Sprawdz czy napizcie dochodzi do czujnika i po zwarciu czy pokazuje sie na drugim pinie . Jezeli tak to kabel miedzy czujnikiem i zarowka. Jezeli nie to czujnik do wymiany. Czujnik jest przy skrzyni jak sie nie myle
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-11-10, 19:27, w całości zmieniany 2 razy
Sprawdz czy napizcie dochodzi do czujnika i po zwarciu czy pokazuje sie na drugim pinie
Czyli gdzie mam to sprawdzić?
- podpinając się miernikiem w kostkę tego czujnika czy na panelu światła?
Proszę o napisanie gdzie i jak mam to zrobić, bo przyznam, że jestem trochę zielony w tych sprawach elektrycznych :(
Mozesz wyciagnac wtyczke z czujnika (na skrzyni b. - lewa strona przy kole ) - wrzucic wsteczny i sprawdzic miernikiem czy zwiera - czyli rezystancja jest rowna 0 ohmow, a po zrzuceniu wstecznego jest b duza. Jesli nie , to do wymiany.
Wymiana 20min ze zdjeciem kola.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2898 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-11-10, 19:53
Znajdz czujnik wypnij wtyczke. Sprawdz zasilanie we wtyczce. Czarny kabel miernika do masy,czerwonym sprawdz napiecie we wtyczce . W jednym z kabli powinienes miec +12.Nastepnie wykrec czujnik.Przestaw miernik na 200 ohm.Przewody miernika przyloz do czujnika i nacisnij na niego,jezeli wartosc na mierniku podskoczy i po chwili spadnie do zera to czujnik ok ,jezeli nic nie pokaze lub jakas wysoka wartosc to do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-11-10, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Jak już wypniesz wtyczkę i sprawdzisz ten +, to zrób na niej zworkę na dwóch pinach (może być spinacz biurowy), wtedy cofanie powinno się świecić. Tylko wcześniej włącz zapłon. Ewentualnie sprawdzić styki na kostce przy lampie.
Jeśli światło będzie świecić na wpiętej zworce to czujnik do wymiany, lub słaby styk na nim.
Userr1, jeszcze jedna drobna uwaga: jak będziesz wiedział, że wyłącznik jest uszkodzony i będziesz chciał je sam wymienić (jak jest przy skrzyni biegów) to musisz zrobić to w miarę bardzo szybko podczas wykręcania starego i wkręcania nowego, bo..... olej ze skrzyni może wypłynąć.
Tak to miałem w Scenicu, że jak wymieniałem na nowy to najpierw podłożyłem karton albo gruby papier pod skrzynią, poluzowałem wyłącznik i wykręcałem palcami w miarę szybko i jak tylko już je wyjąłem to palcem drugiej ręki szybko zatkałem otwór, a pierwszą ręką, którą wykręcałem stary, przygotowałem nowy do założenia (tylko trzeba mieć wszystko przygotowane na wymianę - narzędzia i wyłącznik pod ręką).
Powodzenia
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zdjąłem wtyczkę z czujnika, sprawdziłem i w wtyczce są dwa piny i sprawdzając woltomierzem jest tam 12V, postanowiłem sprawdzić jeszcze tą rezystancję oraz czy czujniczek gładko zejdzie i niestety nie ogarnąłem tego, że tam pocieknie olej (nie zdążyłem odczytać postu route2000). Wylało mi się z 0,5 L oleju za nim zakręciłem z powrotem. Nie byłem gotów na taką sytuację :D o utracie oleju napisze zaraz w nowym temacie aby tego nie zaśmiecać...
Co do samego czujnika to jest na dwa piny i wygląda, że jest on przyczyną usterki, ponieważ po z mostkowaniu wtyczki światło cofania się świeci.
Z tego co znalazłem to odpowiednim czujnikiem będzie czujnik o oznaczeniu OE: 8200209496, 8200771472
Cena ok. 30zł przez Internet, podzwonię jeszcze po hurtowniach na miejscu, to może będzie od ręki.
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2015-11-11, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
Diagnoza okazała się słuszna, czujnik wymieniony i światło cofania działa.
Wymiana była prosta.
Bardzo dziękuje Wszystkim za pomoc i rozwiązanie usterki :)
Napisze mała instrukcję może komuś się przyda.
1. Poluzować śruby na lewym przednim kole ( od strony kierowcy)
2. Ponieść samochód (ja użyłem lewarka + oczywiście zabezpieczenia przed nie kontrolowanym upadkiem samochodu)
3. Odkręcić koło.
4. Przesunąć plastikową osłonę (błotnik?), tak aby był dobry dostęp - odkręcany klips + plastikowy wkręt rozporowy + zaczep obok gumowych przewodów hamulcowych, przesuwamy osłonę.
5. Odkręcić i zdemontować metalową osłonę silnika - bodajże 5 śrub 10mm
6. Odpiąć wtyczkę od czujnika poprzez podważenie małym śrubokrętem plastikowego zaczepu.
7. Poluzować czujnik do wymiany klucz 24 lub 19 zależnie od czujnika, gdy będzie śruba poluzowana zacząć odkręcać i w momencie odkręcenia szybko zacisnąć palcem miejsce wykręcenia czujnika ( będzie wylatywał olej), następnie szybko wkręcić nowy czujnik.
8. Dokręcić kluczem czujnik i wpiąć wtyczkę do czujnika.
9. Poskładać wszystko do całości.
Poniżej kilka zdjęć podglądowych gdzie znajduje się czujnik:
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2015-11-14, 15:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum