Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-07-24, 11:50
Obroty na luzie / biegu jałowego
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1352
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-18, 15:53   

TAXI AIRPORT napisał/a:
No to wojtus jesteś chyba 2 przypadkiem na forum że pompa commonrail wymieniona przy takim małym przebiegu i wtryskiwacz. Niestety nie wróży to nic dobrego dla posiadaczy dci. :-? Mi na razie nic nie kaszla ale daje mu mixol do popicia. :-)


Więcej optymizmu... na tym silniku jeździ chyba tyle samochodów co na 1.9TDI ;) Przy takiej ilości nie powinien dziwić fakt że czasem coś padnie.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-18, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-02-07, 14:26   Duster 1.6 16V - jakie obroty na biegu jałowym

Witam,

Mam dustera 1,6 z fabrycznym LPG, chciałem się kolegów podpytać na jakich obrotach powinny pracować silniki na biegu jałowym?
Pytam, gdyż mój pracuje ok. 500 / min, a znajomy powiedział mi, że to niemożliwe, bo silnik powinien pracować co najmniej 1000/min bo inaczej się psuje.

Jak to wygląda w Waszym przypadku?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-02-07, 14:41   

Ja mam z 750...
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-07, 14:47   

silnik pracuje na 1000+ obrotów jak się rozgrzewa
jak osiągnie ok 45 C obroty spadają
_________________
Moje auto
 
piotrek77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2014-02-08, 14:05   

U mnie ok 800. I więcej przy włączonej klimie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-08, 14:16   

wookash napisał/a:
gdyż mój pracuje ok. 500 / min,

u mnie minimalnie więcej, szacuję, że ok. 600 obr/min...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 15:36   

wookash napisał/a:
mój pracuje ok. 500 / min

A jesteś całkiem pewien, że poprawnie odczytujesz wskazania? Bo obrotomierz wcale nie zaczyna się od 0: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 20:19   

Zaryzykował bym stwierdzenie że temu co pracuje na 1000 obr/min ma coś uszkodzone w silniku
500 obrotów trochę mało ale nie szkodzi (powinno być min 700 )
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-02-09, 20:45   

laisar napisał/a:
wookash napisał/a:
mój pracuje ok. 500 / min

A jesteś całkiem pewien, że poprawnie odczytujesz wskazania? Bo obrotomierz wcale nie zaczyna się od 0: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476


Właśnie później też tak patrzyłem na obrotomierz- jeśli silnik naszego kolegi wookash-a miałby na biegu jałowym 500 obr/min. to wskazówka obrotomierza powinna wskazywać pierwszą kreskę. Normalnie wskazuje drugą, co oznacza 750 obr/ min.
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2014-02-24, 20:05   

piotr. z napisał/a:
laisar napisał/a:
wookash napisał/a:
mój pracuje ok. 500 / min

A jesteś całkiem pewien, że poprawnie odczytujesz wskazania? Bo obrotomierz wcale nie zaczyna się od 0: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476


Właśnie później też tak patrzyłem na obrotomierz- jeśli silnik naszego kolegi wookash-a miałby na biegu jałowym 500 obr/min. to wskazówka obrotomierza powinna wskazywać pierwszą kreskę. Normalnie wskazuje drugą, co oznacza 750 obr/ min.


Macie całkowitą rację. Zasugerowałem się pierwszą kreską jako "zerem".
Silnik faktycznie pracuje na 750 / min.
 
uniks 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-09, 00:35   obroty 1.2 16V na biegu jałowym

Witam,
jako że od 3tyg. jestem posiadaczem Daćki i przejechałem pierwsze kilometry mam kilka pytań. A pierwsze z nich to obroty na biegu jałowym. Od razu dodam, że nim postanowiłem założyć nowy temat zgłębiłem kilka innych na tymże forum, jednak większość z nich dotyczy lpg i/albo dasterów z 1.6. A więc do rzeczy...
Tytułem wstępu nadmienię, że generalnie jeżdżę tym pojazdem tylko i wyłącznie po mieście, jakby to miało jakiekolwiek znaczenie.
Ruszam z garażu (silnik zimny) dojeżdżam do pierwszych świateł (przejechałem jakieś 800m), zatrzymuję się - obroty ok 800 Natomiast wraz z rozgrzewaniem się silnika i pokonaniem kolejnych skrzyżowań, obroty podnoszą się, by ustabilizować się w okolicy 1100rpm. Zgaszenie silnika i ponowne jego uruchomienie niczego już tutaj nie zmienia, nadal jest lekko ponad 1000. Od razu zaznaczę, że nie ma tu żadnego falowania czy skakania, nic z tych rzeczy. Na każdych światłach jak się zatrzymuję one są generalnie niezmienne - z tym, że coraz to wyższe aż do ok. 1100rpm. W czasie samej jazdy również bez zastrzeżeń, żadnego szarpania czy dławienia się.
Ktoś się spotkał z czymś takim ? TTTM ? czy może jednak drążyć dalej ? jakieś czyszczenie czegoś np. silniczka krokowego/przepustnicy ? Jeszcze pytanie jak tutaj wygląda sprawa silniczka, on jest zintegrowany z przepustnicą ?

z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualne dobre rady :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 18:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-09, 06:54   

Czyli po rozgrzaniu się silnika nadal masz te 1000 - 1100 rpm? Silniczek krokowy działa w drugą stronę? :lol: Zwiększa obroty, zamiast zmniejszać.
 
uniks 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-09, 07:38   

Dokładnie tak, po rozgrzaniu mam obroty zdziebko powyżej 1000.
Co do silniczka to hmmm, chyba jakoś jednak działa bo na zimnym silniku nie mam kompletnie żadnych problemów. Co nie zmienia jednak tego, że jakby się dało go wymienić za kilkadziesiąt zł to bez wahania i zastanawiania się to zrobię.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 10:57   

uniks napisał/a:
on jest zintegrowany z przepustnicą?

Tak - wygląda podobnie jak w dusterze, ale umieszczony jest z lewej strony silnika, między puszką filtra powietrza a kolektorem wlotowym, i skierowany w poprzek auta.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-09, 22:45   

Lajkonik napisał/a:
Czyli po rozgrzaniu się silnika nadal masz te 1000 - 1100 rpm? Silniczek krokowy działa w drugą stronę? :lol: Zwiększa obroty, zamiast zmniejszać.

Faktycznie śmieszne, zwłascza że nawet nie zdajesz sobie sprawy jak to działa. Albo jest zacięty, uszkodzony. Brak połączenia - wtyczka, kable. Albo masz linkę za źle wyrególowaną.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 22:53   

chyba ten rocznik już miał euro 5 więc jest elektryczne sterowanie przepustnicą .
Jak dla mnie przepustnica do adaptacji komputerem
_________________
Moje auto
 
uniks 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-10, 13:57   

Z tą adaptacją to podjadę do serwisu i popytam, dzięki za hinta.
Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz, ponieważ miałem przyjemność przeczołgać się w korku 25min z rana to pobawiłem się klimą. I jak tylko włączę klimatyzację to obroty spadają z tych 1000-1100 do ok 800 i tak już się utrzymują cały czas. Gdy tylko wyłączę klimatyzację to momentalnie wracają do poprzedniej wartości.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-10, 20:23   

uniks napisał/a:
I jak tylko włączę klimatyzację to obroty spadają z tych 1000-1100 do ok 800 i tak już się utrzymują cały czas. Gdy tylko wyłączę klimatyzację to momentalnie wracają do poprzedniej wartości.

Wszystko się zgadza.Całkowity brak reakcji. Układ stoi zacięty w jednej pozycji.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-10, 21:00   

Chciałbym zwrócić uwagę, że ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero z tamtego czasu - gdy zamieniono silnik 1,4 8v na 1,2 16v.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-18, 18:46   prawidłowe obroty biegu jałowego Sandero II 1,2 16V

Koledzy, którzy macie ten samochód - na której kresce od dołu zatrzymuje Wam się wskazówka obrotomierza na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku?
Ja mam wtedy wskazówkę na 1 kresce przed 1 (czyli trzecia od 0).
Wygląda mi to na 750 RPM.
Czy to właściwe wskazanie? Czy trochę za wysokie jak na benzynę bez LPG?

x240-ZyY.jpg
Tak właśnie wygląda mój obrotomierz na biegu jałowym. Nawet na zdjęciu jest ciut za wysoko niż normalnie. Wskazówka utrzymuje sie dokładnie na kresce, a nie nad nią
Plik ściągnięto 18269 raz(y) 14,52 KB

Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-02-18, 18:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-18, 18:55   

Normalne masz 750 obr/min, ja mam takie, ojciec w Clio 4 z tym silnikiem też i cała reszta Daci też - no może poza Dusterem :-P
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-18, 19:34   

U mnie podobnie :)
Kiedyś nagrałem filmik i widać dość dokładnie:
https://www.youtube.com/watch?v=K5ngl2eOb7s
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-02-18, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-18, 20:11   

dzięki koledzy!
Już jestem spokojny.
Temat do zamknięcia ;)
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 639
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-19, 17:40   

Po lewej na biegu, po prawej jałowe.
Ciepły 1.2 16v Euro6

obroty.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 13,46 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-19, 18:54   

MM napisał/a:
ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero

Serwisówka do tego silnika twierdzi, że mają być standardowe - czyli 752 obr/min., ale jak widać powyżej empiria wydaje się potwierdzać niższą wartość...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne