Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-11, 15:03
Dacia, nie idź tą droga (szczególnie napęd 4×4) . Renault miało już w swojej ofercie uterenowionego Scenica, który odniósł baaaaardzo umiarkowany sukces na rynku. Można porównać obie propozycje (Scenic: koło zapasowe mocowane do pokrywy bagażnika, podnoszona do góry tylna szyba, relingi dachowe, szerokie listwy boczne i osłony nadkoli)...
renault_scenic_rx4_483.jpg
Plik ściągnięto 252 raz(y) 74,9 KB
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2013-02-11, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 18:42
laisar napisał/a:
Z tego, że wyprzedził epokę kompaktowych SUVów nie wynika, że był marny i że teraz podobny model nie sprzedawałby się świetnie...
Marność wynikała bardziej z tego, że napęd 4x4 okazał się kiepski jak niewiemco (już nie pamiętam, co to było, coś mi się bździ że Steyr/Puch), patent z kołem na klapie był dramatycznie zły, a obłożenie plastikiem parówkowatego nadwozia z lat '90 spowodowało, że RX4 na nowo zdefiniował słowo "brzydki". :>
Czuję to samo co wtedy, kiedy zobaczyłem MCV Steppe, czyli po prostu się zakochałem, od pierwszego wejrzenia Lubię takie wersje Daciek, wszystkie "steppe" wyglądają bardzo, ale bardzo rasowo
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-11, 20:21
Projektanci z Renault częściej niż inni mają tendencję do zbytniego wizjonerstwa, którego nie są w stanie ogarnąć nawet najzdolniejsi marketingowcy. Mówi się czasem, że potencjał takich modeli jak Twingo czy Avantime nie przełożył się na wynik ekonomiczny, bo były motoryzacyjnym falstartem.
Co do Lodgy Stepway - moim zdaniem lepiej nie. Dodawanie pakietu SUV do wszystkiego, co jeździ to zły kierunek. To tak jakby założyć garnitur i buty do wspinaczki.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 20:57
mud maX napisał/a:
Mówi się czasem, że potencjał takich modeli jak Twingo czy Avantime nie przełożył się na wynik ekonomiczny, bo były motoryzacyjnym falstartem.
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów jak i, hehehehehehe, vanów coupe obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki. :D W związku z czym to nie był falstart, bo nikt inny nie wystartował. :> To był po prostu strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać, o tyle Avantime był zwyczajnie głupi. :> To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam. :P
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów [...] obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki.
A jak byś opisał Volkswagena up! lub Fiata 500? Trojaczki C1, 107 i Aygo oraz model iQ też się chyba wpisują w twój opis. I są, mniej lub bardziej, konkurentami Twingo.
Za to Lodgy Stepway mi się nie podoba. W ogóle (i to jest moja opinia) Lodgy wygląda jak szafa na kółkach, a podnoszenie jej i udawanie, że zrobi się z tego terenówka jeszcze pogarsza sprawę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-02-11, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Jak na straszną handlową wtopę i liczbę wyprodukowanych egzemplarzy - jeździ tego (u nas! w kraju "samochody-na-f-to-Zuuuuoooo"!) całkiem sporo. Ergo: nie może być tak tragicznie...
...Co szybki gugiel w innych krajach wydaje się potwierdzać - najpoważniejsze były chyba te łożyska wału, o których napisał mekintosza, których zaniedbanie naprawy mogło uszkodzić także skrzynię (renówkową, tylko zmodyfikowaną przez, owszem, Steyr-Daimler-Puch).
bebe napisał/a:
patent z kołem na klapie był dramatycznie zły
Ale to chyba Twoje "IMHO", bo większych skarg w internetach jakoś nie widzę?
Projektanci z Renault częściej niż inni mają tendencję do zbytniego wizjonerstwa
Niestety, już nie ): - a jeśli do tego nie wrócą, to marnie skończą, bo oprócz elektrowózków nie oferują ostatnio niczego nowego. Na samych odgrzewanych kotletach - clio4, megane3, scenic3, escape4, nie-twingo2 - długo nie pożyją. Jak zresztą niestety widać po wynikach sprzedaży...
bebe napisał/a:
strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać
2,5 mln. szt. Piękny strzał, zaiste...
(Naśladowcy już podani, więc odpuszczam).
bebe napisał/a:
Avantime był zwyczajnie głupi
Dla Ciebie - to już Ty wiesz najlepiej, jaki był, ale sam w sobie pomysł miał ziarno racjonalności. I można się spierać, jakie byłyby efekty, gdyby został dopracowany i wypuszczony pól roku czy nawet rok później - oraz nie został dobity równie ciekawym i równie niedopracowanym VelSatisem...
Gdybologia.
Za to teraz mamy od Reno zajefajnie niegłupiego latitude'a - prawda? <:
MSZ zupełnie nie o to chodzi, bowiem spora grupa użytkowników dacii ceni je sobie m.in. właśnie za nieco większy niż standardowy obecnie prześwit. Z tego punktu widzenia "nisko" zawieszona lodgy jest dla nas "upośledzona".
Plastiki to już tylko dodatek - najlepiej opcjonalny, ale jeśli nie byłoby wyjścia, to też do przełknięcia. A sądząc po sandero stepway - można nawet oczekiwać, że będą faktycznie użyteczne jako ochrona niektórych miejsc.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-12, 08:11
yadoctor napisał/a:
bebe napisał/a:
Śmiem zauważyć, że w segmencie jednobryłowych trzydrzwiowych małych samochodów [...] obecnie dostępnych jest zero, słownie 0 modeli jakiejkolwiek marki.
A jak byś opisał Volkswagena up! lub Fiata 500? Trojaczki C1, 107 i Aygo oraz model iQ też się chyba wpisują w twój opis. I są, mniej lub bardziej, konkurentami Twingo.
Nie są jednobryłowe (z wyjątkiem iQ, który z kolei jest dwuosobowy). Jedyną cechą, która wyróżniała Twingo z miliarda zwykłych, małych samochodów w tamtych czasach, było jednobryłowe nadwozie. Które było fajnym pomysłem, ale w teorii, bo w praktyce czemuś się nie przyjęło.
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
strzał w stopę. :] O ile w przypadku Twingo można się jeszcze spierać
2,5 mln. szt. Piękny strzał, zaiste...
(Naśladowcy już podani, więc odpuszczam).
Ale o to właśnie chodzi - sprzedawał się dobrze, nic mu w sumie nie brakowało, a naśladowców się nie doczekał.
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Avantime był zwyczajnie głupi
Dla Ciebie - to już Ty wiesz najlepiej, jaki był, ale sam w sobie pomysł miał ziarno racjonalności.
Jeszcze raz - powiedz mi w twarz, że van coupe miał w sobie ziarno racjonalności. :D
laisar napisał/a:
I można się spierać, jakie byłyby efekty, gdyby został dopracowany i wypuszczony pól roku czy nawet rok później - oraz nie został dobity równie ciekawym i równie niedopracowanym VelSatisem...
No można, ale nadal byłby vanem coupe, co jak dla mnie zamyka temat. :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-12, 08:11
laisar napisał/a:
...Co szybki gugiel w innych krajach wydaje się potwierdzać - najpoważniejsze były chyba te łożyska wału, o których napisał mekintosza, których zaniedbanie naprawy mogło uszkodzić także skrzynię (renówkową, tylko zmodyfikowaną przez, owszem, Steyr-Daimler-Puch).
Wał to jedno, ale generalnie RX4 okazał się zbyt "kompromisowy" ;) - był kiepski zarówno w terenie (bo to minivan), jak i na szosie (bo minivan na wysokim zawieszeniu).
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
patent z kołem na klapie był dramatycznie zły
Ale to chyba Twoje "IMHO", bo większych skarg w internetach jakoś nie widzę?
Wszystko to moje IMHO. :] Patent z kołem na klapie był zły, bo łączył w sobie wady klapy otwieranej na bok i do góry przy jednoczesnym wyeliminowaniu ich zalet. W szczególności - górnej połówki nie dało się otworzyć bez otwarcia dolnej... :D
Przyjęło - ale bardziej na zasadzie wpływu na design, dzięki czemu dwubryłowce są czasami prawie-prawie-jednobryłowe.
(Że nie jest to wiekowieczna genialnie idealna idea to chyba i tak nikt nikogo nie próbował przekonać).
bebe napisał/a:
powiedz mi w twarz, że van coupe miał w sobie ziarno racjonalności
Patrzę Ci prosto w oczy: miał (: Ty się po prostu niepotrzebnie zafiksowałeś na słówku "kupe!", a tymczasem owo ziarno leży obok - że wieeeelkie i luksusowe, ale że w zasadzie dla 2 osób, więc wystarczy 2 drzwi, za to wyrąbistych, żeby emerytom się dobrze wsiadało. Bo to przecież auto dla ludzi, którzy etap jeżdżenia espacem z dziećmi mają za sobą, ale polubili ten typ auta - więc zamiast wozić się 7-osobową landarą albo jakimś młodogniewnym płaszczakiem-sporciakiem, do którego ciężko zgiąć grzbiet, to dostają cut-mjut-stylowe vanopodobne cuś.
...Tyle że oprócz wspomnianych już technikaliów po 2000 przeszliśmy także uteskowienie / biedronkizację motoryzacji, Reno odpuściło sobie segment "premium" oraz okazało się, że nawet na mitycznym Zachodzie nie ma aż tylu znowu bogatych emerytów chętnych na vannowate luksusy.
(Mercedesowa R-klasa, podobna przecież w założeniu, jeszcze dycha, ale radzi sobie jedynie trochę lepiej od avantajma).
("Na 7 osób za małe (bo gdzie bagaże), na autostrady za słabe-głośne-wolne-i-żarłoczne, w terenie gorsze od nivy, poza tym brzydkie i śmierdzące, a po pierwszej zimie zaraz zgnije").
bebe napisał/a:
Wszystko to moje IMHO
Pytałem, bo zawsze mogło chodzić o jakieś powszechne odpadanie zawiasów czy coś.
bebe napisał/a:
górnej połówki nie dało się otworzyć bez otwarcia dolnej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum