Tak tak, CAD, CAM, Lean Management, zarządzanie usterkowością, HACCP, ISO14444, auto się psuje, ale winnych nie ma, bo każdy ma papier RWD (ratuj własną d...) ze stempelkiem, i wniosek, że trzeba poprawić procedury i za pół roku następny audyt.
PS. zapomniałem o Kaizen, Tamagotchi i na koniec Harakiri.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2014-07-12, 06:46, w całości zmieniany 1 raz
eplus, totalnie nic nie wiesz i nic nie rozumiesz. Do tego podajesz jakieś głupie oznaczenia i skróty, których też nie rozumiesz, bo nie maja z tym nic wspólnego. Czasy, w których dana fabryka produkował prawie wszystko na jednym terenie odeszły w niepamięć. Dzisiaj samochód składa się z elementów jak klocki LEGO te klocki dostarczają kooperanci z całego świata. Dzisiaj tym rządzi pieniądz Firma do producentów wysyła zapytanie ofertowe dając konkretne parametry. Chcę skrzynie biegów o takich to a takich przełożeniach, przenoszonej mocy i momencie obrotowy, określonej trwałości i cenie nie większej niż... Wiec skrzynia jest składana i wysyłana do producenta w systemie Just in time często nawet nie jest zalewana olejem na czas transportu ze względu na niektóre przepisy przewozowe obowiązujące w niektórych krajach. Ojej uzupełnia się w fabryce i tam auto po złożeniu przejeżdża na stanowisko testowe 50m. Potem na plac. Z placu wjeżdża na LORE do centrum logistycznego. Dla europy wschodniej jest to firma CAT w Kleszczowie koło Bełchatowa A z stamtąd do dilera. Ty odbierasz auto z salonu, które ma przebieg 3-10km., Z czego tak jak pisałem w fabryce 50m, więc jakich testów oczekujesz? No chyba, że będzie się totalnie lało to na tych 50m to wyjdzie. W fabryce skrzyń sprawdza się pobieżnie, co 100 skrzynię dokładniej, co 1000 na dokładne testy jest brana jedna na 10000 na szczegółowe jedna na 100000. Dzięki temu samochody jak również inne sprzęty są teraz bardzo tanie.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-13, 18:47
kali napisał/a:
johnson napisał/a:
Moje zdanie jest takie że nic nie powinno sie pocic w nowym samochodzie.
Nie wiem kto te auta składa w tej fabryce i kto kontroluje jakość ale ilość rzeczy w rodzaju poci się, trzeba dokręcić itd. jest za duża i tyle..
Cóż widzę, że kolega zupełnie nie zna się na samochodach. Sposobach produkcji, zarządzaniem, poddostawcami i sposobami rozliczania, marketingiem i opłacalnością. Wykonywaniu poszczególnych operacji.
a dlaczego tak piszesz?
Ja wiem np. że odlew w silniku VW ma 10 klas jakości (jeśli dobrze pamiętam), 1sza pójdzie do Audi w Niemczech a 10ta do Skody do Bułgarii albo Polski. Ty też o tym wiedziałeś?
eplus, totalnie nic nie wiesz i nic nie rozumiesz. .. te klocki dostarczają kooperanci z całego świata...
W kraju, którego szef koncernu nie potrafi znaleźć na mapie, banda najemników z łapanki składa skrzynie biegów, bo ich boss wygrał przetarg. Oczywiście raz na rok przyjeżdża audyt z centrali, i wtedy wszyscy obecni mają umowy o pracę i białe fartuchy, i są do czysta umyci i gładko ogoleni, a na każdej skrzyni jest nalepka jak byk "sprawdzona-sprawna podpis, a te niesprawne upycha się za jakiś parawan do późniejszej naprawy. Audyt kończy się pełnym sukcesem, a nazajutrz hulaj dusza, następny audyt za rok. Wydaje mi się, że piszemy o tym samym
najwyraźniej mamy w dacii zastosowaną technologię jutra tzn. materiał bio-metaliczny ..... skoro występują w obudowie skrzyni gruczoły potowe ..... .... może jakiś antyrespirant by pomógł
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-07-19, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
Problem zaczął dotyczyć również mojego egzemplarza. Falowanie jałowych zaczęło się pojawiać bardzo regularnie od mniej więcej tygodnia (wcześniej było tylko kilka bardzo krótkich epizodów). Pojawia się nie za każdym razem, ale jak już to po lekkim rozgrzaniu silnika, przy czym utrzymuje się - na całkowicie rozgrzanym silniku również występuje.
Aktualny przebieg to ok. 3500 km.
W czwartek wizyta w ASO...
Ostatnio zmieniony przez lubię_pierogi 2014-07-27, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-27, 15:52
lubię_pierogi napisał/a:
Problem zaczął dotyczyć również mojego egzemplarza. Falowanie jałowych zaczęło się pojawiać bardzo regularnie od mniej więcej tygodnia (wcześniej było tylko kilka bardzo krótkich epizodów). Pojawia się nie za każdym razem, ale jak już to po lekkim rozgrzaniu silnika, przy czym utrzymuje się - na całkowicie rozgrzanym silniku również występuje.
Aktualny przebieg to ok. 3500 km.
W czwartek wizyta w ASO...
Czyli mniej więcej tak samo jak u mnie się zaczęło.
Daj znać co Ci powiedzieli, a już szczególnie weź papiery co zrobili, jakby udało im się coś naprawić.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-27, 18:29
Cav napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
Problem zaczął dotyczyć również mojego egzemplarza. Falowanie jałowych zaczęło się pojawiać bardzo regularnie od mniej więcej tygodnia (wcześniej było tylko kilka bardzo krótkich epizodów). Pojawia się nie za każdym razem, ale jak już to po lekkim rozgrzaniu silnika, przy czym utrzymuje się - na całkowicie rozgrzanym silniku również występuje.
Aktualny przebieg to ok. 3500 km.
W czwartek wizyta w ASO...
Czyli mniej więcej tak samo jak u mnie się zaczęło.
Daj znać co Ci powiedzieli, a już szczególnie weź papiery co zrobili, jakby udało im się coś naprawić.
U mnie dalej spokój z falowaniem, od czasu ostatniej poprawki dawno temu jak ręką odjął, może Ci się fartnie i też będzie działać
Tak, żeby nie było wątpliwości co jest grane, wrzucam krótki filmik pokazujący o co chodzi w tych skokach wolnych obrotów (jest to inny problem niż zgłaszane kiedyś falowanie obrotów podczas JAZDY na luzie).
Ostatnio zmieniony przez lubię_pierogi 2014-07-29, 15:07, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-29, 15:16
lubię_pierogi napisał/a:
Tak, żeby nie było wątpliwości co jest grane, wrzucam krótki filmik pokazujący o co chodzi w tych skokach wolnych obrotów (jest to inny problem niż zgłaszane kiedyś falowanie obrotów podczas JAZDY na luzie).
u mnie było tak samo, ASO zrobiło 2x poprawkę i jest spokój, ale np. Cav dalej chyba ma to samo
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-29, 15:36
lubię_pierogi napisał/a:
johnson napisał/a:
u mnie było tak samo, ASO zrobiło 2x poprawkę i jest spokój, ale np. Cav dalej chyba ma to samo
Z tego co pamiętam u Ciebie poza poprawką softu, przekodowywali wtryski?
Sami na to wpadli, czy trzeba palcem pokazać?
oni na nic nie wpadają jest VIN, jest nota serwisowa i tam jest co mają zrobić, u mnie był soft 2x, za pierwszym razem nie pomogło, za drugim do nowego softu dołożyli kalibrację wtrysków i się udało, ogólnie cała operacja na plus bo auto zrobiło się żywsze i dynamiczniejsze, ale jak sam czytasz nie zawsze to pomaga
No to zobaczymy co Panowie wyczytają z mojego VINu...
Pochwaliłem, więc falowanie moment temu wróciło :)
Ogólnie chyba jest tak, że pojawia się tylko, gdy nie ma obciążenia dodatkowym poborem mocy z silnika. Jak tylko włączę klimę/ogrzewanie tylnej szyby, nawet światła drogowe - obroty momentalnie się stabilizują (pewnie na ciut wyższym poziomie).
Na 100% kuleje program napisany pod euro sryliard i minimalizację emisji na wolnych obrotach...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-29, 17:37
lubię_pierogi napisał/a:
Tak, żeby nie było wątpliwości co jest grane, wrzucam krótki filmik pokazujący o co chodzi w tych skokach wolnych obrotów (jest to inny problem niż zgłaszane kiedyś falowanie obrotów podczas JAZDY na luzie).
U mnie jest dokładnie tak samo.
Też chodzi jak traktor.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-07-29, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-29, 18:10
lubię_pierogi napisał/a:
No to zobaczymy co Panowie wyczytają z mojego VINu...
Pochwaliłem, więc falowanie moment temu wróciło :)
Ogólnie chyba jest tak, że pojawia się tylko, gdy nie ma obciążenia dodatkowym poborem mocy z silnika. Jak tylko włączę klimę/ogrzewanie tylnej szyby, nawet światła drogowe - obroty momentalnie się stabilizują (pewnie na ciut wyższym poziomie).
Na 100% kuleje program napisany pod euro sryliard i minimalizację emisji na wolnych obrotach...
No więc jest tak:
- wgrali mi jakieś najnowsze oprogramowanie
- szef serwisu stwierdził, że raczej nie pomogło to na problem i wysyła zapytanie do Renault Polska
- dodatkowo powiedział, że na jesieni ma wyjść edycja oprogramowania dla falujących Dusterów (CAV - pewnie to o czym też Ci powiedzieli) - ale za termin nie da sobie nic uciąć
- Renault Polska tego samego dnia odpowiedziało podobno takim komunikatem:
"W silnikach K9K 898 do przebiegu 5.500 następuje kalibracja wtryskiwaczy. W tym czasie mogą pojawić się falowania obrotów i twarda praca wtryskiwaczy. Po przebiegu 5.500 kalibracja wtryskiwaczy następuje co 10.000 km (mogąc powodować te same efekty)"
Cav - przejechałeś już te magiczne 5.500?
Co ciekawe, mimo sceptycyzmu serwisu, po upgradzie falowania nie miałem dzisiaj cały dzień (a z rana falowały) - będę obserwował.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-31, 20:22
lubię_pierogi napisał/a:
No więc jest tak:
- wgrali mi jakieś najnowsze oprogramowanie
- szef serwisu stwierdził, że raczej nie pomogło to na problem i wysyła zapytanie do Renault Polska
- dodatkowo powiedział, że na jesieni ma wyjść edycja oprogramowania dla falujących Dusterów (CAV - pewnie to o czym też Ci powiedzieli) - ale za termin nie da sobie nic uciąć
- Renault Polska tego samego dnia odpowiedziało podobno takim komunikatem:
"W silnikach K9K 898 do przebiegu 5.500 następuje kalibracja wtryskiwaczy. W tym czasie mogą pojawić się falowania obrotów i twarda praca wtryskiwaczy. Po przebiegu 5.500 kalibracja wtryskiwaczy następuje co 10.000 km (mogąc powodować te same efekty)"
Cav - przejechałeś już te magiczne 5.500?
Co ciekawe, mimo sceptycyzmu serwisu, po upgradzie falowania nie miałem dzisiaj cały dzień (a z rana falowały) - będę obserwował.
Przejechałem koło 12 tys.
Jak już pisałem - uspokoiło się trochę po ok 10 tys.
Zobaczymy jak długo wytrzyma.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-07-31, 21:00
lubię_pierogi napisał/a:
No więc jest tak:
- wgrali mi jakieś najnowsze oprogramowanie
- szef serwisu stwierdził, że raczej nie pomogło to na problem i wysyła zapytanie do Renault Polska
- dodatkowo powiedział, że na jesieni ma wyjść edycja oprogramowania dla falujących Dusterów (CAV - pewnie to o czym też Ci powiedzieli) - ale za termin nie da sobie nic uciąć
- Renault Polska tego samego dnia odpowiedziało podobno takim komunikatem:
"W silnikach K9K 898 do przebiegu 5.500 następuje kalibracja wtryskiwaczy. W tym czasie mogą pojawić się falowania obrotów i twarda praca wtryskiwaczy. Po przebiegu 5.500 kalibracja wtryskiwaczy następuje co 10.000 km (mogąc powodować te same efekty)"
Cav - przejechałeś już te magiczne 5.500?
Co ciekawe, mimo sceptycyzmu serwisu, po upgradzie falowania nie miałem dzisiaj cały dzień (a z rana falowały) - będę obserwował.
jakas bzdura, zanim wgrali mi nowy soft i zrobili kalibracje wtryskiwacze kalibrowaly sie co rano po 5min, gdyby nie soft to pewnie do dzisiaj by sie kalibrowaly co rano radosnie falujac obrotami, zaraz napisza ze sie musza kalibrowac co uruchomienie silnika, albo co postoj w korku, pelna sciema
Bzdura jakaś.
Chociażby w serwisówce Dustera w dziale silnika nic nie piszą o kalibracji wtryskiwaczy , jeśli już są korekty robione to z pamięci EEPROM czyli sterownika
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-07-31, 21:09
johnson napisał/a:
lubię_pierogi napisał/a:
No więc jest tak:
- wgrali mi jakieś najnowsze oprogramowanie
- szef serwisu stwierdził, że raczej nie pomogło to na problem i wysyła zapytanie do Renault Polska
- dodatkowo powiedział, że na jesieni ma wyjść edycja oprogramowania dla falujących Dusterów (CAV - pewnie to o czym też Ci powiedzieli) - ale za termin nie da sobie nic uciąć
- Renault Polska tego samego dnia odpowiedziało podobno takim komunikatem:
"W silnikach K9K 898 do przebiegu 5.500 następuje kalibracja wtryskiwaczy. W tym czasie mogą pojawić się falowania obrotów i twarda praca wtryskiwaczy. Po przebiegu 5.500 kalibracja wtryskiwaczy następuje co 10.000 km (mogąc powodować te same efekty)"
Cav - przejechałeś już te magiczne 5.500?
Co ciekawe, mimo sceptycyzmu serwisu, po upgradzie falowania nie miałem dzisiaj cały dzień (a z rana falowały) - będę obserwował.
jakas bzdura, zanim wgrali mi nowy soft i zrobili kalibracje wtryskiwacze kalibrowaly sie co rano po 5min, gdyby nie soft to pewnie do dzisiaj by sie kalibrowaly co rano radosnie falujac obrotami, zaraz napisza ze sie musza kalibrowac co uruchomienie silnika, albo co postoj w korku, pelna sciema
Czyli jakość obsługi by Renault.
Zdziwiłbym się, gdyby było inaczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum