Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 20:36
Powiem tak: jestem skłonny dopłacić kilka zeta za LPG, jeżeli to będzie miało sens przy przebiegach rocznych rzędu max 10-12tyś km...
Czy na prawdę potrzebuję 4x4? Na chwilę obecną stoję na stanowisku, że NIE, ale może mnie koledzy uświadomią, że jestem w błędzie - poproszę o rozsądne i konkretne argumenty.
Ja widzę to tak:
- wielowachacze = wyższy koszt napraw zawieszenia
- w 4x4 kombinacje z oponami ze względu na zużycie i mechanizm napędu
- dodatkowe sprzęgło (więcej rzeczy, które mogą się popsuć)
W kwestii LPG dla 4x2 dlaczegoby nie. Ja widzę to tak: butla pod auto, tam gdzie powinno być koło, zapas do bagażnika jak w 4x4, na to pokrywa jak w 4x4 i mam jedną płaszczyznę z kanapą po złożeniu... to jest nawet logiczne!
W 4x4 gazu po prostu nie widzę: pod podłogą zamiast koła jest bodajże dyferencjał, więc LPG tu nie wciśnie, nie widzę też chudej butli ZAMIAST koła - nie wierzę, że nie podniesie pokrywy, zmniejszając bagażnik. Do tego kwestia pojemności butli: za gaz na 200km to ja dziękuję... Inne butle nie wchodzą w grę, bo wózek dla dziecka musi wejść...
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 20:45
A to są różne opcje salonowego? Myślałem, że jest konkretna instalacja zatwierdzona przez producenta!
Co do LPG w Seicento - nie sądzę, że dziadowska instalacja, bo jest salonowa robiona przez AUTO GAZ ŚLĄSK na zlecenie salonu FIAT'a... Może nie trafiłem na fachowca z jej ustawieniem i stąd problemy. Tak czy siak we wrześniu mam do wymiany / recertyfikacji butlę. Czy w ramach offtopic'u polecicie kogoś w rozsądnym promieniu odległościowym od W-wy albo w W-wie?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-02, 21:06
z 4x4 jest jak z prezerwatywą - lepiej mieć niż nie mieć, bo nie znamy dnia ani godziny...
minusy - więcej pali, ma gorsze osiągi i marnie przyspiesza - głównie z racji tej skrzyni 1/2 plus 5, mniejszy bagażnik /koło w środku/
plusy-bardzo dobrze się prowadzi, wielowahacze szczególnie w zakrętach pokazują swoją przewagę, przeszkody w stylu - wysokie /nawet bardzo wysokie/ studzienki, spowalniacze,krawężniki,zaśnieżone parkingi, zaspy, szutrowe,[piaskowe,błotniste drogi itd itd - nie są żadnym problemem no i koło w środku - do tego pełnowymiarowe - spróbuj w połowie zimy po długiej trasie w marznącej brei w środku nocy wydobyć zapas spod podłogi to będziesz wiedział co to prawdziwie męska zabawa
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-06-02, 21:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-06-02, 21:13
Może wtrącę swoje 3 grosze. A myślałeś na innym modelem czy w grę wchodzi tylko Duster? Skoro nie chcesz 4x4 a chcesz gaz i wózek w bagażniku (nawet bez składania) to może tak jak to proponował ktos wyżej - Dokker?
w 4x2 koło jest pod podłogą , w 4x4 w środku (stad wyżej podłoga )
do 4x2 wchodzi butla do 80 L (ale montują 40 )
do 4x4 też ok 40 L (można nawet 50 upchać )
starczy ci to na jakieś 350 km (32 l da się zatankować )
Miałem już jedno auto gdzie zapas jest pod podłogą i wożę je w bagażniku , koła praktycznie zawsze zasyfione , zardzewiałe i trudno do wydobycia .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-02, 21:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-02, 22:44
Dobrze, Panowie i Panie, podsumujmy (poprawiam w miarę napływających informacji):
1. Niezależnie od wszystkiego pozostajemy przy BENZYNIE
Wysoce preferowany silnik NISSANOWSKI, na który trzeba poczekać do jesieni
2. Wersja 4x2 vs 4x4:
za 4x4 przemawiają:
- można tym pojechać w teren i nie ugrzęźnie, chyba że zakopie się po progi
- przydatność porównywalna z "prezerwatywą" - czasami fajnie jest to mieć ;)
- wielowahaczowe zawieszenie - ponoć zdecydowanie lepsze niż w 4x2
- przyczepność ZIMĄ...
(UWAGA! Skrzynia 6-biegowa z krótką jedynką - chyba średnio nadająca się na autostradę)
za 4x2 przemawiają:
- niższe rachunki na stacji benzynowej - bo mniejsze spalanie
- prostsza konstrukcja (mniej rzeczy może się popsuć, na mniej rzeczy trzeba zwracać uwagę)
- w przypadku LPG koło zapasowe można wrzucić do bagażnika i przestrzeni bagażowej zostanie dokładnie tyle samo co w wersji 4x4 (poprawcie mnie jeżeli się mylę)
- NIŻSZA CENA ZAKUPU i zapewne NIŻSZA CENA SERWISOWANIA / NAPRAW (szczególnie układu przeniesienia napędu i zawieszenia tylnego)
- skrzynia 5-biegowa zamiast 6-biegowej z krótką jedynką
3. Warto rozważyć LPG - w 4x2 sprawa wydaje się być prostsza, chociażby z tym nieszczęsnym zapasem i da się wsadzić dużą butlę (cytując jednego z kolegów nawet 80l - i to mi się osobiście BARDZO podoba). Instalacja SALONOWA, bo:
- komputer nie blokowany
- można dobrać podzespoły
- większa butla LPG
- jest koło zapasowe a nie zestaw naprawczy, dodatkowo jest podnośnik i klucze (przy instalacji fabrycznej w/w brak).
4. NIE SĄ NIKOMU ZNANE PRZYPADKI, ABY DUSTER PO LIFCIE RDZEWIAŁ...
5. Co chciałbym wyjaśnić:
- CO Z ALUSAMI... dają do LPG czy nie?!
- CO Z GWARANCJĄ NA SILNIK w przypadku LPG SALONOWEGO?
- Jak wygląda sprawa skrzyni biegów w 4x4 - jest 5-biegowa czy 6-biegowa (mega niewygodna w temacie przełożeń)?
- czy mógłby ktoś w sposób autorytatywny potwierdzić / zaprzeczyć informację, iż problem falowania obrotów na zimnym silniku w wersji 1,6 105km nadal pozostaje nierozwiązany a Dacia / Renault stoi na stanowisku, że TTTM? Linki mile widziane
Jeżeli gdzieś nakłamałem albo nakręciłem coś, proszę o sprostowania
Ostatnio zmieniony przez a_jablon 2015-06-03, 06:01, w całości zmieniany 3 razy
Nie słyszałem, aby alusy dawali do LPG ale może komuś udało się wytargować jak mnie tylko, że lodzia to moja trzecia dacia, a czwarta w rodzinie. Te alusy do dustera też kosztują trochę więcej niż moje ATT 15' do lodzi.
Gwarancję na silnik przejmuje ASO. Nie było też nic dotychczas słychać, aby się komuś coś stało (awaria silnika) po montażu LPG w salonie czy też nawet fabrycznym.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-03, 07:03
a_jablon napisał/a:
- Jak wygląda sprawa skrzyni biegów w 4x4 - jest 5-biegowa czy 6-biegowa (mega niewygodna w temacie przełożeń)?
jak wspomniał kolega wyżej - w 4x4 zawsze występuje skrzynia o 6 przełożeniach. Nie można powiedzieć o niej,że jest meganiewygodna - odwrotnie, jeśli ktoś lubi zmieniać biegi , to konstrukcja opracowana przy udziale nissana,pracuje bezproblemowo, przełożenia zmienia się łatwo i dość precyzyjnie, większość jazd po mieście można wykonać na 4-5.Jej przełożenia powodują,że na 6 (którą da się spokojnie zapiąć już przy 70-80 km/h) 3000 obrotów mamy już przy setce. Da się oczywiście pojechać jeszcze 50 czy 60 km/h więcej ale okupione jest to wysokimi obrotami. Na szybkie przeloty autostradowe to auto nadaje się słabo.W mojej ocenie granicą rozsądnej i ekonomicznej prędkości jest 120 km/h i nie warto jej przekraczać bo potem rośnie spalenie i hałas
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-06-03, 07:06, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 07:44
Wygląda na to, że na pytanie: "czy znane jest rozwiązanie problemu falujących obrotów w 1,6 105km" chyba już jestem w stanie udzielić odpowiedzi: NIE, NIE MA SKUTECZNEGO ROZWIĄZANIA. Serwis albo odsyła klientów na drzewo (Renault pracuje nad rozwiązaniem już półtora roku), albo wykonuje czynności nie przynoszące poprawy w perspektywie dłuższej niż 2 tygodnie... Tak Internety twierdzą...
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 07:46
Dar1962 napisał/a:
a_jablon napisał/a:
- Jak wygląda sprawa skrzyni biegów w 4x4 - jest 5-biegowa czy 6-biegowa (mega niewygodna w temacie przełożeń)?
jak wspomniał kolega wyżej - w 4x4 zawsze występuje skrzynia o 6 przełożeniach. Nie można powiedzieć o niej,że jest meganiewygodna - odwrotnie, jeśli ktoś lubi zmieniać biegi , to konstrukcja opracowana przy udziale nissana,pracuje bezproblemowo, przełożenia zmienia się łatwo i dość precyzyjnie, większość jazd po mieście można wykonać na 4-5.Jej przełożenia powodują,że na 6 (którą da się spokojnie zapiąć już przy 70-80 km/h) 3000 obrotów mamy już przy setce. Da się oczywiście pojechać jeszcze 50 czy 60 km/h więcej ale okupione jest to wysokimi obrotami. Na szybkie przeloty autostradowe to auto nadaje się słabo.W mojej ocenie granicą rozsądnej i ekonomicznej prędkości jest 120 km/h i nie warto jej przekraczać bo potem rośnie spalenie i hałas
A jak wygląda sprawa skrzyni 5-biegowej w 4x2 - czy również komfort i rozsądne spalanie kończy się przy 120km/h czy też skrzynia jest nieco dłuższa?
jak wygląda sprawa skrzyni 5-biegowej w 4x2 - czy również komfort
- jeżeli ograniczyć "komfort" wyłącznie do hałasu to jest to bez znaczenia... jadąc Dusterem powyżej 100 km/h musisz liczyć się z dyskomfortem (hałasem) - chyba, że masz wiatr "w plecy"
- jest to mankament ale Duster ma za to wiele innych atutów i dlatego "wpółpracuję z nim już piąty rok (i nie zamierzam przestać )...
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 09:49
Im więcej czytam tym bardziej głupieję...
Coraz bardziej zastanawiam się czy Duster jest aby na pewno autem przeznaczonym do tego, do czego ja chcę go wykorzystywać...
Nubira idąc w trasę Warszawa-Władysławowo leci na E7 130 max 160km/h i średnie spalanie wynosi 7,5l/100km... Przy spokojniejszej jeździe 7l benzynki. Miasto - wiadomo - 11 do 13l/100 po Warszawie. Konkretniejszych wycieczek w roku może być z 6-8 i zastanawiam się, czy Duster się do nich nadaje. Patrząc w parametry techniczne dowolnej Dacii i porównując z Nubirą: Nubira jest potworem i połykaczem ekspresówek (Vmax=195km/h), rozkładającym na łopatki występujące tu konstrukcje. Nie wiem, czy czasem nie szukam w niewłaściwym miejscu?!
Najlepsze jest to, że przeglądam teraz dane techniczne innych pomysłów: Mitsubishi Lancera Sportback, Mitsubishi ASX, Fiata QUBO i każda z tych konstrukcji jest wolniejsza...
Ostatnio zmieniony przez a_jablon 2015-06-03, 10:07, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 10:09
laisar napisał/a:
a_jablon napisał/a:
czy czasem nie szukam w niewłaściwym miejscu?!
Najwyraźniej zdecydowanie w niewłaściwym - duster jest terenówką (quasi/psuedo/niby - ale mimo wszystko), a nie SUV-em-"połykaczem autostrad".
(Tak w ogóle to siedziałeś już w środku i przejechałeś się nim, czy na razie to tylko "wirtualna miłość? (; ).
Siedziałem, jeździłem 1,6 105km i 4WD 1,5dCi 110km... Jeździłem po mieście, nie miałem okazji wyjechać na trasę. Duster spodobał mi się, dobrze się prowadził, dobrze się w nim czułem, tylko dlatego zawracam kolegom głowę!
Pytania o falowanie w 1,6 nie wzięły sie znikąd: jak wsiadłem do 1,6 na al. Jerozolimskich i odpaliłem je, obroty skakały jak głupie... Babka, z którą miałem jechać, okazała zaskoczenie (wydawało mi się, że ściemnia) a otem jak rozmawiałem z właściwym człowiekiem, powiedział: TTTM - polubić lub nie kupować...
Ostatnio zmieniony przez a_jablon 2015-06-03, 10:12, w całości zmieniany 1 raz
Lancera bym akurat o to nie podejrzewał, ale już patrząc na dane techniczne silników to przyczyny są jasne.
Pozostałe typy - oczywista oczywistość, przecież to też nie są auta projektowane na autostrady...
a_jablon napisał/a:
dobrze się w nim czułem
No to czas na decyzję, czy to wystarcza, żeby poświęcić dla niego prędkości > 130 km/h, czy lepiej szukać jednak czegoś innego. MSZ przy Twoich priorytetach druga opcja wydaje się rozsądniejsza.
brałeś pod uwage demo?
korzyści to 12% rabatu przy zakupie
moje demo stało w salonie dwa miesiące i w chwili odbioru miało 1066km
wykorzystałem OC dealera na 10m-cy, nic mnie nie kosztowało
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 10:21
rottweiler napisał/a:
brałeś pod uwage demo?
korzyści to 12% rabatu przy zakupie
moje demo stało w salonie dwa miesiące i w chwili odbioru miało 1066km
wykorzystałem OC dealera na 10m-cy, nic mnie nie kosztowało
"DEMO" wcale nie jest głupim pomysłem, wymaga tylko "poczekania" aż będą dostępne demówki z motorem nissanowskim. Według mnie to bardzo rozsądna propozycja ;)
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-03, 12:03
johnson napisał/a:
a_jablon napisał/a:
INubira jest potworem i połykaczem ekspresówek (Vmax=195km/h), rozkładającym na łopatki występujące tu konstrukcje.
dobre, nadaje sie na mema, prawdziwe auto GT ta nubira ;)
No ja bym się zastanowił czy aby na pewno jest to powód do żartów ;)
Marka "budżetowa" a do setki ma 9,0s.... Do tego climatronic, ESP, pełna elektryka włacznie z podgrzewaniem lusterek, fabryczne audio na 6 głośników ze sterowaniem w kierownicy ;)
nubira 2,0.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 110,95 KB
Ostatnio zmieniony przez a_jablon 2015-06-03, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Sednem jest przecież odniesienie względem daciek, a nie poziom bezwzględny - i tu kol. a_jablon ma rację: w porównaniu z daćkami jego nubira jest zdecydowanie lepszą konstrukcją "ekspresową".
(A to, że istnieją auta jeszcze dużo lepsze, niewiele w tym porównaniu zmienia).
Zresztą sam byś się pewnie nie obraził za dustera 2,0, c'nie? (;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum