Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2014-12-06, 15:28 TOP 20/30 segmentu crossover/SUV na rynku polskim
Założyłem ten temat, bo lubię zajmować się statystykami - nie tylko sportowymi, ale również motoryzacyjnymi. Poza tym nie chcę zaśmiecać tematu o sprzedaży Dustera informacjami o całym segmencie I. Dlatego, korzystając z dostępnych na stronie www.carmarket.com.pl danych, zrobiłem zestawienie TOP 20/30 nowych rejestracji samochodów osobowych z szeroko rozumianego segmentu I (crossovery, SUV, terenowe) na rynku polskim. Dla roku 2014 i następnych posiłkowałem się również danymi z www.samar.pl , podawanymi w ramach TOP 50 http://www.samar.pl/__/75...-50-TOP-10.html . W zestawieniu znalazły się również miejskie crossovery, choć czasem są zaliczane do segmentu B, a nie I. Stwierdziłem, że warto je ująć w zestawieniu, bo będzie można prześledzić, jak kształtuje się popularność tego chyba najprężniej rozwijającego się ostatnio podsegmentu na tle całego segmentu I. W zestawieniu nie ma natomiast aut typu pick-up, bo choć niektóre portale zaliczają je również do segmentu I, to jednak przede wszystkim traktowane są one jako lekkie auta dostawcze, a mnie interesuje rynek aut osobowych (w tym osobowych z homologacją ciężarową). Dlaczego akurat segment I? Bo dzieje się w nim w ostatnich latach najwięcej i jest to segment najbardziej różnorodny – od nieco ponad 4-metrowych miejskich crossoverów po ponad 5-metrowe największe SUV’y.
Zestawienie zaczynam od roku 2007, bo z tego roku pochodzą najstarsze dane dotyczące rejestracji nowych aut dostępne na carmarket.com.pl. Dla pierwszych trzech lat zrobiłem zestawienie TOP 20, bo liczba modeli crossover/SUV/terenowe dostępnych na rynku polskim była wtedy trochę mniejsza niż w latach późniejszych (w 2007 można naliczyć ponad 60 modeli, w 2014 już ponad 80), a przede wszystkim dlatego, że w Polsce prawdziwy boom na auta typu crossover/SUV można datować na rok 2010, bo w tym roku właśnie liczba rejestracji nowych aut osobowych z segmentu I była prawie 2,5 razy większa w stosunku do roku 2007 (ponad 55000 w 2010 do blisko 24000 w 2007). Dla każdego roku podaję listę TOP 20/30 z podaniem liczby rejestracji poszczególnych modeli oraz przybliżoną liczbę rejestracji wszystkich nowych aut osobowych z segmentu I. Chcę bowiem pokazać nie tylko najpopularniejsze w danym roku modele, ale również wielkość sprzedaży całego segmentu. Na końcu każdego roku znajduje się krótkie podsumowanie.
Wyjaśnię, że w zestawieniu w ogóle nie ująłem uterenowionych aut z innych segmentów (przykładowo A - Fiat Panda Cross, B - Skoda Fabia Scout, Dacia Sandero Stepway, C - Skoda Octavia Scout, Volvo V40 Cross Country , D - Volkswagen Passat Alltrack, Audi A4 Allroad, Opel Insignia Country Tourer, E - Audi A6 Allroad, K - Dacia Lodgy Stepway), gdyż ich rejestracje podawane są razem z "nieuterenowionymi" wersjami. Nie są po prostu odrębnymi modelami i stąd brak możliwości ich uwzględnienia, mimo że w prasie branżowej o takich "uterenowionych" wersjach też można często przeczytać, że to crossovery.
Na koniec tego przydługiego wstępu wspomnę tylko, że podział aut na segmenty ma charakter umowny. Zdarzają się auta na pograniczu segmentów, więc ich przypisane do konkretnego z nich może budzić spory. Proszę potraktować zestawienie w charakterze ciekawostki, a nie wyroczni co do klasyfikowania konkretnego modelu w danym segmencie.
Ostatnio zmieniony przez Zbój 2016-02-24, 22:43, w całości zmieniany 6 razy
11. Toyota Land Cruiser - 536
12. Dodge Caliber - 524
13. Suzuki Jimny - 495
14. Chevrolet Captiva - 456
15. Audi Q7 - 419
16. Volvo XC90 - 408
17. Mercedes-Benz ML - 379
18. Huyndai Tucson - 381
19. Kia Sportage - 372
20. BMW X3 - 360
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 23 900
Dane za rok 2007 potwierdzają jak dużym uznaniem cieszyły się w Polsce kilka lat temu japońskie SUV'y i crossovery. W pierwszej dziesiątce znajdują się w zasadzie same modele z kraju kwitnącej wiśni, bo jedyny wyjątek - Fiat Sedici - to bliźniak Suzuki SX4, skonstruowany w ramach włosko-japońskiej współpracy. Segmentem rządziły zatem Suzuki (aż 3 modele w pierwszej dziesiątce), a także Nissan (dwa modele w pierwszej dziesiątce) oraz Toyota, Honda, Mitsubishi i Subaru. Liderem ze sporą przewagą nad następnym miejscem została Toyota RAV4. Europejskie SUV'y i crossovery w TOP 20 reprezentowane były wyłącznie przez marki premium. W całym roku zarejestrowano w Polsce blisko 24 tys. nowych aut osobowych z segmentu I.
11. Volkswagen Tiguan - 856
12. Toyota Land Cruiser - 785
13. Huyndai Tucson - 617
14. Ford Kuga - 614
15. Audi Q7 - 560
16. BMW X5 - 533
17. Mercedes-Benz ML - 516
18. BMW X3 - 403
19. Suzuki Jimny - 394
20. Volvo XC90 - 386
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 32 300
Znacząco (do ponad 32 tys. sztuk) wzrosła liczba nowych rejestracji SUV'ów i crossoverów w Polsce. Toyota RAV4 w 2008 obroniła tytuł lidera segmentu. Silną pozycję potwierdziła Honda CR-V. Suzuki również ciągle było bardzo mocne, choć Grand Vitara spadła już z miejsca 2 na 5, tuż za SX4. Generalnie dominacja aut japońskich dalej nie podlegała żadnej dyskusji. Do pierwszej dziesiątki spoza Japonii (nie licząc włosko-japońskiego Fiata Sedici) przedarła się tylko Kia Sportage. A w drugiej dziesiątce pojawił się (i to od razu na 11 miejscu) nowy europejski gracz, nie należący do marki premium - Volkswagen Tiguan.
11. Kia Sportage - 1249
12. Fiat Sedici - 1175
13. Audi Q5 - 902
14. BMW X6 - 844
15. Nissan X-trail - 745
16. Subaru Forester - 690
17. Renault Koleos - 629
18. Huyndai Tucson - 607
19. BMW X5 - 602
20. Mercedes-Benz GLK - 524
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 37 700
W 2009 odnotowano kolejny wzrost nowych rejestracji aut osobowych z segmentu I. Sprzedano ich blisko 38 tys. sztuk. Modele japońskie dalej grały pierwsze skrzypce, a swój pierwszy tryumf w segmencie zanotował Nissan Qashqai. Podium uzupełniły Mitsubishi Outlander oraz Honda CR-V. Suzuki SX4 po raz trzeci z rzędu uplasowało się tuż za podium, a Grand Vitara z miejsca 5 spadła na 8. Dotychczasowy lider (Toyota RAV4) znalazł się na miejscu 9. Pierwszą dziesiątkę śmielej zaatakowały auta spoza Japonii (4 na 10). Najbardziej spektakularne było 5 miejsce Forda Kugi. Za Fordem znalazł się Volkswagen Tiguan. Kia Soul zastąpiła na 7 miejscu Kię Sportage, która zakończyła rok na 11 miejscu, wypchnięta z pierwszej dziesiątki przez Volvo XC60.
11. Dacia Duster - 1710
12. Hyundai ix35 - 1689
13. Skoda Yeti - 1643
14. Mitsubishi ASX - 1512
15. Kia Soul - 1471
16. BMW X1 - 1086
17. Fiat Sedici - 1044
18. BMW X6 - 1018
19. Peugeot 3008 - 977
20. Audi Q5 - 950
21. Subaru Forester - 897
22. Mercedes-Benz GLK - 859
23. BMW X3 - 846
24. Chevrolet Captiva - 724
25. BMW X5 - 721
26. Toyota Land Cruiser - 601
27. Mazda CX-7 - 572
28. Mercedes-Benz ML - 564
29. Kia Sorento - 546
30. Renault Koleos - 527
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 55 100
2010 rok przyniósł ogromny wzrost popularności aut typu SUV/crossover. Zarejestrowano ich ponad 55 tys. sztuk, a więc o ponad 17 tys. więcej niż w poprzednim roku i blisko 2,5 razy więcej niż w roku 2007. Na podium ponownie zagościły (w identycznej kolejności) Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander i Honda CR-V. Tuż za podium uplasował się natomiast pierwszy model spoza Japonii - Kia Sportage. W pierwszej dziesiątce jednak ciągle górą byli producenci z Japonii (6 z 10 modeli i to na lepszych miejscach). Na 5 miejscu zakończyło rok Suzuki SX4, na 9 Toyota RAV4, a na 10 Suzuki Grand Vitara. Modele spoza Japonii to oprócz wspomnianej Kii Sportage: Volkswagen Tiguan - miejsce 6, Ford Kuga - 7 i Volvo XC60 - 8, a więc modele popularne już rok wcześniej. Na bardzo dobrym 11 miejscu zadebiutowała na polskim rynku Dacia Duster.
11. Honda CR-V - 1507
12. Peugeot 3008 - 1435
13. Volkswagen Tiguan - 1271
14. BMW X3 - 1162
15. Mitsubishi Outlander - 1122
16. Suzuki Grand Vitara - 1077
17. Audi Q5 - 937
18. Ford Kuga - 883
19. Fiat Sedici - 858
20. Kia Soul - 848
21. Chevrolet Captiva - 644
22. BMW X1 - 624
23. Subaru Forester - 610
24. Renault Koleos - 479
25. Suzuki Jimny - 432
26. Mercedes-Benz GLK - 376
27. Mercedes-Benz ML - 371
28. Volvo XC90 - 346
29. BMW X6 - 326
30. Nissan X-trail - 310
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 48 100
Rok 2011 nie był tak dobry dla segmentu, jak 2010, bo zarejestrowano ponad 48 tys. nowych aut osobowych z segmentu I, ale ta liczba w porównaniu z jeszcze wcześniejszymi latami i tak robi wrażenie. W czołowej dziesiątce najpopularniejszych modeli nastąpiło sporo przetasowań i wyrównały się siły w pojedynku Japonia - reszta Świata (5 do 5). Co prawda Nissan Qashqai obronił koszulkę lidera, ale na podium wskoczyły auta spoza Japonii - na fotel wicelidera Kia Sportage, a na najniższy stopień - Dacia Duster. Do tego 4 pozycję zajął drugi reprezentant Korei Południowej - Hyundai ix35. Nissan był jednak dalej bardzo mocny, bo w pierwszej piątce uplasował się jeszcze Juke. Po raz pierwszy do dziesiątki przebiły się Mitsubishi ASX - 6 miejsce i Skoda Yeti - 9. Nie zabrakło też modeli o ugruntowanej popularności: Suzuki SX4 - 7 miejsce, Volvo XC60 - 8 i Toyota RAV4 - 10.
11. Honda CR-V - 1596
12. Mitsubishi ASX - 1479
13. BMW X3 - 1461
14. Toyota RAV4 - 1316
15. Audi Q5 - 943
16. Suzuki Grand Vitara - 859
17. Mitsubishi Outlander - 823
18. Mazda CX-5 - 762
19. Chevrolet Captiva - 721
20. Audi Q3 - 610
21. Mercedes-Benz GLK - 587
22. Fiat Sedici - 564
23. Mercedes-Benz ML - 558
24. Subaru Forester - 552
25. BMW X1 - 508
26. Jeep Grand Cherokee - 504
27. Ford Kuga - 423
28. Kia Soul - 422
29. Land Rover Range Rover Evoque - 334
30. BMW X6 - 331
30. Jeep Compass - 331
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 55 800
Po niewielkim spadku z roku poprzedniego segment I na polskim rynku zanotował w 2012 roku bardzo dobry wynik - blisko 56 tys. nowych rejestracji. W pierwszej dziesiątce auta japońskie były w odwrocie. Tylko Nissan się bronił, bo Qashqai po raz czwarty z rzędu został liderem segmentu, a Juke zakończył rok na bardzo dobrym - 6 miejscu. Jeszcze tylko Suzuki z modelem SX4 zdołało utrzymać pozycję w pierwszej dziesiątce (9 miejsce). Wskoczyło do niej aż 7 modeli spoza Japonii - 2 z Korei Południowej i 5 z Europy. Po świetnym roku wiceliderem została Dacia Duster, zamieniając się miejscami na podium z Kią Sportage. Tuż za podium ponownie znalazł się Hyundai ix35. Na wysokie 5 miejsce powrócił Volkswagen Tiguan. Do czołówki przebił się dopiero w czwartym roku obecności na polskim rynku Peugeot 3008 (7 miejsce), a dla Volvo XC60 rok 2012 był z kolei czwartym z rzędu rokiem, w którym uplasował się w czołowej dziesiątce (tym razem na 10 miejscu). O jedno miejsce wyżej (z 9 na 8) wskoczyła Skoda Yeti.
11. Volvo XC60 - 1999
12. Renault Captur - 1818
13. Peugeot 3008 - 1631
14. Mitsubishi ASX - 1592
15. BMW X3 - 1411
16. Mazda CX-5 - 1255
17. Audi Q5 - 1114
18. Opel Mokka - 1055
19. Ford Kuga - 1043
20. Mitsubishi Outlander - 962
21. Subaru Forester - 835
22. Jeep Grand Cherokee - 662
23. Audi Q3 - 651
24. Mercedes-Benz GLK - 634
25. BMW X1 - 612
26. Chevrolet Trax - 572
27. Chevrolet Captiva - 565
27. BMW X5 - 565
29. Peugeot 2008 - 552
30. Fiat Sedici - 517
* łączne dane modeli SX4 (S-Cross i Classic)
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 62 700
Rok 2013 okazał się kolejnym rokiem znaczącego wzrostu liczby rejestracji nowych aut osobowych z segmentu I na polskim rynku! Zarejestrowano ich ponad 62 700 sztuk! Po czterech latach dominacji zdetronizowany został Nissan Qashqai. Dokonała tego Kia Sportage, stając się jednocześnie pierwszym modelem spoza Japonii, który wdrapał się na szczyt. Nissan musiał się zadowolić pozycją wicelidera modelu Qashqai i 9 miejscem Juke'a. 2013 był najlepszym rokiem dla marek koreańskich, bo na najniższy stopień podium wdrapał się Hyundai ix35. Za podium uplasowała się natomiast Dacia Duster. Jesienią do polskich salonów wjechało Suzuki SX4 S-Cross, a dotychczasowe SX4 zyskało dodatek Classic. Niestety, portal carmarket.com.pl podaje łączną liczbę rejestracji obu modeli, więc 7 miejsce SX4 należy oceniać, mając to na uwadze. Na pozostałych miejscach w czołowej dziesiątce sami "starzy znajomi": Volkswagen Tiguan - 5, Toyota RAV4 - 6, Honda CR-V - 8, a Skoda Yeti - 10. Volvo XC60 zabrakło 17 zarejestrowanych aut, żeby piąty rok z rzędu pozostać w pierwszej dziesiątce. Udanie zadebiutował na polskim rynku Renault Captur - 12 miejsce.
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 75 900
2014 rok okazał się rekordowy pod względem rejestracji w Polsce nowych aut typu crossover/SUV! Liczba ok. 75 900 rejestracji oznacza skok o ok. 13 200 w stosunku do roku ubiegłego, który był do tej pory najlepszy. Świadczy to o stale rosnącej popularności uterenowionych (choćby tylko wizualnie) samochodów w naszym kraju. Moda na crossovery/SUV'y umacnia się zatem. W grudniu Dacia Duster tylko dopełniła formalności, bo nie sposób było utracić przewagi wypracowanej przez 11 miesięcy roku. Z liczbą 6270 zarejestrowanych egzemplarzy Duster został niekwestionowanym liderem segmentu I w Polsce! Tym samym przełamany został dotychczasowy monopol na zwycięstwa ze strony modeli z Japonii i Korei Południowej. O 2 miejsce na podium do końca ostro rywalizowały Kia Sportage i Nissan Qashqai. Kia mimo gorszego niż rywal grudnia obroniła 2 miejsce, ale różnica na finiszu wyniosła tylko 37 samochodów. Po roku pobytu na podium na 4 pozycję powrócił Hyundai ix35. Doskonały grudzień w wykonaniu Toyoty RAV4 pozwolił zająć jej ostatecznie 5 miejsce. Na 6 zameldował się Volkswagen Tiguan. Zajmujący 7 miejsce Renault Captur został jednocześnie najwyżej sklasyfikowanym miejskim crossoverem. Pozycja ta świadczy o tym, że na rynku polskim użytkownicy preferują jednak trochę większe auta (przynajmniej kompaktowe crossovery/SUV'y). Volvo XC60 po raz kolejny znalazł się w pierwszej dziesiątce - tym razem na miejscu 8. Trzeba wspomnieć, że jest to do tej pory jedyny model marki premium obecny w czołowej dziesiątce. Modelom tak popularnych w Polsce niemieckich marek BMW, Audi i Mercedes-Benz dotychczas się to nie udało. Na 9 miejscu rok zakończył Opel Mokka. Warto dodać, że jest to pierwszy model Opla, który zdobył u nas na tyle dużą popularność, aby trafić w ogóle do zestawienia TOP 20/30. Dziesiątkę zamyka Mitsubishi ASX, który powraca do niej po 2 latach przerwy.
Suma rejestracji wszystkich modeli w segmencie - ok. 86 800
Wszystko już wiadomo, jeśli chodzi o cały 2015 rok. Duster po bardzo dobrym grudniu (634 sztuki) uzyskał najlepszy roczny wynik w historii swojej sprzedaży w Polsce. Nie wystarczyło to jednak do obrony tytułu najczęściej rejestrowanego nowego SUV'a/crossovera na rynku polskim. Na fotel lidera po dwóch latach przerwy oraz po uzyskaniu w grudniu 796 rejestracji powrócił Nissan Qashqai. Na najniższym stopniu podium rok zakończyła Kia Sportage. Tuż za podium zameldował się Opel Mokka. Świetny wynik rejestracji RAV4 (740 sztuk) sprawił, że Toyota przeskoczyła na koniec roku schodzącego z rynku Hyundaia ix35, zajmując ostatecznie 5 miejsce. Za ix35 uplasował się "stary wyjadacz" Volvo XC60. Na 8 miejscu znalazł się Tiguan. Renault Captur lepszym wynikiem rejestracji grudniowych przeskoczył na finiszu Suzuki Vitarę. Hit ostatnich miesięcy - Hyundai Tucson - zakończył rok na miejscu 13, za Mitsubishi ASX i Hondą CR-V. Wynik całoroczny modeli z segmentu crossover/SUV/terenowe to ok. 86 800 sztuk. Oznacza to kolejny rekordowy rok i pobicie zeszłorocznego - najlepszego dotychczas - wyniku o blisko 11 000 sztuk! Segment zatem cały czas rośnie.
11. Renault Kadjar - 2697
12. Audi Q5 - 2681
13. Mazda CX-3 - 2541
Po rocznej przerwie na fotel lidera nowych rejestracji w segmencie crossover/SUV na rynku polskim powróciła Dacia Duster. Co prawda w grudniu Duster uzyskał trzeci wynik miesięcznych rejestracji za Qashqaiem oraz Tucsonem, ale w rankingu za cały rok przewaga nad konkurentami pozostała duża. Przy okazji warto wspomnieć, że roczny wynik nowych rejestracji Dustera (8324 sztuki), to rekordowe osiągnięcie dla tego modelu na polskim rynku. Co więcej, w całej minionej dekadzie (lata 2007-2016, wcześniejsze dane są niedostępne) jest to najlepszy roczny wynik rejestracji ze wszystkich SUV'ów i crossoverów dostępnych na rynku polskim. Dotychczasowy rekord (7526 sztuk) należał do Qashqaia, który z takim wynikiem zwyciężył w klasyfikacji nowych rejestracji w 2012 roku. Na podium za cały 2016 rok obok Dacii Duster stanęły jeszcze modele Nissan Qashqai (ubiegłoroczny tryumfator) z wynikiem 7706 sztuk (najlepszy roczny wynik tego modelu na polskim rynku) oraz Hyundai Tucson z wynikiem 6895 sztuk (to też najlepszy wynik tego modelu na polskim rynku, ale nowa generacja jest na nim obecna dopiero drugi rok). Zaraz za podium zameldowała się Kia Sportage, a Mokka i RAV4 zakończyły rok z identycznym wynikiem na 5 miejscu.
TOP 13 - crossover/SUV/terenowe - 2017 rok:
1. Dacia Duster - 9541
2. Nissan Qashqai - 8055
3. Hyundai Tucson - 7649
4. Toyota C-HR - 6086
5. Kia Sportage - 6015
6. Volkswagen Tiguan - 5711
7. Volvo XC60 - 4980
8. Toyota RAV4 - 4781
9. Opel Mokka - 4546
10. Renault Captur - 4048
Dacia Duster po raz trzeci w swojej historii i po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym nowym SUV'em/crossoverem na polskim rynku. Wynik osiągnięty w 2017 roku jest też najlepszym historycznie wynikiem spośród wszystkich modeli SUV/crossover. Jeszcze nigdy zwycięzca zestawienia nie przekroczył 9000 zarejestrowanych egzemplarzy. Czy w 2018 roku pęknie granica 10 000 sztuk? Nowa generacja Dustera ma sporo atutów, aby tego dokonać, ale rywale nie śpią. Całe podium to powtórka z 2016 roku. Wiceliderem został bowiem Nissan Qashqai, a najniższy stopień podium utrzymał Hyundai Tucson. Na uwagę zasługuje 4 miejsce debiutanta - Toyoty CH-R.
Ostatnio zmieniony przez Zbój 2018-01-18, 00:12, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-12-07, 10:57
Zestawienie pokazuje że moda na suv-y ciągle trwa. Rynek się rozwija a kupujący pozytywnie reagują na nowinki w tym segmencie. Na pewno w większości jest to zasługa wielkich działań marketingowych ale myślę, że popyt na rynku pierwotnym jest też w jakimś stopniu napędzany oddolnie przez rosnącą podaż na rynku wtórnym. Wcześniej posiadanie suv-a było awangardowe i prestiżowe. Dziś coraz więcej ludzi może sobie pozwolić na suv-a, więc o awangardzie nie ma mowy ale suv wyróżniający się nowością i świeżością to ciągle prestiż. Osobiście uważam, że obecne suv-y rozpatrywane ogółem osiągnęły już wszystkie stawiane przed nimi cele. To co się dzieje teraz w segmencie to dla mnie manieryzm czyli schyłek epoki. Ale rynek to przecież nie tylko ja:) Na pewno ważnym czynnikiem będą ceny paliw. Jeśli rzeczywiście będą spadać (i wojna mimo to nie wybuchnie), to znaczy że stoimy u progu złotej ery suv-ów w Europie.
no właśnie, a mimo wszystko , abstrahując od przyszłości cen paliw ,
Duster zarówno z powodu cienkich blach i niskiej masy własnej , jak i mniejszych silników - spala najmniej wśród aut o podobnych kształtach i dlatego jest też taki pewnie popularny, już pomijając cenę wyjściową w salonie ...
Dlatego jeśli nadal będzie dacia/renault szła drogą downsizingu silników przy zachowanu masy auta to myślę , że nadal będzie bardzo popularny w naszej części Europy ...
... tego nie wie nikt tak naprawdę , to kształtuje rynek , można przybliżać/jakoś estymować jak to będzie ale nikt głowy nie da za wynik sprzedaży - Pozostaje kwestia czy wprowadzenie ich na rynek byłoby opłacalne dla koncernu Renault...
No ale jeśli powiększyłaby się gama silników dostępnych dla klientów, to na pewno przyciągałoby to nowych a nie odpychało od zakupu , więc można sądzić prawie z pewnością, że sprzedaż by wzrosła :)
Wygląda na to, że dla Renault najbardziej istotne jest, by sprzedaż Dacii nie rosła kosztem kanibalizacji innych marek Aliansu - a mocniejsze silniki i ich szeroka paleta w nich właśnie temu mają służyć. Dokładnie tak samo jak w samej Dacii (oraz chyba we wszystkich innych markach) ogranicza się dostępne opcje w najniższych wersjach. VW w ramach promowania Skody początkowo tego aż tak nie pilnował i potem musiał "przykręcać śrubę"...
nie pare tys a 25-30. Jezdze tym autem rok i 70 tys to jest absolutny max ile to jest warte jako nowe. Za 100 tys sa samochody o lata swietlne lepsze.
Nie wypowiadam się w kwestii 4x4 ale jako właściciel uboższej 4x2 - również podobnie uważam, że duster aż tak dużo nie jest wart.
Zresztą inne auta - innych marek - raczej też nie są tyle warte , ile trzeba za nie zapłacić w salonie
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-12-07, 17:29
fotorobart napisał/a:
za 100 tys masz co najwyżej Crossover-a a nie SUV-a
obojetnie, kazdy za 100tys z 4x4 bedzie lepszy, chyba ze ktos szuka najtanszego z 4x4 wtedy Duster jest ok, za 100 tys sa auta lepiej spelniajace swoja role, problemem Dustera nie jest silnik tylko taniosc wszystkiego w tym aucie, jedyne normalne rzeczy to silnik, 4x4, navi, wziete z polki w magazynie, autorskie rozwiazanie Dacii sa zwyczajnie tanie i albo toporne i trwaja albo tanie i sie psuja/ nie dzialaja
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-12-07, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-07, 21:24
fotorobart napisał/a:
za 100 tys masz co najwyżej Crossover-a a nie SUV-a
Zależy co przez to rozumiesz, bo johnsson wspominał o Outlanderze poniżej 80 tys, Grand Vitarę też można wyjąć poniżej setki.
A to już całkiem przyzwoite propozycje wśród suv-ów.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-07, 22:17
Cav napisał/a:
fotorobart napisał/a:
za 100 tys masz co najwyżej Crossover-a a nie SUV-a
Zależy co przez to rozumiesz, bo johnsson wspominał o Outlanderze poniżej 80 tys, Grand Vitarę też można wyjąć poniżej setki.
A to już całkiem przyzwoite propozycje wśród suv-ów.
Pokarz mi jakikolwiek samochód z silnikiem Diesla i 4x4 poniżej 100 tyś - oczywiście nie w jakiejś totalnej wyprzedaży - bo te ceny to przednionapędowe benzyny - czyli Duster za ok 50 tyś.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-07, 22:20
PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:
fotorobart napisał/a:
za 100 tys masz co najwyżej Crossover-a a nie SUV-a
Zależy co przez to rozumiesz, bo johnsson wspominał o Outlanderze poniżej 80 tys, Grand Vitarę też można wyjąć poniżej setki.
A to już całkiem przyzwoite propozycje wśród suv-ów.
Pokarz mi jakikolwiek samochód z silnikiem Diesla i 4x4 poniżej 100 tyś - oczywiście nie w jakiejś totalnej wyprzedaży - bo te ceny to przednionapędowe benzyny - czyli Duster za ok 50 tyś.
Nie dodawaj dodatkowych warunków, których nie było w wypowiedzi johnsona.
Mówił o SUV-ie i tylko o nim.
Zgadzam się z nim - żeby sprzedać auto za 100 000 trzeba zaoferować coś więcej.
Po prostu naszym zdaniem jakość materiałów i podzespołów w wersji Prestige powinna się różnić ZAUWAŻALNIE od materiałów w wersji Duster, a tak niestety nie jest.
Dodano kilka błyszczących powierzchni, trochę inną tapicerkę i to wszystko.
A to dużo za mało - nadal inne auta w tej samej cenie (czyli 75-80 tys cennikowo) oferują o niebo lepsze jakościowo wnętrze, mimo że nie oferują 4x4.
Ale za to klima im chłodzi wnętrze, dach nie nagrzewa się podczas jazdy do temperatur bliskich wywołującym udar, skrzynia pracuje jak w aucie osobowym a nie ciężarówce, hamulce z tyłu nie są bębnowe, do bagażnika idzie włożyć cokolwiek wyższego niż płaska walizka itd itp.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-12-07, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-07, 22:36
W taki razie z wypowiedz Johnsona wynika że przednionapędowy Outlander z benzynowym silnikiem jest o lata świetlne lepszy od Dustera 4x4 z Dieslem w wersji Prestige - oczywiście każdy ma prawo do własnego zdanie.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-07, 22:41
Cav napisał/a:
Ale za to klima im chłodzi wnętrze, dach nie nagrzewa się podczas jazdy do temperatur bliskich wywołującym udar, skrzynia pracuje jak w aucie osobowym a nie ciężarówce, hamulce z tyłu nie są bębnowe, do bagażnika idzie włożyć cokolwiek wyższego niż płaska walizka itd itp.
Moja klima chłodzi wnętrze całkiem dobrze ( przynajmniej w porównaniu z Volkswagenem Polo 2014, citroenem C3 2014, Oplem Zafirą 2014 czy Fordem C-Max 2012 - innych ostatnio do porównania nie miałem - do bagażnika też się zmieści całkiem sporo, skrzynia też pracuje względnie dobrze - widać ja mam jakiegoś innego Dustera
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-07, 22:44
PiotrWie napisał/a:
W taki razie z wypowiedz Johnsona wynika że przednionapędowy Outlander z benzynowym silnikiem jest o lata świetlne lepszy od Dustera 4x4 z Dieslem w wersji Prestige - oczywiście każdy ma prawo do własnego zdanie.
No bo jest.
Praktycznie każdy SUV jest.
Tyle że (pewnie) jest gorzej wyposażony i z gorszym napędem, jeśli ma być w podobnej cenie, ale jakościowo jest jest o lata świetlne z przodu.
O lepszości danego samochodu decyduje porównanie modeli podstawowych, o ile wyższe wersje nie zmieniają zasadniczo sprawy - a w przypadku Dustera niestety tak nie jest.
Natomiast to, czy lepszy samochód jest zawsze lepszy zakupem - to już zupełnie inna kwestia, dla mnie taki Outlander by nie był lepszym zakupem, mimo że jest o niebo lepszym samochodem.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-07, 22:47
PiotrWie napisał/a:
Moja klima chłodzi wnętrze całkiem dobrze ( przynajmniej w porównaniu z Volkswagenem Polo 2014, citroenem C3 2014, Oplem Zafirą 2014 czy Fordem C-Max 2012 - innych ostatnio do porównania nie miałem - do bagażnika też się zmieści całkiem sporo, skrzynia też pracuje względnie dobrze - widać ja mam jakiegoś innego Dustera
Widać.
Jeśli nie masz 4x4 to tak właśnie jest w kwestii bagażnika, do 4x2 nie ma żadnych zastrzeżeń.
Co do klimy - w starszych modelach chodziła dobrze, teraz jest po prostu źle.
Aczkolwiek nie każdy może to zauważyć - problemy pojawiają się podczas dłuższych tras,
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-12-07, 22:51
Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Moja klima chłodzi wnętrze całkiem dobrze ( przynajmniej w porównaniu z Volkswagenem Polo 2014, citroenem C3 2014, Oplem Zafirą 2014 czy Fordem C-Max 2012 - innych ostatnio do porównania nie miałem - do bagażnika też się zmieści całkiem sporo, skrzynia też pracuje względnie dobrze - widać ja mam jakiegoś innego Dustera
Widać.
Jeśli nie masz 4x4 to tak właśnie jest w kwestii bagażnika, do 4x2 nie ma żadnych zastrzeżeń.
Co do klimy - w starszych modelach chodziła dobrze, teraz jest po prostu źle.
Aczkolwiek nie każdy może to zauważyć - problemy pojawiają się podczas dłuższych tras,
Dusterem byłem rzeczywiście tylko w Cassis - ale innymi jeździłem na krótszych trasach ( były z wypożyczalni na różnych wyspach Morza Śródziemnego i jakoś klima nie powalała skutecznością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum