moj duster niestety osiagnal tylko 141km/h wersja 1,6 benzyna aventure. Autko bylo zatankowane prawie do pelna,mialo dwoch pasarzerów i opony wielosezonowe. Bagaznik lekko ociązony.Może jeszcze halogeny na dachu w mojej wersji powodowaly opór powietrza. przy 130 kierownica lekko zaczynala wibrowac.Cisnąlem w podloge i predkośc nie mogla wzrosnąc nawet o 1 km . (pomiar wedlug GPS)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-04, 18:05
swoją wersją (licznikowo) kilka razy osiągałem ok 155 i mam wrażenie,że dałoby się wycisnąć ponad 160.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-04, 19:21
3 tysiące to dla tego motoru bardzo niewiele i na twoim miejscu na razie nie męczyłbym go niepotrzebnie. Przez pierwsze 5 tysięcy lepiej nie przekraczać bez potrzeby 120-130 km/h. W miarę przybywania dystansu będzie malało nieco zużycie paliwa a auto zrobi się żwawsze. Pełnię możliwości osiągnie po przekroczeniu mniej więcej 10 tysięcy. Wersja Aventure ma dwa wielkie hamulce aerodynamiczne w postaci reflektorów dalekosiężnych i dodatkowo poprzecznej belki na których są zamontowane. Przy dużych prędkościach to litr paliwa więcej i 5 km mniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-05, 17:35, w całości zmieniany 5 razy
Kiedyś już pisałem - sprawdzone na A2 w drodze w Bieszczady w nocy. Auto zapakowane na ful na 2 tygodnie urlopu i 4 osoby. Na benzynie 180 km/h wg licznika utrzymywane przez 20 - 30 km nachylenie drogi powodowało spadek/wzrost o 2 - 3 km/h. Auto jeszcze bez LPG
Wg GPS 176 km/h - w dwie osoby przy innym wyjeździe ( już z LPG).
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-05-04, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Trochę ponad 150km/h wg GPS na autostradzie - 2 osoby dorosłe i 2 dzieci, bagaże na 2 tygodnie (czyli prawie po dach) i 450 litrowy box na dachu z dwoma wózkami dla dzieci. Może poszło by jeszcze szybciej, ale nie próbowałem dociskać do podłogi. Tym bardziej, że komputerek zresetowany przed wjazdem na autostradę pokazywał "wir w baku"
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2014-05-04, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
wychodzi na to że posiadacze instalacji lpg jeżdżą szybciej bo nie szkoda im paliwa
Mniej więcej - ostatnio jechałem do Warszawy z dzieciakami na zawody to średnia wyszła mi 98 km/h z całego wyjazdu wg kompa
w tym 340 km krajówkami - prędkości do 110 km/h i raczej zgodne z ograniczeniami (50)
500 km autostrada - 140 km/h non stop, przy wyprzedzaniu kolumn ciężarówek do 160 ale rzadko żeby nie blokować tych szybszych
no to i ja "się pochwalę" ,
- autostrada na Węgrzech - uzyskana prędkość 150 km/h - i nie był to szczyt możliwości ale:
a) i tak było więcej niż można ,
b) sterowność jakby trochę traciła (pewnie również przez boks na dachu,
- ponadto: klima oraz podłączonych kilka innych "obciążników" typu lodówka itp.
- zasilanie LPG...
(niestety hałas powoduje dyskomfort )
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-05-04, 22:38
Ja mam LPG i dwie belki na dachu. Halogeny dodatkowe przed atrapą chłodnicy. U mnie na LPG licznikowe 160-165 na równym. Na benzynie na równym do 170 - czyli faktycznie należałoby odjąć 10 km/h. Do 155 przyspiesza płynnie (oczywiście w realiach Dustera). Potem to już trwa. Najwięcej jechałem licznikowe 185 ale było to A1 na północ z górki więc dla celów tej ankiety się nie liczy. Przebieg 85kkm.
Opór powietrza dodatkowych Twoich halogenów to raz. Dwa zależy co lejesz do baku. Spróbuj na BP zatankować albo orlenie a najlepiej spróbuj 98. Jak jeździsz na LPG to benzyna się starzeje w baku. Mi zaczął nawet szarpać na benzynie. Myślałem, że zapiekłem wtryski a to się okazało, że paliwo było już mało oktanowe. Jak wymieszałem z 98 - jak ręką odjął.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-05-05, 17:46, w całości zmieniany 3 razy
u mnie na oponach AT, z belkami na dachu, 2 osoby na autostradzie wyciąga 155 km/h (wg GPS) a 160 na liczniku.. ale aby tą prędkość osiągnąć potrzeba trochę czasu na rozpędzenie...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-05, 17:33
piotr. z napisał/a:
w rzeczywistości w okolicach 155-160.
i to jest mniej więcej rzeczywista prędkość maksymalna auta z tym motorem - bez względu na to, czy jest to odmiana 2x4 czy 4x4 - bez kombinacji typu: z wiatrem, z górki itd. Odmiana Aventure może mieć problemy z jej osiągnięciem z uwagi na gorszą aerodynamikę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-05, 17:34, w całości zmieniany 2 razy
u mnie jest tak, że jak nie "rozbujam" auta na prawie max obroty na każdym biegu na długiej prostej (autostrada) to i max 140 potrafi czasem być :(
Ale przy sprzyjających warunkach, tj. czwarty bieg - max obroty, piąty to samo, to na szóstce osiągam to realne 150 - 155 (na liczniku 160).
Ale mi to nie przeszkadza.. W końcu to nie coupe... "pazur" pokazuje po zjechaniu z asfaltu..
Poza tym przy prędkości ponad 100 km/h spalanie wzrasta tak dramatycznie, że się odniechciewa "sportowej" jazdy :)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-05-06, 06:04, w całości zmieniany 1 raz
wracając do watku po zdjeciu halogenów w dusterze aventure predkośc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnąc wedlug gps to 160km/h wedlug licznika 165. jednak halogeny powodowaly znaczacy opor i halas wiec na dalehkie trasy polecam bez dla posiadaczy aventurów.
zastanawia mnie tylko to jak inni osiagaja predkości 170-180 jak w specyfikacji tez jest napisane ze 160-165 maks.w wersjach 1.6 benzyna 4X2
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-09, 17:34
drzewo napisał/a:
wracając do watku po zdjeciu halogenów w dusterze aventure predkośc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnąc wedlug gps to 160km/h wedlug licznika 165. jednak halogeny powodowaly znaczacy opor i halas wiec na dalehkie trasy polecam bez dla posiadaczy aventurów.
zastanawia mnie tylko to jak inni osiagaja predkości 170-180 jak w specyfikacji tez jest napisane ze 160-165 maks.w wersjach 1.6 benzyna 4X2
Bo w danych fabrycznych masz prędkość realną, więc licznikowa spokojnie może wyjść 10% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-06-09, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo dużo zależy od temperatury powietrza .
czuć że jak jest gorąco to ledwo 150 poleci
a w nocy jak jest tak 5-10 to nawet 170
dlatego ja chce modyfikować dolot
Dolot jest w złym miejscu w wersji po loftowej jest dużo lepiej .
Teraz jest jak najbardziej zabudowany aby w terenie nie łapać syfy wody itp .
a po lifcie już prosto z maski łapie świeże powietrze
to fakt , u mnie w DCI też dolot łapie powietrze prosto z lewej lampy.
Dodatkowo można zrobić luźniejszy wydech i przynajmniej końcowy tłumik zrobić przelotowy, tylko nie wiem czy zaakceptujesz zwiększony trochę hałas.
Przejechane 3048 km dziś pojechałem trochę szybciej po raz pierwszy na LPG i wyszło 150. I nie był to marzeń szczyt pod noga jeszcze było trochę gazu ale nie chciałem przesadzać . Dodam iż w moim Dusterku jest rura z przodu jak i boczne stopnie....jest chyba nieźle.12.06 jadę na wymianę oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum