DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Czujnik kąta skrętu / kalibracja

buladag - 2019-09-10, 20:41
Temat postu: Czujnik kąta skrętu / kalibracja
Czy przy użyciu ddt4all jest możliwość skalibrowania ww. czujnika lub przynajmniej podglądnięcia parametrów pracy (szczególnie chodzi mi o wskazania przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost).

Z góry dzięki za info.

shrek - 2019-09-12, 09:05

100% mozesz podejrzeć jego prace( w abs, esp), a co do adaptacji to nie wiem bo nie zwróciłem uwagi. Raczej wątpie żeby wymagał adaptacjii. (Co do adaptacji moge sie mylić)
toka93 - 2019-09-12, 11:02

Chyba nie ma potrzeby klibracji. Bo czujnik kąta jest przy taśmie airbag. Więc rozpinamy kierownice z kołami na wprost i tak montujemy.
corrado - 2019-09-12, 11:35

potwierdzam, tez czytalem ze nie ma potrzeby konfiguracji po podlaczeniu sam sie zaadoptuje po skreceniu kierownicy lewo-prawo .
Ale sam tego nie robilem, tak tylko czytalem.

buladag - 2019-09-12, 14:35

Pytam, bo po 3 wizytach w ASO auto nadal ściąga, w jednym przy drugiej wizycie twierdzili że kalibrowali czujnik (prawdopodobnie faktycznie podpinali się pod obd bo zawartość schowka znalazłem na ziemi) i twierdzili że był przestawiony o 1' (jakkolwiek miało by to wpływać na jazdę na wprost. :roll:
toka93 - 2019-09-12, 14:44

Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.
buladag - 2019-09-12, 17:24

Też tak uważam, zrobiłem kontrolę geometrii w niezależnym warsztacie, oczywiście ustawiona jest niepoprawnie, w 1szym ASO dwie wizyty gdzie spędziłem łącznie z 4h - bez rezultatu, 2gie ASO poprawiło nieco położenie kierownicy względem toru jazdy, ale auto nadal ściąga.
Jeszcze ewentualnie pytanie czy są jakieś nastawy odpowiedzialne za pracę wspomagania i położenie neutralne kierownicy? Bo twierdzą że geometria i zbieżność jest OK.

toka93 - 2019-09-12, 17:25

Bo geometria może być okej, ale kierownica może nie być ustawiona na wprost. W dodatku jak auto trochę pojeździło z złym ustawieniem to mogły się opony dostosować.
buladag - 2019-09-12, 17:51

Opon jak narazie nie ścięło.
eplus - 2019-09-12, 19:12

Zbieżność ustawia się przy kierownicy na wprost i wtedy auto jedzie na wprost. Wspomaganie chyba nie wyrywa kierownicy z rąk? To nie wina wspomagania na pewno. Zresztą można puścić auto z górki z wyłączonym kluczykiem, wspomaganie na pewno wtedy nie działa, i sprawdzić ściąganie. Nie wyciągać ze stacyjki, bo wtedy to dopiero ściąga.
:lol: :mrgreen: :lol:

jas_pik - 2019-09-13, 18:57

toka93 napisał/a:
Jak ściąga to nie wina czujnika tylko zbieżności.

A czasami bardzo prozaicznie różnica ciśnienia w kołach.
Oraz to z czym ostatnio miałem do czynienia zapieczeniem się ( a dokładnie narosłego brudu na prowadnicy klocków) co powodowało delikatne hamowanie jednego koła)

buladag - 2019-09-14, 07:42

Klocki wykluczam bo było to od przebiegu 13km.

Ciśnienie sprawdzone.

miela - 2019-11-14, 18:44
Temat postu: Rozkalibrowany czujnik skrętu?
Cześć,

Właśnie wracam od mechanika. W związku z tym, że zima coraz bliżej, a ja ciągle nie mam czasu, więc dziś trochę na szybko chciałem przełożyć koła na te z zimowymi oponami. "15 minut i gotowe". Wracam za 15 minut a tam się szarpią, kopią w koła, bo te nie chcą zejść. Poszedłem.

W końcu się udało, ale z każdym kołem było szarpania, bo niby felgi aluminiowe były za małe i weszły tak na styk (Ronal R56 Trend Black 6,50x16 5x114,30 ET40,00). I moje pierwsze pytanie, czy to możliwe? I jakim cudem nie poinformował mnie o tym inny serwis, który przed latem te felgi zakładał?

No ale się udało, mechanik miał tylko wyjechać z garażu, bo ciężki i zastawiony wyjazd. Mówi, że przejedzie się chwilę, bo zapaliła się kontrolka układu kierowniczego. Wrócił, bez zmian. Podłączył pod komputer, żeby skasować błędy. Okazało się (przynajmniej tak powiedział), że rozkalibrował się czujnik kąta skrętu. To możliwe? Że niby przez to szarpanie.
Walczył z tym 20 minut, ale nie pomogło, a ja nie mogłem dłużej czekać, bo pasażerowie już zdenerwowani, bo miało być na szybko a trwało ponad 1,5h.

Jechałem z zapalonymi: kluczem, układem kierowniczym i kontrolą trakcji (ESP). "Może panu zgaśnie samo", a jak nie, to proszę przyjechać.

I powiedzcie mi co robić? Dla mnie to jakiś dowcip. Za ciasne felgi, czujniki. A miała być prosta sprawa.

Belphegor - 2019-11-14, 18:47

Co to znaczy za ciasna felga? W sensie, że ociera o zacisk hamulcowy, czy że średnica otworu centrującego jest za mała? :shock: A co do czujnika skrętu, to wydaje mi się, że samym szarpaniem się go nie uszkodzi. Musieli go fizycznie uszkodzić.
toka93 - 2019-11-14, 18:53

Czujnik kąta skrętu jest przy zwijaku na kierownicy. Nie ma opcji go uszkodzić. Prędzej obstawiałbym czujnik ABS.
miela - 2019-11-14, 19:02

Belphegor napisał/a:
Co to znaczy za ciasna felga? W sensie, że ociera o zacisk hamulcowy, czy że średnica otworu centrującego jest za mała? :shock: A co do czujnika skrętu, to wydaje mi się, że samym szarpaniem się go nie uszkodzi. Musieli go fizycznie uszkodzić.


Nie znam się, ale chyba chodzi o średnicę otworu centrującego - "Przeszlifować lekko by się przydało".

Ale to może felgi do reklamacji... znaczy teraz to nic nie zrobię.

Nikita_Bennet - 2019-11-14, 19:05
Temat postu: Re: Rozkalibrowany czujnik skrętu?
miela napisał/a:
Cześć,

Właśnie wracam od mechanika. W związku z tym, że zima coraz bliżej, a ja ciągle nie mam czasu, więc dziś trochę na szybko chciałem przełożyć koła na te z zimowymi oponami. "15 minut i gotowe". Wracam za 15 minut a tam się szarpią, kopią w koła, bo te nie chcą zejść. Poszedłem.

W końcu się udało, ale z każdym kołem było szarpania, bo niby felgi aluminiowe były za małe i weszły tak na styk (Ronal R56 Trend Black 6,50x16 5x114,30 ET40,00). I moje pierwsze pytanie, czy to możliwe? I jakim cudem nie poinformował mnie o tym inny serwis, który przed latem te felgi zakładał?

No ale się udało, mechanik miał tylko wyjechać z garażu, bo ciężki i zastawiony wyjazd. Mówi, że przejedzie się chwilę, bo zapaliła się kontrolka układu kierowniczego. Wrócił, bez zmian. Podłączył pod komputer, żeby skasować błędy. Okazało się (przynajmniej tak powiedział), że rozkalibrował się czujnik kąta skrętu. To możliwe? Że niby przez to szarpanie.
Walczył z tym 20 minut, ale nie pomogło, a ja nie mogłem dłużej czekać, bo pasażerowie już zdenerwowani, bo miało być na szybko a trwało ponad 1,5h.

Jechałem z zapalonymi: kluczem, układem kierowniczym i kontrolą trakcji (ESP). "Może panu zgaśnie samo", a jak nie, to proszę przyjechać.

I powiedzcie mi co robić? Dla mnie to jakiś dowcip. Za ciasne felgi, czujniki. A miała być prosta sprawa.


Mam to samo na ekranie z oryginalnymi felgami dacii (oba komplety 16cali tmps w absie a nie w kole). Po 3 zmianie kół, większych problemów ze zdjęciem nie było. Jak uruchomisz auto to kręcąc po uruchomieniu auta do oporu w lewo a potem w prawo i poczekać aż zgaśnie i dopiero kierownicę na wprost to masz na czas jazdy kontroli wyłączone. Włączą się po zgaszeniu auta.
Poczytaj tutaj moją wypowiedź:
http://www.daciaklub.pl/f...00dc479#1798726

Jest jakaś akcja serwisowa i raczej wątpię aby tylko przeprogramowanie modułu.

miela - 2019-11-14, 20:40

No nic, zadzwonię jutro do ASO i dopytam. Nie uśmiecha mi się bujanie tam, bo to 2h drogi w jedną stronę...
Przyznać się, że to po wymianie kół?

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie, bo tam głównie te audi/vw robią.

Pedros - 2019-11-14, 21:28

miela napisał/a:

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie

To bardzo ciekawe: spindrolili auto i jeszcze tak komentują. Może należało by zmienić warsztat?

miela - 2019-11-14, 21:51

Pedros napisał/a:
miela napisał/a:

Wyjeżdżając z serwisu inny mechanik na głos skomentował, że to takie teraz robią te dacie ;) lekko kopniesz i sie psuje. oczywiście pogardliwie

To bardzo ciekawe: spindrolili auto i jeszcze tak komentują. Może należało by zmienić warsztat?


Mam ten problem, że mieszkam na odludziu i to jeden z niewielu warsztatów, miałem już z nimi złe doświadczenie z poprzednim autem, ale uznałem, że ciężko zepsuć coś przy przełożeniu kół. A jednak. Więcej tam nie wrócę.

Nikita_Bennet - 2019-11-14, 22:42

to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)
Pedros - 2019-11-14, 22:55

Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?

Hiszpan_JS - 2019-11-15, 05:35

Tydzień temu zmieniałem opony na zimowe. Zeszło 20 minut, żadnych błędów. Też mam inne felgi.
Nikita_Bennet - 2019-11-15, 08:58

Pedros napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?

poczekajmy na rozwój sytuacji bo wątpię aby wszystko było w tutaj napisane ;)

toka93 - 2019-11-15, 09:02

Pedros napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
to raczej nie koniecznie wina serwisu.... daj znać co powie ASO ;)

Hmmm… wjeżdżasz do warsztatu sprawnym autem, wyjeżdżasz niesprawnym. Czyja to więc może być wina?

Niby proste, ale widziałem już pełno takich sytuacji, gdzie było coś złapane na taśmie i gdy tylko ktoś dotknął to odpadało i już winny był znaleziony. Także nie wszystko jest czarne lub białe.

Nikita_Bennet - 2019-11-15, 09:10

zgaduję, że dacia wie o usterce ale chce to naprawić przy przeglądach serwisowych niż rozgłaszać że jest błąd w najlepiej sprzedającym się aucie. Gdzie zdąży to zrobić na przeglądzie to słowa nie powie. Gdzie nie zdąży to klient przyjedzie z usterką a wtedy pewnie nie tylko programowanie układu na nowo ale też i już wymiana czegoś tam będzie.
eplus - 2019-11-15, 10:16

Może coś się zepsuć akurat w warsztacie bez żadnej winy mechanika. Ale za ten głupi komentarz, że Dacie rozlatują się od popatrzenia - nie dałbym im żyć, dopóki nie naprawią. ;)
miela - 2019-11-18, 11:44

No nic, umówiłem się, nic mi o akcji serwisowej nie mówili. Ale jadę dopiero za 2 tygodnie.
miela - 2019-11-19, 15:06

I teraz zaczęło się świrowanie auta. 'Skontroluj układ kierowniczy' znika po przejechaniu jakiegoś dystansu i wraca przy włączeniu auta ale nie za każdym razem. Czasem jest 'Skontroluj ESC'.

Przy okazji, zauważyłem pierwszy raz jak mi samochód zwiększa obroty jak stałem na skrzyżowaniu, na biegu jałowym... Ale tak do powyżej 1,5k.

Nikita_Bennet - 2019-11-19, 16:12

wiesz gdzie jest to coś co będą wymieniać?
W sensie fizycznie w aucie co będą wymieniać?

miela - 2019-11-19, 17:20

Nikita_Bennet napisał/a:
wiesz gdzie jest to coś co będą wymieniać?
W sensie fizycznie w aucie co będą wymieniać?


Nie wiem, tyle co mi się udało umówić na recepcji serwisu. Opowiedziałem co się dzieje, ale co będą robić to nie mam pojęcia.

2xj - 2019-11-21, 15:41

U mnie po wymianie kół, dokładnie taka sama sytuacja. Komunikat skontroluj układ kierowniczy oraz skontroluj ESP. Diagnoza ASO - konieczna aktualizacja oprogramowania sterowania wspomagania.Wizyta umówiona na początku grudnia, zobaczymy czy pomoże na powyższe bolączki. Wg ASO ostrzeżenia nie wpływają na bezpieczeństwo jazdy.
Nikita_Bennet - 2019-11-21, 15:55

zapytaj ich czy mają do wymiany czujnik skrętu kół czy jak to się zwie, aktualizacja wg mnie nie pomoże.
Nikita_Bennet - 2019-11-26, 16:24

no ja byłem wczoraj i ...... średnio zadowolony. Wymiana gwarancyjna kolumny kierowniczej ;((
Złożone to jakoś tak, że widełki jakby dotykały podłogi i tarły o farbę na podłodze. Na dniach dokładnie odkurzę bo może to przy montażu ale wątpię aby kartka papieru się mieściła między farbą podłogi a widełkami kolumny.
Komunikaty znikły (esc i ukł. kier). Natomiast z racji, że jest zima znowu mam komunikat "Skontroluj pojazd", zgłosiłem, przeprogramowali niby zegary ale po 14 godzinnym postoju komunikat powrócił.
Najlepsze że niby jest to robione z serwerów renault tylko panowie odpięli klemy z akku i potem nie mieli kodu do radia (dziwne przecież powinno być w bazie renault skoro ściągali aktualizacje).

miela - 2019-11-28, 12:27

Masakra, cała kolumna kierownicza?! Długo to zajęło?
Nikita_Bennet - 2019-11-29, 08:58

3-4 godziny samo to. Potem walczyli ponoć z komunikatem skontroluj pojazd ale wrócił jak tylko przyłapał mróz ;)
A i muszę się upewnić czy kolumna jest dobrze spasowane i przy podłodze nie trze o lakier bo jakoś ciasno tam to wygląda teraz (widełki jakby tarły o farbę).

miela - 2019-11-29, 10:03

Nikita_Bennet, dzięki za odpowiedź! Strasznie długo, ale mam nadzieję, że nie będę musiał się bujać z poprawkami... Bo kawałek do ASO jednak mam.
Nikita_Bennet - 2019-11-29, 14:02

dziś popatrzyłem za dnia z latarką na spokojnie - widełki kolumny zahaczają o taką matę/wygłuszenie które tam jest a pod spodem jest blacha. Trochę pyłu się z tego zbiera ot co. Jeździć jeździ się tak samo-jedynie nie ma komunikatów na ekranie ;)
miela - 2019-11-29, 23:52

Nikita_Bennet napisał/a:
dziś popatrzyłem za dnia z latarką na spokojnie - widełki kolumny zahaczają o taką matę/wygłuszenie które tam jest a pod spodem jest blacha. Trochę pyłu się z tego zbiera ot co. Jeździć jeździ się tak samo-jedynie nie ma komunikatów na ekranie ;)


OMG przeraża mnie takie łatanie. Będziesz coś robił z tą fuszerką?
Mam nadzieję, że u mnie tak nie spaprają, ale jestem raczej realistą więc zakładam że wrócę do domu pociągiem :)

Zastanawiam się w ogóle czy jest sens tracić dzień na serwis, skoro auto buja się tak samo jak do tej pory. Komunikaty czasem znikają po jakimś czasie. Skoro wiem, że to nic groźnego to jakoś je ignoruję :)

Nikita_Bennet - 2019-11-30, 12:20

mógłbym to poprawić sam - pewnie te wygłuszenie na się przesunąć na kołkach które trzymają i przestanie czepiać. Pytanie po co wtedy jest ASO i gwarancja. Poza tym chcę pojeździć tak ze 2-3 tys km i wtedy można coś powiedzieć.
2xj - 2019-12-11, 15:54

Jestem po wizycie w ASO, zgodnie z wcześniejszą informacją zaktualizowano oprogramowanie odpowiedzialne za sterowanie wspomaganiem i dokonano jego adaptacji. Błędy "skontroluj układ kierowniczy" oraz "skontroluj ESC" już się nie pojawiają. Auto jak na moje wyczucie ma nieznacznie "mniejsze" wspomaganie. Na chwilę obecną można uznać że problem został wyeliminowany. Cała operacja trwała ok 1 h i auto było do odbioru.
Nikita_Bennet - 2019-12-11, 16:44

super, u mnie jednak dużo więcej im zeszło no i poprawiali wygłuszenie wczoraj ale też jest chyba OK.

Pytanie jak teraz będziesz wymieniał koła ;)
Czym pokryć alufeltę żeby nie przywierała do piasty.

miela - 2020-01-31, 10:40

Dopiero wczoraj byłem na przelgądzie i przy okazji naprawili mi ten błąd. Był to rzeczywiście czujnik skrętu, który trzeba było od nowa ustawić. Po 200 km ciagle jest ok :)
miela - 2020-11-08, 21:51

Minął rok, wymiana kół na te z zimowymi oponami. Koła przełożone, odpalam auto i to samo co rok temu: kluczyk + kierownica + esc + komunikat "skontroluj esc", "skontroluj uklad kierowniczy" :shock:
Limes - 2020-12-05, 17:44
Temat postu: Czujnik kąta skrętu / kalibracja
Szanowni koledzy , szukam pomocy a mianowicie : Posiadam Sanderkę 2 Stepway, auto miało kolizję ( nie wiem jak mocną ) nabyłem naprawioną . Problemem jest :
- włącza się abs na jedno koł ( prawy przód )
- ciężka praca kierownicy
- nie wyłączają się kierunkowskazy ( prostując kierownicę )
Wykonany przegląd , geometria OK.
Skaner pokazuje błąd czujnika skrętu, test czujnika wykazuje jakąś niewielką odchyłkę .I teraz pytanie . Czy można z urządzenia Ancel X5 kalibrować ten czujnik , a może jest inna prosta metoda .

laisar - 2020-12-05, 19:12

Nie wiem jak w owym Ancelu, ale w DDT4all - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189 - występuje "Kalibracja czujnika kąta skrętu" w module ABSEPS.


http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + czujn* skręt* + Szukaj wszystkich słów + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości = http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18378

toka93 - 2020-12-05, 19:59

Airbag nie świeci?
Radziłbym zdjąć poduszkę kierowcy bo może być druciarstwo pod spodem.
Nie wyłączające się kierunkowskazy to zapewne chiński zamiennik manetki.
Ciężka praca kierownicy - sprawdzić ilość płynu w wspomaganiu.

Limes - 2020-12-05, 20:09

Kierownicę zdejmowałem , wszystko OK, dwustronnie nałożyłem bawełnianą izolację na taśmę poduszki zapobiegnie przerwaniu na wąskim wejściu do zwijadła. Abak się nie świeci , Płyn w zakresie min-max, płyn klarowny nie mętny. Czytałem o czujniku ciśnienia wspomaganie , jednak nie mogę go u siebie namierzyć .
toka93 - 2020-12-05, 20:14

Jest na przewodzie który idzie po wózku z pompy do przekładni.
Pompa od wspomagania może lekko przytarta.

Limes - 2020-12-05, 20:46

Piszemy o pompie elektrycznej , nie wiem czy inne rozwiązania były . Może i słabo-wata ta pompa ,kto ją tam wie , czy można ciśnienie podejrzeć ? bo jadąc łapkami po przewodach na czujnik nie natrafiłem. A wracając do czujnika skrętu , pokazuje mi 8.0 Deg. nie wiem czy to dużo czy nie , nie wiem też czy podczas testu /fali wykres pracy powinien rysować się pośrodku pola , czy nie bo pole jest w zakresie max-8.0 ,min-8.0.
Limes - 2020-12-08, 16:24

Koledzy błędnie podałem wartość która wynosi ( PR066 )11.4, N/A. Dotyczy to przesunięcie programowania kata kierownicy natomiast druga wartość ( PR033) kąt kierownicy N/A min 325.8 a max 331.8. tu na teście wykonawczym na fali wykres zmienia położenie ale przy jeździe na wprost idzie po linii min. Może teraz ktoś coś podpowie .Obdzwoniłem może z 10 warsztatów , nikt nie pomoże , serwis Dacia , tak za 220 zł z zastrzeżeniem ,, ale to może nic nie pomóc , ale Pan się zapisze w kolejkę już dzisiaj. Dziękuję , postoję .
Limes - 2020-12-12, 11:42

Nerwica :evil: inna ...wica :-P nie pozwalała spokojnie spać , i nagle :lol:
Zdjąłem koło kierownicy , podłączyłem skaner włączyłem funkcję ( parametry rzeczywiste ) i robię zapis , i okazuje się że owszem zapis leci na wykresie , wartości się zmieniają jak poruszam czujnikiem ale to wszystko z dużym opóźnieniem . A wartość raz zapisana jako 10.4 innym razem 11, z groszem to równa się jednemu obrotowi czujnika skrętu o 360* , wiec był przestawiony. Podmiana czujnika ( używany ) i sukces . Kalibracji z pozycji Ancla nie robiłem tylko obrót kierownicą w prawo- opór ,w lewo - opór , do jazdy na wprost. Zobaczę jaki efekt bo wspomaganie poprawiło się , co więcej ... trzeba pojeździć .

macminer - 2021-01-29, 14:48
Temat postu: Wymiana opon a usterka układu wspomagania kierownicy?
Wczoraj moja żona udała się do serwisu Dacii celem zakupu i wymiany opon. Zaraz po wyjeździe z serwisu zapaliły się trzy kontrolki, w tym jedna wskazująca na awarię układu wspomagania kierownicy.

Samochód (Duster 2) wrócił do serwisu, gdzie dokonano wgrania nowego oprogramowania układu wspomagania. Według serwisu był to całkowity zbieg okoliczności. Mnie jednak nurtuje, czy na pewno? Być może pracownicy w trakcie wymiany opon ruszyli/uszkodzili jakiś czujnik albo inny element?

Wydaje mi się wyjątkowo nieprawdopodobne, żeby auto, które przez 2 lata jeździ bez problemu, nagle zaświeciło ot tak samo z siebie kontrolkę awaryjną akurat po wyjeździe z serwisu.

arnold - 2021-01-29, 16:50

Tam nie ma nic, sam wymieniłem koła na własnym placu. Szybciej szukałbym przyczyny w jakiejś wtyczce lub na linii zasilania. Przez dwa lata jazdy po naszych dziurach wszystko jest możliwe.
Krystian67 - 2021-01-29, 18:20

Czy aktualizacja oprogramowania pomogła.
Black Dusty - 2021-01-29, 19:48

Tu podobne przypadki:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2436
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18378

macminer - 2021-01-29, 19:54

Cytat:
Czy aktualizacja oprogramowania pomogła

Tak. Ale równie dobrze mogli po prostu skasować kod błędu, a np. źle ustawiony czujnik za jakiś czas znów się odezwie...

shrek - 2021-02-03, 22:10

Przy wymianie kół można uszkodzić czujnik abs ale o to chyba ni jak ma się do wspomagania. I żeby to uszkodzić/ wypiąc to trzeba naprawdę chcieć.
mr2k - 2023-11-05, 14:54

I mnie dopadła owa bolączka. Również po zmianie kół. I również po małej walce z jednym kołem, ale bez przesady, parę razy pięścią musiałem uderzyć więc to nie powinien być stres dla auta. A jednak.
Po kręceniu kierownicą od oporu do oporu błędy znikają, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu problem wraca.
Czytam, że niektórym pomogła adaptacja w serwisie, a ktoś miał nawet zmienianą kolumnę kierowniczą (serio?!?).

Ale pytanie brzmi, czy komuś się udało to naprawić samemu za pomocą DDT4ALL, bo widzę opcję kalibracji, ale są dwa rodzaje: VC-lot PT1 oraz PT2 series. I nie za bardzo wiem, czy coś tu mogę kliknąć aby czegoś bardziej nie zepsuć przez przypadek?

https://zapodaj.net/plik-g9Bxa9Qfsy

matka227 - 2023-11-12, 15:11

Mialem podobnie po zmianie kol. Po dwoch dniach zdjalem jeszcze raz kola, posprawdzalem czujniki abs i.... problem zniknal. Sorrym ze bez polskich znakow pisze, ale na tej klawiaturze tylko tak moge. Czyli polecam zdjac kola i to powinno pomoc.
mr2k - 2023-11-13, 11:30

Problem rozwiązany: najpierw należy odpiąć akumulator (ja go odpiąłem na 15 min.). Po tym czasie podłączamy akumulator, odpalamy silnik, kręcimy kierownicą lewo/prawo do oporu (zrobiłem to 3 razy), gasimy silnik. Po kolejnym odpaleniu problemu nie ma.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group