Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):
Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin
(Owszem, teoretycznie i nietechnicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy... W reszcie modeli trochę to lepiej rozwiązali /: ).
W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 21:55
Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 18:01
laisar napisał/a:
Dopuszczalne pewnie jest, ale wymaga niestety czegoś więcej niż wiercenia, co czyni całą zabawę straszliwie drogą - trzeba otóż dospawać do karoserii jeszcze czworo uszu ):
Zgadza sie, byloby przerazliwie drogie, gdyby chciec to zrobic tak, jak to zostalo (niezbyt szczesliwie) wymyslone/zrobione fabrycznie.
laisar napisał/a:
Jako takie są wymienne, z czego wynika, że powinny być również "domontowywalne" - tyle że już sama "wymiana" dachu to 15 roboczogodzin
Nie no, chyba nikt przy zdrowych zmyslach nie zdecydowalby sie na wymiane poszycia dachu w prawie nowym samochodzie z powodu checi zamontowania relingow (koszty ogromne, a i furka juz bylaby "jakby troche po wypadku" ). Montaz tych oryginalnych mocowan mialby sens wylacznie wtedy, gdyby z jakiegos innego powodu i tak zachodzila koniecznosc wymiany poszycia dachu, np. gdyby spadl na Dusterka jaks konar lub inny przedmiot o niemalej masie (o co niestety ostatnimi czasy w Polsce nie bylo wcale tak trudno - liczne burze, wichury, traby powietrzne )
laisar napisał/a:
Owszem, teoretycznie i nietechnologicznie dałoby się pewnie zamontować relingi bez tego - ale wtedy raczej wiele by się na nich nie zmieściło, więc sens byłby raczej przyzerowy...
Eeee nie bedzie tak zle . A propos, ktos spotkal sie moze z informacja jaka nosnosc maja fabryczne relingi w Dusterze? Bo ja jak dotad nie.
W autach, kore nie maja juz fabrycznie odpowiednich mocowan do relingow (schowanych np. pod jakimis zaslepkami czy listwami) stosuje sie mocowanie na tzw. nitonakretki. Zwykle z brzegu dachu ida wzmocnienia i (niekoniecznie musza byc zawsze jakos specjalne wydzielone i widoczne z zewnatrz) i te nitonakretki sie w nich trzymaja (po montazu). Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.
Gdy moj brat kupowal Qashqaia, to chyba nawet nie bylo w ofercie salonu relingow do Qashqaia i musial sobie zalozyc dodatkowo relingi firmy Neumann (czeska firma). Dla relingow o trzech stopkach (takie sa przewidziane do Qashqaia) f-ma Neumann podaje nosnosc 75kg. Co wiecej, u brata te relingi nie spelniaja funkcji glownie estetycznej (jak to u niektorych czesto bywa), bo akurat sa dosc intensywnie wykorzystywane (w zimie przewozi sie kupe sprzetu narciarskiego, latem surfingowego). I jest git .
Postaram sie podrzucic jakis rysunek czy link, zeby niezorientowami mogli zobaczyc, na czym ten sposob montazu mniej wiecej polega .
greg1367 napisał/a:
Dziękuję ,ale jakoś dziwnie ten sposób montażu wymyślili
W innych modelach tak tego nie zrobili, a w przypadku Dustera podejrzewam, ze specjalnie zdecydowali sie sporo utrudnic ludziom zycie, zeby maksymalnie zniechecic do zakupu wersji "golas" (zwanej oficjalnie Duster), bo na niej pewnie malo zarabiaja. Jakby im chodzilo o to, zeby "golas" sluzyl mozliwie tylko jako slup reklamowy "cena juz od 39.900zl", natomiast zeby klienci kupowali bardziej wypasione wersje. Ale ja sie nie dam .
piotrkrk napisał/a:
W instrukcji piszą, że jeśli Duster nie miał fabrycznie zamontowanych relingów, to ich montaż jest niemożliwy i wręcz zabroniony - pod rygorem utraty gwarancji.
Alez to najzupelniej oczywiste - zeby zamontowac relingi w golasie w rozsadnej cenie, to trzeba wiercic, czyli trzeba naruszyc fabryczna powloke lakiernicza, zabezpiecznie antykorozyjne. To podobna sytuacja jak gdyby ktos zamontowal dodatkowo w swoim Dusterku szyberdach, tak samo stracilby gwarancje na karoserie.
Pewnie nie od razu od nowosci, ale tez planuje dolozyc relingi do Dusterka golasa, a prawdopodonie rowniez szyberek, no i oczywiscie licze sie z utrata gw. Jak dobrze pojdzie, to moze jakos niezbyt drogo uda sie kupic relingi z jakiegos rozbitka DD, a jesli nie, to moze z innego zrodla, albo w ogole jakis inny, ale gustowny.
mekintosz napisał/a:
Podejrzewam, ze w cenie montazu relingow kupisz najwyzszej klasy bagaznik Thule dedykowany do dustera z kompletem aluminiowych belek oraz wystarczy an czesc boksa lub bagaznik na rowery
Tez tak sadze... ale nie zawsze z relingami chodzi tylko o to, zeby byla podstawa pod belki, box itp... relingi spelniala bowiem rowniez funkcje estetyczna, nawet nierzadko ta wlasnie funkcja jest znacznie przewazajaca.
Ostatnio zmieniony przez DD 2011-09-09, 19:54, w całości zmieniany 1 raz
80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.
Cytat:
Zeby sobie ktos nie pomyslal, ze to jakis druciarski sposob stosowany tylko w jakichs tanich markach czy modelach, to jako przyklad podam, ze m.in. w Nissanie Qashqaiu stosuje sie ten sposob montazu.
Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?
DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie
Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-09-09, 23:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-10, 01:44
laisar napisał/a:
Właściwe słowo brzmi: "perfidnie" d:
O tak, tak, idealnie to ujales .
laisar napisał/a:
80 kg - ale informacja faktycznie jest nieco "ukryta" w broszurze, bo podano ją w rozdziale z akcesoriami, przy opisie poprzeczek.
Dzieki za info . OK, czyli nie powinno byc duzej roznicy w nosnosci.
laisar napisał/a:
Tzn. sugerujesz, że jeśli jakieś druciarstwo zostaje wykonane w prestiżowej marce, to z definicji nie jest już druciarstwem?
Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie (chyba nikt nie bedzie podnosil Dusterka za relingi ), tylko na scinanie, wiec rowniez z tego wzgledu nie powinno byc wiekszych roznic w wytrzymalosci pomiedzy rozwiazaniem oryginalnym, a starannie zrobionym na nitonakretki.
Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?
laisar napisał/a:
DD napisał/a:
stracilby gwarancje na karoserie
Ale nie na całą - tylko na zmodyfikowany element.
A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce? Bo jak znam zycie, to mam pewne watpliwosci, czy w razie czego nie bedzie pozniej "roznych wykladni" ?.
Tak czy owak, wiadomo dlaczego zabraniaja dodatkowego montazu relingow w DD pod rygorem utraty gwarancji.
A wracając do tematu. Czy jest gdzieś dostępny dokładniejszy opis montażu tych plastikowych osłon, szczególnie tylnej. Mam wrażenie, że moja łapie luz i nie do końca poprawnie leży.
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-09-21, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
Ale w czym nie wystarcza drugi post w niniejszym temacie? Bo nic więcej nie znalazłem - z czego z kolei prawdopodobnie wynika, że jest tak proste jak na obrazku... (:
Sugeruje, ze skoro jest to stosowane w sporej liczbie marek i modeli, a takze sprawdza sie w praktyce, to mozna rowniez spokojnie zastosowac ten sposob montazu w przypadku checi dolozenia relingow do DD golasa (skoro juz fabryka tak to perfidnie rozwiazala).
Ja pytałem jedynie w kwestii formalnej - rozwiązania techniczne bywają różne, ale z tego, że jakieś są stosowane w "prestiżowych" markach po prostu wcale MSZ nie musi wynikać, że są dobre.
A co do dustera, to problemem nie jest konkretny sposób montażu (wkrętami, śrubami, nitami), tylko miejsce - skoro fabrycznie mają się trzymać uszu, których w golasie nie ma, to przymocowanie ich w innym miejscu nie do końca mnie przekonuje...
Cytat:
Poza tym mocowania relingow pracuja nie na wyrywanie
To niestety wyłącznie teoria - w praktyce, zwłaszcza w PL, hopków na drogach jest na tyle dużo, że na pewno pojawia się całkiem sporo sił pionowych /:
Oczywiście, jak ktoś wozi coś tylko czasami, niezbyt ciężkiego i unika dziur - to nic się nie powinno stać, ale... Ale ):
Cytat:
Zalozmy na chwile, ze masz DD golasa, Ty nie zaakceptowalbys montazu relingow za pomoca nitonakretek w swoim DD?
Zależałoby od tego, jak konkretnie dałoby się to zrobić, ale zapewne najprędzej zdecydowałbym się jednak na klasyczny bagażnik poprzeczkowy, montowany do brzegu dachu ("bezrelingowy").
Cytat:
A sprawdzal to ktos juz w konkretnych przypadkach w praktyce?
Ale co tu sprawdzać? Brak związku między np rdzą na masce a niepoprawnie zamontowanymi relingami jest chyba oczywisty bez potrzeby odwoływania się do rzeczoznawcy czy sądu, więc ASO / Dacii raczej szkoda by było zachodu na bezsensowne ściemnianie...
w serwisie powiedzieli ze zeby zamontowac trzeba by wspawywac dodatkowe uchwyty ,spotkałem sie tez z sugestia ze moze bym spróbował na miescie załozyc Serwis wogóle mało wie o relingach wie jak zamówic ale montaz to juz w golasie trudna sprawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum