zastanawiałem się też nad tym ale wydaje mi się, że gdyby to były pióra to również blokowałoby się na innych pozycjach. a tak tylko na czasowych. poza tym nie narzekam na działanie wycieraczek bo bardzo ładnie zbierają.
Witajcie.
Znów piszę do Was moi bracia w życiu z Dusterem z prośbą o pomoc. Mianowicie od jakiegoś czasu (około miesiąca) zauważyłem, że kiedy włączam wycieraczki w pozycji czasowej zatrzymują się one w różnych pozycjach i nie wracają na dół. Za chwilę następuje kolejny cykl czasowy i znów się ruszą - ale albo wrócą na swoją pozycję albo znów staną gdzieś w środku, czy innym miejscu - byle nie tam gdzie powinny. Czy ktoś mógłby pomóc mi z tym problemem bo szukam rozwiązania i jakoś nie znalazłem do tej chwili.
Dzięki z góry za pomoc
To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.
To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.
Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-09-13, 19:43, w całości zmieniany 2 razy
Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.
przy wyłączeniu z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo.....
ale. zszedłem sobie do mojego Dusterka i wyjąłem na 3 minuty bezpiecznik UCH i włożyłem go znów.... i wszystko działa. wycieraczki działają jak w dniu kiedy go kupiłem. Więc nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy trochę nie stykał bezpiecznik...czy to w ogóle możliwe, że to był tylko tak błahy powód, że te wycieraczki tak szwankowały??
Ostatnio zmieniony przez roidemonde 2014-09-13, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Może po prostu soft w UCH odpowiedzialny za sterowanie wycieraczkami "zgłupiał" i chwilowy "reset" (poprzez wyjęcie bezpiecznika) pomógł. A czasem wilgoć w np. bezpieczniku może być powodem do głupiej pracy wycieraczek, ale niekoniecznie....
Najważniejsze, że sprawa została pozytywnie załatwiona.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??
Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??
Podstawowy problem to immobilajzer , bez zaprogramowania nowy moduł nie rozpozna transpondera kluczyków. Robota dla serwisu, albo przelutowanie kontrolera ze starego modułu do nowego. Na forum już o tym było przy okazji dyskusji o zalanym wodą module UCH.
Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?
I tu jest różnie.... W ogóle to jest to jakieś dziwne, ponieważ jak odpalę samochód to pierwsze trzy, cztery ruchy wycieraczką są OK... i za chwilę zatrzymują się....
dlatego też trudno określić jednoznacznie czy od razu wracają do swojej pozycji
Wysłany: 2015-07-01, 17:41 Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek
Mam problem z biegiem czasowym czyli 1 nie zawsze zaskakuję a raczej rzadko załączają się prawidłowo i muszę skakać między 1 a 2 biegiem wycieraczek by za którymś razem te na 1 biegu chciały zatrybić. Również podczas gdy te już po krótkim boju zadziałają gdy wcisnę przycisk komputera na tej samej dźwigni to często gęsto zatrzymują się niezależnie w jakiej pozycji są na szybie. Czy problem leży po stronie dźwigni ?
Wysłany: 2015-12-04, 01:24 Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek
Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z przełącznikiem wycieraczek. Na pierwszym "biegu" wycieraczki często się zatrzymują. Jest to ewidentnie wina braku styku bo wystarczy delikatnie stuknąć w wajchę lub lekko ja poruszyć i wycieraczki znowu działają do momentu aż zaliczy się nierówność czy uruchomi spryskiwacz na tylnej szybie i znowu jest problem. Na kolejnych prędkościach wszystko działa bez zacinania.
Jak to się rozbiera by siknąć tam jakimś "kontaktem"? Co mogę przy okazji urwać/zepsuć i na co zwrócić uwagę ;)?
Przy okazji czy można regulować prędkością działania wycieraczek? Tzn. czasem jaki mija między jednym a kolejnym machnięciem?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-13, 20:31
Odkryłem nieprawidłową pracę przełącznika wycieraczek. Na drugim biegu podczas uruchomienia spryskiwacza szyby , w momencie dociągnięcia do siebie manetki, wycieraczka na chwilkę zatrzymuje się. Po odpuszczeniu spryskiwacza działa prawidłowo. Próbowałem delikatnie zbadać problem i odkryłem, że przy lekkim dociągnięciu dźwigni do siebie, jeszcze zanim ruszy silniczek pompki spryskiwacza wycieraczka przerywa swój bieg. Zjawisko to jest tylko na drugim biegu - najczęściej przeze mnie użytkowanym podczas deszczu. Podejrzewam problem ze stykami w manetce. Pytanie do Was, da się to łatwo zdemontować i coś przeczyścić, dogiąć , spryskać zanim system odmówi pracy ? Czy już powinienem się rozglądać za drygim przełącznikiem do wymiany ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-12-13, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-05, 17:33
Problem z wycieraczką zmierza do całkowitej awarii. Aktualnie przy tryskaniu na szybę wycieraczki się zatrzymują i co gorsze coraz częściej tak pozostają. Dopiero popchnięcie manetką od siebie powoduje powrót styku i wszystko działa. W związku z tym muszę wykombinować jak to naprawić bez zakupu nowego przełącznika. Jest szansa na zdjęcie/ zdemontowanie samego przełącznika wycieraczek wraz z manetką bez demontażu koła kierownicy i "zwijaka" poduszki ( czego się obawiam by nie popsuć ;-()
W naszych autach nie zdejmuje się spodni przez głowę, jak w VAG. Przełączniki wycieraczek i świateł są doczepione z boku do kolumny. Demontaż bez problemów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum