Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-11, 20:45
radek6 napisał/a:
matucha napisał/a:
radek6, jaki salon?
Mało precyzyjne pytanie :) co "jaki salon?" ?
W jakim kupiłem auto ? Pieluszyńska Poznań
W jakim byłem zgłosić problemy ? 2x Pieluszyńska , 2x Auto Compol
W sumie chodziło mi o jedno i o drugie.
Auto Compol z moim autem też nie dał rady. Już z Poznania to nas w sumie kilka osób jest.
Może jakiś "nalot" na salon zrobimy?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Jakby to miało pomóc to możemy nawet zablokować wjazd do salonów jak rolnicy drogę :)
Jeden problem - dowiedziałem się drogą okrężną od pracownika warsztatu ASO, że problem Renault jest znany ale wszystkie serwisy mają odgórnie powiedziane aby wszystkich "spławiać". Chciałem wyciągnąć od Renault PL (odpłatnie) homologację na ten silnik K4M - bez skutku. W homologacji jest napisane jakie są dopuszczalne wahania obrotów na biegu jałowym. W tym silniku powinny być +-40obr...
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-02-12, 13:46
Z tego co się zdążyłem dowiedzieć to problem jest szeroko znany i póki co nierozwiązywalny (zobaczymy ile). Więc jak ktoś planuje kupić nową daćkę z silnikiem Pb musi się z tym liczyć, że autko ma małą wadę :)
P.S. Wgranie obecnie najnowszego softu nie skutkuje poprawą
Jeżeli tego typu usterka występuje w nowych samochodach to wiadomo, fabryka dała ciała.
Jeśli macie już swoją chabetę jakiś czas to do przejrzenia dolot i krokowiec. Jak sprawdzić? Najprostszy sposób to rozgrzać silnik (rozumiem, że faluje na zimnym) i po kolei przeglądać węże, plastiki od przepływomierza do kolektora. Raczej oględziny nie przyniosą rozwiązania, ale tu jest patent: plak albo dezodorant. Psiukamy po naszym dolocie i słuchamy pracy silnika, jeżeli podczas zabiegu na chwilę zwiększą się obroty to mamy winowajcę- dolot. Jeśli nie to czyszczenie krokowca, nie wiem gdzie jest umieszczony, ale zazwyczaj demontaż to chwila. Czyścimy za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, dla mnie jest optymalna. Przynajmniej tyle można zrobić w domowym zaciszu.
Jeśli faktycznie wgrany jest trefny soft, to nic nie zrobimy.
Witam wszystkich co maja problem z obrotami. Mimo,że wgrali mi najnowszego softa to tylko nastąpila poprawa na gorącym silniku, na zimnym jak bylo tak jest Lipa totalna
Brzoz3k napisał coś o silniczku krokowym?????????? W tych silnikach można go szukać i szukać i szukać i tak jeszcze długo............ Przepustnica elektroniczna przejęła jego funkcję!!!!!!! W tym tkwi problem, że najpierw jest ekologia a następnie cala reszta Renault musi zmienić cale oprogramowanie do wtrysków albo pomyśleć o możliwości zmiany kąta zapłonu Wtedy zniknie ten problem Osobiście czekam do końca gwarancji i są dwie opcje 1-zmiana samochodu albo 400zl i wgranie wirusa do systemu ale opcja nr 1 będzie najlepszym rozwiązaniem
Wszystko co jest do wszystkiego jest do niczego i raczej nie nastawiałbym się na kupienie gotowca. Jak wirusować to u profesjonalisty, sensownie zestroić i wyhamować. Znajomy miał passata b6, 2.0 tdi, jak go kupił to wydawał mu się mułowaty. Zaprowadził go do rzeźbiarza, samochód zaczął jakoś jeździć, ale spalanie zrobiło się kosmiczne, grzał się i łykał olej. Kupił zarżniętą furę, którą dobił jeszcze wgrany gotowiec. Na każdym cylindrze ciśnienie odbiegało znacznie od normy.
Brzozek3k - masz pewnie rację, ale ten box (przynajmniej w teorii) ma się "uczyć" samochodu a co 20 tys km trzeba go resetować, aby "uczył" się ponownie uwzględniając aktualny stan silnika. Przy zamawianiu trzeba podać gdzie się go zamontuje to wgrają w box soft do danego pojazdu.
Box jest cały czas połączony z komputerem pojazdu przez gniazdo OBD i jak zrozumiałem z opisu potrafi zmienić kąt zapłonu z czym jest problem skutkujący falowaniem obrotów silnika.
Szukam od pewnego czasu opinii użytkowników na temat tego boxa, ale bezskutecznie.
To na zdjęciach akurat jest wpinane pod czujnik temperatury zasysanego powietrza. Po prostu oszukuję podaną temperaturę i komputer ma teoretycznie podać więcej paliwa. W wolnossących silnikach nic to praktycznie nie da. W niektórych uturbionych silnikach może (nie musi) dać teoretycznie jakiś malutki efekt (niekoniecznie w poprawny/zdrowy sposób).
To co pokazał krimar wpina się pod obd. Jeśli jest minimalna szansa na poprawę pracy silnika (nie chodzi już o wzrost mocy nawet +1km) to by było warte tych pieniędzy :) Kto sprawdzi ? :D można zawsze zwrócić.
/////
Tak mi przyszło coś do głowy - próbował ktoś opiąć na próbę sondę lambda ? Ciekawe czy po jej odpięciu nadal obroty by falowały... Nie mówię żeby tak jeździć na stałe ale warto by to wiedzieć :)
Ostatnio zmieniony przez radek6 2015-02-13, 11:30, w całości zmieniany 1 raz
Od roku walczę z Renault Polska, gruba korespondencja, 8 wizyt w ASO i dzisiaj wpis po rocznym przeglądzie, że ten typ tak ma i w ogóle to co ja chce. Walczyłem i dalej będę walczył poprzez rzecznika praw konsumenta, media i nawet do sądu włącznie. Robią sobie żarty bo to problem powszechny u nowych DD. Tłumaczą ekologią. Szkoda , że inni dają sobie spokój. Może ruszyli by się jakby więcej pisało i krzyczało o swoje prawa. Pozdrawiam "szczęśliwców z darmowym pakietem falujących obrotów od Daci - Renault"
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-15, 19:51
Czy to normalne jest aby obroty np z 4 tys spadały do 750 i wskakiwały na 900? (nie falują) nie ma różnicy czy pb czy lpg. Zgłaszać do aso czy ten typ tak ma?
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-16, 19:39
Dzwoniłem do aso i odpowiedzieli,że to nie jest normalne.Chcieli czyścić przepustnicę, regulować jakieś ciśnienie na zaworze i ogólnie w/g mnie nie wiedzą co z tym zrobić. Narazie będę obserwował i śmigam
Wysłany: 2015-03-29, 00:06 Skaczące obroty na zimnym silniku
Witam wszystkich
Jestem nowy :) na forum od dzisiaj, posiadaczem Dustera jestem od tygodnia.
Jestem NIEszczęśliwym posiadaczem modelu Dacia Duster Laureate 1.6 benzyna bez gazu. Całkowity przebieg 750 km.
Od początku problem skaczących obrotów na zimnym silniku między 750-1000 obr.
Już od samego początku przy odbiorze auta wydawało mi się to dziwne. Ale jak to mądry Polak po szkodzie dopiero teraz dopiero do mnie dotarło, że to może być poważna usterka (i to w nowym samochodzie).
Zapytałem handlowca, który sprzedawał mi samochód czy miał już takie przypadki, to powiedział, że "miał już jeden taki przypadek". Dowiedziałem się jeszcze, że muszę zrobić trochę więcej przebiegu, bo "może samo się naprawi" i żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :(
Ręce opadają, tylko co robić z tą usterką. Generalnie u mnie w rodzinie jest zapotrzebowanie na ten model samochodu, ale niestety nie mogę polecać go z czystym sumieniem.
na pewno samo się nie naprawi
co to było za aso ?
wal do aso śmiało oni są dla ciebie nie ty dla nich
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-29, 00:44, w całości zmieniany 3 razy
8061 [Usunięty]
Wysłany: 2015-03-30, 07:36 Re: Skaczące obroty na zimnym silniku
krzysiecek napisał/a:
Witam wszystkich
... żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :( ....
Po wizytach w dwóch różnych ASO też to słyszałem, jednak obydwa serwisy rozkładają ręce tłumacząc się brakiem rozwiązania pochodzącego z centrali Renault. Po kontakcie z RP dowiedziałem się, że nowy soft jest w fazie testów :D Jak zakończy pozytywnie to będą zapraszać klientów na upgrade...
Co jak co ale takie cyrki w nowych autach... Ciekawe czy wpadnie ktoś z nich na pomysł 'udobruchania' klientów, bo obecnie postępowanie RP nie zachwyca tylko odstrasza.
Może by tak przypiąć topic dla nowych klientów zamierzających kupić DD 1.6 Pb z informacją o wadzie samochodu?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-30, 15:59 Re: Skaczące obroty na zimnym silniku
8061 napisał/a:
krzysiecek napisał/a:
Witam wszystkich
... żebym przyjechał na przegląd w przyszłym roku to mnie podłączą do komputera... no i to była odpowiedź salonu i ASO :( ....
Po wizytach w dwóch różnych ASO też to słyszałem, jednak obydwa serwisy rozkładają ręce tłumacząc się brakiem rozwiązania pochodzącego z centrali Renault. Po kontakcie z RP dowiedziałem się, że nowy soft jest w fazie testów :D Jak zakończy pozytywnie to będą zapraszać klientów na upgrade...
Co jak co ale takie cyrki w nowych autach... Ciekawe czy wpadnie ktoś z nich na pomysł 'udobruchania' klientów, bo obecnie postępowanie RP nie zachwyca tylko odstrasza.
Może by tak przypiąć topic dla nowych klientów zamierzających kupić DD 1.6 Pb z informacją o wadzie samochodu?
Ja za to samo wywalczyłem 2000 netto za to, że poczekałem 0,5 roku na nowy soft.
Trzeba odstąpić od umowy, zadzwonili z propozycją już następnego dnia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum