Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-24, 19:35   

Ja byłem z innej szkoły, ale faktycznie lepiej żarówki wymieniać parami, bo przynajmniej mamy pewność że druga żarówka nie poleci nam za dzień, dwa czy tydzień.
_________________

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-25, 11:32   

bebe napisał/a:
Oj nie drzaźnij mie już! :Z Może wy w tych dCi macie jakieś pustostany albo co, ale w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra,

Postojówek nie wymieniałem jak dotąd, ale muszę kiedyś zobaczyć jak to wygląda w benzynie :) Fakt faktem, że 16V jest dużo większy, niż 8V (rzuciło mi się w oczy w salonie swojego czasu), ale czy aż tak duży, żeby produkować ciasnotę w komorze w porównaniu do dCi?
 
jacala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2012-09-12, 18:06   

A ja tam używam zwykłych unitec (ok 10 zł) kupionych w realu i jest dobrze, aktualnie nie pamiętam kiedy wymieniałem ostatnio żarówkę. Nie wymieniam nigdy parami bo moim zdaniem jest to zwyczajnie wyrzucanie pieniędzy w błoto.
A te jaśniejsze żarówki no cóż
Jedyny sposób żeby zwiększyć jasność żarówki (pomijając zwiększenie mocy) to zwiększenie temperatury żarnika, można to osiągnąć poprzez pocienienie go ale żywotności to nieprzedłuży.
Jak ktoś chciałby więcej poczytać na ten temat to zapraszam tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_halogenowa
Ostatnio zmieniony przez jacala 2012-09-12, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-12, 19:03   

każdy jest panem własnych pieniędzy i montuje to co chce, ale jeśli chcecie posłuchać rady kogoś kto już przetestował wiele nieraz bardzo kosztownych pomysłów w tym temacie - uwierzcie - nie opłaca się montować drogich, wysilonych, kosztujących 60 czy nawet 90 zł za komplet żarówek. Palą się po 2-3 miesiącach (oczywiście pojedynczo i w najmniej dogodnym momencie), zmuszają do zakupu kolejnego kompletu i zabawa nie jest warta tych kilkunastu (realnie) procent lepszego strumienia świetlnego. Z mojego doświadczenia wynika, że najtrwalsze i najmniej problemowe są standardowe kosztujące ułamek tego, co jakieś tam night breakery. Jedyny wyjątek można zrobić decydując się na produkt nieco bardziej markowy niż chińskie marketowe cuda. Narva ,Bosch czy nawet Tungsram wystarczą w zupełności
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-12, 19:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-12, 19:07   

ja w kolejnym już aucie stosuję h4 Tungsrama ze zlikwidowanej jakieś 15 lat temu stacji benzynowej ;-)

2 jeźdżą w Felicii od 4 lat, 1 od niedawna w Loganie - bezproblemowe świecenie

zostały mi jeszcze 3 - było ich chyba z 10 na początku - obsługiwały 2 poprzednie samochody brata i 1 ojca - żadna się nigdy nie spaliła, ojciec oddał mi resztkę, bo jedynym samochodem na h4 u nich została moja stara Felicia która jest już w 2 sztuki wyposażona, więc nikt nie zakłada że się spalą ;-)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-12, 19:46   

:mrgreen: :D nie przypominam sobie, by 15 lat temu żarówki stanowiły deficyt, aby zaopatrywać się w hurtowe ilości... :mrgreen: :lol:
_________________
---
Stepway
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-12, 19:48   

mogły być zakupione hurtowo, więc znacznie taniej
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-12, 19:54   

Dar1962 napisał/a:
mogły być zakupione hurtowo, więc znacznie taniej


Gorzej jakby były w jednym opakowaniu :mrgreen: nie ufałbym takiemu "zestawowi naprawczemu" :mrgreen: :mrgreen:
_________________
---
Stepway
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-12, 20:32   

nieeee

Urząd Gminy likwidował prowadzoną przez Zakład Komunalny stację benzynową i zostało trochę towaru - wyprzedawali towar za bezcen (nie jestem pewien czy te 10 żarówek nie kosztowało tyle co 1 żarówka na konkurencyjnej stacji :-) )

normalnie pakowane, 1 sztuka w 1 pudełku :-D
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-09-12, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-12, 23:14   

Dar1962 napisał/a:
nie opłaca się montować drogich, wysilonych, kosztujących 60 czy nawet 90 zł za komplet żarówek. Palą się po 2-3 miesiącach (oczywiście pojedynczo i w najmniej dogodnym momencie), zmuszają do zakupu kolejnego kompletu i zabawa nie jest warta tych kilkunastu (realnie) procent lepszego strumienia świetlnego

Po pierwsze - jest duży wybór żarówek o zwiększonej mocy i kosztują one całkiem niedużo - wystarczy kupować w tanich sklepach, a nie na stacji benzynowej ;P
Po drugie - wydaje mi się, że na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać i tak jak nie warto kupować tanich opon, tak mocne światła do nocnej jazdy się przydają. Tak więc może faktycznie 2 miesiące to zbyt krótkie działanie, ale pół roku - do dyskusji.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-09-12, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-09-13, 21:35   

żarówki powinny wytrzymać min 2 lata
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2012-09-14, 09:52   

marszelest napisał/a:
żarówki powinny wytrzymać min 2 lata

Jak długo powinny wytrzymać żarówki nie zależy od czasu jaki są zamontowane w samochodzie tylko od czasu ich pracy, czyli ile godzin świeciły. Dlatego do porównywania żywotności żarówek lepiej brać pod uwagę dystans jaki się przejechało między wymianami.
U mnie oryginalne żarówki wytrzymały niecałe 30 tys.km (ok 10 miesięcy), podobnie jak drugi komplet. Na aktualnie zamontowanych przejechałem już ok 50tys.km (ponad 1.5 roku). W tym wypadku widać efekt zamontowania świateł dziennych.
Jeszcze dodam, że używam zwykłych H4 Philipsa (ok 15 zł/szt).
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-09-14, 13:47   

marszelest napisał/a:
żarówki powinny wytrzymać min 2 lata


może i powinny, ale dzisiaj rano wymieniałem właśnie H4 z prawej strony w zeszłym roku spaliła mi się oryginalna i kupiłem na statoilu Tungsram, nie pamiętam za ile. ale to właśnie ta się znowu spaliła a z lewej jest od nowości, więc zaczynam szukać innych bo nie znasz dnia i godziny. u mojego ojca potrafia sie spalać co kilka miesiecy, ale on kupuje najtańsze z marketu
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-24, 10:20   

w - nie parskajcie śmiechem :-P - Biedronce widziałem dziś zestawy (po 2) żarówek H1.H4,H7 firmy Comparator. Z informacji na opakowaniach wynika,że to polska firma importowa a produkty pochodzą z CRL. Ceny były zachęcające - o ile pamiętam około 12 zł (za każdy z kompletów - dziwne to nieco, bo H7 zawsze są zauważalnie droższe od H4) Wszystkie żarówki miały szklane szczyty baniek zabarwione bladoniebieskim paskiem - zapewne w celu uzyskania efektu a' la kxenon. ;-) . Na wszystkich opakowaniach była wielce obiecująca informacja: +100% siły światła - czyżby miało to oznaczać,że swiecą 2 razy dalej? :lol: .Żeby było weselej, obiecywano też większą trwałość. Zastanawiałem się przez chwilę, czy by tytułem czystego eksperymentu nie nabyć i spróbować, jak to cuda działają. Ale kiedy przyjrzałem się dokładniej, stwierdziłem,że w wielu pudełkach cokoły osadzono dość krzywo w stosunku do bańki. Obawiam się,że przy takim montażu nie da się nawet prawidłowo ustawić świateł
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-25, 21:33, w całości zmieniany 5 razy  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-09-25, 21:00   

Dar1962 napisał/a:
+100% siły światła - czyżby miało to oznaczać,że swiecą 2 razy dalej?

Nie - oświetlenie spada z kwadratem odległości: 2X dalej jest 4X ciemniej. Zasięg może być co najwyżej o + 50% a i to wątpię. IMHO to "marketing"
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-25, 21:37   

ajax napisał/a:
marketing"

to delikatne określenie - ściema - będzie chyba bardziej właściwe. Jak klasyczna żarówka, która ma świecić o 100%, no dobra - o 50% dalej, ma być bardziej trwałą? Przecież wyższą siłę świecenia, uzyskuje się kosztem wyższej temperatury żarnika - ergo? - musi być on cieńszy,żeby powodował większy opór prądu i mocniej się rozgrzewał. Nijak nie da się w takiej sytuacji poprawić trwałości
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-09-26, 18:15   

Dar1962 napisał/a:
Nijak nie da się w takiej sytuacji poprawić trwałośc

Nauka radziecka zna takie przypadki. Radio Erewań zna je także :-P
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-26, 18:53   

Dar1962 napisał/a:
musi być on cieńszy,żeby powodował większy opór prądu i mocniej się rozgrzewał. Nijak nie da się w takiej sytuacji poprawić trwałości


Nic wcale nie musi.
Jak również wszystko się da, tylko po co ?
Jest na świecie zwykła żarówka co pali się już 110 lat non stop, ale producenci żarówek zrozumieli, że robiąc takie żarówki kopią dołek pod siebie, więc ustalili między sobą, iż żarówka ma się palić nie dłużej niż 1000 godzin i tak robią do tej pory, bo inaczej poszliby z torbami.
Także żarówkę można zrobić aby świeciła nawet i 1000% dłużej i 1000% mocniej, tylko po co to robić? Ano właśnie, to jest spisek, zmowa żarówkowa.

Proponuje obejrzeć reportaż nt. : "Spisek żarówkowy - nieznana historia zaplanowanej nieprzydatności" :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-26, 19:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-27, 07:41   

Na długość życia żarówki ma też wysokość napięcia jakim jest zasilana, może regulator napięcia coś nie tak pracuje? Jak podaje 1V więcej to już jest jakieś 8% więcej niż nominalnie być powinno.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-27, 16:54   

jackthenight napisał/a:
Nic wcale nie musi.
Jak również wszystko się da, tylko po co ?

Czy jest to spisek wynikający z nieopłacalności produkcji lepszych żarówek, czy też nieopłacalności badań nad lepszymi żarówkami to nie byłbym tego taki pewien - może sprzedaż idzie na tyle dobrze, że nie ma sensu poprawiać tego, co i tak się sprzedaje.

Ale niewątpliwie żaden producent nie będzie na siłę robił trwałego produktu - vide świetlówki, które zapewne mogłyby działać przez tysiące włączeń i wyłączeń, gdyby ktoś tego chciał.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 10:42   

Spalił mi się jeden Philips X-treme Vision, prawy, po 7 miesiącach i 12000 km. Szału nie ma, ale w porównaniu z Osramem jest duuużo lepiej, zarówno pod względem trwałości jak i ilości światła.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-13, 15:44   

...i spalił się drugi. 9 miesięcy i niecałe 15000 km.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-08, 20:42   

Lewa Thungsram padła dzisiaj.


Kod:
Zestawienie żywotności:
lewa oryginalna (OSRAM) - 12 000 km* (12 000)
prawa oryginalna - 20 000 km* (20 000)
prawa (SAE ???) - 12 000 km.* (32 000)
lewa Philips 31 000 km* (43 000)
lewa Thungsram 33 000 km* (76 000)
prawa Thungsram 48 000 km* (80 000)
lewa Thungsram 44 500 km* (120 500)

* - "przebieg" żarówki.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-08, 21:22   

Przebiegi tych Thungsramów są wręcz podejrzanie dobre, ale ja też je potwierdzam - założyłem lewego przy stanie licznika 52000 i świeci do dziś, przez ponad 43 tys. km i 2 lata z hakiem (:

(W sumie to może należałoby je wymieniać nawet bez spalenia? Tylko że jakoś nie widać, żeby słabiej świecił...).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-23, 12:55   

laisar napisał/a:
Przebiegi tych Thungsramów są wręcz podejrzanie dobre

Po prostu pancerne (: - mimo roztrzaskania szyby reflektora i po przejechaniu ponad 700 km odsłoniętej na różną pogodę, po przełożeniu do nowej lampy dalej świeci...

Zamontowana przy 52 tys., obecny przebieg to 98000 - czyli ma już ponad 45 tys. km.

Tymczasem 18 stycznia wymieniłem prawą OSRAM - założona 1,5 roku temu, przy stanie licznika 65400, zdechła przy 96700. Nowy nabytek to jakiś niemiecki wynalazek - "Wotan" (Light Distribution GmbH) - część lidlowego zestawu żarówek w pudełku.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne