Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-06-29, 17:31
Zacinający się pedał gazu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 14:12   

to nie lepiej od razu smarem ?
ja tak miałem w golfie że zamki zamarzały
takie psikanie wd dawało efekt na 2-3 dni
w końcu otworzyłem zamek i przesmarowałem całą puszą smaru , spokój był do końca jego dni
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-02, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-12, 13:52   Duster 2010 i zacinający się pedał gazu

Mam taką przypadłość. Od 2 lat w okresie zimowym coś dziwnego się dzieje z "gazem"
Przy zimnym silniku i samochodzie gdy jadę ulicą i wcisnę pedał gazu na max i puszczę to blokuję się przepustnica na obrotach >= 3000 obr/min. Deptanie ponowne w pedał odblokowuje zacięcie. Na początku były to sporadyczne przypadki jednak w tym roku był to prawie codziennie. Na rozgrzanym silniku prawie to nie występuje.
Co to oznacza w czasie jazdy nie muszę tłumaczyć. Poza tym wysokie obroty na zimnym silniku to też nie dobrze. Przypuszczałem, że winę za to ponosi zacinający się o dywanik pedał lub linka w pancerzu. Pedał przeszedł pozytywny test natomiast linkę wymontowałem, chodziła bez oporów w pancerzu jednak wpuściłem do niej oleju i na powrót zamontowałem. Wydawało mi się, ze problem zniknął jednak od czasu do czasu gaz potrafi się zaciąć na chwilę.
Została mi jeszcze na uwadze sprężyna na kolektorze przepustnicy lecz nie wiem czy to dobry trop i jak to zdiagnozować. Czy jeszcze powalczyć w jakiś sposób z linką gazu aby niepotrzebnie nie generować kosztów?
_________________

 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 15:04   

Kolego, otwórz maskę, odpal i ręcznie podciągnij przepustnicę. Zobacz czy ona się nie blokuje. Może być to sprężyna, która straciła elastyczność albo coś w środku przepustnicy się blokuje. Nie zaszkodzi wyciągnąć i przeczyścić przepustnicę oraz krokowiec. Nie falują Ci czasem obroty?
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-02-12, 15:07   

Krokowiec zmieniłem w lipcu bo terkotał przy uruchomionym silniku.
_________________

 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-12, 15:16   

Nie stawiaj na źle działający pedał i dywaniki. Jeżeli linka chodzi w pancerzu i przesmarowałeś, to czas na przepustnicę. nie zaszkodzi jej rozebrać. Nie zdziw się jak będzie tam jakiś paproch, który blokuje paproch czy coś. Obejrzyj dokładnie, przeczyść. Jak nie pomoże to myślenie o tej sprężynce.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-02-13, 13:05   

Stawiam na dywanik, u mnie na pewno on jest winowajcą, bo każdorazowo poprawienie go rozwiązuje problem :D
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-13, 13:28   

To zmień lub wywal ten pechowy dywanik i po sprawie.:-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-13, 14:51   

Przecież dywanik u kierowcy jest na zatrzask. Mimo to Ci się przesuwa?
_________________

 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-02-13, 22:50   

Najpewniej dywanik. Profilaktycznie można przeczyścić przepustnicę
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-04-15, 06:57   zacinający się pedał gazu

Witam

Dawno nie zaglądałem bo się nie psuje :mrgreen: . Autem zrobiłem 11kkm i w ciągu ostatniego miesiąca wystąpił dwa razy objaw który chciałbym skonsultować.
Otóż się zaciął pedał gazu, trochę to mało komfortowe. Sprawdziłem wstępnie wycieraczka nie blokuje i pomimo wielu prób nie udało mi się "celowo" powtórzyć tego efektu czy to na postoju czy podczas jazdy.
Pedał chodzi w miarę lekko jednak mam subiektywne wrażenie że jakaś sprężyna (której jeszcze nie zlokalizowałem) która odpowiada za powrót pedału w początkowa pozycje po zdjęciu nogi z gazu, jest nie za mocna. Może jej wymiana pomoże?
Dodatkowo chciałbym podpytać gdzie jest przymocowana linka do pedału? Na szybko "wymacałem" że na "szczycie" dźwigni jest jakby oczko do którego u mnie nic nie jest zaczepione....
Więc jak jest przekazywane położenie pedału gazu do przepustnicy? potencjometr jakis?

auto z 2007, 1.6 8V

pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 08:38   

momik napisał/a:
się zaciął pedał gazu

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6641


momik napisał/a:
na "szczycie" dźwigni jest jakby oczko do którego u mnie nic nie jest zaczepione

To właśnie miejsce mocowania linki, ale przy pobieżnym zaglądaniu można ją przeoczyć, bo zaczepiona jest nie bezpośrednio do pedału, ale zupełnie od tyłu do beleczki, która tkwi wewnątrz oczka:



Żeby się upewnić, że rzeczywiście masz linkę, musisz zajrzeć pod maskę - ona wychodzi na kilkadziesiąt centymetrów ku przodowi z otworu na grodzi między komorą silnika a kabiną, tuż powyżej zbiornika płynu hamulcowego, po czym półkoliście zawraca i znika pod puszką filtra powietrza:



(Otwór wyprowadzający linkę z kabiny widać tuż powyżej końca najbardziej prawej strzałki od nr 1).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-15, 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-04-15, 09:18   

dziekuję , bardzo pomocne

szukałem na forum ale przeoczyłem ten wątek , pewnie tak samo jak zaczepienie linik do pedału :oops:
po pracy obejrzę dokładnie na spokojnie cały układ i nasmaruje mechanizm przy przepustnicy, i jeśli dam radę to jakiegoś "szuwaksu" napsikam w pancerz linki

Jedno mam tylko pytanie co mnie intryguje, nie ma tam gdzieś sprężyny jakiejś? na rysunku przy pedale jej nie widzę to jak on wraca do położenia początkowego?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 09:33   

momik napisał/a:
nie ma tam gdzieś sprężyny jakiejś?

Jest na przepustnicy.

momik napisał/a:
jak on wraca do położenia początkowego?

Wyłącznie dzięki napięciu linki - dlatego jeśli ona jest zablokowana, to pedał opada.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 09:44   

Jeśli linka zacina się i smarowanie nie pomoże to pozostaje jedynie wymiana na nowy. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne