiegoś czasu auta z trzech segmentów i jakoś nie słychać by się psuły.
1,0 w Toyocie jest na rynku już z 10 lat i tez nie słychac by się psuły. Najeżdzają po 200-300 tys i raczej zero problemów.
W skodzie jest już kolejna generacja trzycylindrowca. 1,2 był trochę toporny ale bezproblemowy. 1,0 MPI bardzo mało palą, z LPG współpracują bezproblemowo. Do Fabii powinny starczyć w mieście.
jas_pik - 2017-06-25, 14:24
Ale po co komu Stepway do miasta?
Lepsza wg mnie jest standardowa wersja Sandero.
Ma zawieszenie już tak wysokie jak żaden inny - nawet terenówki innych firm sa niższe.
A przy okazji jest tańszy. Relingi w mieście tez raczej nikomu nie sa potrzebne .
A po co przepłacać?
paulus108 - 2017-06-25, 14:46
jest teraz tez promocja na VW Polo... i kosztuje 39.900 zł (mozna jeszcze do ok. 5% od dealera wytargowac np. na grupe zawodowa).
jas_pik - 2017-06-25, 15:18
A jakie grupy zawodowe sa na te 5% zniżki - ciekaw jestem , czy tylko śędziowie czy i inni się załapią ?
Fruxo - 2017-06-25, 16:22
Mam ofertę od znajomego z nissana w bardzo dobrych pieniądzach za nissana juka wybrał bym silnik 1.6 94KM podobno to HR16DE czyli to samo co daci tylko że "zdławione" .
On proponuje 1.2 DIG-T 115 czyli jak mniemam 1.2 tce w cenie sandero stepway tylko zostaje mi wydatek 7-8 tyś na instalacje oznaczenie silnika to HRA2/HR12DDT i prins robi do niego instalacje https://docs.google.com/v...2016_dealer.pdf
kapelusznik - 2017-06-25, 16:55
ile zamierzasz robić kilometrów po mieście że będzie się opłacało założyć Prinsa?
paulus108 - 2017-06-25, 18:13
jas_pik napisał/a: | A jakie grupy zawodowe sa na te 5% zniżki - ciekaw jestem , czy tylko śędziowie czy i inni się załapią ? |
prawnik, ale pewnie mozna dostac i na inne.
paulus108 - 2017-06-25, 18:14
Fruxo napisał/a: | Mam ofertę od znajomego z nissana w bardzo dobrych pieniądzach za nissana juka wybrał bym silnik 1.6 94KM podobno to HR16DE czyli to samo co daci tylko że "zdławione" .
On proponuje 1.2 DIG-T 115 czyli jak mniemam 1.2 tce w cenie sandero stepway tylko zostaje mi wydatek 7-8 tyś na instalacje oznaczenie silnika to HRA2/HR12DDT i prins robi do niego instalacje https://docs.google.com/v...2016_dealer.pdf |
to ile ma kosztowac taki Nissan Juke???? I to jest pewnie jakis niedobitek z 2016 r.??? Bo to niemozliwe chyba zeby byl w cenie Sandero Stepway. Jak jest w tej samej cenie to nad czym sie w ogole zastanawiasz?
Ps. doplata do lpg w wysokosci 7-8k zl to kompletny absurd moim zdaniem...
jas_pik - 2017-06-25, 18:36
paulus108 napisał/a: | jas_pik napisał/a: | A jakie grupy zawodowe sa na te 5% zniżki - ciekaw jestem , czy tylko śędziowie czy i inni się załapią ? |
prawnik, ale pewnie mozna dostac i na inne. |
Znaczy się tylko dla kolesi z jedynej grupy zawodowej :)
Dar1962 - 2017-06-25, 18:38
Juke wewnątrz z tyłu jest mniej przestronny od seicento a bagażnik ma od niego niewiele większy
Fruxo - 2017-06-25, 19:46
paulus108 napisał/a: |
to ile ma kosztowac taki Nissan Juke???? I to jest pewnie jakis niedobitek z 2016 r. |
normalne auto zamawiane w u importera
niestety wybór jest tylko w juke i qaszkaju bo reszta ma jakieś małe rabaty
tam jest silnik z bezpośrednim wtryskiem pisałem przecież że to 1.2 TCE i tyle taka instalacja kosztuje na rynku , w sumie nic mi z oferty nissana nie pasuje ale mam spore rabaty
po mieście nie zrobie więcej niż 10 tyś rocznie a tendencja jest spadkowa.
Ale auto kupie raz a tankować trzeba co tydzień z miesięcznej wypłaty
jas_pik - 2017-06-25, 19:52
To pochwal sie ile ma kosztować w wersji 1,2 Tce ?
kapelusznik - 2017-06-25, 20:10
Fruxo, to przelicz sobie czy ci się opłaca instalacja za 7kPLN przyprzebiegu poniżej 10kkm...
oprócz ceny gazu trzeba policzyć też droższy przegląd, serwis gazu.
Pytanie czy gra jest warta świeczki...
Co innego jak masz instalacje za 2.5kPLN - wtedy to się w minternecie szybko zwraca, ale jak koszt montażu instalki miałby się zwrócić np po 5 latach to nie ma to najmniejszego sensu.
Fruxo - 2017-06-25, 20:20
jas_pik napisał/a: | To pochwal sie ile ma kosztować w wersji 1,2 Tce ? |
45 tyś
Cały mój problem polega na braku 1.2 16v w sandero do przeprowadzenia jazdy testowej.
Jeżeli dacia nie wypali ide w strone tipo.
We wtorek mam dostać informacje o tych cenach z nissana może powalczę o tego juka z 1.6 to ten sam silnik co dusterze powinno to jeździć w miarę przyzwoicie aczkolwiek człowiek który mi to załatwia polecał 1.2 tce jako odpowiedni do masy pojazdu.
GRL - 2017-06-25, 20:23
Biorę w ciemno!
Gdzie jest haczyk?
jas_pik - 2017-06-25, 20:39
Z cennia wynika że najtańsza Visia kosztuje cennikowo 54900 z silnikiem 1,6 ( nawet zakładając że przy tej wersji dadzą rabat 9000 to jest to minimum 45900)
Ale najtańsza wersja z Tce to Acenta cennikowo 67300 , nie chce mi się wierzyć że dealer da 22300 zł rabatu.
jesli tak to za tą cenę biorę już dziś :)
Fruxo - 2017-06-25, 20:47
oferta dedykowana jak praca w amber gold jeżeli mnie rozumiecie.
jas_pik - 2017-06-25, 20:54
Jestes nieślubnym synem Prezedenta Unii
Albo coś kręcisz.
paulus108 - 2017-06-25, 20:59
Fruxo napisał/a: | jas_pik napisał/a: | To pochwal sie ile ma kosztować w wersji 1,2 Tce ? |
45 tyś. |
45k za Juke 1.2 Tce???
NIe wierzę )))
dealer robi prezent i dopłaca do auta?
ps. a gaz za 7 - 8k przy przebiegach rzędu 10tkm rocznie to chyba żart.... KOSZT INSTALACJI NIE ZWRÓCI CI SIĘ NIGDY. a jeszcze przy okazji coś spie...rzy za przeproszeniem.
GRL - 2017-06-25, 21:02
jas_pik napisał/a: | Jestes nieślubnym synem Prezedenta Unii
Albo coś kręcisz. |
Może żona jest córką leśniczego?
Fruxo - 2017-06-26, 00:54
Tak dokładnie , kłamie dla zdobycia internetowego prestiżu na anonimowym forum najtańszej marki na rynku.
Więc jeżeli mamy to za sobą przejdźmy do meritum sprawy czyli zagadnień technicznych.
w moim budżecie mogę wybrać miedzy:
sandero 1.2 16v 75KM
sandero steway 0,9 90KM tce
tipo 1.4 16v
juka 1.6 16v H4M 95 KM(w oznaczeniu renault ) HR16DE (nissan)
i nieszczęsnego juka 1.2 tce 115 KM
najlepszym autem do lpg jest 1.2 16v o oznaczaniu D4F z powodu automatycznej kompenasji luzów zaworowych jest to też najgorszy silnik w stawce
0,9 tce można mieć z farbyką lpg regulacja zaworów przez wymianę popychaczy nie za fajnie
1.4 16v nie wiem nic
1.6 16v od nissana to jednostka szeroko omawiana na tym forum więc tylko podsumuje że regulacja zaworów tak samo jak w 0,9 tce
1.2 tce najlepszy silnik w stawce oraz najdrożej gazowany zawory zapewne również na szklankach jak w całej reszcie czy ktoś ma jakiś opisy jak ten silnik spiuje się na lpg ?
Czy któryś silnik z oferty nissana nadaje się do zasilania gazowego ?
laisar - 2017-06-26, 01:16
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + tce + lpg = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10370
paulus108 - 2017-06-26, 06:45
Fruxo napisał/a: | Tak dokładnie , kłamie dla zdobycia internetowego prestiżu na anonimowym forum najtańszej marki na rynku.
Więc jeżeli mamy to za sobą przejdźmy do meritum sprawy czyli zagadnień technicznych.
w moim budżecie mogę wybrać miedzy:
sandero 1.2 16v 75KM
sandero steway 0,9 90KM tce
tipo 1.4 16v
juka 1.6 16v H4M 95 KM(w oznaczeniu renault ) HR16DE (nissan)
i nieszczęsnego juka 1.2 tce 115 KM
Czy któryś silnik z oferty nissana nadaje się do zasilania gazowego ? |
Ode mnie na koniec:
1. skoro podajesz ceny absurdalnie niskie (ale fajne!) za Juke to się nie dziw, że nikt w to nie wierzy. A poza tym to się podziel info gdzie tak dobrze można kupić samochód - myślę, że będą zainteresowanie.
2. Z tych aut co podałeś to biorąc pod uwagę tajemniczą zniżkę na Juke - to jest najlepsze auto do miasta, nad czym Ty sie w ogóle zastanawiasz?
3. Prowadziłem i Dacie Logan (odpowiednik Sandero) i Fiata Tipo i ten drugi prowadzi się o wiele lepiej i sprawia wrażenie auta lepszego, przyjemniej wykonanego, wiec jak nie Juke to moim zdaniem Fiat.
4. Gaz przy przebiegach 10kkm rocznie to ABSURD.
Tyle ode mnie i już się więcej nie odzywam bo nie ma o czym dyskutować imho.
Fruxo - 2017-06-26, 08:40
cena jest po znajomości , więcej pisać nie będę
Zastanawia mnie przyszłościowe rozwiązanie , co z tego że kupie samochód tanio jak przyszłe koszty eksploatacyjne będą wysokie( nissan), to z założenia ma być tani samochód którego nie szkoda.
Marek1603 - 2017-06-26, 11:07
Fruxo napisał/a: | to z założenia ma być tani samochód którego nie szkoda. |
To dacia chyba wyjdzie najtaniej w ogólnym rozrachunku.
dudu$ - 2017-06-26, 12:24
Dodam coś od siebie.
Jak większość powyżej uważam że najlepszym rozwiązaniem bedzie Nissan Juke - utrata wartości nie będzie tak duża jak w przypadku Daci Sandero czy Fiata Tipo, niestety z tego co pamiętam bagażnik nie jest za duży , na tylnej kanapie jest mało miejsca szczególnie nad głową ( mam około 190cm i musiałem siedzieć zgarbiony).
Fiatowski silnik 1.4 8V 77km dobry motor montowany od kilku dobrych lat. Z tego co pamiętam posiada samo regulatory więc nie trzeba ich regulować.
Co do Dacii Nie jest zła ale mogła by być lepsza kto posiada ten wie . Silnik 1.2 16v mam u siebie w MCV II i nie jest zły, normalnego poruszania wystarczy pali nawet przyzwoicie - w trasie można zejść do około 4,7l, w cylku mieszanym poniżej 7 a w samym mieście lekko powyżej 8. I trzeba pamiętać że silnik D4F NIE POSIADA SAMO REGULATORÓW i luz trzeba sprawdzać na LPG średnio co 20tys km na PB podobno co 80tyś km
ryjas - 2017-06-26, 13:56
Juke'a nawet za 45 tys bym w życiu sobie nie kupił ;) Małe, ciasne, kontrowersyjne wizualnie auto którym de facto jeżdżą głównie kobiety
Marek1603 - 2017-06-26, 14:33
ryjas napisał/a: | auto którym de facto jeżdżą głównie kobiety |
Znam faceta ale to stary kawaler (no może nie taki stary).
ryjas napisał/a: | Małe, ciasne, kontrowersyjne wizualnie |
I z tego powodu nie wiadomo jak będzie z odsprzedażą (ilu chętnych).
Fruxo - 2017-06-26, 16:11
no więc jestem po rozmowie i konkretnie
mogę sobie pozwolić na juka 1.6 94 KM w wersji vision plus
czyli klima manual , 16 alusy , Regulacja wysokości fotela /kierownicy ,Czujnik deszczu i zmierzchu , dzienne led
auto w takiej kompozycji 52 tyś
Do tego trzeba doliczyć instalacji lpg i utratę gwarancji , 1.2 tce były by tańsze co absurdalne ale odpuszczam sobie ten wybór.
Kontr oferta to dacia sandero stepway 0,9 tce lpg za 48 tyś
klima manual, alusy 16 , Regulacja wysokości fotela /kierownicy , Kierownica i gałka pokryte skórą
Na korzyść sandero na pewno instalacja lpg i wygląd , juke ma za to lepsze wyposażenie
Mam dostać propozycje na stara micre może cena będzie atrakcyjna.
DrOzda - 2017-06-26, 16:21
Po pierwsze 1.2 16V czyli D4F NIE ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego ....
Po drugie przy tak niewielkich przebiegach instalacja LPG jest nieopłacalna (chodzi o całokształt upierdliwości z tym związanych nie tylko o cenę na dystrybutorze) - piszę o jako posiadacz niby idealnego do gazu 1.6 8V K4J który po niecałych 5 latach dobija do ledwo 60 kkm mimo spalania 8-9 litrów benzyny na 100 km po Warszawie ...
Ja bym kupił Sandero Stepway 0,9 bez LPG albo zwykłe Sandero z nowym 1.0 12V które w warunkach miejskich pali od 6 do 7 litrów maksymalnie ....
Marek1603 - 2017-06-26, 16:51
Nie zapominajcie jeszcze o jednej sprawie. Montując LPG macie przegląd rejestracyjny co rok i jest droższy od samego PB.
Fruxo - 2017-06-26, 18:07
Panowie , to moje 3 auto na lpg dustera mam od nowości ,znam wszystkie blaski i cienie.
Chętnie kupie używane sandero steway/dustera z silnikiem 1.6 8v lub 1.6 16v
Czy ktoś ma jakieś opracowanie/test na temat 0,9 tce ?
Marek1603 - 2017-06-26, 19:23
Stepwaye dustery były tylko z 1,6 16V (nie było 1,6 8V),
GRL - 2017-06-26, 19:49
Marek1603 napisał/a: | To dacia chyba wyjdzie najtaniej w ogólnym rozrachunku. |
A właśnie, że nie :P
Przecież jakby dorwać takiego Juke'a 1.2 za 45k, to po 2 latach można by się pokusić o odsprzedaż bez starty!
Auto na 2 lata za darmo - przebij to.
Brałbym żuka 1.2 turbo i bez gazowania jest szansa, że przez 5 lat nie dogoniłbym kosztów Sandero (uwzględniając spadek wartości).
Michał B24 - 2017-06-26, 19:54
juke 1.2tce, ma szanse jezdzic. Juke jest dosc twardo zawieszony I wcale fajnie sie nie prowadzi. jezdzilem takim 1.6 turbo benzyna, no fajnie to nie jezdzi.
Juke jest tez bardzo ciezki, w stosunku do swego wygladu. warto sie przejechac, bo moze sie okazac, ze te 94 konie, to malo.
Kolega pojechal Quashquaiem 1.2TCe do Skagen, z Gdyni. Spalanie wyszlo 15ltr/100. Ale cisneli 160km/h wedlug zeznan...
Stepwayem 0.9TCe, nie jestem w stanie spalic wiecej niz 8, ale tez nigdy mniej niz 7. No mam ciezka noge, jednak w zyciu nie pojade stale 160 bo sie nie da. Za to po miescie, jest bardzo, ale to bardzo zwawy I cichy.
dudu$ - 2017-06-26, 22:36
Jeżeli autor pójdzie w stronę ekonomi czyli będzie chciał wydać jak najmniej pieniędzy to Dacia Sandero lub MCV 2 będzie najlepsza opcją, ale jeżeli autor tematu będzie brał kwestie odsprzedaży auta za kilka lat to tylko Juke.
Fruxo - 2017-06-26, 23:22
żadnej odsprzedaży nie będzie , do gry wchodzi jeszcze stara micra full opcje mogę mieć w cenie sanndero open , tylko osiągi 3 cylindrowego silnika powalają całe 14 sek do 100
no i ten silnik HR12DE jest całkowicie nie gazowalny
jest nowa micra z 0,9 tce na pokładzie ale do niej ma na razie żadnych zniżek
Michał B24 - 2017-06-27, 06:20
Sandero Stepway niewiele traci na wartosci, smiem twierdzic ze mniej niz Micra. Ciezko znalezc obecnego Stepway'a ponizej 30 tysiecy. Czy utrata 14 tysiecy przez 4 lata to tak duzo?
Jak kupujesz nowa Micre, bez znizek magicznych, to przykrecajac tablice rejestracyjna tracisz 10tysi.
Maniak - 2017-06-28, 10:19
Duster, Stepway, Juke czy Qashqai bardzo słabo tracą na wartości. Te samochody na rynku wtórnym praktycznie nie występują nie licząc ulepków po Niemcu co płacze po dziś dzień. Też inna sprawa, że serwis i naprawy w Dacii raczej sięgają niższego pułapu cenowego (może poza kilkoma usterkami w 1.5dci).
GRL - 2017-06-28, 10:55
Fruxo napisał/a: | żadnej odsprzedaży nie będzie... |
A co Ty masochista jesteś czy co?
Gdyby dawali Passata za 40kzł też byś nie wziął, żeby po 5 latach nie odsprzedać bez żadnej straty?
Paliwo to nie jedyny koszt w samochodzie, utrata wartości potrafi generować większe.
Przykład z innej beczki.
Znajomy gadżeciarz kupował co chwilę nowy telefon, szukając złego graala.
Co jakiś czas odkupowałem od od niego 3-dniowe nówki smartfonów za jakieś 60-70% ceny salonowej.
Użytkowałem przez 3-6 miesięcy i odsprzedawałem je bezstratnie.
Tymczasem moja narzeczona wolała tanie telefony typu "kalkulator", jakieś podstawowe Nokie.
2 sztuki padły jej dokładnie po 2,5 roku użytkowania (czyli pół roku po gwarancji).
Fakt faktem 2 telefony po 200zł/szt przez 5 lat, to żaden koszt.
Ale ja przez ten czas nie straciłem ani złotówki.
Taka cebula. :)
Aaa, no i moje telefony były z półki 800-1200zł, więc "wstydu nie było".
Dymek - 2017-06-28, 13:40
GRL napisał/a: | Fruxo napisał/a: | żadnej odsprzedaży nie będzie... |
A co Ty masochista jesteś czy co?
Gdyby dawali Passata za 40kzł też byś nie wziął, żeby po 5 latach nie odsprzedać bez żadnej straty?
Paliwo to nie jedyny koszt w samochodzie, utrata wartości potrafi generować większe. |
To jest indywidualna kwestia podejścia do tematu i w ogóle filozofii życiowej jeśli chodzi o użytkowanie wszelkich dóbr nabytych
Osobiście nie odsprzedaję rzeczy, samochody również użytkuję aż do czasu gdy sypie się blacha. Kupowałem zawsze tanie, małe i proste. Prestiż marki zupełnie mnie nie interesuje. Od 1992r miałem kolejno łącznie 3 samochody (po 6,8 i 11 lat). Dwa pierwsze całkowicie sprawne mechanicznie, po odświeżeniu blacharki później "pozostały w rodzinie", obecny również przejmie córka jako pierwszy w życiu pojazd. Mam więc całkowicie w nosie ile będą warte po tych 2-3 latach- ten punkt rozważań zupełnie dla mnie nie istnieje. Kupując teraz nowy samochód liczę na jego użytkowanie przez minimum 10 lat, nie lubię zmian jeżeli sprzęt spełnia swoje zadanie.
Ale szanuję oczywiście ludzi co chwilę wymieniających auta. Co kto woli, to jego
wig-wag - 2017-06-28, 14:23
Jest jeszcze jedna propozycja auta z LPG - nowa Kia Rio => http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL
Fruxo - 2017-06-28, 18:04
Moim celem jest nabycie najtańszego w utrzymaniu auta.
Koszt zakupu nie jest tak ważny , priorytetem jest kwestia paliwa i cena części.
95% obsługi serwisowej będę realizował we własnym zakresie więc liczy się dla mnie popularność modelu i prostota wykonania.
Miałem raz w życiu mało popularny model i była katorga zawsze jak coś się popsuło to trzeba to było naprawić na następy dzień a części nie dało się nigdzie dostać. Dlatego duster jest idealny bardzo prosty i tani w utrzymaniu .
słoń - 2017-06-28, 20:01
Skoda Citygo
luk006 - 2017-06-28, 21:08
Fruxo, Citygo jest naprawdę fajnym samochodem ale dużo mniejszym od Sandacza.
jas_pik napisał/a: | Fruxo napisał/a: | 1.2 troche lipa |
Jeśździłeś czy powtarzasz opinię innych. |
Dzięki mojemu służbowemu Peugeotowi, dzisiaj otrzymałem kolejne auto zastępcze. Clio 1,2 75KM, którym przejechałem pierwsze 200 km. Rok produkcji 2017, przebieg 2100 km., autko z wypożyczalni Avis. Naprawdę nie mam zbyt wielkich wymagań, co do dynamiki samochodu i uważam, że ten silnik w trybie miejskim może zdać egzamin. Niestety będzie to okupione nieco większym zużyciem Pb, ale wydaje mi się, że da radę. Co do jazdy poza miejskiej - owszem auto można rozbujać nawet do 160 km/h, ale wówczas wiadomo - żłopie jak żul. Rozsądne 100 km/h na drodze krajowej albo 120 na autostradzie pojedzie.
Co mnie najbardziej wkurzało? Ano dynamika na trasie. Wyprzedzanie planujemy spoglądając na mapy satelitarne przesłane z Pentagonu i NASA, najmniejsza góreczka, a jeżdżąc w okolicach Wałbrzycha i Jeleniej Góry miałem ich sporo, powoduje, że jeśli nie chcemy zwalniać , musimy redukować (i mówimy tu o utrzymaniu prędkości, a nie przyśpieszaniu). No i jeszcze zużycie paliwa, te przy kręceniu jest dość spore.
Nie mniej uważam, że do jazdy miejskiej w pojedynkę, silniczek 1,2 da radę.
kicpra - 2017-06-28, 22:02
Potwierdzam, zrobiłem kilka tysięcy kilometrów Loganem 1.2 i dynamiki te auto nie ma. Dlatego też nie rozumiem jak niektórzy na tym forum na siłę próbują przekonać innych, że ten silnik daje przecież radę. To fakt, siłę żeby jechać ma. Samemu jeszcze da się w miarę wyprzedzać na trasie, ale już z 4 osobami jest kapeć. Najbardziej irytujące są momenty, kiedy dojeżdżasz do jakiegoś kierowcy (z większą prędkością niż on) przed spowolnieniem ruchu, np. teren zabudowany czy jakieś wysepki i liczysz, że go wyprzedzisz jak się owe spowolnienie zakończy, dajesz gazu a tamten i tak cię zostawia w tyle, mimo, że rozpędza się tylko do przepisowej prędkości ( irytacja jest jeszcze większa na ekspresówce czy autostradzie, bo ze 100km/h do tych 140km/h rozbujanie trwa dość długo). Dynamika tego auta jest na dokładnie tym samym poziomie co Golf mk2 z silnikiem 1.3 54KM
Fruxo - 2017-06-28, 23:12
golf z 1 osobą to był szatan prędkości do 100 nie było na niego mocnych.
najbliżej jak na razie mi do 0,9 tce w sandero ale nie wykluczam też opcji że poczekam miesiąc/dwa na dobre rabaty na nową micre bo te w zasadzie taki sam samochód .
luk006 - 2017-06-29, 07:02
kicpra napisał/a: | Dynamika tego auta jest na dokładnie tym samym poziomie co Golf mk2 z silnikiem 1.3 54KM |
Ja kiedyś miałem Polo 91 rok, z silnikiem 1,3 54KM. Autko ważyło coś koło 700 kilo i tam dynamika była świetna. Autko zapierniczało jak należy .
Michał B24 - 2017-06-29, 07:45
Ludzie kochani, jednym 7 sekund do setki, jest mułowate, innym Lublin z węglem na pace wystarcza.
Clio III z silnikiem 1.2 dynamika mi wystarczal, podejżewam, że sandero nie jeździ gorzej od tego. Clio III waży 1125kg, czyli tyle co polonez Caro, a Sandero Stepway 1080, czyli mniej. Inna sprawa, że sandero wyższe jest, to pewnie przy wyższych prędkościach jest gorzej. Denerwował mnie jedynie hałas silnika na autostradzie, powyżej 120km/h jest źle.
1.2 wystarczało mi po górach wokół Neapolu, Sorrento, Amalfi. Stromizny są tam spore, mocy nie brakowało. Sandusia 0.9 TCe, to rakieta w mieście, choc na trasie już jest mułowata. Jednak jest cicho, a to mi już w zupełności wystarcza.
kicpra - 2017-06-29, 08:57
luk006 napisał/a: | kicpra napisał/a: | Dynamika tego auta jest na dokładnie tym samym poziomie co Golf mk2 z silnikiem 1.3 54KM |
Ja kiedyś miałem Polo 91 rok, z silnikiem 1,3 54KM. Autko ważyło coś koło 700 kilo i tam dynamika była świetna. Autko zapierniczało jak należy . |
Ja miałem Golfa o tej mocy na gaźniku i wg mnie jechał tak samo jak Logan 1.2 16v.
Fruxo - 2017-06-29, 11:04
Dostałem ofertę na dacie i po zniżkach jest bezkonkurencyjna tak więc zostaje w rodzinie.
Do wyboru mam sandero stepway 0,9 tce lpg a za 3 tyś zł więcej dustera laurete 1.6 16v lpg.
Wydaje mi się że 0,9 tce będzie dynamiczniejsze i oszczędniejsze w mieście jakieś opinie ?
Osiągi papierowe mają dokładnie takie same
Marek1603 - 2017-06-29, 11:21
Nie ma już dostępnego nowego dustera 1,6 16V tylko 1,6 Sce dla ścisłości.
Michał B24 - 2017-06-29, 12:02
Fruxo napisał/a: | Dostałem ofertę na dacie i po zniżkach jest bezkonkurencyjna tak więc zostaje w rodzinie.
Do wyboru mam sandero stepway 0,9 tce lpg a za 3 tyś zł więcej dustera laurete 1.6 16v lpg.
Wydaje mi się że 0,9 tce będzie dynamiczniejsze i oszczędniejsze w mieście jakieś opinie ?
Osiągi papierowe mają dokładnie takie same |
Stepway, nie spali wiecej jak 8, no nie da sie. Duster, spali minimum 8. Duster jest szybszy na trasie, bardziej mulowaty w miescie. Duster zajmuje sporo wiecej miejsca w garazu I na parkingu, jednak w drugim rzedzie siedzen jest wiekszy, choc SS jest tez wygodny.
route2000 - 2017-06-29, 13:11
Jeśli auto do miasta to Sandero, mniejsze, łatwiejsze do parkowania i do jazdy po ulicach miasta.
Duster też, ale dużo mniej, tylko może lepsza byłaby widoczność z miejsca kierowcy (wyższe położenie kierowcy) i tyle..
Thomson1708 - 2017-06-29, 13:42
Duster lepiej sobie radzi z tzw. "ostatnim kilometrem" (czyli jedziesz na plażę, możesz wjechać bez koszmarów (4wd). Jednak przy 2wd nie bałbym się jazdy na piknik po trawie, wyboistych drogach. Zatem sandero lepiej na miasto, duster lepiej w lekki teren. Na trasach jest podobnie z tym że duster więcej pali. No i duster mniej traci na wartości.
Michał B24 - 2017-06-29, 14:04
Sandero Stepway lepiej jezdzi ten ostatni kilometr od Dustera 2WD. Ale minimalnie.
Fruxo - 2017-06-29, 16:12
To jest bez znaczenia dla mnie najbardziej liczy się silnik.
Troche się obawiam tego 0,9 tce bo przynajmniej H4M z dustera jest silnikiem sprawdzonym a części są dostępne. Licze tylko na lepszą dynamikę tce względem 1.6
gregorisan - 2017-06-29, 16:28
Ale pamiętaj, że Tce 90 to trzy-cylindrowa jednostka i na niskich obrotach potrafi się trząść jak galareta.
Zimą, aby osiągnąć temperaturę roboczą trzeba przejechać te 6-7 km. No i dość wolno zaczyna nagrzewać się wnętrze zimą - żona przy dojazdach do pracy ( 9 km w jedną stronę) dopiero jak dojedzie na miejsce zaczyna lecieć coś konkretnego.
Co do miejsca na nogi na tylnej kanapie to minimalnie jest więcej go oczywiście w DD - tak na oko 2-3 cm.
W realiach mojego miasta ( 50-60 tysięcy mieszkańców) spalanie w okresie wiosenno - letnim to 7-8 l\100 km. W jesienno-zimowym trzeba dodać około 1 litra.
W dużych korkach spalił mi kilka razy w granicach 10 l\100 km - ale osobiście nie lubię i nie potrafię jeździć typowo po mieście
Bagażnik spory i dość ustawny.
Fruxo - 2017-06-29, 21:40
jeżeli ten silnik się tam wolno rozgrzewa to tragedia , teraz w zime mam ciepło po 2-3 światłach czyli max 1km
Fruxo - 2017-06-30, 13:39
Od razu po weekendzie ide do salonu dogrywać szczegóły samochodu i pojawia się pytanie do was. Czy zasadne jest moje przypuszczenie że sandero stepway charakteryzuje się gorsza dynamiką wynikająca ze zwiększonego oporu powietrza względem zwykłego sandero ?
Po dusterze mam taki uczucie że gdyby auto było niżej zawieszone lepiej radziło by sobie z większymi prędkościami. K4M w clio czy thali potrafił rozbujać auto do 200 km/h a w dustarze ledwo 160 .
Faktem jest że w k4m miało tam zmienne fazy rozrządu ale to dawało mu tylko 5 KM
Dymek - 2017-06-30, 13:52
Jeśli dla Ciebie dynamika oznacza maksymalną prędkość, to tak.
Jednak przyspieszenia do 100km dla silnika TCe90S&S mają katalogowo jednakowe...
Fruxo - 2017-06-30, 21:06
Katalogowe dane niczego nie pokazują. Tutaj jedynym wyznacznikiem będzie jazda trasą szybkiego ruchy przy dużym wietrze
Fruxo - 2017-07-04, 10:57
odbiór początek października
Dorzucę chyba do tego pakiet serwisowy za 1600 zł bo jest w cenie 5 lat gwary i 5 przeglądów a z lpg się opłaca
Dymek - 2017-07-04, 12:10
Fruxo napisał/a: | odbiór początek października |
Melduj: kto ci dał taki rabat?!
Fruxo - 2017-07-04, 12:19
jas_pik napisał/a: | Jestes nieślubnym synem Prezedenta Unii
Albo coś kręcisz. |
GRL - 2017-07-04, 12:32
Ech, lepiej usuń to, bo tylko ludziom "smaka" robisz...
Dymek - 2017-07-04, 12:32
No tak... To nie pokazuj takich ofert, bo zwykłym śmiertelnikom nóż się w kieszeni otwiera!
jas_pik - 2017-07-04, 12:55
Panowie drukujcie i idźcie ( lub wysyłajcie mailem) do innych ASO że teraz tak Dacia (Renault Polska daje rabaty)
Fruxo - 2017-07-04, 13:14
nie ma to jak cebulacka zawiść :)
jas_pik - 2017-07-04, 20:19
Nie zawiść tylko brak w rodzinie pracownika koncernu/koncesionera Renault któremu przysługują zniżki pracownicze.
Pamiętaj o tym że za przegląd zerowy i nie tylko będziesz musiał zapłacić ( co prawda też ze zniżką ale zawsze)
|
|