DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Rozładowany akumulator - sandero III

Paweł - 2021-06-29, 15:31
Temat postu: Rozładowany akumulator - sandero III
Dzisiaj dacia mnie zaskoczyła, nie działało otwieranie bezdotykowe i z przycisków. Wczoraj wszystko działało. Po otwarciu awaryjnym kluczykiem system martwy. Wezwane assitance. Pomiar napięcia na aku 5,4 V. Samochód uruchomiony z kabli , przy 2000 rpm napięcie ładowania 13,8 V. Dacia odstawiona do serwisu i mają szukać. Podobnież nie da się trwale wyłączyć start/stop już wcześniej przy jeździe po mieście komp wyłączał start/stop z komunikatem priorytet lądowania akumulatora. IMHO start/stop to totalna porażka może ktoś zna sposób jak to dezaktywować, bo tak trzeba pamiętać o ręcznym wyłączeniu go.
Jutro do południa ASO ma zrobić ja obstawiam wadę aku oraz żle ustawione napięcie ładowania. Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.
Po odebraniu napiszę co ASO stwierdziło.
Samochód odebrany 18 maja przejechane 2100 km w tym 1600 km poza miastem

Rysiob - 2021-06-29, 15:41

Paweł napisał/a:
IMHO start/stop to totalna porażka może ktoś zna sposób jak to dezaktywować, bo tak trzeba pamiętać o ręcznym wyłączeniu go.


Myślę, że do ogarnięcia przez interfejs (zmiana domyślnego ON na OFF), aczkolwiek to jednak jest ingerencja. Pytanie, czy ASO podjęłoby się wyłączenia - tu trzeba z nimi gadać.

Paweł napisał/a:
Jutro do południa ASO ma zrobić ja obstawiam wadę aku oraz żle ustawione napięcie ładowania. Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.


Nie wiem jak jest w Sandero III, ale np. w Oplu miałem tak, że wszelkie odbiorniki zostawione włączone (radio, oświetlenie itd.) wyłączało po 20 minutach od zgaszenia silnika. Jeśli tu tak nie jest, może coś ten akumulator rozładowało? Tylko pytanie co? Zauważyłem w testowym aucie, jak nim jeździłem, że wyszliśmy z jazdy, pogadaliśmy w salonie dłuższą chwilę i wychodząc zwróciłem uwagę, że MediaNav cały czas wzbudzone było. Może elektronika jakiegoś psikusa sprawiła?

Układ ładowania nie jest tak prosty jak w dawnych konstrukcjach - tu dużo zależy od obciążenia. W Oplach bywało, że ładowanie przekraczało 15,5 V i to było dla tej konstrukcji normalne.

syn marnotrawny - 2021-06-29, 17:12

uff, dobrze, że nie zamówiłem tego Keylessa. Coś tak myślałem, że będą "cyrki". Mam jednak nadzieję, żę kolega szybko naprawi problem.

ps. Start STOP wyłącza się chyba tą kostką przy aku?
link: https://youtu.be/Qb8vLtOqnGo

krimar - 2021-06-29, 21:06

Paweł napisał/a:
przejechane 2100 km w tym 1600 km poza miastem

W autach z systemem S&S jest tzw inteligentne ładowanie, akumulator jest ładowany praktycznie tylko w czasie hamowania (tzw rekuperacja). Aby akumulator mógł przyjąć maksymalna ilość energii w czasie hamowania jest programowo niedoładowany. Niedoładowany akumulator ulega zasiarczeniu i traci pojemność. Jak spada napięcie to teoretycznie powinno się włączyć pełne ładowanie, ale różnie to bywa Akumulatory są dobrze naładowane, gdy się jeździ po mieście i często hamuje, jazda w trasie powoduje rozładowanie akumulatora. Odłączenie cienkiego kabelka od minusowej klemy - jak na filmie - powoduje również wyłączenie systemu inteligentnego ładowania.

toka93 - 2021-06-29, 21:58

Co Wy macie z tym start stop? To jest inteligentny system, a nie jakiś ulep systemowy.
Za mało prądu, to nie wyłączy auta.
Klima próbuje schłodzić to też nie wyłączy.
Turbina za gorąca tak samo.
W dodatku słyszałem kiedyś opinie że potrafi zgasić auto na środku skrzyżowania. JAK? Skoro kryterium to luz i puszczone sprzęgło.
Auto lata w trasach, więc tutaj chyba coś żre prąd na lewo i tyle.

Dymek - 2021-06-30, 07:32
Temat postu: Re: Rozładowany akumulator - sandero III
Paweł napisał/a:
Wg mojej wiedzy powinno być minimum 14,5V.

Niestety- wiedza nieaktualna z powodu istnienia inteligentnego systemu ładowania, sam fakt że silnik pracuje nie oznacza, że akumulator jest ładowany. W przypadku rozładowanego aku- zgoda, napięcie ładowania powinno być duże. Ale w normalnym trybie pracy napięcie na akumulatorze zmienia się cały czas w granicach od 12 (tak, tak, tylko 12) do nawet 15V i jest to zależne od wielu czynników. W Twoim przypadku i przy napięciu rzędu 6V prawdopodobnie system uznał akumulator za uszkodzony i nawet nie próbuje go teraz ładować.
W każdym razie nie obwiniaj o ten problem systemu Start&Stop- to naprawdę działa całkiem nieźle a u siebie po prostu masz jakieś uszkodzenie, które zostanie naprawione. Może po prostu wadliwy akumulator?
Ja po 3,5 roku użytkowania nie widzę najmniejszego powodu aby wyłączać na stałe system S&S. Jeżeli już naprawdę chcemy wyłączyć to jaki problem na początku jazdy kliknąć sobie tym wyłącznikiem? Przecież w czasie jazdy obsługujemy wiele różnych przełączników, nawet non-stop, choćby kierunkowskazy, czy dotknięcie jeden raz tego przycisku od S&S aż tak boli?
toka93 napisał/a:
Klima próbuje schłodzić to też nie wyłączy.

No tutaj zdecydowanie nie potwierdzam. Może tak jest przy klimie automatycznej, przy manualu działanie klimatyzacji absolutnie nie wstrzymuje mi wyłączeń silnika.

Paweł - 2021-06-30, 07:45

Zobaczę co stwierdzi ASO. IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki
Obawiam się zimy czy nie będzie gorzej niż w Maluchu z koniecznością ładowania aku.
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany

Dymek - 2021-06-30, 08:03

Paweł napisał/a:
Obawiam się zimy czy nie będzie gorzej niż w Maluchu z koniecznością ładowania aku...
IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki

Znają, znają... ale znają też współczesne wymagania "EKO" jakie muszą spełnić...
Cztery zimy przeżyłem z tym inteligentnym systemem- nie ma żadnych problemów. Więcej- doładowywanie aku prostownikiem w tym wypadku całkowicie mija się z celem. Dlaczego? Bo już następnego dnia system ładowania sprowadzi akumulator do normalnego stanu niedoładowania na poziomie niższym od 12,5V :mrgreen:
Cytat:
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany

No niestety, te zasady mówią już "papa"- tutaj tak to nie działa. Tutaj stan normalny to taki, że rano po przestanej nocy zmierzysz na akumulatorze napięcie rzędu 11,9 - 12,2V a po roku- dwóch będzie nawet niżej. Mimo to wszystko hula bez problemów.
Rada- chcesz wymusić lepsze ładowanie, włączaj światła mijania. Im większe obciążenie instalacji, tym częściej aku będzie ładowane pełnym napięciem. No i hamowanie silnikiem- tu chyba zawsze po zdjęciu nogi z pedału gazu pojawia się napięcie powyżej 14V.

Michał B24 - 2021-06-30, 08:24

System S&S w Sandero 3 działa bardzo podobnie do S2. Klima też nie wymusza pracy silnika, mimo że jest klimatronic.
Paweł - 2021-06-30, 08:27

Michał B24 napisał/a:
System S&S w Sandero 3 działa bardzo podobnie do S2. Klima też nie wymusza pracy silnika, mimo że jest klimatronic.

wymusza. włącza silnik z komunikatem priorytet ogrzewanie

Michał B24 - 2021-06-30, 08:46

Za krótko jeżdżę, ale nie zaobserwowałem.
tAboon - 2021-06-30, 09:49

Paweł napisał/a:
IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki
Znają się i to bardzo dobrze.

Paweł napisał/a:
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany

Skąd czerpiesz taką wiedzę? Dotyczy ona akumulatorów EFB/AGM?

Paweł - 2021-06-30, 09:53

tAboon napisał/a:
Paweł napisał/a:
IMHO projektanci nowych systemów ładowania nie znają podstaw elektrotechniki
Znają się i to bardzo dobrze.

Paweł napisał/a:
Aku powinien być naładowany na maxa a nie 50% system może wstrzymać ładowanie jak stwierdzi że aku jest naładowany

Skąd czerpiesz taką wiedzę? Dotyczy ona akumulatorów EFB/AGM?

Jak by nie patrzeć dalej są to aku ołowiowe a te zasady nie zmieniły się od skonstruowania pierwszego

Dymek - 2021-06-30, 10:12

Paweł napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
System S&S w Sandero 3 działa bardzo podobnie do S2. Klima też nie wymusza pracy silnika, mimo że jest klimatronic.

wymusza. włącza silnik z komunikatem priorytet ogrzewanie

W przypadku klimy automatycznej i układu S&S może mieć znaczenie pomiar temperatury w kabinie i jej aktualnie zmierzona różnica w stosunku do temperatury nastawionej.

tAboon - 2021-06-30, 13:54

Paweł napisał/a:
Jak by nie patrzeć dalej są to aku ołowiowe a te zasady nie zmieniły się od skonstruowania pierwszego
Obawiam się, że zmieniły się i to znacznie.
BogdanK - 2021-06-30, 21:38

"Problemy z uruchomieniem auta większości kierowców kojarzą się przede wszystkim z okresem zimowym. Niestety, niedomagania akumulatora nie należą do rzadkości również latem, szczególnie podczas upałów" :arrow: https://autokult.pl/41609,upal-szkodzi-akumulatorowi-nie-mniej-niz-mrozy-warto-o-tym-pamietac-by-uniknac-niespodzianek
Paweł - 2021-07-02, 06:58

Samochód odebrany z ASO nic nie stwierdzono wg testów wszystko gra.
Zobaczymy na jak długo :-/

BogdanK - 2021-07-02, 22:38

Paweł napisał/a:
Samochód odebrany z ASO nic nie stwierdzono wg testów wszystko gra.

Od upału się rozładował, podładowali akumulator i wszystko gra.

ejayy - 2021-07-03, 09:31

syn marnotrawny napisał/a:
uff, dobrze, że nie zamówiłem tego Keylessa. Coś tak myślałem, że będą "cyrki". Mam jednak nadzieję, żę kolega szybko naprawi problem.

ps. Start STOP wyłącza się chyba tą kostką przy aku?
link: https://youtu.be/Qb8vLtOqnGo


A nie ma w nowych Sandero przycisku A pod ekranem? Na zdjęciach z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO:


krimar - 2021-07-03, 09:55

BogdanK napisał/a:
podładowali akumulator i wszystko gra

Niezupełnie, spadek do 5,4 V znacznie skrócił żywotność akumulatora i prawdopodobnie doprowadził do jego zasiarczenia i zmniejszenia pojemności. Wątpię, aby serwis miał ładowarkę z funkcją regeneracji akumulatora, a nawet jeśli nawet to pewnie tej funkcji nie włączyli bo do regeneracji trzeba dużo czasu i prądu.

ejayy napisał/a:
z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO

wyłączenie s&s nie powoduje wyłączenia inteligentnego (niedo)ładowania - tylko odłączenie kabelka z klemy minusowej przywraca normalne ładowane (być może istnieje też możliwość systemowa, tak jak w Citroenach - ale chyba jeszcze nikt jej nie odkrył)

syn marnotrawny - 2021-07-03, 11:10

ejayy napisał/a:
syn marnotrawny napisał/a:
uff, dobrze, że nie zamówiłem tego Keylessa. Coś tak myślałem, że będą "cyrki". Mam jednak nadzieję, żę kolega szybko naprawi problem.

ps. Start STOP wyłącza się chyba tą kostką przy aku?
link: https://youtu.be/Qb8vLtOqnGo


A nie ma w nowych Sandero przycisku A pod ekranem? Na zdjęciach z wnętrza jak byk widać pod multimediami coś takiego jak wyłącznik S&S obok przycisku ECO:

Obrazek


Siemanko. Oczywiście, że jest tak jak mówisz, ale za każdym razem przy odpalaniu auta musisz to wciskać. Wiesz jak jeździsz gdzieś raz czy dwa razy dziennie to "do przeżycia", ale jak korzystasz co chwilę z auta i wsiadasz i wysiadasz co 5 minut to "wnerwia". Mi chodziło, żeby wyłączyć to na stałe żeby kompletnie było zdezaktywowane.

Darek Sam - 2021-07-03, 11:30

Podłączę się w tym Temacie.
Kupiłem w marcu Sandero, które stało w salonie jako "pokazowe". Dopiero później zauważyłem, że rok produkcji to 12.2020. Zapewne trochę sobie tam postało (odwiedzane przez Gości).
Po miesiącu użytkowania (a codziennie jeżdżę do pracy 50km w jedną stronę), zaczęły się pojawiać komunikaty o priorytetowym ładowaniu akumulatora lub pracy silnika (mimo załączonego S&S, nie używam go, bo nie zdejmuję nogi ze sprzęgła, gdy stoję przed skrzyżowaniem lub w korku).
W serwisie stwierdzili, że aku ma tylko 75% naładowania, więc alternator już go nie naładuje do 100%.
Oddałem auto do serwisu, i ładowali przez noc. Oddali, twierdząc, że te komunikaty to normalna rzecz, dopóki nie zaświeci się kontrolka aku.
Kupiłem taki gadżet wkładany do gniazda zapalniczki, który pokazuje napięcie (i temp w środku, jako dodatek) i widzę, że to napięcie nieźle szaleje.
Tydzień temu włączyłem S&S bez odpalania silnika, bo chciałem sobie poczyścić szybę od środka. Najpierw pojawił się komunikat "Tryb bezpieczny akumulatora", a następnie na "tablecie", że system będzie wyłączony z powodu oszczędności energii.
Podsumowując, sam nie jestem pewny, czy reklamować ten akumulator, czy przyjąć, że to normalka.

krimar - 2021-07-03, 12:01

Darek Sam napisał/a:
W serwisie stwierdzili, że aku ma tylko 75% nałądowania

Naładowania czy pojemności?

Darek Sam - 2021-07-03, 12:05

Przepraszam, ale właśnie nie zapamiętałem, o którym parametrze mówili. Bo raczej to nie było 75% z znamionowego napięcia.
krimar - 2021-07-03, 20:53

Tester akumulatorów pokazuje 2 wartości (i informacje naładuj albo wymień)
SOC - state of charge - stan naładowania
SOH - state of hold - stan utrzymania pojemności
gdy SOC jest zbyt niski tester wyświetla naładuj
gdy SOH jest zbyt niski tester wyświetla wymień

Jesli pojemność (SOH) spadła przez pół roku o 25% to akumulator raczej będzie do wymiany, czemu nie należy się dziwić po spadku napięcia i wyświetleniu komunikatu priorytetu ładowania (ASO pewnie się będzie wzdrygało i doładowywało go utrzymując, że jest OK)
Jeśli akumulator jest naładowany w 75%(SOC) to jest to skutek działania systemu inteligentnego (niedo)ładownia - co też na dobre akumulatorowi nie wyjdzie.

Odłączenie kabelka (jak na filmiku parę postów wyżej) rozwiązuje ten problem i wyłącza start-stop.

Trzymanie samochodu z wciśniętym sprzęgłem pod światłami powoduje przedwczesne zużycie łożyska wyciskowego sprzęgła, które styka się wtedy osłoną boczną z nagrzanymi częściami metalowymi co może spowodować wypłynięcie smaru z łożyska w skutek czego może się ono zatrzeć.

Darek Sam - 2021-07-04, 00:30

Wielkie dzięki za informacje.
Będę obserwował komunikaty i ewentualnie walczył z ASO.
Co do sprzęgła, może wyłączę S&S i zdejmę nogę :)

Kauris - 2021-07-04, 10:30

Nie ufaj ASO, poszukaj w swojej okolicy sklep z akumulatorami, gdzie zrobią ci test.
Mój (zwykły bez s&s) aku, z którym nigdy nie miałem problemu, padł po jednym głębszym rozładowaniu.

jurek - 2021-07-04, 10:37

Czyli nadmiar elektroniki potrafi zepsuć najprostsze sprawy. Fabryczny aku przeżył 8 lat, obecny 6 lat. Stoję pod chmurą, często w pełnym słońcu, zimą rzadko uruchamiany. W czasie jazdy 13,6 - 13,7 volt po starcie 14,1 - 14,2. Co by tu jeszcze spieprzyć? pozdr
Krystian67 - 2021-07-04, 17:44

Wyłączyc S&S można programowo. Trwa to parę minut w warsztacie. Choc i tak zarzadzanie bedzie działac w tle . Odradzam odłączenie jakiegoś kabelka. Ale dlaczego niech wypowiedzą się fachowcy .
ainam102 - 2021-11-09, 09:32

Nowe Sandero III , napięcie akumulatora rano na klemach to 12,35 mimo że poprzedniego dnia przejechane ponad 100km, na gnieździe zapalniczki potrafi spaść do 12v mimo tego alternator ładuje tylko na hamowaniu (15v) , ewentualnie gdy włączymy światła mijania to napięcie wynosi 13,5v. Ogólnie wszystko działa razem z Start Stop, ale czy komputer nie powinien utrzymywać napięcia ponad 12,5v na akumulatorze? Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?
Black Dusty - 2021-11-09, 10:52

ainam102 napisał/a:
i tak zbije te napięcie

Tym stwierdzeniem już odpowiedziałeś.

eliks - 2021-11-09, 12:12

ainam102 napisał/a:
Nowe Sandero III , napięcie akumulatora rano na klemach to 12,35 mimo że poprzedniego dnia przejechane ponad 100km, na gnieździe zapalniczki potrafi spaść do 12v mimo tego alternator ładuje tylko na hamowaniu (15v) , ewentualnie gdy włączymy światła mijania to napięcie wynosi 13,5v. Ogólnie wszystko działa razem z Start Stop, ale czy komputer nie powinien utrzymywać napięcia ponad 12,5v na akumulatorze? Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?

To się nazywa inteligentne zarządzanie energią i tak ma być

Dymek - 2021-11-09, 12:41

ainam102 napisał/a:
Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?
Nie ma sensu. System sprowadzi to napięcie i tak do poziomu niedoładowania już po góra 2 dniach. I nie przejmuj się napięciem- u mnie od zawsze po nocy- dwóch mam napięcia rzędu nawet 11,5V a akumulator zawsze dostarcza potrzebną ilość energii i samochód odpala niezależnie od temperatury i nigdy nie było żadnych problemów z zasilaniem. Wiem- nie jest to absolutnie zgodne ze "sztuką akumulatorową", ale tak to producent zarządził i tak to w tym systemie działa. Na szczęście mam Sandero II, bo tutaj żadnych idiotycznych komunikatów o akumulatorze po prostu nie ma, bo nie ma tu w ogóle żadnych tekstowych... Tylko to jest dla mnie niezrozumiałe- jeśli przyjęli taki system gospodarki energią, to dlaczego w tych nowych Daciach nie obniżyli progu napięcia dla wyświetlania takich komunikatów. Kierowca w ogóle nie powinien być o tym ciągle informowany...
chrom6 - 2021-11-09, 12:44

Tak przyglądam się tej dyskusji i mam pytanie - jaki jest akumulator przy systemie S&S - zwykły czy AGM? Bo jeśli zwykły to jest to odpowiedź dlaczego S&S tak szybko go zabija ( po pół roku )
Dymek - 2021-11-09, 12:47

chrom6 napisał/a:
Tak przyglądam się tej dyskusji i mam pytanie - jaki jest akumulator przy systemie S&S - zwykły czy AGM? Bo jeśli zwykły to jest to odpowiedź dlaczego S&S tak szybko go zabija ( po pół roku )

Ani to, ani to. W Daciach są akumulatory typu EFB- dedykowane do pracy z S&S.

chrom6 - 2021-11-09, 12:55

EFB czyli tak naprawdę zwykły kwasiak "ulepszony", podejrzewam że właśnie to ulepszenie nie do końca dobrze działa. Na jeździe próbnej strasznie długo trwa uruchamianie silnika przy włączonym S&S, w zbliżonej klasy pojeździe Fiat 500 trwa to 3 razy krócej - ale tu jest AGM i po dwóch latach problemów z aku i S&S brak .

Także albo S&S w Dacii jest niedopracowany albo jednak typ akumulatora nie do końca nadaje się do S&S (mimo fabrycznej konfiguracji)

Dymek - 2021-11-09, 13:09

chrom6 napisał/a:
EFB czyli tak naprawdę zwykły kwasiak "ulepszony", podejrzewam że właśnie to ulepszenie nie do końca dobrze działa. Na jeździe próbnej strasznie długo trwa uruchamianie silnika przy włączonym S&S...
Także albo S&S w Dacii jest niedopracowany albo jednak typ akumulatora nie do końca nadaje się do S&S (mimo fabrycznej konfiguracji)

Ciekawe... U mnie uruchomienie silnika jest błyskawiczne, jeszcze nie wcisnę pedału sprzęgła do końca a silnik ma już normalne obroty. Ja nie widzę żadnej zwłoki w ruszaniu z użyciem S&S. Nigdy nie miałem odczucia, że muszę specjalnie czekać na uruchomienie silnika.
Nie widzę też żadnego problemu z akumulatorem z powodu S&S- niedoładowanie naszych akumulatorów jest jedynie efektem istniejącego systemu ładowania.
Tutaj nawet nie za bardzo można wstawić akumulator AGM- zazwyczaj nie montuje się ich w komorze silnika ze względu na wrażliwość na wysoką temperaturę.

chrom6 - 2021-11-09, 13:29

Na jazdach próbnych a jeździłem Sandero III 90 i Stepway 100 LPG w obu egzemplarzach działanie wyglądało tak samo - od naciśniecia pedału zwłoka ok 2-3 sekundowa w trakcie której rozrusznik kręci kilkukrotnie. w innych autach wygląda to jak u Ciebie - naciskasz i jedziesz.

Także coś w Sandero III jest nie tak z S&S.

Natomiast co do zarządzania energią to jest jak piszesz także w innych markach i to jest "normalne"

eliks - 2021-11-09, 14:07

Dymek, już to zauważyłem na forum że Sandero 2 ma reakcję błyskawiczną, potwierdzam, lecz trzecia generacja ma jakiegoś laga, to już kolejna osoba pisze.

Dla ścisłości, te AGMy w autach to też elektrolit.

Dymek - 2021-11-09, 15:10

chrom6 napisał/a:
... w obu egzemplarzach działanie wyglądało tak samo - od naciśniecia pedału zwłoka ok 2-3 sekundowa w trakcie której rozrusznik kręci kilkukrotnie.
Także coś w Sandero III jest nie tak z S&S.

eliks napisał/a:
Sandero 2 ma reakcję błyskawiczną, potwierdzam, lecz trzecia generacja ma jakiegoś laga, to już kolejna osoba pisze.

Ale że jak? Słychać jak rozrusznik kręci i to kilkukrotnie próbując?!
To co oni w tych nowych modelach zwalili? :shock:
Ja w ogóle nie słyszę rozrusznika a już na pewno żadnego "kręcenia", bo całe odpalenie w trybie S&S to jest tylko króciutki impuls. Szybki strzał. Nie można go w ogóle porównać do normalnego odpalania, np. po postoju, które czasami trwa może ze 2 sekundy...

eliks - 2021-11-09, 15:23

Dokładnie. Ale już któraś osoba z Sandero 3 pisze że S&S strasznie wolno reaguje. Chyba właśnie im długo kręci.
michal22 - 2021-11-09, 16:32

U mnie podobnie w Sandero II po zadziałaniu S&S błyskawicznie po naciśnięciu pedału sprzęgła samochód odpala, ale generalnie jak nie zapomnę to staram się ten system wyłączać.
uno0 - 2021-11-09, 17:41

michal22 napisał/a:
U mnie podobnie w Sandero II po zadziałaniu S&S błyskawicznie po naciśnięciu pedału sprzęgła samochód odpala, ale generalnie jak nie zapomnę to staram się ten system wyłączać.


Mam silnik z automatem oraz klimatyzacją manualną. Generalnie też staram się w miejskich korkach ten system wyłączać. Jeśli zapomnę i zadziałał to nie puszczam hamulca.....wolę delikatnie poruszyć kierownica. To bardziej cywilizowany sposób. Jeśli chodzi o włączanie automatyczne to zdarzyło mi się to chyba ze dwa razy. Podczas stania przed szlabanem kolejowym silnik odpalił i był komunikat priorytecie ogrzewania.

piotrs - 2021-11-09, 18:12

Ja podczas próbnej jazdy (sierpień) też zauważyłem długie uruchamianie w egzemplarzu udostępnionym przez dilera. Od około 3 lat użytkuję również seata z system S&S i tam przebiegało to zawsze szybko i bezproblemowo. Obecnie w swoim (użytkowanym od raptem 10 dni) Stepwayu takiego problemu na razie nie widzę. Jest OK i silnik uruchamia się błyskawicznie.
Łukasz_M - 2021-11-09, 22:07

eliks napisał/a:
Dokładnie. Ale już któraś osoba z Sandero 3 pisze że S&S strasznie wolno reaguje. Chyba właśnie im długo kręci.

To dwieosobne sprawy. Czas reakcji S&S w zasadze to czas zadziałania czujnika w sprzęgle i jeżeli to trwa długo to raczej jest jakieś ustawienie w ECU - może złe - to kwestia elektroniczno programistyczna. Długo kręci to rozrusznik czyli kwestia elektryczno-mechaniczna - zasłaby rozrusznik lub słaby akumulator.
Przy słabym akumulatorze S&S powinien się sam zdezaktywować. Jeśli tego nie robi a jednak się zdarza że S&S jest automatycznie wyłączany to być może jest problem z pomiarem napięcia\oceną stanu akumulatora przez ECU.

U mnie zapalenie silnika przez S&S to może z 1s, ale ja to wyłączam jak pamiętam.

eio - 2021-11-10, 00:55

Widać w "3"-jkach pojawily się problemy wieku dziecięcego. Za jakiś czas, przy następnej wizycie wgrają aktualizację.
sobol1976 - 2021-11-10, 08:53

U mnie ostatnimi czasy rzadko załącza się S&S w czasie jazdy. Wczoraj na odcinku miejskim ok 15km z pracy, na światłach informował, że silnika nie wyłączy ze względu na "Priorytet ładowania baterii".
Jest to pierwszy przypadek kiedy nawet pod koniec trasy nie było warunków do aktywacji systemu.

chrom6 - 2021-11-10, 08:57

Cytat:

no właśnie tak się dzieje, także coś jest nie tak. Z doświadczenia pracy w ASO ( innych marek :-) ) obstawiam na niedociągnięcia oprogramowania albo ..... celowe działanie w celu spełnienia jakiegoś eko :cry:

chrom6 - 2021-11-10, 08:59

sobol1976 napisał/a:
U mnie ostatnimi czasy rzadko załącza się S&S w czasie jazdy. Wczoraj na odcinku miejskim ok 15km z pracy, na światłach informował, że silnika nie wyłączy ze względu na "Priorytet ładowania baterii".
Jest to pierwszy przypadek kiedy nawet pod koniec trasy nie było warunków do aktywacji systemu.


ewidentnie coś skopali w ECU, mam nadzieję że zrobią poprawkę softu bo jak nie to będzie trzeba S&S wykastrować czego bym nie chciał na gwarancji

Michał B24 - 2021-11-10, 18:19

Miałem SS 0.9TCe i mam Sandero 2021 90TCe, jeździłem też testówkami. Nie zauważyłem problemu w żadnym, a w Ibizie 2019 DSG, Start and Stop, potrafił być irytujący.

Faktem jest, że 1.0 udało mi się kilka (3) razy wprowadzić w błąd i nie chciał odpalić, wywalał błąd S&S i trzeba było przekrecić kluczyk. Po wyłączeniu zapłonu, problem znikał. Coś jest nie do końca tak z oprogramowaniem, tylko pewnie przyjdzie aktualizacja i to poprawią. Natomiast nie zauważyłem ani zwłoki, ani długiego kręcenia. Jeśli jest róznica to w milisekundach. 3 sekundy to strasznie długo i raczej 3 sekundy to odpalał stary rudolf w W123 po taksówce, nawet zdezelowany Polonez na gazie odpalał szybciej.

leszek234 - 2021-11-12, 13:22

piotrs napisał/a:
Obecnie w swoim (użytkowanym od raptem 10 dni) Stepwayu takiego problemu na razie nie widzę. Jest OK i silnik uruchamia się błyskawicznie.


Mam sandero iii od 3 dni i też żadnego opóźnienia w S&S nie mam, być może temat został już ogarnięty przez Dacię.

Paweł - 2022-01-25, 11:44

Powtórka z rozrywki. Wczoraj rano samochód martwy. Po przyjeździe Assitance pomiar na aku wykazał 2,1 V . W nocy z niedzieli na poniedziałek było - 10. Samochód dostarczony do serwisu, zobaczymy co stwierdzą. IMHO aku do wymiany i fabryczny błąd w oprogramowaniu sterującym inteligentnym ładowaniem aku. Cały czas jeżdżę z wyłączonym start/stop. Ciekawostka 2 tygodnie wcześniej zrobiłem trasę 260 km i przez cały czas jazdy był komunikat "ładowanie akumulatora". Ostanie odpalenie było w czwartek bez problemu
krimar - 2022-01-25, 19:00

Pierwsze rozładowanie akumulatora do 5.4 V już kwalifikowało go do wymiany, ale ASO/Renault chciało przyoszczędzić i takie skutki.
Dani97 - 2022-01-25, 21:59

Wystarczy mieć drzwi otwarte podczas odkurzania i wyświetla się komunikat akumulator rozładowany pytałem przy okazji wizyty w serwisie jak się sprawy z tym mają to Pan uprzejmy z obsługi stwierdził, że ja pewnie mało jeździ na co ja skwitowałem, że faktycznie mało bo tak średnio 100 km dziennie :D. A na akumulator jest dwa lata gwarancji pewnie? Akurat nie raz wyświetlał się komunikat, że rozładowany jednak zawsze kręcił i odpalał bez zająknięcia nawet na -15.
Paweł - 2022-01-26, 09:35

Dostałem informację z ASO. Padnięty moduł upc. Czekają na część . Aku wg ich testów w porządku
Osa_Sandero - 2022-01-26, 15:07

Moduł UPC tzn od kablówki pokładowej ;-)

A tak serio to ktoś mógłby rozszyfrować od czego ten moduł i czym to się jeszcze mogło objawiać wcześniej.

Dani97 - 2022-01-26, 15:38

Możliwe, że te problemy z aku wynikają z jakieś wady wiadomo auto świeże błędy młodości mogą się zdarzyć tak samo cykorłapki były poprawiane przez dealerów, ponieważ miały one wadę fabryczną na link produkcji widać ślady ingerencji jednak w sumie to w niczym nie przeszkadza.
Dani97 - 2022-02-07, 15:43

Mnie też dopadł rozładowany Aku trzy dni bez jazdy nie odpalił wezwany assistance.
sobol1976 - 2022-02-07, 16:02

Dani97 napisał/a:
Mnie też dopadł rozładowany Aku trzy dni bez jazdy nie odpalił wezwany assistance.


No to widzę jak za chwilę okaże się, że wszystkie egzemplarze z lata 2021 mają jakąś wadę fabryczną, oprogramowania, UPC albo uwalone akumulatory. U mnie bez zmian: w okresie ostatnich 2 miesięcy tylko 2 razy zadziałał system S&S - na czerwonym świetle. Poza tym po puszczeniu sprzęgła mam zawsze komunikat o priorytecie ładowania akumulatora albo utrzymania temperatury w kabinie. Na razie odpala na dotyk...

barney - 2022-02-07, 18:07

Komunikat o ładowaniu widziałem tylko 2 razy
1. Przy odbiorze z salonu
2. Stał 3 tygodnie, odpaliłem na 3km, odpaliłem na 1km, odpaliłem (tutaj się pojawił komunikat o ładowaniu priorytetowym) na 1km. Potem postał tydzien i... odpalił bez problemu i bez żadnego komunikatu ;)

Michał B24 - 2022-02-08, 07:20

U mnie, odbiór latem, koniec lipca, nigdy taki komunikat sie nie pojawił, czesto stoi tydzień nieruszana.
chrom6 - 2022-02-08, 09:29

u mnie przez 2 tygodnie po odbiorze pojawiało się "ładowanie priorytetowe" potem przestało, teraz tylko czasem "ogrzewanie priorytetowe". Mam dołożony wideorejestrator z modułem parkingowym z zasilaniem na postoju z akumulatora i też nie widzę póki co problemu, tryb parkingowy działa, jeszcze nie zdarzyło sie by moduł odciął zasilanie kamery. Odcinka teoretycznie przy spadku do 11,4 V

zobaczymy co będzie dalej

tomkasz - 2022-02-08, 12:55

Może warto by było wymienić się napięciami zmierzonymi po nocnym postoju (i/lub kilkudniowym). To by pozwoliło zbudować jakiś pogląd kiedy jest okej a kiedy trzeba się zacząć martwić.

U mnie (w Duster 2 faza 1, ale to powinno być podobne i to niezależnie od tego czy 1.0, 1.3 czy 1.5 dci; w 1.6 nie wiem czy był też ten inteligentny system?):

po całonocnym postoju: 12,30 - 12,35 V
po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V

i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

PS Miałem wcześniej 2.0 TDI z AGM i inteligentnym ładowaniem w wersji VW (VAG) i także napięcie spoczynkowe akumulatora było w okolicach 12,35 V. Przez 2,5 roku żadnego problemu z odpalaniem - bez różnicy mróz czy lato.

Dymek - 2022-02-08, 14:58

tomkasz napisał/a:
...po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V
i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

Tak jak już pisałem- SanderoII nawet przy spadku do 11,3V zapala bez żadnej zauważalnej różnicy. Nie sądzę żeby nowa generacja była pod tym względem bardziej wymagająca- więc na pewno spadki, które dotykają tutaj niektórych kolegów w SanderoIII, muszą być rzeczywiście do poziomu poniżej 10V. Coś jest fabrycznie nie halo ze spoczynkowym poborem prądu a nie z akumulatorami.

Michał B24 - 2022-02-08, 16:42

Dymek napisał/a:
tomkasz napisał/a:
...po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V
i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

Tak jak już pisałem- SanderoII nawet przy spadku do 11,3V zapala bez żadnej zauważalnej różnicy. Nie sądzę żeby nowa generacja była pod tym względem bardziej wymagająca- więc na pewno spadki, które dotykają tutaj niektórych kolegów w SanderoIII, muszą być rzeczywiście do poziomu poniżej 10V. Coś jest fabrycznie nie halo ze spoczynkowym poborem prądu a nie z akumulatorami.


Raczej jest, bo sygnał startu idzie ze sterownika, a nie z kluczyka jak w SII. Nawet w wersji z kluczykiem w SIII, sygnał na rozrusznik idzie ze sporą zwłoką, czyli jest jakaś sekwencja sprawdzania, zanim pójdzie prąd na rozrusznik.

Słowem pod tym wzgledem, system bezkluczykowy rózni sie jedynie sposobem wyzwalania procedurybstartowej. Stacyjka versus przycisk.

Paweł - 2022-02-10, 16:34

Samochód odebrany z ASO ,moduł wymieniony. Zobaczymy jak się będzie sprawował.
PS: Swoją Dacię odbierałem w maju , zamówiona na początku lutego , czyli z początków produkcji

Dani97 - 2022-02-11, 17:42

Dziś byłem w ASO na wizycie przeprogramowano mi ten modem upc oraz kartę hands free mimo intensywnego użytkowania auta był problem z tym akumulatorem, który okazał się ostatecznie w pełni sprawny. Problemem ogólnie było to, że wg. informacji od pracowników ASO samochód "myślał, że jest ciągle otwarty" dlatego występował duży pobór prądu.
Paweł - 2022-02-11, 20:13

Dodatkowa informacja, dzisiaj dopiero załapałem, przeprogramowany został system start/stop. Stan domyślny po uruchomieniu silnika to wyłączony, włączyć trzeba przyciskiem. Wychodzi na to , że jednak ten system ma coś z rozładowywaniem akumulatora, jak wcześniej pytałem w ASO o taką zmianę to odpowiedzieli że tego nie można zrobić
yurec1st - 2022-02-11, 20:15

O, to jest bardzo interesujące :roll:
W ASO bywa też, że nie wiedzą co czynią :-/

Paweł - 2022-02-11, 20:30

yurec1st napisał/a:
O, to jest bardzo interesujące :roll:
W ASO bywa też, że nie wiedzą co czynią :-/

podejrzewam, że jest to zalecenie producenta w przypadku problemów z akumulatorem

yurec1st - 2022-02-11, 20:50

Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:

Paweł - 2022-02-12, 09:40

yurec1st napisał/a:
Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:

Dopiero następnego dnia po odbiorze skojarzyłem tą zmianę

eplus - 2022-02-13, 06:55

yurec1st napisał/a:
Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:


Pozostaje jechać do ASO i smęcić, że akumulator słabo kręci. :-D

Prezes - 2022-02-13, 21:42

O ile nie zapomnę to zawsze ten badziew wyłączam po odpaleniu silnika i 4 lata i zero problemów z akumulatorem..
Obserwuję sobie napięcie ładowania i jest często niskie 11,7 albo 12,4.. a jak hamuję silnikiem, co robię często skacze na 14,4 albo 14,7, czasem po prostu trzyma te 14,4 ale nie wiem od czego to zależy

Dani97 - 2022-02-14, 10:11

Na gazie troszkę dłużej kręci ogólnie system start stop działa lepiej jak jest miękka hybryda bo tak to w większości aut działa raczej przeciętnie. Szkoda, że co chwilę trzeba wyłączać.
Krystian67 - 2022-02-14, 10:53

Też obserwuje podobne wartości na voltomierzu w zapalniczce . Mało jezdzę teraz .Aku dośc mocno doi ok 14.7 . ale potem zaczyna spadać do 14.2 . Pomysłodawca start - stop ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Co wiemy . Jednak często przy normalnej pracy , długich przebiegach , też pojawia się napiecie rzędu 11, 7 - 12.2 . Co w przypadku jazdy na światłach dziennych niby nic nie szkodzi. Ale nie trwa to długo. Akumulator balansuje na krawedzi . Wartosć stęzenia kwasu też maleje. Tym bardziej zimą. Ratuje to dodatkowa pojemnosc . Nazywany EFB. Tak po prawdzie pyt. dlaczego spada do tak niskich poziomów napiecie. Ma być mało CO2. tu myślę ze chodzi o minimalizowanie podawania wzudzenia , co wiaze sie z obciązeniem polem magnetycznym alternatora , a zarazem dodatkowej pracy silnika na rzecz pokonania tych obciązen. Wbrew pozorom niby nic. Ale na hamowni taki alternator dosć mocno to pokazuje. Pomysły z odciazeniem silnika nie mają końca . Programowo da sie to wyłaczyc. Co z normą nie wiem. Jeśli diagnosta to sprawdzi ,czy podbiije dowód. Mam maly pomysł jak nie ingerowac w te dziadostwo. Montaz przekażnika czasowego przy przycisku. Jeśli takie coś zadziała to się pochwale. Napweno nie poprawię stanu akumulatora , ale uniknę schylania pod lewarek.
krimar - 2022-02-14, 12:11

Krystian67 napisał/a:
Mam maly pomysł jak nie ingerowac w te dziadostwo. Montaz przekażnika czasowego przy przycisku.
Prościej odłączyć cienki przewód od masowej klemy akumulatora - całkowicie odwracalna procedura wielokrotnie opisywana na forum i sprawdzona przez użytkowników.
BogdanK - 2022-02-15, 01:20

krimar napisał/a:
Prościej odłączyć cienki przewód od masowej klemy akumulatora - całkowicie odwracalna procedura wielokrotnie opisywana na forum i sprawdzona przez użytkowników.

Zgadza się.

ainam102 - 2022-02-28, 18:43

Jak ktoś codziennie robi dłuższe przebiegi bez hamowania np ekspresówką to polecam włączać światła mijania, ładowanie nie spanie poniżej 13 v i akumulator będzie cały czas ładowany, jeżdżąc na światłach dziennych często ładowanie spada poniżej 12v i akumulator się rozładowuje, w mieście nie ma tego problemu, u mnie jak napięcie akumulatora spada poniżej 12.1 v to ładowanie jest cały czas ponad 14,4v i tak to powinno wyglądać .
leszek800 - 2022-03-06, 15:30

może dołącze się do dyskusji,ja np. mam coś takiego że podczas jazdy lub ogólnie podczas pracy silnika następuje piknięcie d żwiękoweoraz mignięcie kontrolki ładowania. po podłączeniu interfejsu pokazuje ładowanie w granicach 13.2-14.2 w momencie piknięcia pzez chwile nie ma ładowania .wymieniłem alternator bo byłem pewny że może szczotki się kończą lub regulator napięcia nawala ale problem nadal się powtarza i teraz nie wiem co jest tego przyczyną czy akumlator fiksuje czy ten ibs na klemie czy jeszcze cos innego.na interfejsie pokazuje 88%do92% naładowania aku. jeśli chodzi o start stop to raz się załacza a raz nie załacza i nie mogę dojść ładu co jest przyczyną tego że wyłacza na sekunde to ładowanie . przed wymianą alternatora pikania następowało dość często aż w koncu wyskoczył błąd P2503 charging system voltage low po wykasowaniu błąd powracał po wymianie alternatora błędu nie ma ale pikanie oraz kontrolka ładowania pojawia się. Po odłączeniu ibs sutyacja jest taka sama też od czasu do czasu mignie kontrolka ładowania i piknięcie dżwiękowe.Czy ktoś miał coś takiego co może być przyczyną?
Krystian67 - 2022-03-06, 19:40

Próbuję zrozumiec Twoja wypowiedz. Wymieniłem alternator. Czy tyczy to samochodu z opisu./ profilu/ Potem mogę coś dopowiedziec.
leszek800 - 2022-03-06, 20:36

tak dacia sandero 2018 1.5dci
Krystian67 - 2022-03-08, 15:58

Chciałem nieco wczoraj sie wypowiedzieć na temat tych usterek. Ale moje doswiadczenia sa raczej praktyczne , a w tych samochodach jest mnóstwo wynalazków i mógłbym popłynąc . Ale jedno wiem , jak długo pracuję nie zdażyło mi sie wymieniac alternatora w samochodzie poniżej 6 -8 lat. To wytrzemałe urzadzenie , które jedynie można uszkodzic poprzez niewiedze , np podać wysoki prad rozruchu itd. Cyrkole z niedoładowaniem dzisiejszych akumulatorów zawdzieczamy eko inżynierom , którzy chcąc być na wyżynach wciskają nam , na nasze kłopoty te wynalazki. W starych rozwiązaniach migajaca kontrolka świadczyła o tym , ze napiecie alternatora było niższe od nap. akum. To chwilowe i mogła być róznica nawet 0.1 v .No i odwrotnie jeśli regulator był przebity , czyli przepuszczał powyzej deklarowanego napiecia , był strażnikiem i odłanczał wzbudzenie. Co oznaczało też chwilowe miganie kontrolki . Bywało też jeśli akumulator był wadliwy , miał mało wody albo zwarcie wewnętrzne . Cały uklad ładowania musiał mieć wszystkie te elementy sprawne . Łacznie z
instalacją. Bywało ze powodem zrywania ładowania była tez zła masa alternatora. Wystarczyło drzenie auta i powstawał problem. Tak w skrócie opisałem , co było kiedyś . Dziś moduły , bajery - niestety robią nam wode z mózgu .

leszek800 - 2022-03-08, 21:27

Alternator wymieniłem nie potrzebnie okazało się ze jest dobry ale i tak chcąc dostać się do szczotek to trzeba go zdemontować dziś nie było żadnych objawów przerywania ładowania, aku naładowany 95% . wpadłem na pomysł wyłaczenia start stopu ale żadnym programem (ecu tweaker.pyclip , pyren )nie dało rady dalej jest aktywny ,w koncu próbowałem ddt4all ale za żadne skarby nie mogłem się połączyc i poległem.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2022-03-10, 16:01 ]
O S&S - http://www.daciaklub.pl/f...1831320#1831320.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group