Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
biodiesel a 1.5 DCI
Autor Wiadomość
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-09-10, 11:35   

Swego czasu głośno było o tym że Ford nie uznawał reklamacji uszkodzonych wtryskiwaczy przy stwierdzeniu że silnik pracował na BioD. Bodajże w Toyocie Avensis przy okazji wizyty ze swoją na corocznej wymianie oleju) spotkałem się z naklejką o zakazie lania Bio :roll: Jak jest z francuską myślą techniczną? Zadzwoń do dilera i zapytaj - myślę że odradzi.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 11:59   

Jak byłem prze wyborem dizel czy benzyna szperając w sieci spotkałem się z badaniami które wykazały szkodliwość biopaliwa na wtryskiwacze nowej generacji.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-09-10, 16:19   

Lepiej nie lać do baku tego wynalazku.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-10, 16:37   

Biodiesel B100 czyli popularne estry rzepakowe, maja parę wad i zalet:
Najlepiej używać B100 od początku, ponieważ estry wymywaja ON z uszczelek, ale maja wieksze czasteczki, stad nie wnikna w miejsce wymytych. B100 ma dobre wlasciwosci myjace i smarujace (bo estry wiaza czastki tlenu). B100 ze względu na wyższa temp zapłonu słabiej odpala, mimo dokładania depresatorow w zimie jest bardziej lepki (popularnie nazywane jest to gestnieniem). B100 łatwiej też wiąże wodę co w zwiazku z jego (ze wzgledu na niską popularnosc) dlugim czasem lezenia w zbiorniku jest duza wada. Poza B100 na Bliskiej nie ma raczej pewnych zrodel rafineryjnych, inne stacj moga miec swoje reaktory do estryfikacji i jakosc kompletnie poza kontrola.

Mieszanie tego zimą fifty-fifty z ON jest wiec dość głupim pomysłem. Spala się tego nieco więcej niż ON co przy obecnej cenie tańszej o jakieś 30gr od ON jest zwykłym zawracaniem sobie dupy.

Reno w zależnosci jak im czapka stoi dopuszcza albo max 5% udział biokomponentów w ON, albo rzadko B20 czyli 20% biokomponentów - było to w niektórych Kangoorach. Ciekawe co sie stanie jako po nowym roku wejdzie 7% biokomponentów do ON, te wtedy Reno uzna że 7% już nie psuje

I jeszcz jedna prosba nie mylis EkoDiesla z Orlenu z B100, bo Ekodiesel do nazwa handlowa zwyklego ON
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-09-10, 16:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-09-10, 19:04   

OK dziękuję za wyjaśnienia , ciekawe czy w Orlenowskim eko-dieslu jest domieszka estrów .
W zeszłym roku zatankowałem jeszcze w Scenicu 1.9 dci gdzieś na śląsku biodesla - tak na próbę - bardzo fajnie i cicho silniczek pracował .
Ale faktycznie - nie ma co robić eksperymentów.
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2010-09-10, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-02, 21:23   

Dzisiaj na BLISKIEJ podjechał facet Dusterem i zatankował BIODIESLA 100. Trochę mnie to zdziwiło - nie wiem czy warte ryzyka (cena na dzień dzisiejszy 5,19 zł). Może nie jego auto?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-02, 21:30   

nie było okoliczności zapytać? może nieświadomie...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-02, 21:37   

przeciez nawet na klapce jest przekreslone BIO czy cos w tym stylu :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
qba 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 25
Skąd: poz
Wysłany: 2012-10-03, 10:49   

Mam pytanie do uzytkownikow silnika 1,5 dCi - czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa z tankowaniem w niemczech tego najtanszego diesla (bo on chyba zawiera jakies 7% biokomponentow) i pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi?

Bede wdzieczny za odpowiedzi
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-10-04, 21:43   

To ja jeszcże dopytam. Na lokalnej stacji Auchan jakiś czas temu pojawiła się tabliczka o tym że do paliwa dodaje się do 5% biokomponentow. Nie ukrywam, że leje tam ON od czasu do czasu do naszej DD, ale zacząłem mieć pewne obawy co do wpływu tego dodatku na commonrejle i inne depeefy. Prośba o info czy to jest OK? Czy odpuścić sobie Auchana i podjechać kilometr dalej na Lotos.

Dodam, że w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-10-04, 22:16   

SpikeMike napisał/a:
To ja jeszcże dopytam. Na lokalnej stacji Auchan jakiś czas temu pojawiła się tabliczka o tym że do paliwa dodaje się do 5% biokomponentow. Nie ukrywam, że leje tam ON od czasu do czasu do naszej DD, ale zacząłem mieć pewne obawy co do wpływu tego dodatku na commonrejle i inne depeefy. Prośba o info czy to jest OK? Czy odpuścić sobie Auchana i podjechać kilometr dalej na Lotos.

Dodam, że w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat.


5% biokomponentów w paliwie było dopuszczalne i mieliśmy w paliwie od zawsze i nie szkodzi to silnikowi, jesli ilość biokomponentów jest powyżej 5% to już bym nie ryzykował.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2012-10-05, 20:45   

qba napisał/a:
Mam pytanie do uzytkownikow silnika 1,5 dCi - czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa z tankowaniem w niemczech tego najtanszego diesla (bo on chyba zawiera jakies 7% biokomponentow) i pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi?

Bede wdzieczny za odpowiedzi


Sam zaczalem temat, sam odpowiem ;)

Ostatnio, z racji zakupu drugiego auta, tym razem na benzyne, przyjrzalem sie etykietom panklejanym na dystrybutory sprzedawanej akurat w Niemczech benzyny. Otoz "slawetny" E10-95 dumnie glosi, iz zawiera maxymalnie 10% etanolu. No niby OK. Ale zaraz obok 95-ka ma naklejone... "zawiera minimum 7% etanolu". Halooo?

Podobnie ma sie sprawa z dieselem. Pytalem o to, bo wowczas sie zastanawialem nad tym. Obecnie na tzw. "zachodzie" nie ma sie zbyt duzego wyboru, bo etykietek na dystrybutorach czasem nijak doczytac, a i tak nie do konca maja obowiazek informowac (patrz E10-95 versus normalne 95). Leje co sprzedaja (nie na najtanszym BFT, ale na JET)... I jakos toto jezdzi :) Ponadto na "tanim" dieslu przejezdza wiecej i silnik jest zwawszy niz na "podrasowanym" dieslu z takiego np. Shella... I komu tu wierzyc...
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne