DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg

artur - 2014-02-01, 00:34
Temat postu: Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg
Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały mętlik w głowie a to przez planowany zakup dustera. Diler namawia mnie na złożenie instalacji lpg u siebie bo po pierwsze będzie nowocześniejsza niż oferowana fabryczna. Po drugie- nie stracę zapasówki tj alufelgi . I teraz czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy. Diler konfigurował mi auto z lpg i bez ale zawsze w wersji 4x4 czy to możliwe bo w ofercie w internecie jakoś nie ma 4x4 z fabrycznym lpg. Czy mogę zamówić 4wd z fabryczną instalacją lpg. I czy wersja 4x4posiada wnękę na koło zapasowe- czytaj(butle z gazem). Moja konfiguracja to Duster Lauerate 1.6 benzyna lpg (krótkie przebiegi do pracy 2 km. i 15000- 20000km rocznie). 4x4 bo na ryby, latem biwak na mazurach i nie najlepsze u nas drogi. Chcę dorzucić pakiet loock i lakier szary comete. Planuje dokupić chlapaki przód, gumowe dywaniki komplet.Hak tylko raczej nie w serwisie. Zależy mi na aucie nowym z gwarancją (będę rozszerzał do pięciu lat) Bo przez te 5 latek wydatki na nową chałupę i nie chcę niespodzianek jakie mam z touranem.Będę wdzięczny za info i czy taka konfiguracja jest dobra. A i jeszcze to że już wiek tatusiowy mnie dopadł i szaleństwa za fajerą to nie dlamnie . Ta daczka po lifcie to fajna skorupa. Pozdrawiam.
mendelmax - 2014-02-01, 07:58

Nie wydaje mi się możliwym, żeby specjalnie dla LPG wprowadzali zmiany w silniku.

W 4x4 wnęka na zapas oczywiśxie jest, nawet lepsza bo w środku a nie pod podłogą. Wadą jest to, że montując lpg musisz wiercić przez podłogę.

Nie ma fabrycznego 4x4 z lpg niestety.

pioor - 2014-02-01, 10:05

Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia. Co do różnic w silniku, nie zdziwyłbym się gdyby faktycznie wersja z lpg miała dodatkowo utwardzone gniazda zaworów.
laisar - 2014-02-01, 12:40

artur napisał/a:
czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy

Informacja ta dotyczyła wyłącznie silników ośmiozaworowych 1.4 MPI, typu K7J: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1648

Z danych technicznych wynika, że prawdopodobnie te same modyfikacje zastosowano w jednostce 1.6 MPI typu K7M, która również jest ośmiozaworowa.

W dusterze montowany jest natomiast silnik 1.6 16V typu K4M i producent nie poinformował, by egzemplarze z fabryczną instalacją LPG zostały w jakikolwiek sposób dodatkowo zmodyfikowane. Dane technicznie także o tym nie świadczą.

Dar1962 - 2014-02-01, 16:09

pytałem z ciekawości podczas składania zamówienia. Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji. Ergo? albo każda taka jednostka jest przystosowana do montażu LPG (utwardzone gniazda) albo odwrotnie - te fabryczne z LPG nie są w żaden sposób dodatkowo chronione. Zakładam optymistycznie wersję pierwszą :-P
laisar - 2014-02-01, 19:09

Dar1962 napisał/a:
Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji

Nie wiem jak jest naprawdę, ale przynajmniej w dokumentacji technicznej, z której przecież korzystają ASO - choć pewnie nie sprzedawcy d; - silniki wyposażone fabrycznie w LPG różnią się właśnie od czystych benzyniaków: głowicą (co uprawdopodabnia gniazda), zaworami i pierścieniami tłokowymi.

eastcowboy - 2014-02-02, 10:40

Dar1962 napisał/a:
pytałem z ciekawości podczas składania zamówienia. Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji)


K4M

identyczny głowica cylindrów benzyna, gaz, etanol
ale inny zawory

marcin_dd - 2014-02-02, 10:49

Bardzo istotna informacja... Zwlaszcza dla mnie, bo się zastanawiam nad kupnem Dustera.
jan ostrzyca - 2014-02-02, 11:01

Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.

1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.

Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.

eastcowboy - 2014-02-02, 11:40

jan ostrzyca napisał/a:

4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.


wtryskiwacze lpg są nie wadliwy

silnik musi z gaz 30-45 minut na 750 - 1200 liczba obrotów działać

program w sterownik-gazu skorygowane automatycznie i problemy w to Zakres prędkości znikać

Karenzo - 2014-02-02, 12:23

jan ostrzyca napisał/a:
Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.

1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.

Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.

I naprawa gwarancyjna jak na razie bo źle pokazywało ilość gazu nikt oprócz ASO by mi tego nie zrobił bo nikomu nie pokazuje dokładnie .
Sterownik zablokowany ? mi to nie przeszkadza działa wszystko ok
Naprawy długie ? takie same jak każde w ASO Części nie są z kosmosu takie same instalce można zamontować samemu więc z ich dostępnością nie będzie problemu

marcin_dd - 2014-02-02, 12:24

eastcowboy napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:

4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.


wtryskiwacze lpg są nie wadliwy

silnik musi z gaz 30-45 minut na 750 - 1200 liczba obrotów działać

program w sterownik-gazu skorygowane automatycznie i problemy w to Zakres prędkości znikać


Kolego możesz napisać po polsku. Nic nie rozumiem.

GerardC - 2014-02-02, 12:31

A ja polecam fabryczny,Landi Renzo.1 rok używam,nawet mi nie pryknoł, chodzi jak zegarek,póki co.Zobaczymy co bedzie dalej.
eplus - 2014-02-02, 12:39

pioor napisał/a:
Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia.

Radziłbym dokupić piątą :!:

laisar - 2014-02-02, 13:48

marcin_dd napisał/a:
Kolego możesz napisać po polsku.

Nie może, bo nie zna (((:

marcin_dd napisał/a:
Nic nie rozumiem.

Jak na guglotłumaczenie z niemieckiego, to ten post był wręcz wyjątkowo zrozumiały...

eastcowboy napisał/a:
wtryskiwacze lpg nie są wadliwe

silnik musi działać na gazie przez 30-45 minut przy obrotach 750-1200 obrotów

program w sterowniku gazu skoryguje się automatycznie i problemy znikną

luk80 - 2014-02-02, 19:05

Co prawda Dustera nie posiadam, ale jeżdżę Clio III z silnikiem D4F. W moim ASO chciałem założyć LPG ale stwierdzili, że te silniki nie nadają się do tego - wypalenie gniazd. Na pytanie dlaczego Sandero jest sprzedawane z tym samym silnikiem a ma LPG fabryczne, uzyskałem odpowiedź, że ma inną głowicę.
Fakt jest taki, że są dilerzy którzy sprzedają czy sprzedawali fabrycznie nowe auta montując do nich LPG. Tak było w przypadku Clio III. Wiązało się to np. z wycięciem blachy podłogi bagażnika. Diler twierdził, że auto ma gwarancję fabryczną. Tyle, że później dodał że na LPG to on daje, a reszta RP. Faktycznie wygląda to tak, że póki serwisuje autko u dilera u którego kupiłem auto z niefabryczną instalacją wszystko jest ok. Gorzej jak auto nawali na trasie najlepiej za granicą.

marcin_dd - 2014-02-02, 20:03

Czyli przy jezdzie na krótkich trasach instalacja lpg jest szkodliwa dla slinika? Dobrze rozumiem?
TD Pedro - 2014-02-02, 20:07

jest przede wszystkim mniej korzystna ekonomicznie... to jeszcze zależy jak krótkie to są trasy...
marcin_dd - 2014-02-02, 20:13

Moja codzienna trasa z dzieciakami do przedszkola to 2km. Czesto sie zdarza, ze to jest jedyny wyjazd w ciagu dnia. Czy w takim razie nie powinienem myslec o LPG? Pominmy aspekt oplacalnosci instalacji, bo to sobie moge sam przeliczyc. Chodzi mi o Wasze zdanie na temat ewentualnej szkodliwosc gazu dla silnika przy ktotkich trasach. Rocznie robie ok 15Kkm
TD Pedro - 2014-02-02, 21:16

- instalacja gazowa (dobrze zainstalowana) jako taka nie szkodzi silnikowi...
- aspekt ekonomiczny znasz, przy pokonywanym jednorazowo dystansie wielkości 2 km w lecie zasilanie na LPG przełączy się po ok. 400-500 m w zimie po ok. 1200-1500 m...
- ja pokonuję rocznie również dystans ok. 15 kkm, instalację mam zamontowaną w marcu 2011 r. aktualnie przejechane na LPG ponad 40 kkm i nic niepokojącego się nie dzieje - (instalacja niefabryczna),

rimo - 2014-02-02, 21:53

Może wydawać że ten link jest nie na temat ale wydaje mi się że dużo wyjaśnia w kwestii fabrycznie utwardzanych zaworów.
Głównie chodzi o stwierdzenie:
"Skoro tak, zasilanie LPG lub CNG również powinno być im niestraszne. W praktyce okazuje się jednak, że niektóre silniki (głównie w Fordach wyprodukowanych po 2000 r. oraz autach japońskich – np. Hondach) są podatne na przyspieszone zużycie zaworów i gniazd, jeśli nie zapewni się im dodatkowego zabezpieczenia."

mendelmax - 2014-02-02, 22:37

marcin_dd napisał/a:
Czyli przy jezdzie na krótkich trasach instalacja lpg jest szkodliwa dla slinika? Dobrze rozumiem?

Rzekłbym, że wręcz przeciwnie- jak jeździsz na LPG krótko i potem znowu odpalasz na benzynie to niwelujesz pewne problemy związane z LPG (głównie brak smarowania paliwem). Nawet niekiedy zaleca się, żeby w długich trasach co jakiś czas przełączyć się na benzynę i dać silnikowi popracować trochę na PB.

Sęk w tym, że po prostu niewiele zaoszczędzisz.

Karenzo - 2014-02-02, 23:48

Jeżeli chodzi o aspekt techniczny niczym nie szkodzisz .
marcin_dd - 2014-02-03, 09:45

Wlaśnie dzwoniłem na infolinie i okazuje się że montaż instalacji LPG nawet LR (czyli rekomendowanej) w Daci Duster przez salon sprzedazy powoduje utrate gwarancji na elementy zmodyfikowane podczas instalowania instalacji LPG. Czylo w salonach sa straszne kłamczuchy, bo utrzymywali, że gwarancja pozostaje bez zadnych ograniczen.

Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.

TD Pedro - 2014-02-03, 11:14

marcin_dd napisał/a:
Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.

dlatego warto instalację zamontować w innym sprawdzonym i pewnym warsztacie, silniki o których rozmawiamy dobrze współpracują z LPG i jeżeli montaż instalacji został wykonany prawidłowo a instalacja jest serwisowana to daje gwarancję długiej i taniej eksploatacji... w moim przypadku nakład na instalację zwrócił się po przejechaniu 16-18 kkm, samochód w miesiącach letnich bywa eksploatowany w trudnych (ekstremalnych) warunkach górskich i wszystko jest OK, w Twoim przypadku, o ile zdecydujesz się na kupno Dustera i założenie instalacji "pozafabrycznej która wychodzi taniej i daje większe możliwości serwisowe) to sugerowałbym firmę z Lublina (z Janowa Lub. do Lublina nie jest daleko), firmę z długoletnią tradycja i dobrą opinią - chyba, że masz "na oku" coś bliżej...

mendelmax - 2014-02-03, 21:41

marcin_dd napisał/a:
Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.

I pewnie własnie dlatego tak bardzo to zachwalają.

Daster - 2014-02-04, 13:16
Temat postu: Re: Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg
artur napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały mętlik w głowie a to przez planowany zakup dustera. Diler namawia mnie na złożenie instalacji lpg u siebie bo po pierwsze będzie nowocześniejsza niż oferowana fabryczna. Po drugie- nie stracę zapasówki tj alufelgi . I teraz czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy. Diler konfigurował mi auto z lpg i bez ale zawsze w wersji 4x4 czy to możliwe bo w ofercie w internecie jakoś nie ma 4x4 z fabrycznym lpg. Czy mogę zamówić 4wd z fabryczną instalacją lpg. I czy wersja 4x4posiada wnękę na koło zapasowe- czytaj(butle z gazem). Moja konfiguracja to Duster Lauerate 1.6 benzyna lpg (krótkie przebiegi do pracy 2 km. i 15000- 20000km rocznie). 4x4 bo na ryby, latem biwak na mazurach i nie najlepsze u nas drogi. Chcę dorzucić pakiet loock i lakier szary comete. Planuje dokupić chlapaki przód, gumowe dywaniki komplet.Hak tylko raczej nie w serwisie. Zależy mi na aucie nowym z gwarancją (będę rozszerzał do pięciu lat) Bo przez te 5 latek wydatki na nową chałupę i nie chcę niespodzianek jakie mam z touranem.Będę wdzięczny za info i czy taka konfiguracja jest dobra. A i jeszcze to że już wiek tatusiowy mnie dopadł i szaleństwa za fajerą to nie dlamnie . Ta daczka po lifcie to fajna skorupa. Pozdrawiam.

Zdradzę Ci małą tajemnicę naszego dealera Dacii z Białegostoku. Za 2600zł masz instalację gazową "dealerską z Motozbytu" w firmie Forcars. Wiem bo przypadkiem kupiłem na Grouponie usługę wymiany kół na zimę i zobaczyłem u nich na warsztacie nowego Dustera FL, który nie został jeszcze wydany klientowi przez salon. Było to na początku grudnia 2013 r. Miał już założone Łomżyńskie blachy. Montowali akurat zbiornik gazu pod podłogą. Przyjechał na lawecie i na niej wrócił aby opony nie nosiły śladów jazdy. Instalację jaką wstawiają to OMVL. Włąściciel serwisu również nie miał dobrego zdania o fabrycznej LandiRenzo.

artur - 2014-02-04, 22:43

To chyba z osiem stówek przycinają aż jutro sprawdzę.Dzięki elektrolux.
Daster - 2014-02-05, 09:53

artur napisał/a:
To chyba z osiem stówek przycinają aż jutro sprawdzę.Dzięki elektrolux.

Myślę, że więcej przycinają. 2600zł to cena detaliczna dla osoby fizycznej. Mając umowę między podmiotami gospodarczymi w grę wchodzą rabaty. Raczej stawiałbym zarobek salonu przynajmniej 1000zł netto. Pewnie można się potargować i stówkę lub dwie mogą opuścić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group