h podstawowa wersja Dustera kosztuje 11000€ (49630 Lei) !! Czyli przeszło 10% więcej niż w całej europie. Nie dość, że robią go na miejscu, to jeszcze jest droższy i to w kraju gdzie biedota piszczy na ulicach, a minimum krajowe to odpowiednik 600zł / mc. Paradoks.
e
No to dodam jeszcze inny paradoks:
Ostatnio rozmawiałem z Ukraińcami i z ciekawości zapytałem ich ile u nich kosztuje Renault Duster Laureate 4x4 1.6 16 V (czyli taka wersja jako moja Daćka).
Gość zadzwonił na Ukrainę do jakiegoś kolegi, który zadzwonił do dealera tam na miejscu.
Okazało się w przeliczeniu, że to samo auto jest na Ukrainie droższe o jakieś 6.000 PLN niż u nas !
A dopiero na Ukrainie bieda piszczy...
Swoją drogą widziałem kilka Dusterów na rosyjskich i ukraińskich tablicach ostatnio w Zakopanem... Więc w każdym kraju znajdą się tacy co klepią biedę i tacy, których stać...
A moja była zakładana w ASO i co ty na to Karenzo? Auto kupowane na al. Jerozolimskich, wywiezione na Puławską celem montażu i odebrane znów na Jerozolimskich. Przepraszam za off...
mim, widzę, że pojawił się tu spory offtop, więc śpieszę odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Tak instalacja fabryczna jest montowana w fabryce. Nie wiem, czy bezpośrednio na hali produkcyjnej czy w osobnym pomieszczeniu, ale na pewno do Polski wysyłają auto z już założoną instalacją.
Inna rzecz, jeśli chodzi o instalacje dokładane przez salony (ale o nich mowa jest w innym dziale).
Mały off
dziś w warszawie byłem na gasshow
Byli prawie wszyscy producenci podzespołów LPG i różne marki samochodów które reklamowano to jako dobre znoszące gazowanie z tego co pamietam był Mercedez , Mazda , Hyundai , fiat i skoda
Zaszedłem do stanowiska Landi Renzo i zapytałem jak to jest z tym sterownikiem zablokowanym . Pracownik pokrętnie tłumaczył że to nie od PL zależy a że to jakiś oddzielny pion w firmie stwierdził że pewnie kiedyś odblokują bo zwykle tak się dzieje .
Z ciekawostek powiem że była jedna dacia sandero stepway które reklamowała podnośniki do warsztatów . Dziwne zachowanie renault które się tam w ogóle nie pokazało konkurencja pokazała się z dobrej strony prezentując zagazowane nowe silniki TSI i diesle
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-06, 22:09, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-07, 21:30
Karenzo napisał/a:
no ale mowa o niby fabrycznej instalacji
Jeśli "niby" to jak wytłumaczysz, że wiązki elektryczne są w tych samych przewodach co pozostałe na silniku i w całym pojeździe. Wszystkie przewody gazowe metalowe i gumowe wyprofilowane i nigdzie nie ma żadnych "tyrtyrek" jak to u Henryków gazowników jest w zwyczaju.
Mówisz, że świstak siedział i zawijał sreberka, a Henio gazownik rozwinął oryginalne wiązki i zawinął potem razem z przewodami z instalacji LPG.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-07, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
Kiedyś była na tym forum pisana opinia że kiedyś dacie były przywożone do PL tam gazowane w jakimś miejscu i rozwożone do ASO gdzie je zamówione . Więc diller nie miał wpływu na to gdzie się gazuje a instalacja była fabryczna
to żadna różnica pewnie dalej gaz wkładany jest w innym miejscu niż składane są auta .
Zresztą trudno nazwać to fabryczną instalacją bo nie jest marki dacia tylko odzianej firmy i nie jest w pełni zintegrowana z autem , prędzej fabryczna instalacja jest w oplu
tu jest dokładana tylko przez producenta
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-07, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-08, 06:38
Mnie nie interesuje gdzie zakładają instalację, ważne że jest podpięta w fabrycznych wiązkach razem z innymi przewodami. Aczkolwiek instalacje są zakładane na taśmie, bowiem nie wyobrażam sobie aby przepychali auta do innej hali bez płynu chłodzącego z powodu konieczności założenia skraplacza. Za dużo roboty i elementów do rozpięcia, aby zamontować jeden skraplacz czy filtr gazu fazy lotnej. Jedynie butla z gazem jest montowana w kraju przeznaczenia, bo ma krajową homologację z pieczątkami, itd. Ale i to pewnie dałoby się obejść. Ważne jest, że jest to instalacja zgrana z komputerem silnika, bowiem przez oprogramowanie są widoczne parametry z centralki gazu, a to przy montażu u Henia gazownika jest niemożliwe.
Instalacje niby "fabryczne" zakłada Skoda, teraz Peugeot w modelu 301. Widziałem w Skodzie. Zwykła instalacja Landi Renzo domontowywana przez jeden z warsztatów do auta tak jak jest pokazane na filmie dotyczącym montażu systemu gazowego w Fiacie Panda na You Tube. Z tą różnicą, że w Pandzie samochód jechał do hali obok i instalacja była montowana na terenie fabryki, a nie po jej opuszczeniu.
Patrząc po kodzie silnika "734" to silnik ten od razu jest przeznaczony do gazu i porównując go do bez instalacji, różnią się tym właśnie kodem. Więc system ten jest od początku montowany w fabryce.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...
Ja - będąc 3 tygodnie temu w analogicznej sytuacji - wybrałem instalację dołożoną przez salon.
Powody:
- domyślam się, że w tej cenie dostaniesz butlę 48l netto - więc większą niż w fabrycznej instalacji
- otwarte sterowniki - możliwość regulacji instalacji przez serwis
- po gwarancji każdy gazownik da radę naprawiać
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-15, 21:02
Nie włożą większej butli, bo może się nie zmieścić. Fabryczna instalacja to fabryczna. Przewody, wiązki, wszystko ładnie ułożone, bez tyrtyrkowych jeży, itd. Co do dłubania w sterowniku, to za dużo tam i tak nie ma opcji zmiany. Swoim przejechałem już 8000 km od listopada i żadnych problemów. A soft już jest, który umożliwia dostanie się do centralki i podgląd parametrów pracy. Jedyny ból, to brak możliwości zmiany nastawów, bo po ponownym uruchomieniu silnika centralka przywraca ustawienia domyślne. Ale to jak sądzę jest kwestią czasu.
Ponadto na swój wózek mam 5 lat pełnej gwarancji dokupionej przy zakupie auta. Więc w sumie to nic mnie nie interesuje. Sądzę, że po 3 czy 4 latach produkcji auta, Landi Renzo wypuści odpowiednie oprogramowanie, ale opracują je radzieccy hakerzy. Pewnie to drugie będzie wcześniej i to na miesiącach. Bo jak napisałem, soft do komunikacji z centralką już jest.
W wersji z fabrycznym LPG w mojej Daćce ustawiony był ubogi wyświetlacz, tj. bez komputera. To już też jest naprawione jeśli tak można to nazwać i mam pełny komputer pokładowy.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-15, 21:07, w całości zmieniany 2 razy
Myślę że zręczne ręce złamią tą blokadę bardzo łatwo ale nikt nie kombinuje bo ma gwarancje .
Już ktoś pisał na forum że znalazł magika co to potrafi .
Sądzę że taka operacja maks 100 zł
czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...
Wybrałem za 2250zł poza salonem .
Trzy lata temu .
czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...
to jeszcze zależy, czy w rachubę wchodzą identyczne instalacje lpg... dotychczas było tak, że "fabryczne" były droższe od identycznych "niefabrycznych"
niestety innej nie bo tu się traci gwarancje. Różnica w cenie się bierze stąd że na fabryczny lpg mam zniżkę dla grup zawodowych:D
Jednak uwzględniając częstsze i droższe przeglądy w serwisie i obowiązek corocznego przeglądu w stacji diagnostycznej dla samochodów z lpg (160zŁ) chyba odpuszczę sobie instalkę na trzy lata do końca gwarancji.A wtedy założę sobie co będę chciał a nie co fabryka narzuca. A i silnik się na benzynie dotrze. W ciągu roku przejeżdżam nie więcej jak 10tyś km
Na początku marca nabyłem sandero benzyniaka z drugiej ręki. Chociaż ochotę miałem na sandero z LPG fabrycznym po przeczytaniu wszystkich postów oraz uwag odnośnie eksploatacji z gazem i problemów doszedłem do wniosku że dobrze zrobiłem kupując benzyniaka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum