Co do Skody pytałem w dwóch salonach, wycena różniła się kwotą 200 złotych, a porównywanie ofert z otomoto i innych tego typu stron nie daje obrazu rzeczywistości. Fabia z odpowiadającym wyposażeniem niestety kosztowała tyle ile napisałem. Drogo sobie liczyli za esp, kurtyny i kilka innych bajerów.
vulcanor napisał/a:
Poza tym wygrzebałem z dokumentacji chevroleta że ma podobne zabezpieczenie antykorozyjne jak Dacia, 6 lat na nadwozie i jednostronny ocynk niektórych elementów i wolałbym dołożyć i kupić auto z podwójnym ocynkiem i 12 lat gwarancji.
Bzdura. podwójny ocynk oprócz dachu, gwarancja 6 lat z przyczyn stricte marketingowych (przecież ople nie mogą cierpieć na sprzedaży chevroleta). Inna sprawa że w dalszej rodzinie do lipca zeszłego roku było aveo z 2004 roku i zero rdzy za wyjątkiem tłumika (6lat/190kkm wytrzymał) i takiej obejmy, która ten tłumik mocowała do podwozia (nie był zabezpieczany dodatkowo).
Jeśli chodzi o gwarancję mechaniczną Skoda ma ją o rok krótszą. TSI - zdecydowanie odpada, po pobieżnej lekturze fabia club forum mam zdecydowaną niechęć do tych silników, no ale nie w końcu nie ja wybierałem.
Ogólnie dłuuuugo był rozważany Nissan Note, ale ostatecznie siostra stwierdziła że jest zbyt "vanowaty" jak na jej potrzeby no i niespełna 6 tysiaków droższy.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-20, 08:35
benny86 napisał/a:
Bzdura. podwójny ocynk oprócz dachu, gwarancja 6 lat z przyczyn stricte marketingowych (przecież ople nie mogą cierpieć na sprzedaży chevroleta). Inna sprawa że w dalszej rodzinie do lipca zeszłego roku było aveo z 2004 roku i zero rdzy za wyjątkiem tłumika (6lat/190kkm wytrzymał) i takiej obejmy, która ten tłumik mocowała do podwozia (nie był zabezpieczany dodatkowo).
steel body frame integral (unibody) with front and rear crumple zones; galvanized steel front fenders, hood, roof, door panels, one-piece bodyside outer panel, thermal plastic olefin (TPO) bumper fascias
Tu pisze, że ocynkowane z zewnątrz są:
przednie błotniki,
dach,
maska,
panele drzwiowe,
główny korpus karoserii
Tu masz link do Cruza a aveo nie ma lepszego zabezpieczenia:
http://media.gm.com/media...d=1352322189191
Zresztą na forum Chevroleta tez to jest. Gwarancja 6 lat nie wynika z tego że Chevrolet jest tania marką, Skoda i Seat też jest pod VW a ma 12 lat i podwójny ocynk wszystkiego.
Z Chevroletem jest jak z Dacią , jeden nie będzie miał rdzy a inny będzie. Wiem tylko że 6 lat gwarancji daje tylko Chevrolet i Dacia i te marki odpadają u mnie jako prywatny samochód. Nie ma siły żeby po solonych polskich drogach to nie rdzewiało.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-20, 09:37
Jeżeli producent wymienia co jest ocynkowane to cała karoseria nie jest.
Tu na forum chevroleta można karoserię cruza zobaczyć w produkcji i wypowiedzi odnośnie ocynku:
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1677
Zresztą mnie to nie interesuje bo przy takiej konkurencji producentów i marek można wybrać auto które ma ocynk całej karoserii i porządną gwarancje na to a nie 6 lat.
eżeli producent wymienia co jest ocynkowane to cała karoseria nie jest.
Nie twierdzę nic innego - wyjaśniam tylko, że ta lista kończy się wcześniej, niż przetłumaczyłeś, bo w w wersji angielskiej "główny korpus karoserii" nie jest wymieniony.
(Tzn. jasno i konkretnie: "one-piece bodyside outer panel" to nie jest "główny korpus karoserii" oraz ów "one-piece bodyside outer panel" nie znajduje się na liście elementów galwanizowanych - bo to jest metoda konstrukcyjna, a metody oczywiście nie można pocynkować (: ).
vulcanor napisał/a:
na forum chevroleta można karoserię cruza
Nie można, bo wymaga rejestracji i logowania.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-20, 10:23, w całości zmieniany 2 razy
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Myślałem o tym aucie, ale czy nadaje się dla rodziny typu 2+2?
W końcu czasami trzeba przewieźć wózek, sporo zabawek, ubrań, przyborów dla dzieci. To auto powstało na płycie podłogowej Fabii, więc za duże nie jest chyba.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-20, 14:18
vulcanor, mialem salonowa biala Fabie I, odbieralem ja w 2007 roku. Przez trzy lata przejechalem 115 tys km.
Niestety, punktowe kropki korozji wystapily na obu tylnych nadkolach oraz progach w 3cim roku uzytkowania.
Samochod nie mial zadnej kolizji.
Nie wiem jak inni, ale ja w sprawach które mnie nie interesują nie zabieram głosu
Wszystko fajnie z tym forum, tylko jego wiarygodność jest jak dla mnie zerowa, byłem tam zarejestrowany i szkoda gadać - towarzystwo wzajemnej adoracji adminów, a nie forum. Za czasamów gdy forum moderowali anmacand, jar76 forum trzymało poziom, teraz dno kompletne.
vulcanor napisał/a:
przy takiej konkurencji producentów i marek można wybrać auto które ma ocynk całej karoserii i porządną gwarancje na to a nie 6 lat
Ja tam akurat większą wage przykładam do gwarancji mechanicznej, bo każdej marce zdarzają się ostatnimi laty tak fatalne egzemplarze, że głowa boli. Ta z kolei (gwarancja mechaniczna) w przypadku skody, vw a także innych marek (opel,fiat i ktoś tam jeszcze) jest o rok krótsza jak już wspomniałem. Z kolei Ci, którzy oferują wyjątkowo długą gwarancję mechaniczną rzędu 5-7 lat, mocno ograniczają jej zakres.
W Polsce nie wazne czy umie sie coś produkować, tylko czy ma sie chody tam gdzie trzeba .
Z tego co wiem to również kupili hale tą która był zainteresowany pewien japoński koncern samochodowy .Pytanie czy kupili dla siebie czy aby odsprzedać z zyskiem .
Konkurenta w gamie Dacii raczej nie ma... Gdybym miał 202-5 tysiaków i chciał kupić coś większego rozejrzałbym się za Chevroletem Epicą - mniej luksusu, trochę starszy ale z częściami bez problemu i w ogóle "normalniejszy"
Idąc tym tokiem rozumowania każdy produkt ze stali rdzewieje Czytam co jakiś czas fora zagraniczne chevroletów (w polsce popularność tego modelu jest niewielka) i nikt nie wspominał o tym. W evandach była partia przednich drzwi które korodowały w okolicach klamki ale wymieniano je w ramach gwarancji, no i to poprzednic epici.
Roomster to bardzo fajna opcja dla rodziny (dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik), jeszcze w tej cenie... Szkoda, że moi rodzice nie zmieniają teraz auta, bo właśnie ten model bardzo im się podoba.
Myślałem o tym aucie, ale czy nadaje się dla rodziny typu 2+2?
W końcu czasami trzeba przewieźć wózek, sporo zabawek, ubrań, przyborów dla dzieci. To auto powstało na płycie podłogowej Fabii, więc za duże nie jest chyba.
Jeśli chodzi o przestrzeń to Roomster w tym przedziale cenowym ustępuje jedynie Daciom (przynajmniej z tego co ja szukałem). Ilość miejsca jest porównywalna z Loganem - nieznacznie mniejsza. Dla rodziny 2+2 w zupełności wystarczy, a i w 5 osób da się jechać. A oprócz funkcjonalności to muszę jeszcze powiedzieć, że auto jest bardzo przyzwoicie wykonane - nic nie stuka, wszystko działa jak należy itp.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Romet jest polski. Zakład w Jastrowiu jako jedyny ma prawa do znaku Pegaza i dla tego Arkus Dębica wykupił go i teraz jest Arkus&Romet Group.
I to prawda że Arkus "wali" chińszczyznę za to cały zachód chce tylko rowery z Jastrowia i nawet jak komponenty przychodzą z Chin to mój Teściu je przerabia po ludzku - a pracuje tam już 45 lat, więc wiem co mówię.
I o ile zasadniczo podoba mi się nowy styl Renault a la DeZir i lubię samo kangoo oraz dziwnie wyglądające auta (multipla czy roomster), to nowe kangoo uważam za paskudne i nieudane ): Sprawia wrażenie zrobionego na siłę i byle jak, zupełnie bez pomysłu - jakby ktoś tylko przyfastrygował fotoszopem pas przedni z clio4. Tymczasem w tym przypadku trzeba to było zrobić raczej jak Mercedes z citanem - zaadaptować styl, a nie kopiować 1:1...
W wyposażeniu - niby dwie nowe wersje, zmieniono mniejsze i większe drobiazgi, ale ogólnie bez większego znaczenia.
Natomiast środek to, znowu, dostosowanie do obecnych trendów, które mi się nie podobają - plastiki na wysoki połysk wyglądają dla mnie beznadziejnie.
...Chociaż, mimo wszystko, nawet jeśli zbrzydło, dalej jest to całkiem fajne auto - zwłaszcza w wersji przedłużonej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum