Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
predkosć maksymalna duster 1,6 benzyna
Autor Wiadomość
drzewo 


Marka: Dacia
Model: Duster Aventure
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2013
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 17:18   predkosć maksymalna duster 1,6 benzyna

moj duster niestety osiagnal tylko 141km/h wersja 1,6 benzyna aventure. Autko bylo zatankowane prawie do pelna,mialo dwoch pasarzerów i opony wielosezonowe. Bagaznik lekko ociązony.Może jeszcze halogeny na dachu w mojej wersji powodowaly opór powietrza. przy 130 kierownica lekko zaczynala wibrowac.Cisnąlem w podloge i predkośc nie mogla wzrosnąc nawet o 1 km . (pomiar wedlug GPS)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-04, 18:05   

swoją wersją (licznikowo) kilka razy osiągałem ok 155 i mam wrażenie,że dałoby się wycisnąć ponad 160.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-05-04, 19:02   

GPS 162 - 5 osób i klima (od razu zaznaczam, że poza PL).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
drzewo 


Marka: Dacia
Model: Duster Aventure
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2013
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 19:10   

hmm , może to wina ze silnik jeszce nie dotarty ? przejechane 3tys km. jak by co to sprawdze na hamowni za jakisz czas jak bedzie tak dalej i do ASO
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-04, 19:21   

3 tysiące to dla tego motoru bardzo niewiele i na twoim miejscu na razie nie męczyłbym go niepotrzebnie. Przez pierwsze 5 tysięcy lepiej nie przekraczać bez potrzeby 120-130 km/h. W miarę przybywania dystansu będzie malało nieco zużycie paliwa a auto zrobi się żwawsze. Pełnię możliwości osiągnie po przekroczeniu mniej więcej 10 tysięcy. Wersja Aventure ma dwa wielkie hamulce aerodynamiczne w postaci reflektorów dalekosiężnych i dodatkowo poprzecznej belki na których są zamontowane. Przy dużych prędkościach to litr paliwa więcej i 5 km mniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-05, 17:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 19:51   

180 z górki ,
160 na prostej drodze .
pewnie do 165 -170 by poszedł .
oczywiście na LPG
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-04, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-05-04, 20:31   

Kiedyś już pisałem - sprawdzone na A2 w drodze w Bieszczady w nocy. Auto zapakowane na ful na 2 tygodnie urlopu i 4 osoby. Na benzynie 180 km/h wg licznika utrzymywane przez 20 - 30 km nachylenie drogi powodowało spadek/wzrost o 2 - 3 km/h. Auto jeszcze bez LPG
Wg GPS 176 km/h - w dwie osoby przy innym wyjeździe ( już z LPG).
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2014-05-04, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 20:39   

wychodzi na to że posiadacze instalacji lpg jeżdżą szybciej bo nie szkoda im paliwa :lol:
_________________
Moje auto
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2014-05-04, 20:44   

Trochę ponad 150km/h wg GPS na autostradzie - 2 osoby dorosłe i 2 dzieci, bagaże na 2 tygodnie (czyli prawie po dach) i 450 litrowy box na dachu z dwoma wózkami dla dzieci. Może poszło by jeszcze szybciej, ale nie próbowałem dociskać do podłogi. Tym bardziej, że komputerek zresetowany przed wjazdem na autostradę pokazywał "wir w baku"
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2014-05-04, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-05-04, 20:46   

Karenzo napisał/a:
wychodzi na to że posiadacze instalacji lpg jeżdżą szybciej bo nie szkoda im paliwa :lol:


Mniej więcej - ostatnio jechałem do Warszawy z dzieciakami na zawody to średnia wyszła mi 98 km/h z całego wyjazdu wg kompa
w tym 340 km krajówkami - prędkości do 110 km/h i raczej zgodne z ograniczeniami (50)
500 km autostrada - 140 km/h non stop, przy wyprzedzaniu kolumn ciężarówek do 160 ale rzadko żeby nie blokować tych szybszych
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-04, 21:04   

no to i ja "się pochwalę" :-P ,
- autostrada na Węgrzech - uzyskana prędkość 150 km/h - i nie był to szczyt możliwości ale:
a) i tak było więcej niż można :oops: ,
b) sterowność jakby trochę traciła (pewnie również przez boks na dachu,
- ponadto: klima oraz podłączonych kilka innych "obciążników" typu lodówka itp.
- zasilanie LPG...
(niestety hałas powoduje dyskomfort :-( )
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-05-04, 22:38   

Ja mam LPG i dwie belki na dachu. Halogeny dodatkowe przed atrapą chłodnicy. U mnie na LPG licznikowe 160-165 na równym. Na benzynie na równym do 170 - czyli faktycznie należałoby odjąć 10 km/h. Do 155 przyspiesza płynnie (oczywiście w realiach Dustera). Potem to już trwa. Najwięcej jechałem licznikowe 185 ale było to A1 na północ z górki więc dla celów tej ankiety się nie liczy. Przebieg 85kkm.
Opór powietrza dodatkowych Twoich halogenów to raz. Dwa zależy co lejesz do baku. Spróbuj na BP zatankować albo orlenie a najlepiej spróbuj 98. Jak jeździsz na LPG to benzyna się starzeje w baku. Mi zaczął nawet szarpać na benzynie. Myślałem, że zapiekłem wtryski a to się okazało, że paliwo było już mało oktanowe. Jak wymieszałem z 98 - jak ręką odjął.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-05-05, 17:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-05, 06:18   

Ja sandero 1.4 jechalem 170 na vervie 98.
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-05-05, 07:15   

u mnie na oponach AT, z belkami na dachu, 2 osoby na autostradzie wyciąga 155 km/h (wg GPS) a 160 na liczniku.. ale aby tą prędkość osiągnąć potrzeba trochę czasu na rozpędzenie...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-05, 07:23   

Licznikowe 165 poszedł czyli w rzeczywistości w okolicach 155-160.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-05, 17:33   

piotr. z napisał/a:
w rzeczywistości w okolicach 155-160.

i to jest mniej więcej rzeczywista prędkość maksymalna auta z tym motorem - bez względu na to, czy jest to odmiana 2x4 czy 4x4 - bez kombinacji typu: z wiatrem, z górki itd. Odmiana Aventure może mieć problemy z jej osiągnięciem z uwagi na gorszą aerodynamikę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-05-05, 17:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-05-05, 17:53   

Dar1962 napisał/a:
bez względu na to, czy jest to odmiana 2x4 czy 4x4
co do tego to ja bym nie był pewien... czy aby na pewno?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-05-06, 06:03   

u mnie jest tak, że jak nie "rozbujam" auta na prawie max obroty na każdym biegu na długiej prostej (autostrada) to i max 140 potrafi czasem być :(

Ale przy sprzyjających warunkach, tj. czwarty bieg - max obroty, piąty to samo, to na szóstce osiągam to realne 150 - 155 (na liczniku 160).

Ale mi to nie przeszkadza.. W końcu to nie coupe... "pazur" pokazuje po zjechaniu z asfaltu..
Poza tym przy prędkości ponad 100 km/h spalanie wzrasta tak dramatycznie, że się odniechciewa "sportowej" jazdy :)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-05-06, 06:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
drzewo 


Marka: Dacia
Model: Duster Aventure
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2013
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 16:22   

wracając do watku po zdjeciu halogenów w dusterze aventure predkośc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnąc wedlug gps to 160km/h wedlug licznika 165. jednak halogeny powodowaly znaczacy opor i halas wiec na dalehkie trasy polecam bez dla posiadaczy aventurów.
zastanawia mnie tylko to jak inni osiagaja predkości 170-180 jak w specyfikacji tez jest napisane ze 160-165 maks.w wersjach 1.6 benzyna 4X2
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-09, 17:34   

drzewo napisał/a:
wracając do watku po zdjeciu halogenów w dusterze aventure predkośc maksymalna jaka udalo mi sie osiagnąc wedlug gps to 160km/h wedlug licznika 165. jednak halogeny powodowaly znaczacy opor i halas wiec na dalehkie trasy polecam bez dla posiadaczy aventurów.
zastanawia mnie tylko to jak inni osiagaja predkości 170-180 jak w specyfikacji tez jest napisane ze 160-165 maks.w wersjach 1.6 benzyna 4X2


Bo w danych fabrycznych masz prędkość realną, więc licznikowa spokojnie może wyjść 10% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-06-09, 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 22:27   

Bardzo dużo zależy od temperatury powietrza .
czuć że jak jest gorąco to ledwo 150 poleci
a w nocy jak jest tak 5-10 to nawet 170
dlatego ja chce modyfikować dolot
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 22:33   

łapać z najchłodniejszego miejsca jakie jest , a dalej dolot odgrodzić termicznie od temperatury silnika :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 22:57   

Dolot jest w złym miejscu w wersji po loftowej jest dużo lepiej .
Teraz jest jak najbardziej zabudowany aby w terenie nie łapać syfy wody itp .
a po lifcie już prosto z maski łapie świeże powietrze
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 23:09   

to fakt , u mnie w DCI też dolot łapie powietrze prosto z lewej lampy.
Dodatkowo można zrobić luźniejszy wydech i przynajmniej końcowy tłumik zrobić przelotowy, tylko nie wiem czy zaakceptujesz zwiększony trochę hałas.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-09, 23:11   

Przejechane 3048 km dziś pojechałem trochę szybciej po raz pierwszy na LPG i wyszło 150. I nie był to marzeń szczyt pod noga jeszcze było trochę gazu ale nie chciałem przesadzać . Dodam iż w moim Dusterku jest rura z przodu jak i boczne stopnie....jest chyba nieźle.12.06 jadę na wymianę oleju.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne